Kaaskanlekkerzijn stelt zich voor

ja doe dat. of start een andere thread :) kaaskanlekkerzijn heb ik hier niet eens meer gezien in dit topic :D

 
Kaaskanlekkerzijn wilde alleen maar laten weten dat ze meeleest. De discussie is ontstaan toen ik het opnam voor haar ideeen over karma. Dus, kaaskanlekkerzijn, wat mij betreft is er niets mis met jouw concept van karma! Als je nog wil reageren, zien we dat vanzelf.

Mike

 
Ufo,

Nog een laatste opmerking:

Cynisme = zelfsabotage. Het kleurt je zelfbeeld en wereldbeeld zwart. Hierdoor vertraag je of verhinder je zelfs je eigen heling. Ik raad je ten zeerste aan de boeken van Bruce Lipton te gaan lezen, over hoe overtuigingen je biologie kunnen beinvloeden. The Biology of Belief is in een Nederlandse vertaling verkrijgbaar, onder de titel De biologie van de overtuiging:

http://www.bol.com/nl/p/de-biologie-van-de-overtuiging/1001004004464050/

Helaas is zijn nieuwste boek, Spontaneous Evolution, nog niet in een Nederlandse vertaling verkrijgbaar. Ik vind dit nl. een nog beter boek dan De biologie van de overtuiging! Ik raad je in ieder geval aan dit boek te gaan lezen, misschien kom je daardoor op andere gedachten.

Mike

 
Ik heb wel een hele discussie te weeg gebracht ik kon mijn eigen topic niet eens terug vinden en toen bleek hij op de tweede plek te staan. Ik heb nog niet alles gelezen maar er staan hele mooie dingen in.

Ik wist niet dat ik zo obsessief over kwam. Ik kon geen andere leuke forumnaam bedenken en ik vond wel dat ik dan wel moet uitleggen waar het vandaan komt. En dat doe ik dus soms nog al breedsprakig. Er zijn nog een paar dingen die ik niet denderend lekker vindt maar ik loop echt niet constant na te denken waarom ik de ene keer kaas wel lekker vindt en de andere keer niet misschien blijft het er wel bij dat ik alleen een paar keer lekkere kaas heb gegeten. Maar nu kom ik weer obsessief over.

Ik wilde inderdaad alleen maar laten weten dat ik mee lees normaal zou ik geen tekst neer zetten zonder vraag of antwoord er in. Alleen om me voor te stellen is het wel handig om wat over me te vertellen. En als ik ergens een opmerking plaats waaraan iemand iets opvalt, dan kan een beetje achtergrond informatie over mij ook handig zijn.

 
@ Ufo

Quote:
Wie gaf die opleiding van 20 jaar?


Een leerling-sjamaan ging in leer bij een meester-sjamaan, maar werd ook onderwezen door spirituele krachten. Verder ben ik het met corneliahz eens dat het leven je veel kan leren. Misschien is een groot autodidactisch vermogen ook wel iets wat bij een sjamaan hoort en daarmee bedoel ik in deze context: de kunst om leraren te herkennen in ieder persoon, situatie of omstandigheid...

Quote:
Welke boeken moest die medicijnman/sjamaan daarvoor lezen?


Geen enkel boek, dit was puur mondeling overgeleverde kennis + natuurlijk heel wat natuurwanderlingen, oefeningen, rituelen en initiaties... Ik schreef over boeken om ons lezers op het idee te brengen dat die je wel kunnen helpen om een beter beeld van het sjamanisme te krijgen.

Quote:
Kon die sjamaan wel lezen??


Hij kon zeker heel veel lezen, maar in oudere tijden in ieder geval niet de letters van een boek.

Quote:
Oh nee, die sjamaan, was iemand die een bijna dood ervaring had, en werd herboren met speciale gaven. Wat is het nu? Een opleiding van 20 jaar of een herrijzing uit de dood?


Het verschilde van cultuur tot cultuur en van volk tot volk. Siberische tradities staan bijvoorbeeld juist erg bekend om de sjamanenziekte en de transformatie van een sterfteproces. Bij andere volkeren ging het weer wat geleidelijker via een onderricht van een ervaren sjamaan en de gidsen, totemdieren en plantmedicijnen (bv. peyotecactus, paddenstoelen, doornappel) waarmee ze werkten.

 
Het pad naar de sjamaan van Olga Kharitidi

Meester van de dromen van Olga Kharitidi

De lessen van Don Juan van Carlos Castaneda

De film de paardenjongen

Deze heb ik zelf gelezen en gezien, interessant als je geïnteresseerd bent in sjamanisme!

 
@Dennis,

Bedankt voor je mooie en leerzame antwoorden!

Je weet er echt heel veel van!!

 
@Dennis,

Je weet er idd erg veel vanaf! Je schrijfstel vind ik sowieso fijn om te lezen

Ben net begonnen aan het boek de kosmische slang DNA en de oorsprong van kennis.

Ken jij dit boek?

 
@ Cham

Dank je Cham! Nee, het boek ken ik niet. Ik heb hem wel even opgezocht bij bol.com. Het zou best wel eens een interessant boek kunnen zijn.

Momenteel hou ik me er niet meer zo veel bezig met sjamanistische en traditionele geneeswijzen. Dat heb ik wel jaren gedaan. Voordat ik me in voeding en gezondheid ging verdiepen (wat nu mijn hoofdpassie is), ben ik jarenlang in de natuurvolkeren gedoken en dan met name Noord-Amerikaanse Indianen: hun geschiedenis, hun vorm van overleven, hun tradities, hun wereldbeeld, hun religie, hun spiritualiteit en dus ook het sjamanisme. Daarom raakte de onderzoeken van Weston Price mij ook meteen.

Tegenwoordig zie ik meer potentie in Keylontic Science en Kathara Heling, welke ik zou kunnen omschrijven als een kosmische spirituele wetenschap en helingstechniek.

Als mijn schrijfstijl je aanspreekt. Ben je je er van bewust dat ik een mapje Teksten van DenniS op het forum heb?

 
Daar zal je een hele klus aan gehad hebben, maar leuk om te horen dat er wel mensen zijn die ze lezen. 8)

 
Dennis,

Ik lees ook je teksten hoor, het ene spreekt me meer aan dan het ander maar ze zijn meestal bijzonder interessant.

Poekie

 
Ik vraag hier in mijn voorstel topic maar even wat. Ik loop namelijk een beetje vast. Er zijn namelijk een paar dingen die hardnekkig aanwezig blijven. Ik blijf hoofdpijn (https://www.fatsforum.nl/topic/hoofdpijn/page/2#post-45149) houden. Mike heeft me al aangeraden om mij bijnieren te ondersteunen, maar mijn schildklier kan ook wel wat aandacht gebruiken (https://www.fatsforum.nl/topic/langzaam) (hierin merkt ik wel iets vooruitgang nu ik hier meer op let ik had het laatst toen het zo koud was helemaal niet koud meer en ik heb het ’s ochtends als ik op sta ook lekker warm), ik heb nog steeds een beetje buikpijn al is dat wel minder geworden. Ook heb ik zo nu en dan een opgezette buik.

Mijn ontlasting is wisselend meestal normaal, maar ook dunner of keutels, maar dan is de tweede helft dunner. Ik heb allerlei kleuren gehad maar nu is het meestal normaal of gelig. Ik heb een aantal leverreinigingen gedaan maar de een na laatste keer kwam er niet zo veel meer uit. Omdat de appelazijn drinken van te voren er toen een beetje bij in geschoten was zou het ook daaraan kunnen liggen, maar voor de laatste keer heb ik wel weer regelmatig appelazijn gedronken en toen kwam er niks meer uit. Je zou denken dat mijn lever nu dus schoon is maar soms komen er zonder speciale leverreiniging nog wel steentjes naar buiten.

Ik voel tegenwoordig dat mijn alvleesklier het een beetje moeilijk heeft. Ik merk alleen niet zoveel van twee theelepels natrium bicarbonaat in een glas water en een half uur later twee glazen melkkefir. De eerst keer een theelepel in een glas met een half uur daarna kefir leverde wel groene ontlasting op.

Verder voel ik me vaak een beetje neerslachtig zonder reden, ik ben namelijk op dezelfde momenten wel ook vrolijk maar er mist iets. Als ik een tijdje fasterEFT heb gedaan is dat gevoel weg. Ook al had ik niet echt een duidelijk onderwerp wat nodig is om het goed te laten werken. Ik heb het idee dat dit komt door het kloppen zelf, ik merk ook niet dat er op dit gebied iets opgeruimd wordt dan, op andere punten wel heel veel. Toen ik aan iemand uitlegde wat EFT inhoud vond ze dat kloppen ook wel een fijn gevoel hebben terwijl ze opdat moment geen onderwerp had.

Kortom ik merk al een hele tijd niet zoveel vooruitgang meer. En ik zoek dus iets om alles op gang te helpen.

 
Welkom mede-nieuweling kaasislekker! Ik ga binnenkort ook maar weer eens aan de kaas, helemaal zin in :D

Ik ben zelf ook nieuw, dus moet oppassen met advies geven, maar ik proef uit je schrijven dat je zo veel tegelijk wil veranderen. Supergoed! Maar soms brengt een stapje per keer wat meer rust, bij mij wel tenminste. En resultaat kan ook lang op zich laten wachten of zich anders uiten dan je had verwacht..

Succes met alles wat je probeert!

 
Hoi,

ik zie mezelf ook als sjamaan...heb mezelf geinitieerd met behulp van magic mushroom en truffels...ook met salvia divinorum.

Mijn vreemde advies wat je waarschijnlijk toch nooit zal gaan opvolgen(en misschien is dat maar beter ook) is eigenlijk om eens een keer een truffel te eten...te koop bij smartshop.

Dit helpt mensen van alcoholisme af en helpt tegen clusterhoofdpijnen...het kan helpen om emoties te balanceren en om beter naar het lichaam te leren luisteren.

Het waren de truffels die mij vertelden dat planten helemaal niet zo aardig zijn voor mensen...bij mijn vraag waarom ik hen dan wel zou moeten vertrouwen antwoordden ze: omdat wij hier veel eerder waren, al voor de planten...wij waren hier eerst en wij leven het liefste in symbiose...

Als je ze wilt gebruiken, zorg dan dat je de eerste maal niet alleen bent, vitamine c en vooral suiker zwakt de werking af. Je kunt er gewoon op kauwen, of er thee van maken...stel jezelf eerst een zo duidelijk mogelijk doel bij inname...gebruik ze niet om te feesten, maar als therapie.

Als dit je wat lijkt, als het goed aanvoelt, dan zou je het kunnen proberen...maar ben je er al bij voorbaat bang voor, doe het dan niet!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.172
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan