Ivermectine

Tis duidelijk te merken dat er anno 2023 geen verschil meer zit tussen schapen en wappies. In mijn eigen omgeving merk ik het namelijk ook soms.
 
fatsnotbad zei:
Ik heb vorig jaar 4 maanden achtereen min of meer dagelijks AVM preventief geslikt. Ik werd in december zo ziek als een hond en heb door schade en schande geleerd dat als je lang een immuunondersteunend middel slikt zonder concrete klachten het immuunsysteem hierop gaat leunen en niet zelf aan het werk gaat. Ter contrast, vorige week werd ik wat snotterig en slikte voor het eerst dit jaar 3 dagen achtereen AVM en weg verkoudheid. Moraal van het verhaal: alleen kortstondig gebruiken bij klachten.

Mike
----------------------------------------------------------------------
Ik heb vanmorgen 1 tabletje geslikt en wil het (uit voorzorg) verdelen over de dag. (gewicht 60 kilo )is 3 tabletjes toch?
De bijwerking is "darmproblemen" maar dat is natuurlijk niet bij iedereen.
en ik ben natuurlijk panisch voor extra klachten.
Als er een reactie is heb ik 1 tot 5 minuten minuut om naar de WC te komen.
Ik ben dus heeeel veeeel thuis.

Maar die ontstoken knie zit me wel dwars en gaat niet vanzelf weg vrees ik. Je ziet er nauwelijks iets aan, flink rood en soms wat minder rood - gelukkig niet al te pijnlijk en kan er alles mee doen (nog wel). maar er is wel duidelijk een ontsteking.
En waar komt dat zomaar vandaan? wonderlijk.

Ik moet dus de gok nemen. 3x verdeeld over de dag.
1 week lang, dan een week niets en dan weer een week.

De meesten hebben zeker 3 tabl in 1 keer geslikt.?
 
6 x 2 = 12. Dat is dus 2 x 5 tabletten = 10 mg of 3 x 15 = 15 mg, de keus is aan jou. Het zou kunnen helpen om de ontsteking tegen te gaan, hou ons op de hoogte.

Mike
 
Laatst bewerkt:
fatsnotbad zei:
Ik heb vorig jaar 4 maanden achtereen min of meer dagelijks AVM preventief geslikt. Ik werd in december zo ziek als een hond en heb door schade en schande geleerd dat als je lang een immuunondersteunend middel slikt zonder concrete klachten het immuunsysteem hierop gaat leunen en niet zelf aan het werk gaat. Ter contrast, vorige week werd ik wat snotterig en slikte voor het eerst dit jaar 3 dagen achtereen AVM en weg verkoudheid. Moraal van het verhaal: alleen kortstondig gebruiken bij klachten.

Mike
----------------------------------------------------------------------
Ik heb vanmorgen 1 tabletje geslikt en wil het (uit voorzorg) verdelen over de dag. (gewicht 60 kilo )is 3 tabletjes toch?
De bijwerking is "darmproblemen" maar dat is natuurlijk niet bij iedereen.
en ik ben natuurlijk panisch voor extra klachten.
Als er een reactie is heb ik 1 tot 5 minuten minuut om naar de WC te komen.
Ik ben dus heeeel veeeel thuis.

Maar die ontstoken knie zit me wel dwars en gaat niet vanzelf weg vrees ik. Je ziet er nauwelijks iets aan, flink rood en soms wat minder rood - gelukkig niet al te pijnlijk en kan er alles mee doen (nog wel). maar er is wel duidelijk een ontsteking.
En waar komt dat zomaar vandaan? wonderlijk.

Ik moet dus de gok nemen. 3x verdeeld over de dag.
1 week lang, dan een week niets en dan weer een week.

De meesten hebben zeker 3 tabl in 1 keer geslikt.?
Hallo, mijn darmen reageren heftig op bijna alles. Ik kan niet in 1 keer mijn tabletjes innemen. Ik bouw langszaam op. Telkens 1 erbij. Ook als ik na enkele maanden weer eens 'een kuurtje doe' dan moet ik weer traag starten. Mr ik heb er wel baat bij. Hopelijk voor jou ook....
 
Nog even een vraagje.
Geen 4 maanden achter elkaar slikken zoals Mike deed maar wat dan wel?
1 hele week ? dan niets enz.
of
3 dagen, dan niets enz.

Ik heb destijds een speciale weegschaal aangeschaft en dan weegt 1 tabletje 4 mg i.p.v. 5 mg. Maar zo,n ramp is dat ook weer niet.
Op het doosje van Panacur worden honden 3 dagen behandeld.
1 pil voor 10 kg.

Over het algemeen wordt aangeraden met medicatie dat men een kuur af moet maken. omdat anders het effect tenietgedaan wordt.
Zou best kunnen ook met ivermectine. Maar daarom des te beter (denk ik) om een kuur te herhalen.
 
Nog even een vraagje.
Geen 4 maanden achter elkaar slikken zoals Mike deed maar wat dan wel?
1 hele week ? dan niets enz.
of
3 dagen, dan niets enz.

Ik heb destijds een speciale weegschaal aangeschaft en dan weegt 1 tabletje 4 mg i.p.v. 5 mg. Maar zo,n ramp is dat ook weer niet.
Op het doosje van Panacur worden honden 3 dagen behandeld.
1 pil voor 10 kg.

Over het algemeen wordt aangeraden met medicatie dat men een kuur af moet maken. omdat anders het effect tenietgedaan wordt.
Zou best kunnen ook met ivermectine. Maar daarom des te beter (denk ik) om een kuur te herhalen.
Gewoon helemaal stoppen met preventief middelen gebruik met verwachtingen. Lijkt mij het meest logisch.
 
Ik verwacht niets. Er zit een ontsteking in mijn knie en heb geen idee of ik dat uberhaupt op kan lossen. Misscien kompressen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.907
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan