Kefir maken

Als je de kefir even door de blender haalt worden de korreltjes fijngemalen.

Zelf heb ik geen problemen met 'bonkjes' in de kefir.

Lia

 
Ik heb net mijn eerste glas Kefir op Bah !

Hij is niet zuur genoeg maar ga hem niet weggooien hoor !

We gaan gewoon lekker door !

 
Als je een klein beetje van de vorige kefir bij de te maken kefir doet komt de fermentatie sneller op gang. Nu ik dat doe is de kefir altijd lekker fris zurig.

 
poekie, ik lees net op je site dat je de melk eerst verwarmt tot 30 graden? is dat echt nodig? ik maak al jaren kefir maar doe het altijd gewoon met koude melk, die ik op kamertemperatuur laat komen.

 
Ik gooi de korrels zelfs gewoon zo in de melk die net uit de koelkast komt.

Geen probleem :D

 
Wij doen het verschillend, ook wel met koude melk of melk op kamertemperatuur. Dan staat het 24 uur langer als met warme melk.

Zal het aanpassen op mijn site.

Lia

 
@ Henry: begrijp ik het goed dat je één korrel hebt gebruikt op 2 liter melk?

Ik maak inmiddels een half jaar zelf melkkefir en doe dit in de glazen melkflessen (plastic dop)waar ik mijn rauwe melk in haal bij de boer. Omdat ik de melk niet wil verwarmen, zet ik de flessen even in een met warm water gevuld gootsteenbakje alvorens ze in het keukenkastje weg te zetten. Het hele gezin drinkt tegenwoordig kefir dus ik maak 4 flessen per 2 dagen! De korrels groeien supersnel daarom geef ik regelmatig weg aan anderen. Ik spoel ze trouwens nooit met water af maar gelijk vd ene fles in de andere.

 
Fijn, Mijnlijf, dat t 'goed gekomen' is en dat je/jullie het nog steeds drinken!Ik kan me geen (gezond)leven zonder kefir meer voorstellen! :wink: Ik heb het ook altijd bij me als ik langer wegblijf!

 
Hoi Allemaal,

ik ben nieuw hier op het forum en vraag me af, is er iemand in de buurt van Roosendaal die mij kefir kan doneren?

of kan het ook opgestuurd worden? (tegen betaling natuurlijk)

groetjes vvvtje

 
vvvtje, waar haal je je rauwe melk? Want anders weet ik wel een boerin waaraan je het kan vragen. Maar opsturen is geen probleem. Er wordt volop opgestuurd via het forum tegen de verzendkosten. Er zal vast wel iemand zich melden die weer veel kefir heeft. Het is nu wat rustig ivm de kerstdagen.

 
Ik wil het je wel opsturen maar weet niet waar ik die ziplockzakjes kan kopen?

 
Ah, bij de ziplockzakjesboer natuurlijk :p Als er niemand anders zich meldt zal ik morgen eens kijken bij een knutselwinkel en anders bestellen via i-net. Vind het wel handig die zakjes in huis te hebben aangezien mijn kefir door het dak gaat en ik er liever iemand anders blij mee maak dan te moeten weggooien.

 
Hoe snel groeien de korrels bij jullie?

Een half jaar geleden heb ik 15 gram gekocht en nu is het ongeveer 80 gram.

Dat lijkt niet zoveel als ik hier wel eens lees dat sommige iedere week korrels kunnen uitdelen. Als ik dat doe heb ik na een paar weken niks meer.

Ik slik soms per ongeluk wel eens een klein stukje in, maar dat is bijna te verwaarlozen.

 
Edwin bij mij groeit de kefir idd ook niet zo snel.

Ik vraag me ook af waarom de kefir bij andere zo snel groeit.

 
Vroeger waren die ziplockzakjes bij de (grotere) AH te koop. Geen idee of dat nog zo is.

Mij mag je ook een keer heel blij maken met kefirkorrels shi. Heeft alleen geen haast want ik heb geen melk nu (hopelijk snel weer wel). Maar niet weggooien dus!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.889
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan