Hunkering naar vet

G

Guest

Guest
Hallo,

Ik ben nu 3 weken bezig met koolydraten te verminderen en vetten toe te voegen door oa roomboter, kokosolie, slagroom. En sinds vrijdag ook rauwe melk.

Ook ben ik meer vlees gaan eten van grasgevoerde dieren.

Mijn koolydraten haal ik veelal uit groente door 2 keer per dag een bord groente te eten van zoveel mogelijk kleuren en met groente van het seizoen, gestoofd in kokosolie.

Maar nu heb ik aldoor zin in slagroom, roomboter en alles zo vet mogelijk...het lijkt wel of ik de schade in moet halen 8O

Kan ik hier aan toegeven? Of kun je ook te veel vet ineens binnen krijgen zodat de galblaas en/of de lever het niet aankunnen? (ik heb wel zo nu en dan pijn in de rechter bovenbuik)

Kortom ik word zo giga blij van vet! Ik wil gewoon VET :mrgreen:

Is dit normaal??

Oja sinds gisteren ook begonnen met sole (keltisch zeezout is binnen)en ik probeer deze week ook aan H202 te bestellen.

Ook sinds gisteren ook aan de lever/gal thee en groene thee (Piramide)

 
Goed bezig, Femke! Ja, je lichaam is de schade aan het inhalen. Hoewel je lichaam nu meer wil, heeft het ook de wijsheid je te vertellen wanneer het teveel is, dus vertrouw daarop. Je lichaam geeft een heel krachtig verzadigingsgevoel als je voldoende vet op hebt en als je over de grens heen gaat word je misselijk. Koolhydraten geven je dit signaal niet, daarvan blijf je maar dooreten. Kijk wel uit dat je niet te laag in kh gaat zitten, koolhydraten uit groenten tellen niet mee. Houd inderdaad die lever en gal goed in de gaten, opnieuw een reden om niet ineens te weinig kh tot je te nemen. Maar verder: VET man! 8)

Mike

 
Yeh :D

Wat zijn verantwoorde koolydraten om erbij te nemen?

 
Glutenvrije granen (rijst, quinoa, gierst, boekweit), zoete aardappelen (bataten), honing, Billington's suiker (zie Handige adressen). Eet niet meer dan 100 gr. kh van deze koolhydraten per dag, liefst minder.

Mike

 
Leuk om te lezen! Meerdere van ons hebben een sterke herwaardering van vetten ervaren en krijgen een soort hunkering zoals jij beschrijft. Eindelijk mag ik van mezelf eten wat goed voor me is. Dit begon bij mij met roomboter en slagroom, maar intussen eet ik alles wat vet is: beenmerg, hersenen, huiden. Alles wat ik kook, daar druipt het vet van af. En ik vind het nog lekker ook! Zo lang je lichaam dankbaar reageert, zou ik me dus zeker geen zorgen maken! :)

 
Femke, wat leuk is dat, hoe je lichaam nu al reageert en dat jij snapt wat je lichaam nodig heeft. Goed hoor!

En jammer dat jij 11 febr niet kunt. Hopelijk zie ik je keer op andere kennisavond.

Boekweitmeel,eierenmelk, zout en roomboter...heerlijk als pannenkoek, kan ook gierstvlokken doorheen.

Heb je al eens quinoa gegeten? erg lekker, ipv rijst.

Bouillon maken en dan met het zuurdesembrood (www.vanmenno.nl, erg lekker.

Tarwe of speltkiembrood, ik bakte regelmatig 1 of 2 plakjes in roomboter met 3 gebakken eierdooiers, jammie.

 
Hoi Mike,

Dankjewel voor de tips!

Maar wat ik me nog afvraag hè, ik heb eigenlijk helemaal geen zin in granan, ook niet de glutenvrije.

Ik ben er zelf erg verbaasd over, want ik hield erg van brood en lekkere broodjes en na 3 weken is dat nu helemaal over.

Hoe is dat mogelijk?

Ik neem wel eens honing in de thee of een lepeltje honing lekker bestrooid met kaneel, hmm heerlijk. Ik heb een familielid gebeld die zelf bijenkassen heeft, hij had ff geen tijd vandaag maar belt me van de week terug. Hij heeft zelf koolzaadhoning maar ik wil graag de zeeaster of heidehoning (die is toch beter? )en hij heeft collega imkers die zomers kassen hebben bij de Wadden, in Drenthe en Duitsland.

Ik wil graag meer leren over de bijen en honing en hij kan me helpen heeft ie gezegd :D

Bataten heb ik wel zin in die bestel ik morgen!

En de Billington's suiker lijkt me ook wel wat, :D had er nog nooit van gehoord.

 
Doe wat goed voelt en goed valt. Het zijn tips, zoals je zelf ook al zegt. Het gaat erom dat je op een bepaald denkspoor wordt gebracht en weer verder kan met je persoonlijke ontdekkingsreis!

Mike

 
Hoi DenniS.

Het begint met slagroom en roomboter en dan...beenmerg, hersenen, huiden 8O nouhh...euh beenmerg misschien maar verder, da wee'k nog nie :oops: We zullen zien... :p

 
Quote:
en weer verder kan met je persoonlijke ontdekkingsreis



En DAT is het!! Vertel ik vast nog wel eens over... :D

 
Volgens mij eet Dennis ook pissebedden en mieren hoor :mrgreen:

Ik houd het ook bij de slagroom en kokosolie en roomboter en lekker vet stoofvlees.

 
Hoi Dirtsa,

Hmm een pannenkoekje klinkt toch niet slecht :D

En de bouillon ook niet, die ga ik in het weekend maken.

Brood van menno ken ik niet, ga ik ff opzoeken.

Ja, ik baal er zelf ook van dat ik 11 feb. niet kan.

Maar de eerst volgende mogelijkheid die een beetje in de buurt is, zo halverwege Friesland en het Oosten (Twente toch?) dan ontmoeten we elkaar vast!!

 
hihi mijn oudste dochter at vroeger ook pissebedden, toen ze nog niet liep, ging ze kruipend op zoek en keerde alle matten om, in de hoop daar een zo'n lekker pissebedje te vinden.

Ik houd het eerst ook maar bij slagroom, kokosolie en roomboter en lekker vet stoofvlees

 
Mijn hemel! Dat ziet er goed uit dat Brood!

Wat doe je me aan?

Haha, ik kom ook nog uit een bakkersfamilie :D

 
Het is het beste brood van Nederland en het zou me niet verbazen als dit zelfs internationale prijzen wint.

Mike

 
@ Femke

Voor alle duidelijkheid: Ik wil je niet afschrikken en ook niet zeggen dat anderen mijn voorbeeld dienen op te volgen, want vet vlees, roomboter en slagroom is allang goed hoor! Ik wil alleen maar het referentiekader verruimen door te laten zien wat voor een gezonde dingen er allemaal te eten zijn. Het is niet nodig om die dingen ook te eten, maar het zijn wel hele gezonde producten. Dus ergens heb ik wel zoiets van: wie weet breng ik iemand wel op een idee. Zo kun je bij de slager ook gewoon dierlijk vet kopen. Het kost bijna niks en je kunt het thuis omsmelten tot zuiver bakvet. Het is wat extra werk, maar voor mij is een gezonde levensstijl tevens een hobby. Tuinieren en koken vallen hier ook onder.

 
Hey DenniS, mij schrik je niet zo snel af 8)

Ik vind het juist leuk om te lezen hoe en wat jij en anderen eten!

Zo had ik bv nooit gedacht dat ik rauwe melk zou gaan drinken :) dus joh, wie weet?!

 
** Zo kun je bij de slager ook gewoon dierlijk vet kopen. Het kost bijna niks en je kunt het thuis omsmelten tot zuiver bakvet**

en als ik dan bij de slager kom, hoe benoem ik dat dierlijkvet.

ik bedoel heeft dat een naam??noemen jullie dat soms "reuzel"??

of is dat weer iets anders

gr lola

 
Ligt eraan welk vet je naar op zoek bent. Reuzel is varkensvet. Dan heb je nog niervet, dat afkomstig is van runderen. Evt. is er nog lamsvet, eendenvet, ganzenvet. Leef je uit, het is allemaal goed!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.791
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan