kefir

even over kefir en candida,
ik heb even gezocht in het GAPS boek van Natasha Campbell en zij zegt dat rauwe melk zelfs bij het begin van GAPS dieet bijna altijd gedronken kan worden, ook kefir, yoghurt, alle zure zuivel RAUW.
Autisten schijnen zonder uitzondering allemaal candida te hebben en zij weet veel over de problematiek van autisme. Dus lijkt me dat rauwe zuivel geen probleem is.
 
Meuzik en anderen, ik heb altijd over, waterkefir en melkkefir: mail maar: info at gezondgestel punt nl
 
Wat een goed plan. Deze ga ik maar eens uitproberen. Heeft iemand misschien kefirkorrels in de aanbieding?

Er staat in het stuk dat de pot gesloten moet worden. Houdt dit in dat een weckpot met rubberen ring echt dicht getrokken moet worden? Loopt er dan niet teveel druk op?
 
Stuur mij maar een mail, stuur ik korrels op.
De deksel is in dit geval een schroefdeksel. Je kunt ook een doekje met elastiek gebruiken om het af te dekken tegen uitdroging en vliegjes vooral.
 
Dank je Tanja voor de snelle toezending. De eerste kefir is al gemaakt. Ik vind deze echter hoog in de alcohol, hetgeen telkens weer iets is bij kefir wat mij tegen staat. Gelijk na een paar slokjes krijg ik hoofdpijn en krijg ik het koud.
Het lijkt me dat kefir van kokosmelk ook geen enzymen bevat (correct me if I'm wrong) dus het voegt nu eerst naar mijn idee niets toe aan mijn gezondheid. Sterker nog, het lijkt ten nadele ervan :-?
 
Wat vervelend voor jou dat je deze reactie hebt op de kokoskefir. Het zou een mooie bron van probiotica voor je kunnen zijn. Zoals alle gefermenteerde voeding bevat het zeker wel enzymen, daar zorgen de korrels voor.
 
Ik heb dat gehad met waterkefir ,ik kreeg ook last van de alcohol ,met melk kefir heb ik dit helemaal niet.Maar op een gegeven moment heb je er geen last meer van ,je lichaam went er aan.
 
Ik kende iemand die hetzelfde had met fruit in de ochtend, pure gisting met (lichte) alcoholproductie. Als je zo heftig reageert op minimale hoeveelheden alcohol moet je lever wel ubergevoelig zijn!

Mike
 
Het is niet iets wat over gaat maar wat al decennia en wellicht zelfs mijn hele leven zo is. Dus helaas moet ik dealen met een gevoelige lever :-?
 
Vanaf November heb ik geen kefir meer gemaakt. Nu ik een tijdje weer kefir maak (nieuwe korrels), smaakt het mij na de gebruikelijke 48u, plus 48u zonder korrels op kamertemperatuur, nog steeds te zoet.. raar toch, vind het helemaal niet zo lekker meer.. gebruik gewoon 500cc spa, 50gr korrels, 25 gr pitpit oerzoet.
Korrels verdubbelen niet..
50 gr wordt circa 80 gr.
Slechte kwaliteit gekocht?

Ik zou het nog wel een keer willen proberen met Tanja's korrels.
 
Geen idee of het aan de korrels ligt Devotion. Heb je andere suiker of een andere plek?
Bij mij groeien ze de ene keer ook harder dan de andere.

Je mag het rustig met mijn korrels proberen, maar ik betwijfel of het daar aan ligt.
 
Ja dat zou zomaar kunnen, ik gebruik zelf gewoon bio ruwe rietsuiker en gooi er eierschillen bij voor de mineralen. Ik vind 30 gr groei niet zo slecht, wel vreemd dat het zoet blijft smaken.
 
30 gram groei na één bereiding is oké ,zelf zet ik de glazen pot voor het raam,dus zorg voor licht.In de zomer oppassen met fel licht. ,ik gebruik oerzoet en vijg.
 
Heb nu de oerzoet van g&w gebruikt. Vanavond zien hoeveel het gegroeid is.

Voorheen verdubbelde het -10 gr
Dus de 50 gr zou 40 gr moeten worden.

Ben weer begonnen met melkkefir,
Ga proberen augurken te maken met wei en o.a verse dille
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.234
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan