Hunkering naar vet

Quote:
Hey DenniS, mij schrik je niet zo snel af


Nou dan stel ik voor dat je je oudste dochter een nostalgische pissebed-quiche voorschotelt en gezellig met haar mee gaat eten... :mrgreen:

 
Zou een factor als de kou hier ook aan bijdragen? De afgelopen dagen ben ik ook onverzadigbaar (ja, ik weet dat gezegd zal worden dat ik meer vet moet eten) en vanmorgen heb ik als ontbijt bijvoorbeeld twee grote kommen kippensoep met in totaal 12 eetlepels ghee (voor jullie niets, voor mij een verbazingwekkende hoeveelheid vet) erin op. Geloof dat ik ooit die twee pakken boter van Mike nog wel ga naderen :lol:

 
Goed bezig, Pinklady! Je zit goed met je vermoeden, want vet verwarmt! Ik zeg altijd: denk Eskimo! Price ervaarde ook dat hoe kouder het klimaat, hoe hoger de vetconsumptie was.

Mike

 
Quote:
Zou een factor als de kou hier ook aan bijdragen?


Ohja!(eyeopener)klinkt logisch! Ik ben zowie zo 2 keer 1 uur buiten, ook met deze kou en dan heb ik de korte uitlaatrondjes ed nog niet eens mee gerekend :)

 
@ Lola

Quote:
jammer dat wij geen bio slager in de buurt hebben.


(Met het knopje "quote" kun je een zin zoals hierboven citeren)

Reuzel (varken) of talg (rund, lam, hert) kun je in de koelkast wel maanden bewaren en je kunt het ook invriezen, dus mocht je een keer ergens in de buurt zijn van een bio-slager, neem dan gerust een paar kilo mee naar huis. Het kan wel nodig zijn om vooraf even te bellen om te vragen of ze het vet voor je apart willen houden.

Bij een poelier kun je misschien ook wel vet van herten of zwijnen krijgen of zo. Of misschien ken je iemand die zelf wel eens dieren slacht. Het vet wordt als afval beschouwd :? . Op deze topic vind je een recept om reuzel of ander dierlijk vet om te smelten.

 
@ DenniS,

Ja leuk, die bewaar ik voor haar verjaardag :mrgreen:

Heb jij een lekker recept voor de quiche? :p

 
Quote:
Goed bezig, Pinklady! Je zit goed met je vermoeden, want vet verwarmt! Ik zeg altijd: denk Eskimo! Price ervaarde ook dat hoe kouder het klimaat, hoe hoger de vetconsumptie was.


Ja, dat vet verwarmt (als je lever fatsoenlijk functioneert tenminste), wist ik. Overigens voel ik het ook. Ik heb de hele ochtend al afwisselend opvliegers en koude rillingen, terwijl ik het normaal altijd koud heb.

Dat een volledig verstoorde vetbehoefte (nooit honger en al helemaal geen directe behoefte aan vet) ineens enigszins hersteld kan worden wanneer het koud wordt, wist ik niet. Inmiddels is mijn volgende kom kippensoep met ghee een feit (want ik had honger!), dus mijn lijf heeft het ineens wel echt (tijdelijk?) begrepen, geloof ik. Voor zolang als het duurt, zal ik het maar koesteren.

 
Pinklady, je bent de weg terug aan het vinden, wat goed! Ik snap dat je denkt dat dit tijdelijk is, maar dit zou wel eens een blijvertje kunnen worden nu je lichaam letterlijk de smaak te pakken heeft!

Mike

 
@ Femke

Quote:
Heb jij een lekker recept voor de quiche?


Hoewel ik inderdaad wel eens pissebedden heb gegeten, heb ik er nog nooit een quiche van gemaakt. Je brengt me op een goed idee! Ik zal eens een groot tapijt uitrollen over de tuin, dan kan ik de volgende dag wel een paar ons verzamelen als ik het tapijt weer oprol.

Als je het leuk vind om rare dingen te lezen die mensen kunnen eten, check dan zeker de Casu Marzu eens. Daar kwam iemand een tijd geleden op het forum ook eens mee aanzetten. Ik lag helemaal dubbel!

 
Volgens mij ben ik gisteren iets te enthousiast geweest. Gisteren heb ik tot tussen de middag onbeperkt vet gegeten, maar daarna had ik geen honger mee. Prima zou je denken: ik voelde mijn bijnieren wel enigszins crashen. Volgende keer dus sowieso meer koolhydraten erbij.

In ieder geval ben ik vannacht echt eerst een hele tijd heel misselijk geweest en heb ik vervolgens weer flink overgegeven. Ik begrijp niet goed hoe ik me overdag relatief goed kan voelen, terwijl het 's nachts zó verkeerd blijkt te vallen.

Meestal helpt het bij misselijkheid wel om een glas water met zeezout te drinken, maar dat werkte alleen vanmorgen, toen ik iets minder beroerd wakker werd.

Iemand die meer begrijpt van mijn lijf dan ikzelf?

 
Het enige wat in me opkomt is dat de nacht de reinigingsfase is van je lichaam. Misschien werkt het vet wel heel reinigend en waren 's nachts de spijsverteringsorganen aan de beurt..? Er is ook zo'n organenenklok die aangeeft welk orgaan op welk moment van het etmaal extra actief is, als ik het goed begrijp. Dan zie je dat de galblaas en de lever die met vetvertering te maken hebben tussen 23 en 3 uur in de picture komen.

Hoe was je ontlasting?

 
Ja, die organenklok ken ik inderdaad. Ik dacht eigenlijk dat het eten allang verteerd moest zijn 's nachts en daarom vind ik het zo raar dat het er 's nachts gewoon weer uitkomt (en dan herken ik ook nog gedeeltelijk wat het was).

Ontlasting was gisteren vrij weinig, maar wel gewoon als anders, ook al hebben mijn darmen geprutteld voor het leven ;)

 
Vandaag doe ik trouwens ook wel even wat rustiger aan met vet. Het staat me tegen en ik heb toch geen honger. Ik moet dan alleen uitkijken voor mijn bijnieren, want een crash voel ik nooit aankomen.

 
pinklady, neem je wel eens verse gember (als thee of kauwen) tegen de misselijkheid?

Ik heb gehoord dat dit erg goed kan helpen, misschien als je voor t slapen lever/galthee met verse gember drinkt dat je dan hopelijk minder last hebt.

 
Nou ik ben even klaar hoor met toegeven aan.

Mijn broek kan niet meer dicht :(

En ik heb ook telkens pijn in de rechterbovenbuik.

Dat begint na mijn middaghapje en ik ga er 's avonds mee naar bed.

Als ik 's ochtends wakker word is het over :)

Na de smoothie 's morgens heb ik ook geen last.

Het begint dus na het middag eten, daar zit de clou ergens.

Eerst maar even een paar dagen rustig aan en toch nog wat meer koolhydraten proberen.

Mijn bloedsuikerspiegel doet ook raar denk ik.

Ik moet me zo bedwingen om niet te gaan snaaien..oef.

(die gedroogde abrico's lachen me de hele dag toe....die gaan de kliko in)

 
Twee gebakken eiren in roomboter of kokosolie, gestoofde groeten (drie kleuren,) handjevol noten,kommetje Quinoa (sinds 2 dagen), een glaasje rauwe melk evt. nog een kopje groene thee.

Soms als er is nog iets van vlees van de vorige dag.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.302
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan