Ivermectine

Eindelijk heb ik gisteren 3 pilletjes Ivermectine geslikt voor de zere knie.
Er zit een soort ontsteking, geen idee waar het vandaan komt.
Ook geen idee of ik iedere dag of iedere week iets moet slikken.
 
Is er al een onderwerp over reuma/knie artrose? dan kan ik beter daar doorgaan.
Artrose heb ik gevonden maar dat hoef het niet te zijn.
Mijn zoon zei gisteren dat mijn linkerknie tijdens het lopen naar links opzij afwijkt. Dus het is niet zo onschuldig denk ik bij nader inzien.
Maar ..... de klachten duren nog niet zo lang, ik heb altijd gefietst en weinig gelopen.
Een foto lijkt me zinvol. en niet wachten totdat ik er heupklachten bij krijg.
Altijd met inlegzooltjes gelopen. Nu al een tijd niet.
In totaal in mijn leven 3 x stevig gevallen. zodat er misschien later alsnog klachten komen.
Dat wordt weer lang zoeken naar fysio? die ook foto,s maakt?
 
Eindelijk heb ik gisteren 3 pilletjes Ivermectine geslikt voor de zere knie.
Er zit een soort ontsteking, geen idee waar het vandaan komt.
Ook geen idee of ik iedere dag of iedere week iets moet slikken.

En hoe is het bevallen om de IVM te slikken?
Nog iets gemerkt?
 
De Ivermectine heeft niet geholpen. gelukkig ook geen aantoonbare buikklachten gevoeld.

Hoe vaak kan ik Iverm, nemen? 1x in de week 3 tablets en dan volgende week weer 3 tabl?

Ik weet nu niet of het van slijtage (slechte botten) komt ja of nee. > Ik denk dat alleen een foto dat kan aantonen. men zou in ieder geval moeten blijven bewegen.
Gisteren een stuk gelopen. knie heeft zich netjes gedragen.
vanmorgen niet veel extra pijn.

Wie maakt een foto? Huisarts stuurt door naar ziekenhuis neem ik aan.
Met zeer hoge kosten?
Zou mooi zijn als een fysio een foto kon maken. is misschien dure aparatuur voor nodig.
Iemand ervaring hiermee?
 
Hoe vaak kan ik Iverm, nemen? 1x in de week 3 tablets en dan volgende week weer 3 tabl?
Er is geen strak omlijnd protocol.

Ieder kan anders reageren en gebruikt het met een ander doel.

1 x 5mg per 25kg lichaamsgewicht en na een vette maaltijd is het devies.
 
Vanochtend ga ik naar de fysio. Blijkbaar hebben ze zoveel kennis dat ze kunnn vertellen wat het is.
Mijn eigen idee is dat het niet van slijtage/ouderdom komt.
,s-avonds zijn mijn beide knieen ijskoud en ook de onderbenen.
smorgens zijn ze wel weer warm.
.
 
Ik ga hier maar door over een ontstoken knie en Ivermectine.
Ik was bij de fysio en die constateren geen knieklachten van slijtage. Wel een ontstoken spier die over de knie loopt.
Klachten zitten BOVEN de knie en niet eronder.

Patella femoraal pijn en/of vastus medialis.

Daar zijn oefeningen voor die ik moet opzoeken op internet of anders nogmaals naar fysio om oefeningen te doen.
Bij eerste snelle zoektocht vind ik oefeningen voor ONDER de knie.
Veel zitten kan zoiets veroorzaken blijkbaar.
Toch denk ik eerder aan een verband tussen een doorlaatbare darm, die voor ontstekingen zorgt.
Doorlaatbare darm is aangetoond.
Zou Ivermectine helpen bij ontstekingen van een doorlaatbare darm?
Misschien gewoon maar proberen.

Citeer dit bericht
 
Ik ga hier maar door over een ontstoken knie en Ivermectine.
Ik was bij de fysio en die constateren geen knieklachten van slijtage. Wel een ontstoken spier die over de knie loopt.
Klachten zitten BOVEN de knie en niet eronder.

Patella femoraal pijn en/of vastus medialis.

Daar zijn oefeningen voor die ik moet opzoeken op internet of anders nogmaals naar fysio om oefeningen te doen.
Bij eerste snelle zoektocht vind ik oefeningen voor ONDER de knie.
Veel zitten kan zoiets veroorzaken blijkbaar.
Toch denk ik eerder aan een verband tussen een doorlaatbare darm, die voor ontstekingen zorgt.
Doorlaatbare darm is aangetoond.
Zou Ivermectine helpen bij ontstekingen van een doorlaatbare darm?
Misschien gewoon maar proberen.

Citeer dit bericht
Los van de vraag of Ivermectine kan helpen is het altijd belangrijk om ontstekingen te voorkomen en de doorlaatbare darm te repareren:
HOE MINIMALISEER JE DE KANS OP ONTSTEKINGEN?
• Gebruik oliën waar omega 6 vetzuren in zitten met mate
omdat deze ontstekingen kunnen bevorderen. Denk hierbij aan zonnebloem olie, maisolie of sla olie.
• Eet daarentegen wat vaker voedingsmiddelen met omega 3 vetzuren omdat deze ontstekingen remmen. Denk hierbij aan: vette vis soorten als: zalm, makreel en haring. Maar ook lijnzaad olie.
• Kies wat vaker voor noten en glutenvrije granen. (Gluten tasten de darmen aan, in het bijzonder de zogenaamde tight-junctions in het darmepitheel, waardoor de doorlaatbaarheid van de darmen wordt vergroot)
• Eet zo min mogelijk bewerkte en gefrituurde voeding en alles waar suiker in zit.
• Kijk uit met stress en negatieve emoties!
• Eet eens wat vaker antioxidantrijke voeding als: blauwe bessen , broccoli en rauwe cacao.
• Een van de allerkrachtigste ontstekingsremmers is het kruid kurkuma. Het stofje dat hiervoor verantwoordelijk is curcumine. Curcumine is zo sterk dat het de potentie heeft om tumoren te doden.
• Overige ontstekingsremmende voedingsmiddelen zijn: gember, groene thee, knoflook en avocado’s en granaatappels.

Voorbeeld van een protocol voor de darmen (er zijn vele verschillende protocollen voor deze):
's ochtends een half uur voor het eten en dikke eetlepel l-glutamine met een probiotica-tablet.
Dan bij het eten 1 zinktablet en 2 omega-capsules. 's avonds hetzelfde met ook nog 2 levertraancapsules en een vit. D-tablet.

Hoop dat je er iets mee kunt.
 
Wel een beetje slecht te verstaan






 
GSE.
Zodra ik ergens iets bestel wordt en werd ik doodgegooid met allerlei artikelen over de darmgezondheid en steeds alles gelezen en aangeschaft en geslikt en voeding aangepast. .
De ontstekingswaarden in ontl. zijn allemaal naar beneden gegaan en ieder jaar laten controleren.
Vandaag weer naar het Lab gestuurd, uitslag heb ik pas over 3 weken.
o.a. galzuren en zonuline is aangestreept.
Een slechte vertering (disbiose) is nog steeds aanwezig.
Als je gezond het ziekenhuis ingaat vraag ik me af hoe opeens de pancreas uit de pas kan lopen terwijl ze bij de endeldarm moesten zijn. Stoma zat op dunne darm en wordt meestal op dikke darm gezet.
Hebben ze destijds per ongeluk iets beschadigd vraag ik me vaak af.
Of ik het wil of niet ik moet steeds naar 2009 verwijzen.
Iemand zei ook meteen "je moet de candida aanpakken".
Ik heb een heel protocol van 3 weken voeding zonder suiker en mycostatine 3x per dag. Niet gedaan omdat het zo.n ingewikkeld protocol is. .
Candida schijnt zo hardnekkig te zijn, dat krijg je niet weg?.
En niet iedereen denkt daar hetzelfde over neem ik aan.

Wat betreft een ontsteking van binnenuit denk ik toch aan iets zwaarders dan curcuma e.a. Weet niet of dat er is zonder bijwerkingen.
 
GSE.
Zodra ik ergens iets bestel wordt en werd ik doodgegooid met allerlei artikelen over de darmgezondheid en steeds alles gelezen en aangeschaft en geslikt en voeding aangepast. .
De ontstekingswaarden in ontl. zijn allemaal naar beneden gegaan en ieder jaar laten controleren.
Vandaag weer naar het Lab gestuurd, uitslag heb ik pas over 3 weken.
o.a. galzuren en zonuline is aangestreept.
Een slechte vertering (disbiose) is nog steeds aanwezig.
Als je gezond het ziekenhuis ingaat vraag ik me af hoe opeens de pancreas uit de pas kan lopen terwijl ze bij de endeldarm moesten zijn. Stoma zat op dunne darm en wordt meestal op dikke darm gezet.
Hebben ze destijds per ongeluk iets beschadigd vraag ik me vaak af.
Of ik het wil of niet ik moet steeds naar 2009 verwijzen.
Iemand zei ook meteen "je moet de candida aanpakken".
Ik heb een heel protocol van 3 weken voeding zonder suiker en mycostatine 3x per dag. Niet gedaan omdat het zo.n ingewikkeld protocol is. .
Candida schijnt zo hardnekkig te zijn, dat krijg je niet weg?.
En niet iedereen denkt daar hetzelfde over neem ik aan.

Wat betreft een ontsteking van binnenuit denk ik toch aan iets zwaarders dan curcuma e.a. Weet niet of dat er is zonder bijwerkingen.
Hallo Romagi,
Ik zag je heel veel vragen stellen een had de indruk dat je bevestiging zocht bij de mede-lezers. Met deze extra informatie begrijp ik dat je al heel lang bezig bent en al diverse "professionele" therapeuten/artsen hebt bezocht.
Ik ben orthomoleculair opgeleid, maar het dat nooit in de praktijk gebracht, dus geen praktijkervaring...
Waarschijnlijk heb je al heel veel geprobeerd. Je zult dus echt een professionele therapeut moeten vinden die ook kan uitleggen/leren waarom hij/zij denkt wat je moet gaan doen. Als het voor jouw goed voelt, dan ga je er mee aan de slag. Veel benodigde supplement kun je ook uit voeding halen (niet alles), zodat niet alles extreem duur met supplementen hoeft te zijn.
Nog beter zou zijn als je zelfstudie gaat doen voor je eigen gezondheid, als je leert luisteren naar je lichaam zul je ook beter in staat zijn jezelf te ondersteunen. Eenvoudig is dat niet, daar heb ik dan wel de ervaring mee.

Uiteraard kun je altijd via dit forum vragen stellen in de daarvoor aanwezige rubrieken.

Om terug te komen op de Ivermectine. Die gebruik ik zelf af en toe als "schoonmaak" voor mijn lichaam.
1 keer in de 2 of zelfs 4 weken (en extra als ik bijvoorbeeld sushi heb gegeten).
 
"Nog beter zou zijn als je zelfstudie gaat doen voor je eigen gezondheid, als je leert luisteren naar je lichaam zul je ook beter in staat zijn jezelf te ondersteunen. Eenvoudig is dat niet, daar heb ik dan wel de ervaring mee"

GSE, feitelijk ben ik meteen de hele dag gaan zoeken sinds 2009. Zie Poliepen. en mijn eigen oplossingen bedacht. Ziekenhuizen/dokters hebben geen enkele oplossing. Ik heb uitsluitend met goede voeding en ook aanwijzingen van anderen hier op het forum verbetering bereikt. zonder medicijnen. Officieel heet het LARS-syndroom maar ik heb zenuwschade erbij. Ik denk altijd maar dat die zenuwschade mede verantwoordlijk is van o.a. nu die duizeligheid. Als dat zo is is dat een onbekende bijwerking. en dan gaat niemand erin mee. Bovendien zijn ze gebonden aan protocollen. Ze mogen NIETS zelf beslissen. Mijn artsen en/of behandelaars zijn allemaal ortho-moleculair. Ortho-opleidings-instituten o.a.BIOK is erg goed. Veel gelezen en uitgeprint.
Maar ik loop steeds aan tegen een zg. 2e systeem. Het originele systeem doet het niet en i.p.daarvan is er een 2e systeem ontstaan. Ik voel het iedere dag (de ergste last daarvan is weg.
Van de week sinasappelsap gedronken. Alsof er een kraan opengaat bij de dunne darm. Ergens ook wel weer grappig. Ik kan zelf de kraan openzetten.
Ben nu in zee gegaan met HME Ortho in Haarlem.

Het gaat nu o.a. om B12 tekort en duizeligheid. Verband met darmen en trage schildklier en doorlaatbare darm.
Interessant dat je doorgaat af en toe met Ivermectine.
Zou grappig zijn als dat op de een of andere manier iets doet bij mij.
o.a. die ontsteking in de knie.

Schoonmaak met Ivermectine? Merk je daar iets van? Wat moet er schoongemaakt worden? Darmen?
 
"Nog beter zou zijn als je zelfstudie gaat doen voor je eigen gezondheid, als je leert luisteren naar je lichaam zul je ook beter in staat zijn jezelf te ondersteunen. Eenvoudig is dat niet, daar heb ik dan wel de ervaring mee"

GSE, feitelijk ben ik meteen de hele dag gaan zoeken sinds 2009. Zie Poliepen. en mijn eigen oplossingen bedacht. Ziekenhuizen/dokters hebben geen enkele oplossing. Ik heb uitsluitend met goede voeding en ook aanwijzingen van anderen hier op het forum verbetering bereikt. zonder medicijnen. Officieel heet het LARS-syndroom maar ik heb zenuwschade erbij. Ik denk altijd maar dat die zenuwschade mede verantwoordlijk is van o.a. nu die duizeligheid. Als dat zo is is dat een onbekende bijwerking. en dan gaat niemand erin mee. Bovendien zijn ze gebonden aan protocollen. Ze mogen NIETS zelf beslissen. Mijn artsen en/of behandelaars zijn allemaal ortho-moleculair. Ortho-opleidings-instituten o.a.BIOK is erg goed. Veel gelezen en uitgeprint.
Maar ik loop steeds aan tegen een zg. 2e systeem. Het originele systeem doet het niet en i.p.daarvan is er een 2e systeem ontstaan. Ik voel het iedere dag (de ergste last daarvan is weg.
Van de week sinasappelsap gedronken. Alsof er een kraan opengaat bij de dunne darm. Ergens ook wel weer grappig. Ik kan zelf de kraan openzetten.
Ben nu in zee gegaan met HME Ortho in Haarlem.

Het gaat nu o.a. om B12 tekort en duizeligheid. Verband met darmen en trage schildklier en doorlaatbare darm.
Interessant dat je doorgaat af en toe met Ivermectine.
Zou grappig zijn als dat op de een of andere manier iets doet bij mij.
o.a. die ontsteking in de knie.

Schoonmaak met Ivermectine? Merk je daar iets van? Wat moet er schoongemaakt worden? Darmen?
Ik denk dat je eens wat minder moet lezen, maar beter lezen en onthouden/opschrijven/samenvatten. Continu kom je met iets anders, zoek je naar iets anders ed.

Als je jaren of weet ik hoeveel slecht/ongezond/pijn/ ... whatever ... hebt/bent, denk je dan werkelijk dat na vb 1dag IVM/B12/magnesium ... alles opgelost is ? Of tot de conclusie kunt komen dat dat middel niet helpt want na 1dag merk je niks ??
 
Natuurlijk merk je na 1 dag niets. Zou mooi zijn als het wel zo was.
Ik praat over jaren. en de verbetering gaat door, mooi toch.
 
Ivermectine is een medicijn met BIJWERKINGEN. Alhoewel het voor vele klachten gebruikt kan worden - is bewezen gedurende vele jaren en onderzoeken - blijft het een medicijn. toch?
Dat maakt dat ik twijfel om het te gebruiken.
Gisteren gezocht naar het gebruik van Ivermectine bij darmklachten
.
Volgens fysio moet ik zorgen dat de spieren getraind blijven. Klinkt logisch.
Gisteren zag ik "misschien" een verband met een zware accordeon die jaar in jaar uit op mijn linkerbeen rust. Nooit verder meer aan gedacht. Halverwege knie en heup is mijn vlees ingedeukt, verder geen enkele last van. Misschien toch de doorbloeding een beetje gestremd?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.076
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan