Ivermectine

Maw dit zou iets goed zijn om te supplementeren igv inname van IVM/AVM en fenbendazole ivm uitgezaaide prostaatkanker ?

Mijn vader zit na een opbouw en afbouwfase zoals ik het noem van
1 dag 1IVM of AVM en 5 weken 5x fenben 222mg
2 dagen 2 4 weken 4x
3 dagen 3 3 weken 3x
4 dagen 4 2 weken 2x
5 dagen 5 ca 3 maanden dus
6 dagen 6
7 dagen 7
8 dagen 8
9 dagen 9
8 dagen 8
7 dagen 7
6 dagen 6
5 dagen 5
4 dagen 4
3 dagen 3
2 dagen 2
ca 2 maanden

nu al geruime tijd op 2x 2IVM en 1x 222mg fenben (zijn in totaal al zo een 5/6 maanden bezig)

en gaan nu weer eens die opbouw en afbouw doen.

Naast dit zink/vit D/magnesium/CBD en H202 (3x25dr (12%)) en sole en citroenwater
Lever/bloed en prostaatsupp van Real Roots

Er dient ook gezegd te worden dat ie dus wel de hormoonkuur en cortisonen van het ziekenhuis inneemt sinds dec2023. Het ''minste'' van de 3 opties (of hormoon of radio of chemo). Zij stelden chemo voor wegens de geheel uitgezaaide toestand.
Dapper zo'n traject dat je vader volgt...
Ik kan alleen voor mezelf spreken dat extra enzymen innemen zorgt dat het lichaam merkbaar minder energie hoeft te besteden aan de vertering.

In de bodybuilding / krachttraining scene wordt dit ook veel toegepast. Zo is er meer energie voor spieropbouw. En natuurlijk worden de eiwitten opgeknipt om elders als bouwsteen te dienen. Maar uiteraard gaat de energie naar hetgeen het meest kritiek is op dat moment in het lichaam.

Wat ik in eerste instantie bedoelde is denk ik niet het geval, de extra ingenomen enzymen (zoals ook wel eens op het forum besproken door voeding zoals o.a. ananas) komen niet voorbij het darmstelsel.
 
  • Leuk
Waarderingen: JVG
Waarom zouden enzymen niet voorbij het darmstelsel komen?
Ik lees vaak dat een darm "doorlaatbaar" is en dat zou niet moeten.
Dan komen er afvalstoffen in het bloed en dat geeft ontstekingen.

Ik zit momenteel al heeeeel lang met ontstekingen maar dat terzijde.
Het kan zijn dat er al een verkorte opsomming is.
Hangt ook af van welke zoekterm ik gebruik.
De globale functies zijn wel te vinden maar dat is meestal te globaal.
Het hele plaatje maakt het misschien gemakkelijker om onze eigen beslissingen te maken zonder reguliere artsen.

We hebben verschillende organen met elk een eigen functie.


Moeten we voor antwoorden de cellen volgen of de organen?



WAT is de uiteindelijke bedoeling van al die functies. Zijn de hersenen het einddoel?
Zit het einddoel in elke cel van ons lichaam?

Als we beginnen met de voeding en de maag zijn er vele artikelen te vinden.
Ik zou graag een kort overzicht willen van het doel van elk orgaan.
Dus bv ons speeksel zorgt met ENZYMEN voor het verkleinen van het voedsel.
Dan gaat het naar de lever?
De alvleesklier maakt ook enzymen?
De dunne darm zorgt voor de verdere vertering.
De dunne darm zorgt voor het indikken
De endeldarm is een voorraadvat, zend een seintje naar de hersenen

Momenteel zitten er ontstekinswaardes in mijn ontlasting terwijl ik er al 15 jaar aan werk.
Secretoir Iga 300-2040 ug/ml is nu 4922 = te hoog. (Weerstand - immunoglobuline A)

Dus nu slik ik Avermectine maar heb ook in huis Bijengif tegen ontstekingen en wat doet CBD olie?
Kan de lever dat allemaal verwerken? Of misschien verdelen over de dag? of verdelen per week. In principe hou ik het graag apart.
Ik voel al heeel lang die ontstekingen in vooral mijn linkerbeen.

Gelukkig ben ik gisteren snel in slaap gevallen met 3 avermectine .
Ogen blijven overdag ook een beetje zweverig.


(
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu een paar dagen verder, de AVM heb ik sinds 2 dagen opgeschroefd naar 10/12 tabletten p/dag, verspreid over 3 porties. De infectie wordt weer minder en de jeuk vermindert ook. Ik was misschien niet heel duidelijk in mijn vorige post. Ik kreeg vorig weekend een doorn van een plant in mijn oog, in mijn pupil. Hierdoor was er een stuk hoornvlies weg en moest ik mijn ogen dichthouden voor 3 dagen (kon niet anders). Dit staat totaal los van de exceem/schimmelinfectie. En de druk op mijn oog werd veroorzaakt door de ontsteking die ik had.
Maar zodra ik AVM niet meer gebruikte kwam de infectie meteen terug, wat ik ook ervaar w.b. het scherpe zicht wat ik ervaar door dit middel (ik ben bijziend, -6,5). Ik weet zeker dat ik de infectie op mijn huid wegkrijg met AVM en het smeren van castorolie en teatree-olie op mijn huid, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt zodra ik stop met AVM. Waarschijnlijk moet ik doorgaan tot het helemaal uitgeroeid is. De ervaring wil ik delen, dus hier kom ik op terug.

Joost
 
  • Thanks
Waarderingen: gse
Joost zeer interessant. ik blijf je volgen.
Een verzoek. Bij volgende reacties meteen je schrijfsels extra controleren want wat voor jou helder is is het voor anderen misschien niet.
Mijn ogen vind ik niet oke. Ik kan kleine lettertjes zonder bril lezen maar heb al jaaaaren droge ogen en veraf is niet denderend. .
bv bij Kruidvat kun je verschillende oogdruppels krijgen. heb destijds alle ingredienten bekeken maar niets gekocht.
1x iets geprobeerd via huisarts, 2e keer niet meer gedaan. Ik kan slecht tegen synthetische produkten.
Langdurig gedruppeld met Colloidaal zilver, is steeds goed bevallen. heb nu nog andere druppels erbij o.a. DMSO 3%. te pas en te onpas wissel ik dat af.
Had vanmorgen geen goed gevoel in mijn ogen door Averm.
Daarom is overdag slikken geen goed idee.
Brillenwinkels willen me naar de oogarts hebben. en die willen natuurlijk opereren.
Als ik dat niet doe wordt ik bang gemaakt. blind.
Doet me denken aan 2008 eigen operatie. Geen kanker maar ik zou alsnog kanker kunnen krijgen.
1 pil bijengif geslikt vandaag.
 
Zou het mogelijk zijn dat er bij langdurig gebruik van ivm of avm een soort afhankelijkheid ontstaat ervan van het lichaam en het eigen immuunsysteem en mechanismen daaromtrent zich meer gedeisd houden? Ik heb ik de afgelopen jaren al een paar keer gehoord dat soms klachten weer terugkomen zodra er gestopt wordt met inname.
 
Is afhankelijkheid hetzelfde als verslaving?.
Gebeurt verslaving in de hersenen? zoals met sigaretten o.i.d.
 
Joost zeer interessant. ik blijf je volgen.
Een verzoek. Bij volgende reacties meteen je schrijfsels extra controleren want wat voor jou helder is is het voor anderen misschien niet.
Mijn ogen vind ik niet oke. Ik kan kleine lettertjes zonder bril lezen maar heb al jaaaaren droge ogen en veraf is niet denderend. .
bv bij Kruidvat kun je verschillende oogdruppels krijgen. heb destijds alle ingredienten bekeken maar niets gekocht.
1x iets geprobeerd via huisarts, 2e keer niet meer gedaan. Ik kan slecht tegen synthetische produkten.
Langdurig gedruppeld met Colloidaal zilver, is steeds goed bevallen. heb nu nog andere druppels erbij o.a. DMSO 3%. te pas en te onpas wissel ik dat af.
Had vanmorgen geen goed gevoel in mijn ogen door Averm.
Daarom is overdag slikken geen goed idee.
Brillenwinkels willen me naar de oogarts hebben. en die willen natuurlijk opereren.
Als ik dat niet doe wordt ik bang gemaakt. blind.
Doet me denken aan 2008 eigen operatie. Geen kanker maar ik zou alsnog kanker kunnen krijgen.
1 pil bijengif geslikt vandaag.
Wat voel jij in je ogen bij gebruik van IVM? Ik voel namelijk niets in mijn ogen. Bij een hoge dosis lig ik wel heerlijk te hallucineren voor het slapengaan en ik slaap ontzettend goed bij gebruik. Overdag heb ik scherper zicht en zie ik contrasten en kleuren veel duidelijker dan normaal. Dit went wel vrij snel.

Joost
 
Ik krijg een soort flitsen in de ogen. grijzig/lichtblauwig. Is nu weg.
Lijkt ook een beetje erop dat de omgeving niet stilstaat.
Gisteren direkt na het slikken begon het weer maar ging toen slapen. Goed geslapen
voorlopig blijf ik ,s-avonds slikken.
Stel dat dat bijtrekt dan kan ik het overdag proberen.
 
Is afhankelijkheid hetzelfde als verslaving?.
Gebeurt verslaving in de hersenen? zoals met sigaretten o.i.d.
Nee ik bedoel meer dat zodra je ivm en avm gaat gebruiken het lichaam zelf een stapje terug doet qua werk tegen infecties, ongewenste indringers etc. Ik vroeg me af of dat zo zou kunnen werken. Ik bedoelde niet een letterlijke verslaving zoals sigaretten alcohol etc
 
Nee ik bedoel meer dat zodra je ivm en avm gaat gebruiken het lichaam zelf een stapje terug doet qua werk tegen infecties, ongewenste indringers etc. Ik vroeg me af of dat zo zou kunnen werken. Ik bedoelde niet een letterlijke verslaving zoals sigaretten alcohol etc
Goede vraag en ik denk het wel
 
Eigenlijk weten we dat niet. het kan ook elkaar versterken. Dat het lichaam doet wat het altijd doet maar een extra zetje krijgt van iv/av.
Hangt ervan af denk ik hoe gezond / ongezond het lichaam is.
Hier zijn immers ook mensen die het alleen maar uitgeprobeerd hebben zonder dat er een aanleiding was.
Is het niet zo dat het lichaam van nature ingesteld is om zichzelf te genezen?
Als je valt op je knieen herstelt het vanzelf.
Was ooit van de trap gevallen. flink gekneusd. Duurde een half jaar om te genezen zonder verdere hulp.
 
Ik krijg een soort flitsen in de ogen. grijzig/lichtblauwig. Is nu weg.
Lijkt ook een beetje erop dat de omgeving niet stilstaat.
Gisteren direkt na het slikken begon het weer maar ging toen slapen. Goed geslapen
voorlopig blijf ik ,s-avonds slikken.
Stel dat dat bijtrekt dan kan ik het overdag proberen.
Lichtpunten/flitsen kun je ook ervaren door een continue zelfde dagelijkse dosis waardoor een - te? - hoog AVM-niveau in het lichaam kan ontstaan.

Omdat de halfwaardetijd van Ivermectine 18 uur is - ook van Avermectine ? - bouwt zich een steeds hogere piek in het lichaam op als elke dag dezelfde dosis van bijv. 15 milligram op ongeveer dezelfde tijd wordt ingenomen.
Een dagelijkse maximale piek stabilliseert zich bij een continuedosis van bijv. 15 mg na een week zodat je dan daarna bij verder continue dezelfde dosis van 15 mg elke dag een piekbelasting van rond de 25 à 26 milligram in je lichaam hebt.

Zelf neem ik - ik weeg 75 kg - eens in de zeven dagen 1 dosis van 15 milligram en de rest van de dagen 10 milligram. Daardoor ervaar ik geen lichtpunten/flitsen meer en zit de maximale dagelijkse piek eenmaal per week rond de 22 milligram en de andere dagen meestal rond de 17 milligram.
 
Lichtpunten/flitsen kun je ook ervaren door een continue zelfde dagelijkse dosis waardoor een - te? - hoog AVM-niveau in het lichaam kan ontstaan.

Omdat de halfwaardetijd van Ivermectine 18 uur is - ook van Avermectine ? - bouwt zich een steeds hogere piek in het lichaam op als elke dag dezelfde dosis van bijv. 15 milligram op ongeveer dezelfde tijd wordt ingenomen.
Een dagelijkse maximale piek stabilliseert zich bij een continuedosis van bijv. 15 mg na een week zodat je dan daarna bij verder continue dezelfde dosis van 15 mg elke dag een piekbelasting van rond de 25 à 26 milligram in je lichaam hebt.

Zelf neem ik - ik weeg 75 kg - eens in de zeven dagen 1 dosis van 15 milligram en de rest van de dagen 10 milligram. Daardoor ervaar ik geen lichtpunten/flitsen meer en zit de maximale dagelijkse piek eenmaal per week rond de 22 milligram en de andere dagen meestal rond de 17 milligram.
Gebruik je het ter bestrijding van iets specifieks of preventief?
 
Eigenlijk weten we dat niet. het kan ook elkaar versterken. Dat het lichaam doet wat het altijd doet maar een extra zetje krijgt van iv/av.
Hangt ervan af denk ik hoe gezond / ongezond het lichaam is.
Hier zijn immers ook mensen die het alleen maar uitgeprobeerd hebben zonder dat er een aanleiding was.
Is het niet zo dat het lichaam van nature ingesteld is om zichzelf te genezen?
Als je valt op je knieen herstelt het vanzelf.
Was ooit van de trap gevallen. flink gekneusd. Duurde een half jaar om te genezen zonder verdere hulp.
Ik meen mij te herinneren dat Mike maanden Iver heeft gebruikt en niet ziek werd. ( verkouden , griep ed)
Maar na het stoppen met Iver werd hij wel erg verkouden. . Volgens zeggen van Mike kwam dat doordat het lichaamseigen afweer systeem in rust kwam omdat dat niets meer te doen had door het gebruik van de Ivermectine.
( ik zeg dit even uit mijn hoofd, excuses als ik het mis heb.)
 
Tja Maarten wisten we maar alles.
Ergens hierboven staat nog een artikel over cellen. Had gisteren geen tijd meer om me verder te verdiepen. Ik ben ook maar een leek.
Ik heb 3 dagen 3 pilletjes geslikt ,s-avonds en vanmorgen een darmspoeling gedaan.
Ik was zeer tevreden over de medewerking van de darm. Dus goed leeg.
Kan ook nog door 2x koffie per dag komen. Goed gslapen, niet tussendoor wakker geweest.
Ogen voelden geirriteerd. (droog?) gedruppeld met DMSO 3%.
 
Dank Surv voor die aanvulling inzake de ogen en de flitsen.
Hoewel ik amper wat had geslikt had ik meteen die flitsen.
Er kon toen nog geen sprake zijn van een teveel.
Maar ieder mens is anders dus
Ik weet dat ik moet experimenteren.
De darmen zijn voorlopig lijdend. .
 
Ik heb idd in 2021 4-5 maanden min of meer dagelijks AVM geslikt. Zonder enige bijwerking overigens, anders dan lichtfltsen (met de ogen open), geometrische patronen (met de ogen dicht) en moeite met de overgang van donker naar licht. Allemaal visueel dus.

Mijn arrogantie destijds was dat ik in het najaar tijdens het griep- en verkoudheidsseizoen niet ziek zou worden. Maar dat werd ik wel - en niet te zuinig ook! De verklaring die ik later kreeg van een alternatieve therapeut was dat ik mijn immuunsysteem te afhankelijk had genaakt van dit middel.

Vandaar dat ik deze keer met de AVM voorzichtiger wilde omspringen. De strategie was om de ontsteking tegen te gaan met AVM, maar na verloop van tijd te stoppen met dit middel om mijn immuunsysteem de kans te geven het zelf op te pakken. Maar dit lukte niet en telkens kwam de ontsteking terug. Ik.probeerde enkele malen de duur van de inname van AVM wat te verlengen, maar telkens nadat ik ermee stopte kwam de ontsteking terug.

Uiteindelijk ben ik dus maar weer structureel onafgebroken AVM gaan slikken en dat inmiddels opnieuw 4-5 maanden. De ontsteking loopt nu op zijn eind en ik ben blij dat ik volgehouden. Wat is nou een klein half jaar op een hardnekkige middenoor- en kaakontsteking plus ingedikt slijm van bijna 2 decennia oud?

Mike
 
Het verschil tussen jou en mij is dat je (uiteindelijk) duidelijk wist wat er aan de hand was. en je kon de vooruitgang (of achteruitgang ) duidelijk voelen.
In ontlasting is ontsteking aangetoond maar kan ik niet voelen of zien.
Zou handig zijn als ik een microscoop had.
Mijn zere benen zouden een aanwijzing kunnen zijn.
Alhoewel dat ook niet helemaal klopt.
Zere benen heb ik een jaar of 2. andere klachten vanaf 2008
Alles op de gok. Jullie aanwijzingen kan ik beter printen en bij elkaar houden. en op me in laten werken.
Nu ik vandaag lekker leeg ben misschien beter de koffie weglaten. alhoewel die vanmorgen lekker smaakte.
 
Gebruik je het ter bestrijding van iets specifieks of preventief?
Vooral om parasieten te bestrijden. IVM lijkt niet zo heel veel meer te doen bij mij hoewel ik nog wel 3 IVM per 1 à 2 weken neem. Nu gelijk met 3 AVM. Fenbendazol wil ik ook nemen, maar daar ben ik huiverig voor tabletten vanwege de siliciumdioxide. Maar Fenbendazol poeder is misschien ook een optie. Heeft iemand ervaring met Fenbendazol poeder en/of een goed adres ervoor ?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.936
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan