Hulporganisaties, fondsen whatever???!!!!

Of heeft het met H.A.A.R.P te maken?

Niet toevallig dat het vaak zulke landen zijn die worden getroffen?

Inderdaad echt hulp i.p.v van zogenaamd helpen d.m.v geld.

Ergens goed dat er natuurlijk vast mensen/instanties zijn die het wel goed bedoelen, maar beste is om daar zelf heen te gaan, alleen wie doet dat hea...lastig lastig.

 
Ik heb op een strookje papier uitgeprint: geen collecte en dat op de deur geplakt onder doorzichtig plakband. Werkt prima, geeft veel rust in huis.

 
Help de Filipijnen, en stort NIET op giro 555

Zoals al te verwachten viel is de ‘verplichte’ inzamelingsactie voor de Filipijnen ondertussen op gang gekomen. En gaat de Nederlandse bevolking dus weer bakken met geld overmaken voor de arme mensen op de Filipijnen. Een prachtig signaal van medelijden, alleen vrees ik dat het opgebrachte geld, zoals altijd, helemaal niet gaat aankomen op de plekken waarvoor het bedoeld is.

Niet op giro 555 storten.

 
Marco haha ok wel slim idd ;)

Amen to that Remco.

Maar denk dat we het doel voorbij schieten wat betreft het geld doneren.

Die rampen komen vooral regelmatig voor in armere gebieden/landen en waar mensen wonen met een donkere huidskleur of speculeer ik nu wel heel extreem? :)

 
AIDS is een racistisch 'virus' en heel veel orkanen en tyfonen zijn inderdaad ook aan de racistische kant. Hmmm............

Mike

 
Zelfs als Amerika geraakt wordt door een natuurramp, dan is het de zwarte bevolking die geraakt wordt. Ik had de link nog niet gelegd....

 
Ja goeie inderdaad Alexandra die orkaan heette toen Katrina volgens mij.

Die namen ook altijd.......

En Mike ja zou me niet verbazen als dat zeker ook een verband met elkaar heeft.

Ziek wereldje pfff :)

 
-Sandy NewYork

-Hurricane season in het binnenland van de VS.

Dat zijn redelijk blanke aangelegenheden.

Ik denk ook dat jullie het omdraaien; arme bevolking leeft vaak op plekken die niet bewoond zouden moeten worden en zijn daardoor extra kwetsbaar.

 
Er zijn vele aanwijzingen dat men bewust de dijken heeft vernield om te voorkomen dat het centrum van New Orleans zou overstromen en in plaats daarvan de arme 'parishes' zijn overstroomd. Bekijk hiervoor de docu van de zwarte filmmmaker Spike Lee hierover, When The Levees Broke:





Mike

 
In een ander topic rijst de vraag in hoeverre deze orkanen/tyfonen door menselijke invloed tot stand zijn gekomen, en wat deze 'invloed' daar eventueel mee zou willen bereiken.

Wanneer rampen/dingen gecreëerd worden, dan is het steunen van goede doelen niets meer dan dweilen met de kraan open, ofwel het bestrijden van symptomen.

In het geval van de Filipijnen vraagt het wel een groot inlevingsvermogen van de luisteraar om de bewuste invloed van de mens op deze storm aan te tonen.

Maar neem nu KWF, alpedhuzes, hartstichting etc als voorbeeld. Deze doelen zijn niets meer dan voeding voor een industrie die behandeling voorstaat ipv genezing. De kennis die op dit forum circuleert zou korte metten maken met deze vormen van symptoom bestrijding.

Zolang wij deze doelen en onze westerse overheden blijven 'voeden', zal de wereld er niet beter op worden. We kunnen beter een organisatie steunen, die daarmee de middelen heeft om deze wanpraktijken aan het daglicht te brengen.

 
Ja of het beste is echt daarheen gaan en lokaal te helpen, maar daar hebben weinig denk ik de puf/zin in of mogelijkheid toe.

Zou wel een stuk beter zijn dan weet je gelijk wat er gebeurt met het geld als je samen met die mensen iets bouwt/opbouwt.

 
Ik wou naar aanleiding van de post van Johnny m'n donatie aan WNF stopzetten en ik heb ze zojuist gebeld.

Ik kreeg een bevlogen medewerker aan de lijn die wou weten waarom ik de donatie wou stopzetten. Onder andere over bovenstaand boek verteld en hij verzuchtte dat het weer Wilfried Huismann (de schrijver van dat boek) was die van zich liet horen. Huismann probeert kennelijk al heel lang om het WWF met de grond gelijk te maken en doet dat door het verkondigen van veel onwaarheden.

Eerder al had Zembla een documentaire uitgezonden wat ook gebaseerd was op werk van Huismann. Over de vele beweringen (die ook in het boek weer terugkomen) heeft WNF een reactie geplaatst op hun website:

http://www.wnf.nl/nl/actueel/nieuws/bericht/?bericht=6494

Nog meer reacties vind je hier:

http://www.wnf.nl/nl/wat_wnf_doet/dossiers/zembla/

Het was een goed en open gesprek van meer dan een half uur wat ik met de medewerker van WNF had. Hij vroeg zich een paar jaar geleden zelf ook af na het zien van een Huismann documentaire of hij nog wel bij zo'n organisatie wilde werken als die beweringen van Huismann waar zouden zijn. Hij (medewerker) heeft zelf ook onderzoek gedaan binnen de organisatie en kwam er toen achter dat veel van de beweringen van Huismann gewoon onwaar zijn (dat ze samenwerken of geld ontvangen van Monsanto bijvoorbeeld).

Hij bood aan om m'n donatie een half jaar stop te zetten, zodat ik de komende tijd nog kan bepalen wat ik na dat half jaar wil doen. Vind ik wel een mooi gebaar. Als ik nog vragen had, kon ik gewoon bellen.

Anyway, vond het goed om ook de andere kant van het verhaal eens te belichten.

Mark

 
lastig al die tegenstrijdigheden

Maar wat ik jouw woorden proef Mark en uit mijn eigen ervaringen dat ze daar erg goede mensen aan de telefoon hebben. Ik ben benieuwd wat voor opleiding ze daar krijgen.

 
Naief, hij kwam erg authentiek over. Geen getrainde antwoorden, maar bevlogen antwoorden vanuit het hart + gedegen kennis over wat ze doen. Anders zou ik ook geen 40 minuten aan de lijn hebben gezeten met hem.

 
Quote:
Hij bood aan om m'n donatie een half jaar stop te zetten, zodat ik de komende tijd nog kan bepalen wat ik na dat half jaar wil doen. Vind ik wel een mooi gebaar.


Hoi Watisgezond, ik noem dat "mooie gebaar" waarover je het hebt een kwestie van de spreekwoordelijke Jehova-oet tussen de deur houden.

 
Quote:
ik noem dat "mooie gebaar" waarover je het hebt een kwestie van de spreekwoordelijke Jehova-oet tussen de deur houden.


Zo voelt het helemaal niet. Sterker nog: ik gaf aan dat ik twijfelde en toen bood hij die optie aan, zodat ik verder onderzoek kon doen. Ik krijg een maand voordat de donatie weer gaat lopen een mail ter herinnering. Dan kan ik alsnog aangeven dat ik wil stoppen.

Jehova's zijn van een geheel andere categorie wat mij betreft.

 
Quote:
Het WWF is opgericht door Prins Bernhard, een ex-SS'er en tevens oprichter van de Bilderberg Group, en Sir Julian Huxley, een voorname figuur in de eugeneticabeweging. Hitler was sterk beinvloed door de eugeneticabeweging in Engeland en Amerika en schreef dit ook in zijn boek Mein Kampf (vandaar dat het boek verboden is). Diezelfde eugeneticabeweging financierde Hitler, die zijn rassenleer baseerde op dit gedachtengoed. Wat moeten iemand uit de eugeneticabeweging en uit de SS met een milieubeweging?


https://www.fatsforum.nl/topic/impact-op-milieu-van-groenten-eten-hoger-dan-verwacht#post-40730

Mike

 
Quote:
Zo voelt het helemaal niet



Nee zo voelde het bij mij ook niet, ik heb ook in 2-en opgezegd. Daarom, wat voor opleiding volgen die lui, want ze zijn goed!

 
Inderdaad naief: men weet hoe het werkt.

De zaken hadden omgedraaid moeten worden gepresenteerd als het dan zo vrijblijvend geweest was, want dat is het niet.

Want nu moet je na een half jaar weer aan de bel trekken want anders ben je automatisch lid.

Hier is heel goed over nagedacht.

Veel beter was geweest, menselijkerwijs gesproken, als men had gezegd: kijk het nog een half jaar (of hoe lang ook) aan en neem daarna met ons contact op als je toch weer lid wil worden.

Dan ligt het initiatief waar het hoort.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.319
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan