Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

@Pike,

Ik denk dat de enige met een gezichtsmasker die huisarts is. :wink:

Trouwens in dat programma vertelden ze dat het pas ideaal is wanneer er meer hdl cholesterol(??) dan ldl cholesterol(??) aanwezig is.Tenminste dat meen ik gehoord te hebben want volgens mij was ik al ingedoezeld,nagenietend van mijn bordje met maatjes,kippelever/maag,kaantjes en enkele lepels kerrygold boter,bottenbouillon met cocosolie. Oh ..bijna vergeten 3 blaadjes groene bladsla.

ad

 
Quote:
Dat het lichaam terug naar de blauwdruk wil lijkt me intelligent en niet dommig.


Aha, de complete ironie en het sarcasme waar Pike in zijn post voor de mijne mee begon is je volkomen ontgaan. Vandaar ook de :roll: achter mijn post!

Mike

 
@ad
Quote:
Trouwens in dat programma vertelden ze dat het pas ideaal is wanneer er meer hdl cholesterol(??) dan ldl cholesterol(??) aanwezig is



Ja dat zal best want dat is bijna nooit het geval dus dan moet zowat iedereen aan de statines! Kasssaaaa!

 
Quote:
Aha, de complete ironie en het sarcasme waar Pike in zijn post voor de mijne mee begon is je volkomen ontgaan. Vandaar ook de :roll: achter mijn post!


Ah, nu snap ik hem. Sorry, de ironie was me inderdaad ontgaan.

 
Dat was eigenlijk mijn schuld, maar ja ik ben nu eenmaal een sarcastische, komplotter met voedselsmetvrees.. :mrgreen:

 
Dat was eigenlijk mijn schuld, maar ja ik ben nu eenmaal een sarcastische, komplotter met voedselsmetvrees.

Pike,

Krijg je hier geen spijt van?

ad

 
Quote:
Dat was eigenlijk mijn schuld, maar ja ik ben nu eenmaal een sarcastische, komplotter met voedselsmetvrees.


:mrgreen:

Mike

 
Eindelijk bericht de mainstream media er ook over...

Suiker werkt zo verslavend dat gebruik ervan door de overheid aan banden moet worden gelegd. Dat zegt Paul van der Velpen, directeur van de GGD in Amsterdam in De Telegraaf.



'Suiker gevaarlijkste drug'


 
Er staat in het artikel geschreven dat ons lichaam vooral energie krijgt van eiwitten en vetten. De koolhydraten worden niet genoemd :)

 
Natuurlijk is het van belang dat zulke artikelen gepubliceerd worden.Het zal zeker enkele mensen uiteinedelijk ertoe brengen om zich verder in de materie te verdiepen en betere keuzes te maken.

Maar zulke teksten zijn al veel eerder regelmatig gepubliceerd en zoals we om ons heen kunnen waarnemen veranderd er wezenlijk niets. Men leest ,denkt o ja en een dag later hoor je weer 'ping'in de keuken en is de snelle hap alweer klaar.

Suiker als probleem zien is een ding maar vet als goed te zien en er voldoende van te eten is het grotere probleem.Eiwitten worden over het algemeen voldoende ingenomen , echter uit te magere produkten.En laten we eerlijk zijn het gaat dan vooral om verzadigde vetten waar ook de adviseurs van minder suiker een probleem mee hebben.

lees eens goed op ons forum (doen we allemaal wel)en je ziet welke lange weg sommigen bewandelen alvorens voldoende vetten te eten en de suikers af te zweren.Iedereen besteet vele uren aan lezen en beredeneren en dan volgt de klik. Met af en toe een artikeltje gaan we de boel niet veranderen. met dit soort forums en de lezingen en door als voorbeeld te fungeren is de kans hierop groter.

Ik lees zeer weinig bladen en kijk bijna geen tv maar ben nog geen goed artikel/reportage over vet tegen gekomen in de mainstream media.

ad

 
Nog niet gelezen maar wel via via gehoord.....er is nu ook een nep ei geproduceerd na het nep vlees. Schijnt van planten gemaakt te zijn en het is zooooo goed want nu zouden we af zijn van he houden van kippen.Go figure.

Deze onzin moet direkt de kop ingedrukt krijgen.Tijd dat weston price.nl voor een echte revolutie gaat zorgen. Journalisten op dit forum?

ad

 
Mercola en anderen die werkelijk iets te melden hebben over voeding en gezondheid worden voortdurend door de mangel gehaald door o.a. Unicef:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/09/18/unicef-attacks-health-advocates.aspx?e_cid=20130918Z2_DNL_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20130918Z2

Mike

 
Uit Het Nieuwsblad dd 19/9/2013

Delhaize lanceert onder zijn huismerk een hazelnootsmeerpasta zonder palmolie. De pasta heeft dezelfde smeuïge textuur, bevat evenveel hazelnoten (13%) en magere cacao (7%), maar heeft 43 procent minder verzadigde vetten.

Zonder palmolie bevat de smeerpasta van Delhaize 43% minder verzadigde vetten.

De palmolie wordt volledig vervangen door zonnebloemolie cacaoboter en kokosolie. Beter voor de gezondheid en het milieu.

De Hoge Gezondheidsraad raadt aan om niet te veel producten met palmolie te consumeren, omdat deze meer dan 40 procent verzadigde vetzuren bevatten, die slecht kunnen zijn voor de gezondheid, en obesitas en hart- en vaatziektes kunnen veroorzaken.

Palmolie is ook een plantaardig vet waarvan de productie slecht is voor het milieu. Delhaize vervangt palmolie waar mogelijk in zijn producten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.737
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan