Kanker

Ik gebruik nu ook soms die hennepolie met THC (die ruikt naar koffieshops), maar dan smeer ik een drupje op de huid van mijn pols per dag als ik er aan denk.

Ik merk er verder niets van.

Ik heb het wel eens oraal ingenomen, een drupje te veel, maar dat merkte ik dan zeker wel!

Ik was dizzy de rest van de dag.

Sindsdien gestopt, maar nu smeer ik per dag een drupje op mijn pols dus als ik er weer aan denk.

Oja, ik las net dit http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/pleidooi-voor-biologische-kankerbestrijding/ op wanttoknow!

 
@ Pike, nou, ik heb nogal wat klachten op een hoop.

Voornamelijk: altijd een druk onder mijn linkerrib (spijsvertering vermoedelijk) en daarnaast heb ik veel last van bijholteontstekingen in mijn hoofd en dus hoofd- oor- en kieswortelpijnen als die holtes weer opspelen.

Plus chronisch energiegebrek niet te vergeten.

Dit zijn mijn belangrijkste dingen.

 
Maar helpt de hemp oil wel dan daarvoor als je het op de huid smeert?

Volgens mij helpt het alleen als je iets met de huid hebt zoals een huidkanker oid.

Anders moet je het gaan slikken.

 
Pike, je neemt door de huid ook die olie op.

Geen probleem.

Alleen oraal was voor mij te heftig toen ik een druppel te veel nam.

Mijn dag was gelijk verpest daarna (totaal versuft op de bank gehangen) en dat wil ik niet nog eens.

Via je huid neem je ook alles wel op hoor.

Daarom is het ook belangrijk geen troep op je huid te smeren.

Maar die olie is zeker geen troep!

 
@ Pike. Je bedoelt dat in hennepolie gemaakt van hennepzaad omega 6 zit. Waarom is dit per se het verkeerde vet? Ik krijg de kriebels van het in alcohol gooien van de plant en het daarna koken. Verhitten van vetten (en ook andere stoffen) kan er voor zorgen dat ze veranderen. Dus die hemp oil is niet aan mij besteed. En over omega 6 zijn ook andere mainingen bekend bijv. Peskin.

 
hoi Emmetje, nou die methode waar Pike het over heeft is een aardig beproefde methode en is heus wel werkzaam in de zin dat je zo het THC-gehalte van de THC-rijke hennepsoort kunt isoleren. Jij praat over de voedingshennepplant, maar de geneeskrachtige THC-hennep is een heel andere soort plant dan waar jij het over hebt.

 
Emmetje,

Plantaardige olie, olijfolie uitgezonderd is op dit forum niet zo populair, omdat het nog niet lang in ons voedingspatroon zit, zeker niet in de hoeveelheden die nu worden gebruikt.

Zoals Mike al zei het heeft geen geschiedenis. Er bestaan heel veel meningen hierover die totaal anders zijn. Verwarrend. Je zult zelf moeten voelen wat voor jou juist is. Ik vind zelf het argument: heeft het een historische basis? wel sterk.

Je hebt gelijk dat het verhitten van plantaardige olie vetten aantast/veranderd. In het proces van het verkrijgen van hennepolie is de verhitting erop gericht de olie/hars van de toppen waar de THC in is geconcentreerd te extraheren.

 
Tanja,

Dank je voor je info! Met je uitleg kan ik wat!

Het advies van mijn arts was om lijnzaadolie en zonnebloemolie 3 x daags een eetlepel te mengen. met de opmerking dat omega 6 en ontstekingen te kort door de bocht was. ik krijg het niet weg. Budwig ben ik dol op en ook op de lijnzaadolie. Zonnebloemolie vind ik niet te pruimen :) en wederom volg ik mijn gevoel.

Waarom olijfolie uitgezonderd? Of kun je me vertellen waar ik er meer over kan lezen? Dan zoek/lees ik het zelf.

Waar kan ik vinden hoeveel geschiedenis een product heeft? Ik zou denken dat zonnebloem en olijfolie net zo oud is als roomboter bijv.? Affijn... al lezende en doende... leert men!

Thanks!

 
@ Emmetje,

Teveel omega 6 t.o.v. omega 3 werkt ontstekings bevorderend.

Quote:
Waarom olijfolie uitgezonderd? Of kun je me vertellen waar ik er meer over kan lezen? Dan zoek/lees ik het zelf


Olijfolie bevat nauwelijks omega 6.

Quote:
Waar kan ik vinden hoeveel geschiedenis een product heeft? Ik zou denken dat zonnebloem en olijfolie net zo oud is als roomboter bijv.? Affijn... al lezende en doende... leert men!


Kijk eens naar een zonnebloemzaadje en bedenk dan hoe moeilijk het moet zijn om daar een goede hoeveelheid olie uit te halen zonder allerlei kunstgrepen uit te halen.

Nog even over de THC hemp oil, er zijn al aardig wat wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat THC werkt tegen kanker. Helaas gaat altijd na enig succes van de studie de stekker eruit.

Men is blijkbaar wel bezig met een synthetisch THC middel :roll:

 
@ Pike

Dank je!!!! En natuurlijk wordt er een synthetisch middel gemaakt. Het gaat om geld. Volg de geldstroom en daar zijn de antwoorden :roll: indead.

Die THC hemp oil vind ik toch ook wir wa nadelen aan kleven... loop ik dan de hele dag high te wezen? is niet gezond voor mijn omgeving :D

 
Quote:
(3 x daags een theelepeltje)


8O Als ik van de olie die ik gemaakt heb zoveel zou nemen ben ik letterlijk 48 uur zo stoned als een garnaal :lol:

Je wordt er wel degelijk stoned van maar het hangt af van de hoeveelheid THC in de olie hoeveel je kan nemen voordat het teveel is.

Goede link, die ken ik nog niet ga ik zo even lezen.

 
@ Pike :) wat een :mrgreen:

Ik had mijn post al gewijzigd. Het begint met een rijstkorreltje tot 60 gram in 90 dagen.

 
@emmetje

Quote:
loop ik dan de hele dag high te wezen? is niet gezond voor mijn omgeving


Dat is alleen als je de THC rookt en niet bij gebruik van de olie.

 
Quote:
Dat is alleen als je de THC rookt en niet bij gebruik van de olie.


hoi Archie, gebruik jij de olie ook?

Ik smeer het spul op mijn pols, 1 druppeltje.

Eerst nam ik het in.

Bij 1 druppeltje ging het nog, en merkte ik niets.

Bij per ongeluk 2 druppeltjes heb ik een dag lang versuft op de bank gelegen.

Of dat high is weet ik niet, maar ik hoef dat nooit meer!

 
Zoals eerder gezegd: je maakt onderdeel uit van een modern, alternatief experiment. Er is geen enkele historische basis voor het gebruik van hennepolie!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.775
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan