Hoge bloeddruk

Je hebt gelijk Pike, er is hier in dit land nu niet te leven op groente en fruit. Het is gewoon weer dat ik weer meerdere berichten onder ogen heb gekregen waarin mensen genezen van kanker maar dan ook beweren dat alle dierlijke eiwitten kanker veroorzaken. Ik ken de nuancering hier op het forum, namelijk dat als je kanker hebt dat dan een tijdelijk (!) veganistisch dieet op groente en fruit kan bijstaan in de strijd.

Maar ja, dan gaat het weer verwarren in mijn hoofd. Dit soort berichten triggeren dan weer het aangeleerde dat we niet teveel vlees en eieren moeten eten.

Het punt van verzadiging heb ik nog lang niet bereikt. Ik heb reuze honger. Inderdaad was deze honger absoluut niet te stillen met een veganistisch raw food methode (eveneens been there, done that).

Wat jij zegt is eigenlijk bewijs genoeg wat wel moet, maar elke keer trap ik weer in de valkuil van wat ons verteld is en wat op het internet aan info staat. Dank voor het even terug zetten van de Heks op de aarde door te laten zien hoe we hier leven :)

Dank je Ad voor de uitleg!

 
Balen, ik dacht vanavond zal weer eens mijn bloeddruk meten na een jaar.
Een jaar geleden werd ik er gek van hoge bloeddruk, beta blokkers en plaspillen en streng mager dieet. Ik werd er juist geïrriteerd van en was er dagelijks mee bezig en de bloeddruk zakte niet echt veel...
Heb alles overboord gegooid en ben vet gaan eten, veel KZzout en appelazijn vanwege te weinig maagzuur. Meer vet vlees, vis, eieren, kokosolie, geen brood en pasta's meer, glutenvrij, veel meer groenten fruit. Basmati rijst, rijstwafels en soms aardappels.
Magnesium, Vitamine C, Crataegus Complex en sinds een half jaar CBDolie.
Ik dacht redelijk op weg te zijn en in een vrolijke bui zag ik de bloeddruk meter liggen en dacht laat ik weer eens een keer meten na een jaar en.....heel fijn 184/128/100. Veel een veel te hoog dus waar ik absoluut niet op had gerekend.
Moet wel zeggen dat ik veel meer moe ben en enorm snel zweet en het ook snel te warm heb, ook meer spierpijn en nauwelijks dorst. Ben ook behoorlijk aangekomen ben 183 lang en weeg 92 kg. Drink 1 kopje koffie en met moeite een liter water met daarin 1/3 appelsap. Fiets regelmatig en loop voor mijn werk heel de dag.
Schildklier te langzaam?
Weet het niet meer maar baal er goed van. Wat kan ik nog nu nog doen?
 
@Snah
Lijkt er wel op dat je schildklier te langzaam werkt en dat je bijnieren ondersteuning nodig hebben (vermoeidheid, spierpijn, snel zweten). Als je intensief fietst, zou ik dat ook even op een lager pitje zetten om je bijnieren de kans te geven zich te herstellen.

Verder drink je wel weinig, zeker voor iemand die snel zweet. Ik weet niet of dat een effect kan hebben op je bloeddruk, maar wat meer drinken lijkt me wel aan te raden.

Mark
 
Een hoger gewicht kan bijdragen aan de hoge bloeddruk, maar ook de oorzaak van het bijkomen.
Weet je wat je nier filtratiewaarde is en bv je glucosewaarden?
Komt het bloedruk verhaal in je familie voor, en zijn de oorzaken dan bekend?
Je stress level??
 
Ha Ad, nee weet geen waardes ed. Hogebloeddruk komt wel in de fam voor maar daar wil ik niet aan toegeven, ik leef gezond, minimaal suikers ed maar het wil maar niet lukken ook met kilo's magnesium niet.....dus denk ik dat het niet door eten komt maar door een geestelijk probleem alleen weet ik niet wat.
Wat drinken betreft ik heb gewoon nooit dorst en krijg zelfs maagpijn als ik een glas water moet drinken terwijl ik er geen zin in heb...
 
Zijn die laatste 2 waarden de diastolische waarde??
Meet in ieder geval iets vaker ter controle. je moet gaan afwegen of medicatie beter is vergeleken met je hoge bloeddruk. wanneer je deze nog niet op acceptabel niveau hebt met leefstijl/voeding dan moet je geen risico lopen.
ad
 
184 bovendruk 128 onderdruk en 100 polsslag.
Alle andere metingen zitten er niet ver vandaan.
Ik ga niet aan de medicatie omdat het vergif is en daar ga je eerder aan dood dan de kwaal volgens Mike.
Ik leef nu alleen nog maar op eieren, kokosolie en groentes. Binnenkort afspraak met hypnotiseur om alle ellende van vroeger eruit te halen want ik denk dat het allemaal door de geest komt.
 
Snah, wij hebben in het verleden onze meningsverschillen gehad, maar we kunnen het over 1 ding in ieder geval eens zijn: er speelt bij jou een hoge mate van onderhuidse stress. Ik denk dan ook dat je er inderdaad goed aan doet om stappen te ondernemen om de onderliggende oorzaak aan te pakken.

Ik ben het echter ook met ad eens dat je geen risico's moet nemen door een algemene uitspraak die ik heb gedaan toe te passen op jouw specifieke geval. Soms heiligt het doel de middelen. Zoals je waarschijnlijk weet heb ik recentelijk 10 dagen in het ziekenhuis doorgebracht en daar ook de bijwerkingen van toxische pijnstillers voor lief genomen.

Jouw bloeddruk is gevaarlijk hoog. Dit geeft enorme druk op de vaat- en aderwanden en ik heb zojuist ervaren hoe gevaarlijk een gescheurd vaatje al kan zijn (overigens in mijn geval niet veroorzaakt door hoge bloeddruk), laat staan dat een belangrijke ader het begeeft. Jij hebt kinderen. Je bent het aan jezelf en aan je kinderen verplicht om hiervoor reguliere hulp te zoeken, want stel je voor dat je aorta het begeeft...

Als mijn advies kennelijk zwaar weegt in je besluitvorming, negeer aub dit advies dan niet!

Mike
 
hoi Snah, in aanvulling op wat Mike zegt: dit:

Ik ga niet aan de medicatie omdat het vergif is en daar ga je eerder aan dood dan de kwaal volgens Mike.

gaat wel erg ver vind ik.
Te meer omdat je in het verleden jezelf in het algemeen kritisch uitliet.
Hoe zit het met je eigen oordeelsvorming?

Je drukt Mike zo in een hoek: namelijk in die van een goeroe.
Dit terwijl je hem in het verleden zo nooit benaderde.
 
Ha Mike, bedankt voor je oprechte advies, ik ga er alles aan doen om die onderhuidse stress weg te halen ook al weet ik niet waar die vandaan komt. Ik heb je ziekenhuisverblijf mee gekregen, veel beterschap met je herstel!

@Lievergezond, jammer dat ik deze discussie steeds weer opnieuw moet voeren op dit forum, maar ik stel een vraag, ik vraag om een advies, een oplossing, ik zit met een groot gezondheidsprobleem en in plaats van een advies krijg ik steeds maar weer een terechtwijzing waar ik op dit moment echt niet op zit te wachten en niet mee geholpen ben, waarom toch elke keer maar weer??

 
ik zit met een groot gezondheidsprobleem en in plaats van een advies krijg ik steeds maar weer een terechtwijzing waar ik op dit moment echt niet op zit te wachten en niet mee geholpen ben, waarom toch elke keer maar weer??

hoi Snah, mijn welgemeende advies luidt als volgt: blijf zelf nadenken en schuif anderen niet in de schoenen (over terechtwijzingen gesproken) wat de gevolgen zijn van je eigen beslissingen en gedragingen, ook niet als het water aan je lippen staat. Veel sterkte!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan