Kaaskanlekkerzijn stelt zich voor

G

Guest

Guest
Hoi Allemaal,

Ik wil mezelf hier Kaaskanlekkerzijn gaan noemen omdat ik vroeger Nederlandse kaas nooit lekker vond (buitenlandse kaas heb ik altijd wel lekker gevonden). Twee jaar geleden ben ik er achter gekomen dat oude kaas wel lekker is en toen had ik Weston Price nog niet eens gevonden alleen heb ik bij Nederlandse kaas nog tegenwoordig nog niet een goddelijk lekkere ervaring gehad van kaas wat ik in het begin wel heb gehad van een zacht gekookt ei of ham nadat ik in januari ben begonnen met mijn voedingspatroon ben gaan aan passen aan de ideeën van Weston Price (aan de hand van het e-boek over bijnieruitputting, dit forum en informatie op internet over dit eetpatroon). Ik ben het sinds die keer twee jaar geleden niet vaker gaan eten omdat uit een allergietest (ik denk dat dat bioresonantie was) uit kwam dat ik onder andere niet tegen koemelk en slagroom kon. Ik heb de laatste paar jaar suiker en melk vrij geleefd en vorig jaar ben ik verder gaan kijken omdat ik nog altijd veel moe en duf was en altijd buikpijn en hoofdpijn had. Ik ben toen bij ayurveda (ik zie dat ook zo dat je uit eindelijk van alle drie de vormen even veel bent) uit gekomen ik heb me er niet tot in de details in verdiept maar het een en ander eruit gehaald. Maar waar ik achter ben gekomen is dat ik (en mijn spijsvertering) nu niet tegen citrusvruchten en koolsoorten en vrucht- wortel en knolgroenten juist goed zijn voor de vertering, en dat ik niet goed kan tegen tarwe maar dat haver en glutenvrije granen juist wel goed gaan en dat harde kaas geen goed idee is maar biogarde yoghurt wel. Na een paar maanden ben ik er achter gekomen dat dit niet beter zal worden als ik de oorzaak (ik wil niet op internet vertellen wat dat is) van dit alles niet oplos, dit wist ik zelf ook al (ik hoopte alleen dat het toch beter zou worden) ik werd alleen nooit geloofd (nu nog niet), maar nu heb ik harderbewijs al is het dan voor mezelf. Omdat het toch allemaal niet uitmaakte en ik nog dacht de oorzaak binnen een paar maanden opgelost te hebben en de verleiding te groot werd het ik het allemaal iets laten varen. Een half jaar later ben ik van de herfst weer begonnen met suikervrij eten en uiteindelijk hier van de winter terecht gekomen, ik wilde me nog altijd aanmelden en dat komt er nu toch eindelijk van. Ik ben niet meer moe en duf, muggen vinden mij veel minder lekker (en ik was heel erg lekker), het lukte ook beter op tijd naar bed te gaan (nu gaat dat weer wat moeilijker), alleen lukt het me nog niet om heel veel uit mijn dag te halen en gaat alles op de een of andere manier langzamer en heb ik nog steeds (nu al ruim een jaar) last van mijn knieën ik heb nog altijd 24/7 buikpijn en hoofdpijn (de hoofdpijn is tegenwoordig soms ’s ochtends veel minder) al zijn deze allebei in het begin iets minder geworden en ik krijg geen extra buikpijn meer van kaas. Ik heb nog steeds trek in iets lekkers alleen is dat nu een zacht gekookt eitje, kaas of yoghurt met mijn halve kruiden voorraad en crème fraiche en kefir die ik nu maak in plaats van de yoghurt. Kaas probeer ik koop niet vaak te kopen omdat het zo duur is en ik vind het nog steeds ook niet altijd lekker maar dat kan het wel zijn. Ik heb nog een bewijs voor mij zelf dat mijn problemen niet aan mijzelf liggen en dat ik het gewoon los moet laten. Zelf wist ik al dat ik het goed los kon laten, maar nu heb ik ook bewijs want ik kan namelijk prima ontgiften en op bijna alles wat ik eet.

Verder zal ik nog wat schrijven over de mij zelf ik ben een vrouw en heb door dit alles moeten stoppen met mijn opleiding en ben tot de conclusie gekomen dat dit nu niet gaat lukken. Ik houd van klimmen (doe ik nu niet zo vaak met knieën), wandelen en nog meer van dat soort dingen buiten zoals mountainbiken alleen is dat er al een tijd niet meer van gekomen. Ik vind het leuk om zo nu en dan een spelletje te spelen (er zijn ook leuke spelletjes) en ik ben geïnteresseerd in boeddhisme (vooral tibetaans boedhisme) ik kan me helemaal vinden in Mike zijn tekst over spiritualiteit, Tibetanen zelf gaan daar ook goed mee om zo van “Er is een Yak “toevallig” van een rots gevallen ach gut wat jammer nou, dan kunnen we hem net zo goed op eten”, of ze vragen een moslim die daar ook wonen om het beest te slachten.

Ik wil jullie hier ook nog altijd een keer een goede uitleg geven over karma iets maakt een sterke indruk op je karma als je het bewust doet, je het plant, het uitvoert (of uitlaat voeren) en je er naderhand goed over voelt. Er is geen goed of slecht karma. Als je dus een diefstal pleegt en je doet het bewust, je plant het, voert het uit en je voelt je er goed over naderhand (je heb iets zonder te betalen bemachtigt en je bent niet gepakt) dan zal je de volgende keer het sneller weer doen omdat het dus een sterke indruk op je karma heeft gemaakt zo werkt het ook met je voedingspatroon aanpassen. Ze zeggen ook altijd dat de “10 geboden” die zij hebben richtlijnen zijn en dat je dus zelf moet weten in hoeverre je je er aan houdt. Ik ben er op het ogenblik niet meer zo actief in omdat ik met die bijnieruitputting al genoeg tijd kwijt was met eten koken en mijn huishouden een beetje bij te houden het mediteren lukte gewoon niet om het er bij te doen. Ik wil er wel weer mee beginnen.

Het is nu wel een heel erg lang stuk geworden maar ik wil jullie wel laten weten dat ik mee lees. Ik wil ook al een tijd zelf ook antwoorden willen geven op vragen van andere en mee discussiëren al weet ik niet of ik dat in het begin veel zal doen omdat ik het nu ook druk heb met andere dingen. En misschien hebben jullie nog tips die ik over het hoofd gezien om sneller verbetering te krijgen al denk ik zelf dat het gewoon nog meer tijd kost. Het enige nadeel van mijn verbeterde gezondheid en heel erg lekker eten is dat ik andere mensen er ook van probeer te overtuigen en daar zitten ze niet op te wachten maar ik kan me niet goed genoeg in houden.

 
Welkom kaaskanlekkerzijn, (laat dit nu iets zijn waarvan het mij maar niet lukt dit lekker te vinden)

Het is inderdaad een heel verhaal, ik vond het een beetje lastig te lezen, niet zozeer vanwege de inhoud, maar vanwege het feit dat alle zinnen aan elkaar zijn geregen, en de onderwerpen ook.

Misschien is het gemakkelijker te lezen als er iets meer witregels of zo tudden zitten.

Ik heb dus wel alles gelezen, maar het is mij niet helemall duidelijk wat je vraag is, waar je precies hulp bij wilt.

misschien kun je een lijstje maken van wat je eet, en je klachten.

 
Je schrijfstijl komt inderdaad bijzonder chaotisch over, hetgeen veel zegt over je mentale functioneren. Ook verraadt je forumnaam en je vele verwijzingen naar of Nederlandse kaas nu wel of niet lekker is bijna een obsessie voor kaas, waar je overduidelijk een haat-liefde verhouding mee hebt. Ook mij is niet helemaal duidelijk wat je vragen precies zijn, dus ik sluit me bij de woorden van Dirtsa aan.

Mike

 
volgens mij wil ze alleen maar laten weten dat ze onzichtbaar toch zichtbaar is op het forum? Tenminste voor nu............

 
Quote:
Er is geen goed of slecht karma. Als je dus een diefstal pleegt en je doet het bewust, je plant het, voert het uit en je voelt je er goed over naderhand (je heb iets zonder te betalen bemachtigt en je bent niet gepakt) dan zal je de volgende keer het sneller weer doen omdat het dus een sterke indruk op je karma heeft gemaakt zo werkt het ook met je voedingspatroon aanpassen.


Ik ben het hier overigens roerend mee eens! Karma heeft alles te maken met de INTENTIE waarmee je iets doet. Natuurvolkeren aten dieren en geloofden dat de energie van het dier in hen voortleefde. Daarnaast bedankten ze het dier voor het geven van een leven voor een leven. Hiermee riepen natuurvolkeren geen slecht karma over zich af, integendeel! Hun intentie klopte, omdat ze de helige cyclus van dood en leven erkenden en ze beseften dat ook zij ooit prooi zullen zijn voor de wormen, na hun sterven, en dat ook dat goed en natuurlijk is.

Mike

 
Ze bedankten het dier voor het geven van zijn leven.

Het dier gaf zijn leven echter niet vrijwillig, het werd vermoord.

Je kunt ook een mens vermoorden, en daarna sorry zeggen...

Apachen martelden hun gevangenen met de gedachte dat ze de energie van het slachtoffer in zich op zouden nemen.

Wat kunnen sommige mensen toch een onzin bedenken.

Ik neem het bedanken van het dier, voor het geven van zijn leven, dan ook maar met een korreltje zout. De bedoeling zal goed zijn, maar waar slaat het verder op?

In de geschiedenis, konden moordenaars, bij de kerk een soort van vrijwaringsbriefje voor de hemel kopen. Dus als je maar genoeg geld had, kon je moorden wat je wilde, en vervolgens kocht je bij de kerk een briefje, waarop stond dat je zonde je vergeven was.

 
Dan snap je de essentie van karma zoals kaaskanlekkerzijn die verwoordt dus voor geen meter. Ja, het dier werd doodgemaakt, maar de INTENTIE is totaal verschillend tussen nodeloos een leven nemen en een leven nemen om je te voeden. Het verschil tussen iemand vermoorden en daarna sorry zeggen en het doden van een dier, dat je als opoffering zou kunnen beschouwen, is hemelsbreed. Als je dat niet snapt mis je spiritualiteit en het principe van de cirkel des levens.

Mike

 
Kortom, een kannibaal, kan zijn slachtoffer ook als opoffering beschouwen?

Maar natuurlijk snap ik best dat er een verschil is tussen plezier jacht, waar de leden van ons koninklijk huis zich zo graag mee vermaken, iets heel anders is, dan het doden van een dier om het op te eten.

Derhalve heb ik ook een hekel aan sportvissers, die de vissen alleen maar vangen, om ze met een gescheurde lip, weer in het water te gooien...

Een visser die vist, om zijn vangst op te eten, kan ik daarentegen wel begrip voor hebben.

 
Ufo,

Jij en ik hebben soortgelijke discussies al eerder via email gevoerd. Ik noemde je toen een niet-gelover. Dat ben je kennelijk nog steeds. Plezierjacht en doden vanuit een 'satanisch genoegen' (passende uitdrukking) is satanisch. Een leven mag nooit verkwist worden, daarom voelden natuurvolkeren zich verplicht tegenover het dier om alles van het dier ook daadwerkelijk te gebruiken. Dat is niet satanisch, dat is heilig.

Het woord 'heilig' betekent heel-ig. Denk ook aan het woord 'helen' (heel-en) en 'heling' (heel-ing) is iets wat wij allemaal nastreven. Het Engelse woord voor 'gezondheid' is 'health', wat weer een afgeleide is van 'heal', waardoor je 'whole' wordt, of 'holy'. Gezondheid = heilig. Het gaat allemaal om eenheid, eenwording en dat is eenheid met zowel het leven als de dood. Beide dienen gerespecteerd en geerd te worden, omdat beide ook weer 1 zijn.

Kannibalisme is satanisch en kan hier niet verder vanaf staan. Als je dat niet ziet, ben je arm van ziel.

Mike

 
Misschien goed om dit citaat uit een andere post van mij in een andere topic nog eens naar voren te halen:

Quote:
De karmagedachte zoals deze vandaag de dag wordt gebezigd is gebaseerd op schuldgevoel en schuldgevoel is angst en angst is stress. We leven in een vrij universum van oorzaak en gevolg, waarbij je op basis van je eigen vrije wil individuele keuzes kunt maken, die ook weer leiden tot bepaalde gevolgen. Dat is wat er werkelijk met karma wordt bedoeld door de hindoestanen.


https://www.fatsforum.nl/topic/chlorella#post-17704

Mike

 
Kannibalisme komt ook bij dieren voor.

Is dat ook satanisch?

Heeft een koppensneller uit Uganda ooit van satan gehoord?

Dus als ik met jou van gedachte wil wisselen over karma of spiritualiteit, ben ik gelijk een niet-gelover?

Ik heb slechts een paar gedachten geventileerd, die bij mij naar boven kwamen, benieuwd hoe jij daar over denkt.

Ik geloof wel degelijk ergens in. En dat is dat ik geloof dat jij naar eer en geweten altijd de waarheid verteld en met de meest oprechte bedoelingen.

Maar ik behoud me wel het recht voor om ook zelf na te denken, en eigen keuzes te maken, die inderdaad zoals je hierboven schrijft, tot bepaalde gevolgen kunnen leiden.

 
Toch vraag ik me ook wel eens af wat nou cultuurgebonden opvattingen zijn en wat nou werkelijk immoreel is. In onze cultuur is het normaal om varkens en runderen te eten, maar in andere culturen niet. In andere culturen is het normaal om honden of cavia's te eten, maar in onze cultuur weer niet, terwijl we bijvoorbeeld wel konijnen eten die ook als huisdier gehouden worden. Als er dan een cultuur zou zijn waar ze mensen eten, niet om er occulte rituelen mee te doen, maar gewoon zoals wij vlees eten om onszelf in leven te houden. Wie zijn wij dan om dit te veroordelen, vraag ik me ergens wel af. Anderzijds is er voor mij wel een verschil tussen mensen en dieren...

Wat dieren doden en eten betreft tonen bepaalde natuurvolkeren wel een mooi en respectabel voorbeeld. De Indianen staan hier vooral om bekend, maar ik denk dat het een geromaniseerd beeld is om dit te generaliseren op alle Indiaanse volkeren of alle natuurvolkeren. Overal zullen er wel volkeren of individuen geweest zijn die het minder nauw namen met respectvol omgaan met het leven. Van Indianen weet ik wel dat ze rituelen deden om jachtdieren aan te trekken (bv een bizondans) en dat ze bij of na het doden zichzelf verontschuldigden voor het doden van het dier en hun dankbaarheid uitten. Er werden ook rituelen gedaan om de geest/ziel het dier gerust te stellen en naar het licht te begeleiden.

Ze gebruikten inderdaad zo goed als alles van het dier, maar dit was ook uit noodzaak. Hoewel ze spiritueel zeer hoog ontwikkeld waren, leefden ze technologisch nog in de steentijd en moesten ze het doen met wat ze hadden en konden verkrijgen. Alles van een dier gebruiken is dan naast respect ook een zaak van efficiëntie.

In hoeverre een dier dan zijn leven geeft voor de mensen is een discussiepunt. We zijn er niet bij geweest hoe het precies ging, althans we hebben er nu geen bewuste herinneringen aan. Misschien geven of gaven dieren zich wel aan de mensen uit dienstbaarheid en lieten ze zich bereidwillig doden. Maar misschien was het toch ook wel nodig om de dieren ook daadwerkelijk te vangen. De vraag is in hoeverre dit voor ons moderne mensen waar te nemen en te begrijpen is. Een dier dat zichzelf geeft, kan evengoed uit instinct toch weerstand bieden. Kijk je enkel naar deze drang tot zelfbehoud, dan zou je zeggen dat het dier toch echt vermoord wordt en dat de mens zijn leven neemt. Maar als je via dromen en visioenen of via rituelen contact met dieren hebt gelegd en verbonden hebt gesloten en daar misschien ook wel offers voor gedaan hebt, dan ben je op een heel ander niveau bezig. Dit was voor Indianen en wellicht veel andere natuurvolkeren hun normale manier van in het leven staan en met het leven omgaan. Ik denk dat we ons moeilijk een voorstelling kunnen maken van hun bewustzijn en hun manier van waarnemen. Zoals een Indiaan van vroeger zich geen voorstelling zou kunnen maken van hoe wij in deze tijd tegen de wereld aan kijken en welke mogelijkheden we nu hebben, zo kunnen wij ons ook nauwelijks iets voorstellen van hun spirituele manier van leven. Voor hen waren er dingen mogelijk die wij niet voor mogelijk houden en waar we niet eens weet van hebben. Het bevindt zich buiten ons refentiekader.

 
Mooi verwoord Dennis,

Voor jou is er dus een verschil tussen mensen en dieren...

Zou er voor leeuwen ook niet een verschil zijn tussen leeuwen en gazelles?

Misschien zijn sommige gedachtes over Indianen inderdaad geromantiseerd.

De indiaan zou nooit meer dieren gevangen hebben, dan hij op kon eten...

De blanken daarentegen schoten buffels voor de lol of sport, En lieten ze dood liggen.

Soms stroopten ze alleen de huid er af, en lieten het vlees liggen.

Inderdaad, we zijn er niet bij geweest, dus in hoeverre onze gedachtes hierover juist zijn...?

Een leeuw zal in ieder geval niet meer vangen dan benodigd is om de honger te stillen.

Daarna zal de leeuw niet voor de lol, nog een gazelle gaan vangen, en die daarna laten liggen voor de liefhebber.

Is er ook maar enige bewijs te vinden, dat een bizondans of regendans ooit effect gehad heeft?

Ik moet ineens denken aan de volgende spreuk:

Pas als de laatste boom geveld is...

Als de laatste vis gevangen is...

Dan pas zal de mens beseffen, dat geld niet eetbaar is...

 
Over Indianen

Er waren ook Indianen die in huiden handelden en bijvoorbeeld bevervellen bij handelsposten inruilden voor ijzeren bijlen, dekens, vuurwapens en ja... helaas ook suiker en alcohol. Of iedere bever dan netjes op werd gegeten en tot het laatste restje werd gebruikt? Dat weet ik ook niet. Misschien werden er ook wel gedeeltes aan de honden gegeven of gewoon achtergelaten in de natuur. Misschien werden er op een gegeven moment ook wel dieren gedood voor de huiden. We kunnen er van alles van vinden, maar ik kan me goed voorstellen dat als je rivaliserende stammen vuurwapens hebben en de oprukkende kolonisten ook, dat je die zelf ook wilt hebben om je te kunnen verdedigen en beschermen. Als het wild afneemt door toename van de bevolkingsdichtheid en door sportjacht van de blanken, dan kunnen vuurwapens wel helpen om ten minste nog aan eten te kunnen komen voor je gezin. Dan wordt de huidenhandel ook een vorm van overleven. Feit is wel dat door deze handel de bevers toen haast zijn uitgestorven in Amerika. Daar hebben bepaalde Indianen in zekere zin ook een bijdrage aan geleverd.

Ik geloof zeer zeker dat een bizondans of regendans effect heeft. Voor mij zijn alle wezens en krachten in de natuur bezield: de dieren, de planten, de stenen, de bergen, de rivieren, de wolken, de zon, de sterren en ga zo maar door. Ook zijn er totemdieren, vooroudergeesten en tal van soorten natuurwezens waar we mee samen kunnen werken. We doen het niet meer en hebben er geen ervaring meer mee. Ons vermogen om in de fijnstoffelijke dimensies waar te nemen wordt tijdens onze opvoeding niet of nauwelijks meer ontwikkeld. In onze moderne levensstijl lijkt er ook minder noodzaak toe te zijn. Maar voor Indianen en andere natuurvolkeren was het een wezenlijk onderdeel van hun leven en overleven, ongeacht of je jager of landbouwer was.

Kinderen werden door middel van verhalen van kleins af aan onderwezen in het juiste contact onderhouden met de geestelijke wereld. Aan de betekenis van dromen en visioenen werd een grote waarde toegekend. Ceremonies en rituelen vormden een vast onderdeel in hun jaargang en dagbesteding. De meest treffende manier om uit te leggen hoe spiritueel hun bewustzijn was, is door te vermelden dat ze in hun eigen taal niet eens een woord hadden voor 'spiritualiteit'. Er was niet zoiets als 'ik ben spiritueel en jij niet' of 'nu doen we spiritueel en dadelijk niet'. Alles in hun leven was doordrongen van spiritualiteit, maar ook die spiritualiteit was niet volmaakt en dus nog in ontwikkeling.

We kunnen een groot voorbeeld nemen aan veel aspecten van de Indiaanse culturen, maar Indianen waren ook niet heilig. Ze zullen wellicht ook negatief beïnvloed zijn door de blanken, want veruit de meeste Indianenstammen kenden voor de komst van de blanken bijvoorbeeld ook geen vernietingsoorlogen. Ze voerden vooral rooftochten uit op vijandige stammen om voedsel, paarden en/of vrouwen te stelen, en om heldendaden te verrichten. In de strijd een vijand aanraken of zijn geliefde wapen afpakken gaf veel meer aanzien, dan hem doden. Natuurlijk vielen er wel eens doden tijdens conflicten, maar daar was het niet om te doen. Maar Indianen hielden ook slaven en sommige stammen hadden volgens mij ook zeker niet de vriendelijkste omgangsvormen naar slaven toe. En er was nogal wat minachting voor vijandige stammen en hun gewoontes. In mijn ogen getuigd dat alles ook niet echt van spirituele verbondenheid met het leven.

Toen de blanken kwamen werden ze door veel stammen nieuwsgierig, open, vriendelijk en gastvrij ontvangen en daar werd op den duur ook grof misbruik van gemaakt. Toch waren er ook stammen die van begins af aan al sceptisch waren en niks van de blanken moesten hebben. De blanken hebben het door de eeuwen heen zeer zeker erg bont gemaakt en allerlei stammen tegen elkaar uitgespeeld, maar verschillende Indianenstammen voelden er ook wel wat voor om een verbond met de blanken te sluiten zodat ze samen met hen tegen hun vijandige stammen konden vechten. Het is allemaal niet zo zwart/wit.

Ik denk ook wel eens: hadden de blanken Amerika maar nooit ontdekt... De vraag is wel hoe Amerika dan nu zou zijn geworden. Hoe zouden de Indiaanse volkeren zich verder ontwikkeld hebben? Zouden ze ooit vrede hebben kunnen bereiken onder elkaar? Vaak wordt gedacht dat de Indianen al millennialang op dezelfde manier leefden totdat plotseling de blanken kwamen en alles overhoop gooiden. Dat is niet zo. Veel Indiaanse volkeren hadden juist hun culturele bloeitijd ten tijde van de komst van de Europeanen. Ook de komst van paarden bracht veel verandering aan in hun levensstijl. Deze paarden zijn bij de Indianen terecht gekomen via verwilderde of gestolen paarden van de kolonisten. Veel prairiestammen leefden al enkele generaties met paarden voordat ze ooit blanken hadden gezien.

Quote:
Een leeuw zal in ieder geval niet meer vangen dan benodigd is om de honger te stillen.


Wat leeuwen soms wel eens schijnen te doen is de jongen van een leeuwin doden, zodat hij zelf voor nageslacht kan zorgen bij de desbetreffende leeuwin...

Quote:
Voor jou is er dus een verschil tussen mensen en dieren...


Ja voor mij is er duidelijk verschil tussen mensen en dieren. Dieren hebben een groepsziel, mensen veel meer een individuele ziel. Mensen hebben naar mijn idee genetisch ook een totaal andere achtergrond dan (de meeste) dieren en daardoor ook andere potentiële vermogens en een andere functie. Maar hier heb ik me wel eerder over uitgeweid in andere topics.

 
Quote:
Kannibalisme komt ook bij dieren voor.

Is dat ook satanisch?


Nee, dat is noodzaak. Dieren zullen uitsluitend uit voedselschaarste terugvallen tot kannibalisme. Mensen normaal overigens ook, denk aan dat beroemde geval van dat vliegtuig dat was neergestort op een berg in de sneeuw, waarbij de enige overlevende noodgedwongen anderen heeft moeten opeten.

Dit is een mooi voorbeeld van wat kaaskanlekkerzijn probeert duidelijk te maken over karma. Nogmaals, het gaat om INTENTIE. Deze man MOEST zich verlagen tot kannibalisme om te OVERLEVEN. Hiermee roept hij geen slecht karma over zich af. Kannibalisme als onderdeel van donkere occulte rituelen is echter een heel ander verhaal, iets wat jij maar niet wil inzien. Je mist spiritualiteit, ufo, daar heb ik je al vaker op gewezen.

Quote:
Heeft een koppensneller uit Uganda ooit van satan gehoord?


Misschien niet letterlijk, maar wel onder een andere naam en in een andere hoedanigheid. Er bestaat duistere voodoo en zwarte magie en hele volkeren en culturen kunnen er van in de ban zijn. Zo'n koppensneller is wel degelijk bevangen door duistere energieen en dat is, in onze westerse terminologie, satanisch inderdaad.

Quote:
Dus als ik met jou van gedachte wil wisselen over karma of spiritualiteit, ben ik gelijk een niet-gelover?


Nee, dat ben je al heel lang, waarschijnlijk je hele leven al. Het is echter nooit te laat om te veranderen!

Quote:
Als er dan een cultuur zou zijn waar ze mensen eten, niet om er occulte rituelen mee te doen, maar gewoon zoals wij vlees eten om onszelf in leven te houden. Wie zijn wij dan om dit te veroordelen, vraag ik me ergens wel af.


Dit gebeurt niet zomaar. Het is altijd onderdeel van een duistere religie en dient een ritualistisch doel, nl. overdracht van foute energieen. Je bent appels met peren aan het vergelijken, het gaat veel verder dan voedsel. Er zijn ook verhalen bekend van krijgers die zich baadden in het bloed van gedode krijgers van de tegenpartij. Dit doet men evenmin omdat ze na een robbertje vechten even lekker de modder van het slagveld van zich af willen spoelen, dit is een donker ritueel!

Ik merk dat jij en ufo met je argumentatie uitsluitend in je linkerhersenhelft zitten. Letterlijk alles valt te rationaliseren, dus ook de meest zieke dingen. Hierdoor missen jullie de kern en kan ik ook niet hiermee tot jullie doordringen, omdat jullie ratio een spirituele blokkade opwerpt voor de diepere betekenis van dit alles. Kortom, je wordt nauwgeestig.

Quote:
De Indianen staan hier vooral om bekend, maar ik denk dat het een geromaniseerd beeld is om dit te generaliseren op alle Indiaanse volkeren of alle natuurvolkeren.


Nee hoor, dit is niet geromantiseerd en is van alle culturen. Vandaag de dag eren jagers nog steeds het dier door er een eikenblad op te doen, nadat het gedood is. Veel jagers doorgonden de dieperliggende betekenis hiervan niet meer voldoende, maar het gebruik is er nog steeds en heeft een lange traditie. Dit zie je terug in alle culturen over de hele wereld.

Dat we vandaag de dag dieren opsluiten in concentratiekampen en uitsluitend zien als voedselproduct en niet meer als levend, bezield wezen is, in 1 woord, satanisch. Hieruit blijkt wel hoezeer onze cultuur in slechts 100 jaar tijd is doordrongen van dergelijke foute energieen, die nooit eerder in deze mate onderdeel hebben uitgemaakt van onze tradities. Dit komt omdat we spiritualiteit en overgeleverde tradities hebben ingeruild voor amorele 'wetenschap', een zinloze exercitie van de linkerhersenhelft als deze niet gebaseerd is op waarheidsvinding maar op geloofsovertuigingen.

Quote:
Ze gebruikten inderdaad zo goed als alles van het dier, maar dit was ook uit noodzaak. Hoewel ze spiritueel zeer hoog ontwikkeld waren, leefden ze technologisch nog in de steentijd en moesten ze het doen met wat ze hadden en konden verkrijgen. Alles van een dier gebruiken is dan naast respect ook een zaak van efficiëntie.


Zo mooi kan de natuur in elkaar zitten als je je aan haar wetten houdt. Je doet dingen uit noodzaak en uit respect voor de natuur laat je het ook onderdeel uitmaken van je spiritualiteit. Aan dat laatste ga je volledig voorbij, want nogmaals: het gaat veel dieper dan je met je linkerhersenhelft kunt bedenken.

Quote:
Voor jou is er dus een verschil tussen mensen en dieren...

Zou er voor leeuwen ook niet een verschil zijn tussen leeuwen en gazelles?


Nog meer eindeloos geredeneer vanuit de linkerhersenhelft. Er is een groot verschil tussen mens en dier. Wij hebben als enige soort op deze aarde vrije wil gekregen. Daarnaast hebben wij een neocortex waardoor wij hier over dit soort dingen kunnen filosoferen. Jammer dat menigeen die vrije wil dan gebruikt om uitsluitend in de linkerhelft van die cortex te blijven zitten. Hoe intelligent is het werkelijk om minder dan 10% van je hersencapaciteit te gebruiken?

Quote:
Misschien zijn sommige gedachtes over Indianen inderdaad geromantiseerd.

De indiaan zou nooit meer dieren gevangen hebben, dan hij op kon eten...

De blanken daarentegen schoten buffels voor de lol of sport, En lieten ze dood liggen.

Soms stroopten ze alleen de huid er af, en lieten het vlees liggen.

Inderdaad, we zijn er niet bij geweest, dus in hoeverre onze gedachtes hierover juist zijn...?


En nog meer poltiek correcte cirkelredenaties vanuit de linkerhersenhelft. Allereerst is dit geobserveerd en opgetekend en is dit niet zomaar een romantische gedachte. Ten tweede is dit de natuurlijke weg die mens en dier altijd hebben gevolgd. Bizons neerschieten en een compleet volk uitmoorden voor de lol is satanisch.

Quote:
Ik moet ineens denken aan de volgende spreuk:

Pas als de laatste boom geveld is...

Als de laatste vis gevangen is...

Dan pas zal de mens beseffen, dat geld niet eetbaar is...


Dit is een Indiaan die dit gezegd heeft. Dergelijke diepgaande wijsheden komen niet uit de linkerhersenhelft, dus sluit jezelf hierin dan ook niet op!

Mike

 
@ Mike

Ik ben het helemaal eens met de eerste helft over kannibalisme en satanisme en een heel deel van de tweede helft. Alleen zijn sommige dingen van mijn schrijven bij jou niet overgekomen zoals ik ze heb bedoeld, denk ik.

Quote:
De Indianen staan hier vooral om bekend, maar ik denk dat het een geromaniseerd beeld is om dit te generaliseren op alle Indiaanse volkeren of alle natuurvolkeren.


Hiermee bedoelde ik: het zal over het algemeen wel overal met respect gebeuren, maar ik denk dat er toch echt wel natuurvolkeren zijn of waren die moreel gedegenereerd zijn. Je noemde zelf al kannibalisme en zwarte magie. Er waren ook natuurvolkeren die zich hier mee bezig hielden; er waren ook Indianenstammen die soms mensenoffers deden zoals de Pawnee die, ik dacht jaarlijks, een maagd offerden voor de Morgenster. En laten we niet vergeten hoe de Aztekeen in de ban waren bloedoffers, maar dat is misschien geen natuurvolk meer te noemen.

Dat van de bizons schieten is echt gebeurt ja. Vanuit treinen mochten mensen zo veel schieten als ze wilden. Iedere bizon minder, was een Indiaan met honger. Daar werden zelfs affiches voor opgehangen in de dorpen. De huiden van de bizons werden er af gestroopt en misschien werd ook de tong en de hoorns nog eraf gesneden. Maar daar bleef het bij. Dat vind ik inderdaad net zo respectloos als onze hedendaagse vleesindustrie!

Dus nogmaals, ik wil niet heel ons beeld van Indianen en natuurvolkeren ontkrachten, ik probeer er enkel wat nuancerende kanttekeningen in aan te brengen die helaas ontgoochelend kunnen uitwerken...

 
Quote:
Hiermee bedoelde ik: het zal over het algemeen wel overal met respect gebeuren, maar ik denk dat er toch echt wel natuurvolkeren zijn of waren die moreel gedegenereerd zijn. Je noemde zelf al kannibalisme en zwarte magie. Er waren ook natuurvolkeren die zich hier mee bezig hielden; er waren ook Indianenstammen die soms mensenoffers deden zoals de Pawnee die, ik dacht jaarlijks, een maagd offerden voor de Morgenster. En laten we niet vergeten hoe de Aztekeen in de ban waren bloedoffers, maar dat is misschien geen natuurvolk meer te noemen.


Alle voorbeelden die je noemt zijn voorbeelden van donkere energieen. Het geeft aan dat niemand immuun is, ook natuurvolkeren niet. Kannibalisme en mensenoffers zijn satanisch, wie zich er ook aan schuldig maakt.

Quote:
Geloof jij dan in het effect van voornoemde regendans, Mike?


Ik ben ervan overtuigd dat deze volkeren beschikten over kennis over frequenties, waarmee men ook weerspatronen kon beinvloeden. Deze kennis is helaas niet meer in handen van gewone volkeren, maar wel van de powers-that-be die deze van ons af hebben gepakt en nu zorgvuldig voor zichzelf houden en militariseren. Opnieuw satanische doeleinden dus.

Mike

 
Het weer beïnvloeden doen ze nu denkelijk bij HAARP en middels chemtrails.

Hoewel dat laatste wellicht niets met frequenties te maken heeft, maar met chemische reacties.

Ik geloof best dat er andere vormen van energie beschikbaar zijn, maar dat de massa daar niet van op de hoogte is of er geen toegang tot kan krijgen daar het in handen is van een groep machthebbers.

Interessante gedachte dat de Indianen daar al kennis van zouden hebben. Best mogelijk, maar toch ben ik er niet van overtuigd dat ze met die kennis, het nog nodig vonden om een regendans te doen.

Ik heb altijd gedacht dat zo`n medicijnman een hele goede weervoorspeller was, die naar de lucht keek, en het gedrag van de dieren, en op basis daarvan concludeerde of er regen aan zou komen. En vervolgens om zijn stam de illusie te geven dat hij machtig was, een regendans ging uitvoeren, wanneer hij dacht dat er ook wel regen aan zou komen, zonder te dansen...

Ik denk ook dat er heel wat medicijnmannen het kamp uit getrapt zijn, nadat ze zich uren in het zweet gedanst hadden, en het vervolgens droog bleef...

 
Quote:
Hoewel dat laatste wellicht niets met frequenties te maken heeft, maar met chemische reacties.


Dat zijn evengoed frequenties. ALLE materiele stoffen komen voort uit immateriele frequenties.

Quote:
Ik heb altijd gedacht dat zo`n medicijnman een hele goede weervoorspeller was, die naar de lucht keek, en het gedrag van de dieren, en op basis daarvan concludeerde of er regen aan zou komen. En vervolgens om zijn stam de illusie te geven dat hij machtig was, een regendans ging uitvoeren, wanneer hij dacht dat er ook wel regen aan zou komen, zonder te dansen...


Om aan de lucht te zien wat voor weer het zou worden hadden ze geen medicijnman nodig, dat konden de mensen zelf ook wel. Opnieuw mis je de essentie. De regendans was een gezamenlijk ritueel waarbij de energie (frequentie) werd gebundeld en gericht. Jij gaat ervan uit dat alleen de medicijnman deze dans uitvoerde, maar het was een gezamenlijke inspanning, onder de bezielende leiding van de medicijnman.

Denk ook aan het bijbelverhaal van de muur van Jericho die door een groep mensen, onder leiding van Jozua, werd neergehaald, door er 7 dagen lang in een rondje omheen te lopen. Ook dit is gebundelde en geconcentreerde, geritualiseerde energie. Deze zelfde gezamenlijke energie kan ook worden gebruikt voor satanische doeleinden, zoals het eerder genoemde kannibalisme en andere gestoorde uitwassen.

Quote:
Ik denk ook dat er heel wat medicijnmannen het kamp uit getrapt zijn, nadat ze zich uren in het zweet gedanst hadden, en het vervolgens droog bleef...


Hieruit spreekt een cynisme waar ik je deze hele thread (en in voorgaande emailconveraties) al op betrap. Je suggereert nl. dat medicijnmannen eerder charlatans zijn dan iets anders. Ook hier mis je de essentie, omdat je vanuit je linkerhersenhelft kiest voor een cynische benadering, die een gesloten geest oplevert. Wil je nog steeds volhouden dat je geen niet-gelover bent? Inmiddels wordt het iedereen wel duidelijk, behalve jijzelf! Medicijnmannen en sjamanen beschikten over een diepgaande kennis en waren, interessant genoeg, de meest geaarde, nuchtere leden van de gemeenschap. Jij doet alsof je nuchter bent, maar bent in werkelijkheid cynisch.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan