Kanker

Wordt de hemp plant niet al eeuwen gebruikt om zijn medicinale eigenschappen?

 
Het is ook geen echte olie, het is meer een drab met THC en cannabanoids.

Je kan hetzelfde verkrijgen door veel hemp hars te oogsten van de hemp buds.

Maar de alcohol methode zorgt ervoor dat je veel meer THC uit de buds kan krijgen.

Als de plant niet verboden zou zijn zou je overal gratis kunnen oogsten (de hars)

En daarnaast kan je de buds direct eten of op een andere manier bereiden zoals ook al eeuwen wordt gedaan met andere medicinale planten.

 
Dus je pakt het moeilijkste wat te doseren is, de thc om op je te smeren? Het innemen van thc met voedsel (bv spacecake) maakte dat men " opeens" stoned was, geen controle mogelijk en vaak te veel ingenomen, omdat je steeds maar niets voelde.

Wat is dan het gezondheidsbevorderende van de hennepolie? Ik ken het blowen tegen de pijn, maar verder niet.

 
Quote:
Wordt de hemp plant niet al eeuwen gebruikt om zijn medicinale eigenschappen?


Hennepgebruik heeft een geschiedenis, maar deze is niet medicinaal, maar spiritueel. Net als alle natuurlijke geestverruimende middelen was het een manier om een groter bewustzijn te verkrijgen en daarmee meer inzichten. Natuurvolkeren zagen het als een manier om dichter bij de goden te komen.

Er zijn zoveel natuurlijke middelen tegen kanker, waarom zou je specifiek een THC-bevattende plant kiezen? Je bent vast wel bekend met de 'vreetkick' die mensen die blowen voortdurend krijgen. Marihuana ontregelt de bloedsuikerspiegel en als er nou 1 ding is wat ALLE kankerpatienten gemeen hebben, dan is het wel dysglycemie!

Hennep is een hype. Don't believe the hype!

Mike

 
Ik ga de hele docu nog bekijken, maar uit de eerste minuut kun je al opmaken dat cannabis werd gebruikt door de vroege mens als een soort evoltionaire en spirituele springplank. Daarna gaat men uitgebreid in op de medicinale aspecten. Hoewel ik deze niet ontken, moet je wel rekening houden met het feit dat we tot aan de tweede wereldoorlog een veel stabielere bloedsuikerspiegel hadden a.g.v. een hoge consumptie van dierlijke vetten en eiwitten (de vooroorlogse generaties konden om deze reden ook wegkomen met meer zetmeel dan de naoorlogse generaties).

Als moderne, gedegenereerde mensen moeten we EXTREEM ALERT zijn op ALLES wat onze bloedsuikerspiegel (en daarmee onze hormoonspiegel) ontregelt!
Jenneke moet ik ook voortdurend herinneren aan dit cruciale feit. Daarnaast hebben we nooit eerder olie geperst van deze plant, net zo min als zonnebloemolie of maisolie eerder hebben bestaan.

Als moderne, gedegenereerde mensen zijn we ook mentaal, emotioneel en spiritueel minder in balans. Dit maakt het gebruik van cannabis riskant, vanwege een mogelijk risico op psychose, depressie en andere angststoornissen.

Ten slotte nog de WAPF over hennepolie:

Quote:
Hemp: Not For Human Consumption

A number of companies are now selling hemp oil, toasted and shelled hemp seeds and granola bars containing hemp seeds. This is not a good use for hemp. Hemp may be appropriate for domestic animals and birds, but it should not be used for human food. In China, where cultivation of hemp originated, hemp oil was used occasionally, but there are no references in the Chinese literature to the use of hemp seeds as food for human beings. (Simoons, Food in China, 1991)

Hemp oil has been promoted in recent years as a "heart healthy" oil that is rich in essential fatty acids and low in saturated fat. Hemp oil is indeed highly unsaturated, and this is exactly why it should be avoided. Hemp oil is over 75 percent polyunsaturated, containing about 55 percent omega-6 fatty acids and about 20% omega-3 fatty acids. It contains only about 10 percent saturated fatty acids and 10 percent monounsaturated fatty acids. It is, therefore, highly unstable and prone to oxidation; and the high content of linoleic acid makes it particularly unsuitable for human consumption. Diets containing an excess of polyunsaturated fatty acids, particularly omega-6 fatty acids, have been linked not only to heart disease but also to cancer and autoimmune disease.

An additional problem derives from the fact that hemp oil may contain traces of cannabinoids and these substances can then turn up in the urine of those who consume it. In one research project, seven adult volunteers purchased hemp oil from a health food store and ingested 15 milliliters each. Urine samples taken at 8, 24 and 48 hours after ingestion were positive for THC. (Journal of Analytical Toxicology October 1997 21(6):482-485.) If these volunteers had been obliged to give a urine sample to their employers, they would have failed their drug test.

Because hemp oil is highly unsaturated, it makes an excellent base for paints and varnishes. In fact, there is no need to consider hemp for human consumption except in small quantities for medicinal purposes. There are many good fats and oils that humans can use and there are many good industrial uses for all the by-products of the hemp plant. Let’s not make the same mistake with hemp that we have made with soy, by promoting its inappropriate use as a human food.


http://www.westonaprice.org/farm-a-ranch/instead-of-soybeans-hemp-and-kenaf

Het artikel gaat ook in op de medicinale aspecten van hennep.

Mike

 
Quote:
Als moderne, gedegenereerde mensen moeten we EXTREEM ALERT zijn op ALLES wat onze bloedsuikerspiegel (en daarmee onze hormoonspiegel) ontregelt!


Mee eens en de vreetkick door cannabis is inderdaad geen goed teken.

Neemt niet weg dat de hemp plant medicinale en spirituele eigenschappen heeft die al eeuwen in diverse vormen wordt gebruikt.

Quote:
Daarnaast hebben we nooit eerder olie geperst van deze plant, net zo min als zonnebloemolie of maisolie eerder hebben bestaan.


Maar daar hebben we het nu dan ook niet over. Cannabisolie is niet de olie geperst uit de hemp plant.

Quote:
Ten slotte nog de WAPF over hennepolie:


Klopt helemaal maar wederom dat is dus niet de hemp olie waar wij het nu over hebben.

Trouwens ik ben zelf geen gebruiker van de olie en blowen doe ik ook niet, nooit gedaan ook.

Ik zeg het er maar even bij omdat veel mensen denken dat als je positief bent over cannabis dat je dan een blower bent die graag zijn verslaving wil goed praten.

 
Ik wil het medicinale gebruik ervan niet promoten. Het is inderdaad een van velen kruiden die tot onze beschikking staat. Het probleem met de bloedsuikerspiegel is vaak De dosering, en omdat iedereen die het medicinaal gebruikt een beetje aan z'n lot wordt overgelaten (koop maar in de shop en kijk maar hoe je het binnenkrijgt)loopt dit nogal eens mis. Toch zijn er veel mensen mee geholpen bij pijnklachten zou de dosering beter worden geregeld door het uit het semi-illegale circuit te halen waren er ook minder mensen die het over doseren. En niet zo schadelijk als dagelijks gebruik van paracetamol, diclofenac en ibuprofen.

 
Helemaal mee eens Tanja.Bedankt voor het filmpje ga ik zo even bekijken.

 
Zijn er nog mensen die de blog posts van Dr Ede hebben gelezen? (zie vorige 2 posts van mij) Een ketogeen dieet zal hoogst waarschijnlijk veel effectiever zijn bij de behandeling van kanker dan hennepolie. Een ketogeen dieet is gelukkig geen modern alternatief experiment, maar een evolutionaire oplossing!

Ze heeft ook interessante dingen te melden over groenten en fruit, zie haar website.

 
Ja inderdaad, mijn eerste keuze zou in zo'n geval zijn: ketogeen dieet plus h202 en/of vitamine c.

 
Botervloot, goed dat je er nog over begint: die blogspots, maar ik denk wel ook: als het zo is dat een kankerpatient minimaal ook een bijnierpatient is dan hang je met een ketogeen dieet als ik Mike goed begrijp omdat bijnieruitputtingsmensen schijnbaar niet zonder koolhydraten toekunnen (maar uiteraard beperking kan altijd).

 
Jochem,

Ik ben erg blij met je bijdrages! Je schrijft hier niet vaak mee, maar als je dat doet is dat precies de juiste info op het juiste moment! 8)

Laten we ons niet blindstaren op die hennep, maar allereerst een zo ketogeen mogelijk voedingspatroon (i.v.m. bijnieruitputting niet TE laag in kh) aanhouden!

Mike

 
Quote:
Zijn er nog mensen die de blog posts van Dr Ede hebben gelezen?


Ik ben het nu aan het lezen Botervloot. Erg interessant! Ook de comments. Zoals deze bv:

Dear Dr. Ede,

I just became aware of your work, and I wanted to thank you, and briefly tell you my story.

I had recurrent treatment-resistant depression my whole adult life, that started rapidly turning into Bipolar II about 10 years ago (I'm 39). I knew that if I was consistent with a very low carb, ketogenic diet, it was somewhat better, but it wasn't preventing the decline.

Three years ago I cut vegetables out of my diet, and started eating only meat . This relieved my symptoms within a couple of weeks, and I have been in remission ever since -- including being completely off drugs. This is utterly amazing to me now, as I understand that my life had turned into a semi-private hell.

Very recently I had my only taste of a relapse: I had a theory that the reason I see such a huge difference between merely low carb and a carnivorous diet is that I have candida, and that it flourishes on a minute amount of carbohydrates. So I started "treating" it with herbal anti-fungals, i.e. concentrated plant poisons, like garlic, turmeric, and oil of oregano.

Within a month, I was having severe mood disturbances that terrified me. I stopped all the herbs, and it took only a few days to get most of the way back to normal. So now, although I know I am very carb-sensitive as well, I understand that at least some plants are also significantly hurting me through a mechanism unrelated to carbohydrates.

 
Niet 'unrelated to carbohydrates', want planten bestaan uit koolhydraten. Deze persoon was zijn/haar candida nog steeds aan het voeden middels de complexe koolhydraten in de kruiden. Hij/zij is inderdaad nogal 'carb-sensitive'!

Mike

 
@ Mike, wat denk jij hier van?

Volgens Dr Ede:

'Milk whey proteins raise our levels of insulin and other growth hormones, which may increase our risk for a variety of health problems '

Kefir bevat juist heel veel melk wey volgens mij dus dat zou volgens deze theorie niet goed voor je zijn? :?

 
@Lievergezond

Nee, ik gebruik het niet en ook nooit gedaan.

Ik heb het ergens gelezen of iemand horen verklaren op youtube die daar onderzoek naar deed. Weet alleen niet meer waar.

 
Pike,

Van melkwei is juist aangetoond dat het kankerwerend is! Ik zie de logica ook niet. Het probleem ligt niet bij gezonde vetten en eiwitten, maar bij grote hoeveelheden koolhydraten.

Ik denk dat we hier met een zelfde soort vreemde logica te maken hebben als die Nora Gedgaudas hanteert, die op mij ook enigzins eiwitfobisch overkomt. De logica is: maximaliseer je vetinname en minimaliseer je koolhydraatinname en beperk je eiwitinname want, o jee, voor je het weet gaat het lichaam eiwitten omzetten in glucose (die weer een insulinereactie uitlokt).

Ikzelf denk dat omzetting van eiwitten naar glucose alleen maar optreedt als je je maaltijden vrijwel uitsluitend op eiwitten baseert en daar onvoldoende vetten tegenover zet. Geisoleerde wei (bijv. in poedervorm) kan op dez manier natuurlijk wel een insulinerespons uitlokken, maar niet wei in kefir, die 5% botervet bevat. Niets om je druk over te maken dus!

Mike

 
Oke, gelukkig want ik wil de kefir absoluut niet meer missen!

Doet me heel veel goed en het is lekker en makkelijk mee te nemen ook nog.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.989
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan