hooikoorts

Rapunzel

New member
Momenteel hangt er blijkbaar iets in de lucht waar ik op reageer. Ik moet nogal niezen en mijn linkerneusgat zit soms verstopt (rechts niet, gisteren ook niet, erg vreemd) en het waterige snot loopt soms zo uit mijn neus. Ook komt er na een nachtje slapen vuil uit mijn ogen. De weken voorafgaand aan deze niesbuien vond ik al dat ik wanneer ik buiten rondwandelde ik allemaal zo wazig zag. Vroeger had ik helemaal geen hooikoorts! Vorig jaar had ik er ook last van maar ik denk allemaal minder dan nu. Maar ik kan me ook vergissen, mijn geheugen is niet zo best. Ik heb allemaal het idee dat het ooit begonnen is na een stressvolle periode van veel cappuccino's drinken en daarna een fietstocht door de Betuwe in de lente. Maandag maar eens bespreken in Zutphen. Het zijn de bijnieren neem ik aan?

 
Ja, bijnieren. Wat je beschrijft is een histaminereactie. De bijnieren produceren een histamine-oplossend enzym genaamd histaminase. Indien dit onvoldoende wordt aangemaakt zijn de bijnieren onderactief. Interessant dat je zelf dit ook koppelt aan een stressvolle periode.

Mike

 
Dat komt omdat ik het nog zo goed weet. Het ging om mijn baan. Die zou na 32 jaar gaan verdwijnen. In die tijd dronk ik tamelijk veel van die overheerlijke Bagels cappuccino's. Ik had al veel twijfels over de conditie van mijn bijnieren vanwege die bultjes achter in mijn nek (=slechte eiwitvertering volgens Gerrit). Misschien toch eens de bijnier toestand weer laten bepalen.

 
Hoera! Er is iets alternatiefs voor hooikoorts. Het heet OPC en wordt gemaakt van druivenpitten. Mijn natuurarts ging trouwens met de Chinezen mee en denkt dat hooikoorts komt van de lever.

 
OPC: dat is ook echt interessant: dat moeten we ook zelf via alcohol kunnen trekken uit druivenpitten.

De kunst is om druivenpitten van bioboeren op de kop te tikken.

 
Hooikoorts komt door een overactief immuunsysteem dat voortdurend histamine produceert, een uitstotingshormoon dat via de longen en luchtwegen probeert zich te ontdoen van ongewenste stoffen. Misschien weet je nog wel dat als het lichaam zich via deze weg probeert te ontdoen van ongewenste substanties dit een reactie is van de bijnieren. De bijnieren horen ook een enzym genaamd histaminase te produceren dat overtollige histamine verwijdert uit je systeem. Daarnaast produceren de bijnieren cortisol dat het totale immuunsysteem in bedwang hoort te houden. Als dit niet of onvoldoende gebeurt, zijn je bijnieren dus onderactief. Ikzelf had vroeger ook 'hooikoorts' en merkte toen al op dat als ik gestresst was de allergische reacties toenamen. Ik noemde mezelf toen al een 'stressniezer'. Er is dus een regelrechte link tussen de bijnieren en hooikoorts.

Mike

 
Dank je voor deze uitleg Mike! Op een of andere manier hoor ik liever dat het de bijnieren zijn dan de lever. Gek eigenlijk.... ik slaap elke dag tot half 9 en ik zit lang niet meer zo in de stress sinds ik het UWV kwijt ben geraakt. Maar daarvoor was het echt verschrikkelijk! Dus daar zal ik nu de vruchten wel van plukken dan. En mogelijk zat ik te laag in de koolhydraten. Mijn schildklier is gisteren goedgekeurd. Ik mag zelfs stoppen met de Thyronyl. Allemaal schitterende ochtendtemperaturen. En schildklier en bijnieren hangen toch zo'n beetje aan elkaar? Zou het dan toch niet meevallen met die bijnieren?

 
MOGELIJK zat ik te laag in koolhydraten??? Je zat ZEER ZEKER te laag in koolhydraten en ik ben pas ruim een jaar bezig geweest dit bij je onder de aandacht te brengen! Goed om te horen dat de doc vast heeft gesteld dat je aan de beterende hand bent. De hooikoorts is echter een spiegel en deze laat zien dat je er nog steeds niet bent qua bijnieren.

Mike

 
Die is goed.... Daarom laat ik me dat beetje koolhydraten dat ik nu durf te nemen niet meer afpakken. Chiko heeft gisteravond nog een poging gedaan om me de linzen weer te verbieden (lectines). :wink: Grapje Chiko! Maar hoe zit het dan met de Chinezen en hun kijk op hooikoorts? Het is lente.... de lever begint te stromen....

 
De Chinezen spreken vaak van een lage nierenergie. De meridiaan van de nieren loopt ook via de bijnieren. Volgens de westerse geneesknudde hebben de bijnieren niets met de nieren te maken, maar waarom zou de natuur deze dan bovenop de nieren hebben geplaatst als de bijnieren niet rechtstreeks communicatie met de nieren onderhouden? Volgens de Chinezen is het allemaal een en hetzelfde. De bijnieren communiceren eveneens met de lever, dus met beide ontgiftingsorganen.

Mike

 
Als je hooikoorts hebt, kun je vaak ook niet goed tegen granen: wat grasachtigen zijn.

Dit zegt dr. Van As: &feature=player_embedded

 
momenteel heb ik er veel last van door de hazelaar die momenteel bloeit,ik overweeg om hiervoor een medicijn te nemen.(antihistamine) ,ik vraag me af of deze medcijnen slecht voor je zijn.

 
bedankt,daar heb ik ook wel eens van gehoord.Het klinkt raar maar als je erg last hebt probeer je het graag.

 
Mijn hooikoorts is helemaal weg sinds mijn darmen zijn geheeld.

Heb jij ook last van de darmen Henry?

 
geen last van de darmen ,eet ook een heel eind volgens WAPF.

Bij de huisarts heb ik 3 maanden geleden om een onderzoek gevraagd voor de bijnieren ,ik werd toen niet serieus genomen.Mike wat zijn goede middeltjes voor de bijnieren? Ben ook erg tevreden met mijn levertraan voor mijn huidaandoening ,maar nu even iets goeds voor de bijnieren.

 
De bijnieren (en alle andere hormoonklieren) draaien op verzadigd vet, cholesterol, eiwitten en mineraalzouten. Je kunt overwegen ze verder te ondersteunen met dierlijk bijnierextract.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.680
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan