Hollandse nieuwe

Wij hebben het idee om er een lekker knoflooksausje bij te doen en wat zuur.

We hebben bij Patrick Pichon in Frankrijk een potje met zeekraal gekocht dat op zuur stond, heerlijk fris.

Lia

 
Quote:
Haring zonder uitjes is als bier zonder schuim.


Dan zal ik morgen toch eens proberen om de haring met uitjes te eten.

Ze worden steeds duurder die Hollandse Nieuwe. Bij de visboer op de markt al tegen de €2,- per stuk. Maar vandaag zag ik ze bij de Hema liggen, 4 stuks voor €4,-. Da's beter!

 
Eindelijk is hij er weer de Hollandse Nieuwe, laatste 2 maanden nauwelijks haring gegeten omdat ik het te zout vond smaken, ik heb het gemist, want eet zo'n 6 a 8 haringen per week, heerlijk en heel gezond tegelijk, kortom superfood!
 
Bij de visboer op de markt al tegen de €2,- per stuk. Maar vandaag zag ik ze bij de Hema liggen, 4 stuks voor €4,-. Da’s beter!

Jammer dat mensen er zo over denken. Een goede visboer doet veel moeite om een goede haring te kiezen (er is namelijk verschil in partijen!) en snijdt de haring schoon op het moment dat jij deze bestelt. De Hema en andere partijen verkopen voorgesneden haring. Een haring is echter niet meer vers en niet meer lekker als hij twee uur ligt.

De laatste haringen waren bij de visboer die ik bezoek nog erg goed op smaak dus ook dat verschilt. Een goede inkoop loont.

Vandaag inderdaad de nieuwe haring. Ik ben benieuwd hoe deze smaakt maar ik heb er vertrouwen in de de visboer wederom erg goed heeft ingekocht. Dat wordt smullen :p
 
Vind echt jammer dat de haring bij de visboer zo duur is ( €2 p/s vind ik te duur), want liefst eet ik naar hartelust zo'n stuk of 5 weg, me maag en me hormonen worden daar blij van maar me portemonnee niet, per stuk voor €1,25 zou meer op zn plaats zijn.
 
Waarop baseer je dat 1,25 Euro per haring meer op zijn plaats zou zijn YT? Ik heb geen overzicht op alle kosten en de winst van een visboer. Een goede haring kost nou eenmaal een bepaald bedrag, dat is net zo met goed vlees. De gedachtengang dat voedsel goedkoop verkocht kan worden is gebaseerd op lage prijzen voor ongezonde voeding waar behoorlijk subsidie op zit.

Gezonde voeding kost nou eenmaal wat en is de basis voor een gezond en goed leven.

Als jij liever een haring hebt die lang in een plastic !! verpakking zit en niet vers is dan moet je je toch nog maar eens afvragen hoe blij je hormonen hiervan worden.



 
Ik eet mijn haring altijd bij een visboer hoor, nooit van de supermarkt uit een verpakking, waar haal je die bereddering vandaan Heksje? Die €1,25 is gewoon een wens van mij voor haring bij een visboer, gevoelsmatig vind ik dat een goed bedrag daarvoor. En haring uit de verpakking moet dan maar zo'n €0,75 of €1,00 kosten.
 
waar haal je die bereddering vandaan Heksje?

Welke?

Ik snap gevoelsmatig de discussie over het te betalen bedrag niet. Goede voeding kost geld. Als we gaan praten over wat iets beter kan kosten dan weet ik nog zoveel meer wat te duur is. Sterker nog, reken alles nog maar eens terug naar guldens!
Helaas wordt de haring alleen nog duurder en dit is in het belang van de Staat want de BTW gaat van 6% naar 21%. Lang leve het belang van de supermarkt (waar het voedsel wel 6% btw plichtig blijft) en het grote geld.

Overigens kreeg ik de informatie dat als een haring te zout smaakt deze te lang in het vat of emmertje staat, dan wel dat hij te lang ontdooid is. Dat ligt dus aan de visboer. Een ervaren visboer die gaat voor optimale kwaliteit zal zorgen dat ze haring X tijd ontdooid is. Is hij voor die tijd niet op dan zal hij deze weg gooien of in ieder geval niet aan zijn klanten voor de normale prijs serveren.
 
Deze:

Als jij liever een haring hebt die lang in een plastic !! verpakking zit en niet vers is dan moet je je toch nog maar eens afvragen hoe blij je hormonen hiervan worden.
 
Deze:

Als jij liever een haring hebt die lang in een plastic !! verpakking zit en niet vers is dan moet je je toch nog maar eens afvragen hoe blij je hormonen hiervan worden.

"Als" --> lees: indien
"Jij" --> lees: men

Dus: indien men een haring prefereert die goedkoper is maar in een plastic verpakking zit dan is het maar de vraag hoe gezond deze is en hoe blij hormonen hiervan worden.
 
Ja nu is het duidelijk, het leek alsof je het persoonlijk bedoelde doordat je ipv van men jij zei, een misverstandje dus. Voor de rest heb je wel een punt hoor wat betreft de prijs, ja alles wordt duurder idd en dus ook de haring, maar omdat ik het graag eet (bij de visboer dus) zou ik heel graag willen zien dat de prijs iets minder was, maarja wie nie eigenlijk.
 
Niet zeuren en gewoon kwaliteitsharing eten zo lang het nog kan. Ik heb begrepen dat het seizoen met 8 dagen is uitgesteld, omdat de haring niet vet genoeg was. Goed!!!

Mike
 
Heel fijn dat ze een zo vet mogelijke haring willen, nou nog met zuivel en vlees zou ik zeggen...
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan