Hoi MGK, er zijn verschillende soorten resonantietherapieen.
Bioresonantie is denk ik de bekendste.
Dan heb je ook nog bijv. de SCIO-machine, ook zoiets, maar weer net anders.
Of de vegatest, maar die is volgens mij vooral voor diagnose.
Homeopathie is trouwens ook resonantietherapie: dat is de therapievorm die vaak de behandeling is nadat de diagnose met de vegatest gesteld is.
Maar bijv. bioresonantiemachines en scio: die kunnen naast diagnostiseren ook behandelen.
Dan heb je nog bijv. Nes: werkt ook met resonantie en je krijgt na de diagnose met zo'n machine dan Nes-druppels mee; die druppels zijn ook op basis van resonantie en werken zeker weten, maar ik raakte een beetje dolgedraaid van de vele herxheimerreacties ervan: dus het werkt zeer zeker.
Electro-acupunctuur is ook een energetisch diagnostisch systeem dat volgens mij ook kan behandelen.
En wat ik zelf nu reeds anderhalf jaar doe is de resonantietherapie die hoort bij kleurentherapie volgens de liley/brookermethode.
De therapie die ik volg is ook een 24-uursbehandeling.
Ik geef ongeveer elke dag mijn "klachten" door en dan wordt gekeken of er iets acuuts bij zit of dat mijn klachten van de behandeling komen of dat ze nog aan de beurt moeten komen.
Langzaam, heel langzaam ben ik aan de beterende hand nu, maar ik had dan ook een thymusklier die ongeveer maar voor 5 a 10% nog werkte.
Nu zit ik op 50%, nog steeds niet om naar huis te schrijven, maar het gaat in elk geval vooruit.
Geen hartklachten meer, geen gewrichtsklachten meer, niet meer zo koud en geen chronische blaasontstekingen meer.
Als iemand koortslippen heeft, kan die zich sec voor de koortslip laten behandelen, maar ik weet wel dat als zo'n persoon bij mijn behandelaar zou komen, dat die zou proberen die persoon te overtuigen dat die beter helemaal schoongemaakt zou kunnen worden.
Tegen de tijd dat de regelmatig opdoemende koortslip van zich laat merken, zijn er vaak nog veel meer infecties in meerdere of mindere mate actief.
Het herpesvirus opereert vaak in een kudde met andere infecties, zoals ik geloof ook de verschillende -rozen (gordel-, wond-, netelroos) bijv.
Die hoeven niet merkbaar aanwezig te zijn om de herpes toch aan te sporen.
Een naast van mij had bijv. regelmatig terugkerende wondroos.
Met antibiotica krijg je die weg, net als in acute zin met resonantietherapie, maar blijvend en ook op de achtergrond elimineren is weer een andere zaak: komt er een nieuwe stresstijd aan: hoppa, dan kwam de wondroos vaak weer terug.
Eerst moet die hele kudde infectiesoorten opgeruimd worden die de wondroos in stand houdt.
En vaak is er nog veel meer aan de hand: mensen zitten vol met vaccinatie-ellende, parasieten, gifstoffen en zoveel meer nog (stofwisselings- en neurologische ziekten: zonder er erg veel hinder van te ondervinden).