Histamine Activatie? Inflammatory bowel?

aadpraat

Well-known member
Lees en post al een tijdje mee hier op het forum.
Heb de zoekfunctie gebruikt en veel gelezen over de juiste voeding etc. Ben veel wijzer geworden maar kom er niet uit wat de oplossing is voor mijn gezondheid klachten.

Na een periode van ernstige stress en niet optimaal eten is mijn gezondheid achteruit gegaan, het begon in mijn darmen. Ik reageerde steeds sterker op voeding, ongeacht wat ik at.
Dat verergerde zo erg tot eind maart ik na iedere maaltijd of snack een rood en branderig gezicht, branderige ogen, oordruk, verminderd gehoor en hoofdpijn (overdruk of onderdruk) kreeg. Ik kreeg ook andere klachten, brain fog, vermoeidheid, verminderd libido, verminderd spierweefsel, haaruitval en slappere flexibele huid en spieren.

Ben toen beter gaan eten en heb geprobeerd stress te vermijden.
Momenteel is met test aangetoond dat ik een laag cortisol heb (bijnier uitputting).

Ik durf momenteel niks meer te eten, nog steeds krijg ik ofwel direct na het eten ofwel ongeveer 6 uur later vermoeidheid, druk in de oren, branderige rode huid, verminderd gehoor, keelpijn, stem pijn, spier zwakte, etc.

Ook na eten van gras gevoerd rundvlees krijg ik klachten.
Ik was weer Kefir gaan maken (histamine) maar dat verergerde m'n klachten alleen maar.
Zelfs 6 uur na een maaltijd van bio scharrelkip, ijsbergsla en grasgevoerde boter krijg ik bovengenoemde klachten.
Sinds eind maart is het gelukkig iets minder geworden maar het is nog steeds erg sterk en ik maak me zorgen.

De dokter schrijft een anti histamine medicatie voor met veel bijwerkingen. Die heb ik nog niet geprobeerd.
Denk er aan om een paar dagen te water vasten om te kijken of ik dan nog steeds klachten heb. Maar aangezien ik al veel gewicht verloren heb durf ik dat niet te lang te doen.

Heeft iemand vergelijkbare klachten gehad?
Alle advies is welkom. Ook aanbevelingen voor therapeuten die hier bekend mee zijn.

Erg bedankt.
 
Bij mij , bijna, de zelfde klachten. Ik ben 'door gemeten' door een orthomoleculair therapeut met als uitslag: Histamine teveel of ... kan mijn lijf niet aan.
Dieet met zo weinig mogelijk histamine en, om te beginnen, een pilletje: DAO plus.
Dat pilletje werkte direct goed dus dat gaf moed.
In Juli weer terug naar de therapeut.
Om mee te beginnen nam ik geen alcohol meer in de vorm van vodka, jenever en rode wijn, tomaten en, helaas want het is zo lekker, geen zuurkool of zuurkoolsap meer. Het dieet werkt dus ga ik door.
 
Beste Aad,

Vervelend van al je klachten. Goed dat je hulp vraagt en zo te zien heb je al veel uitgevogeld voor je gezondheid.

Ik reageer omdat ik te maken heb met vergelijkbare klachten en wie weet heb je wat aan mijn bevindingen. Bij mij zijn de klachten één voor één gekomen, steeds meer, maar haaruitval en slappe huid heb ik niet. De rest van wat je noemt wel. Ik heb mijn probleem nog niet opgelost, maar heb ondertussen door schade en schande wat wijzer geworden. Ik heb steeds fysieke oplossingen gezocht en die hielpen ook wel een tijdje en zijn ook nog steeds nodig, maar de oorzaak is bij mij niet fysiek blijkbaar, maar meer emotioneel/spiritueel van aard (prenataal trauma). In mijn geval is de insteek: zo veel mogelijk histamine dempen en vermijden terwijl ik het trauma aan het verwerken ben. In dit licht moet je mijn schrijfsels hier beneden ook zien. Ik pleit er niet voor om histamine compleet te vermijden uiteindelijk, maar soms zit er (tijdelijk) niets anders op omdat je anders niet meer helder kan denken om de oorzaak te vinden en te behandelen.

Je schrijft dat je bijnieruitputting hebt. Heb je al eens eens dierlijk bijniersupplement geprobeerd? Is veel over te vinden op dit forum. Van het merk Thorne heb je dierlijk bijnierschorsextract (adrenal cortex), die goed is. Er is ook met bijniermergextract, maar daar zit adrenaline in en aangezien jouw systeem al erg geactiveerd raakt van alles wat er maar binnenkomt, zou ik dat niet doen. Ik heb drie jaar terug Thorne Adrenal Cortex geslikt en deed het daar destijds goed op, maar helaas kan ik er nu niet meer tegen (ik verdraag bijna geen supplementen meer).

Welke antihistaminemedicatie heb je voorgeschreven gekregen van je dokter? Ik ben op eigen houtje (op aanraden van therapeut Monica van der Lem) met antihistaminemedicatie gaan experimenteren en dat helpt mij enorm. Zonder zou ik niets meer kunnen eten/doen zonder extreme paniekaanvallen en andere klachten te krijgen. Ik gebruik nu een dubbele dagdosis Loratadine (Etos hooikoortstabletten), verspreid over vier keer. Het heeft bij mij geen noemenswaardige bijwerkingen.

Van grasgevoerde boter krijg je klachten, schrijf je. Je zou van deze boter ghee kunnen maken en dan kijken of je het wel verdraagt. Wie weet is melkeiwit voor jou ook een trigger en door ghee te maken houd je alleen het melkvet over. Dit vet is ook heel essentieel voor de bijnieren!

Hoe is het rundvlees bewaard, waar je klachten van krijgt? Heeft het lang in de koelkast gelegen? Ik verdraag alleen rundergehakt dat direct uit de vriezer komt (ik doe het ingevroren in de pan). Ik heb een goed contact bij de Groene Slager. Zodra de koe daar binnenkomt, maakt hij er gehakt van en vriest dat in in 100-grams-porties, die ik dan vervolgens in mijn vriezer doe. Vlees uit de koeling verdraag ik niet. Geldt trouwens voor alle voedsel: het moet helemaal vers zijn. Ik kook dus drie keer per dag een maaltijd van witte rijst, rundergehakt, gekookte zoete aardappel, ghee en keltisch zout. Dit doe ik nu al twee jaar zo en ik red mij ermee en voel mij niet slap of ziek. Is eentonig, i know, maar iets anders is nu simpelweg niet mogelijk. Ik hoop dat er voor jou wat meer mogelijk is qua variatie!

Vasten kan een grote aanslag vormen op de bijnieren, dus of dat nu verstandig is, weet ik niet. Krijg je dagelijks voldoende koolhydraten in de vorm van witte rijst (basmati / pandan)? Zeker ook belangrijk omdat je schrijft dat je veel gewicht bent verloren.

Om histaminereacties bij het eten tegen te gaan, zou je ook Nalcrom kunnen proberen (poeder in zakjes), google maar eens. Ik heb het ook geprobeerd, maar bij mij werkte het niet omdat ik histamineklachten kreeg van het innemen van Nalcrom zelf. Ik noem het hier toch, omdat ik niet representatief ben en het voor jou wel kan helpen. Dit is officieel wel op doktersrecept, maar evt. kun je het van mij proberen / overnemen voor 'n klein prijsje. Ik heb nog bijna een hele doos over en kan het zelf niet gebruiken.

Verder: maagzuur. Hoe is het daarmee? Valt ook veel over te lezen op dit forum, dus ga ik niet nogmaals beschrijven.

DAO-enzym aanvullen kan idd helpen, ik moet dit nog gaan proberen. Er bestaat het supplement DAO-sin, maar hier zitten ook allerlei toevoegingen in die een probleem kunnen opleveren. Ik ga binnenkort runderniercapsules van Modern Native proberen hiervoor. Dan help je je darmen met het afbreken van histamine.

Qua therapie: ik heb allerlei dingen geprobeerd, maar alles hielp tijdelijk een beetje. Uiteindelijk was Monica van der Lem de eerste die mijn klachten begreep, maar zij kon me ook niet meer verder helpen en heeft me doorverwezen naar Dr De Klyn in Ellecom voor autovaccinatietherapie (google maar). Deze behandeling is niet specifiek voor histamine, maar ik werd hier door mijn hogere macht heen 'gestuurd', zeg maar. Dit doe ik nu anderhalf jaar en na elke tweewekelijkse injectie voel ik een tijdelijke verlichting van mijn klachten en voel ik mij één dag zen. Sinds deze behandeling is wel de oorzaak van mijn klachten binnen mijn bewustzijn gekomen. Ik wist wel dat ik een diepgaand trauma had, maar wist niet wat het was, want het was onderdrukt, zelfs voor mijzelf. Dit is nu naar boven gekomen en met een lichaamsgericht werkend psychotherapeut ben ik bezig met verwerking. Dit is een hele reis, brengt nog geen verlichting qua klachten, maar wel veel duidelijkheid. Dit is heel persoonsgebonden, dus hier kan ik je verder niets over adviseren. Wat het mij leert is dat mijn klachten hun oorsprong niet op het fysieke vlak hebben, vandaar ook dat alle fysieke oplossingen die ik probeer uiteindelijk doodlopen. Hoe dan ook, het is raadzaam om bij jezelf na te gaan of er stressvolle gebeurtenissen / trauma / iets heeft plaatsgevonden waar de klachten mee te maken kunnen hebben.

En last but not least: vertrouw. Op je hogere macht, op God, op je leven, en luister naar wat je klachten je willen vertellen. Ook al ziet het er soms zo hopeloos uit, er is altijd iets mogelijk en het zelfgenezend vermogen van het lichaam is oersterk!

Succes!
 
Lees en post al een tijdje mee hier op het forum.
Heb de zoekfunctie gebruikt en veel gelezen over de juiste voeding etc. Ben veel wijzer geworden maar kom er niet uit wat de oplossing is voor mijn gezondheid klachten.

Na een periode van ernstige stress en niet optimaal eten is mijn gezondheid achteruit gegaan, het begon in mijn darmen. Ik reageerde steeds sterker op voeding, ongeacht wat ik at.
Dat verergerde zo erg tot eind maart ik na iedere maaltijd of snack een rood en branderig gezicht, branderige ogen, oordruk, verminderd gehoor en hoofdpijn (overdruk of onderdruk) kreeg. Ik kreeg ook andere klachten, brain fog, vermoeidheid, verminderd libido, verminderd spierweefsel, haaruitval en slappere flexibele huid en spieren.

Ben toen beter gaan eten en heb geprobeerd stress te vermijden.
Momenteel is met test aangetoond dat ik een laag cortisol heb (bijnier uitputting).

Ik durf momenteel niks meer te eten, nog steeds krijg ik ofwel direct na het eten ofwel ongeveer 6 uur later vermoeidheid, druk in de oren, branderige rode huid, verminderd gehoor, keelpijn, stem pijn, spier zwakte, etc.

Ook na eten van gras gevoerd rundvlees krijg ik klachten.
Ik was weer Kefir gaan maken (histamine) maar dat verergerde m'n klachten alleen maar.
Zelfs 6 uur na een maaltijd van bio scharrelkip, ijsbergsla en grasgevoerde boter krijg ik bovengenoemde klachten.
Sinds eind maart is het gelukkig iets minder geworden maar het is nog steeds erg sterk en ik maak me zorgen.

De dokter schrijft een anti histamine medicatie voor met veel bijwerkingen. Die heb ik nog niet geprobeerd.
Denk er aan om een paar dagen te water vasten om te kijken of ik dan nog steeds klachten heb. Maar aangezien ik al veel gewicht verloren heb durf ik dat niet te lang te doen.

Heeft iemand vergelijkbare klachten gehad?
Alle advies is welkom. Ook aanbevelingen voor therapeuten die hier bekend mee zijn.

Erg bedankt.
Nou Aad, dat klinkt echt niet leuk.

Bij goede voeding zouden histamine problemen niet voor hoeven komen en zo te zien ben je daarmee op het juiste spoor. Histamine reacties worden echter niet veroorzaakt door voeding maar door uitdroging. Het overgrote deel van de mens is uitgedroogd. Je voeding vloeibaar eten zou van toegevoegde waarde kunnen zijn. Denk ook aan de electrolyten. Vaak gaat het gepaard met tekort aan kalium. Misschien heb je baat bij meer kokosmelk door bouillons of anders kokoswater. In de wereld van de dieren vond ik een artikel die zo ongeveer wel beschrijft wat uitdroging is. Daarin staat ook beschreven dat het noodzakelijk is om alvorens te eten eerst de vochtbalans te herstellen. In de mensen wereld en artikelen wel bekend als metabool syndroom. Ik heb hier met mijn kat mogen ervaren hoe het toepassen van vloeibaar voedsel geleid heeft tot succes van herstel. De misging link was echter nog kalium. Uiteraard kreeg mijn kat smoothies die jij niet naar binnen zak willen werken en zal ze dan ook maar niet beschrijven :) Sterkte ermee.


 
Wellicht heb je hier ook iets aan. We weten hier op het forum wel dat zout van toegevoegde waarde is. Ik denk dat wanneer je zout neemt met kalium rijk voedsel dit van toegevoegde waarde kan zijn. Alleen sole van keltisch zeezout drinken heeft hier niet echt effect. Mijn katten snakken naar kalium rijk voedsel zoals meloen en kokos. En ik zelf trouwens ook.

 
Lees en post al een tijdje mee hier op het forum.
Heb de zoekfunctie gebruikt en veel gelezen over de juiste voeding etc. Ben veel wijzer geworden maar kom er niet uit wat de oplossing is voor mijn gezondheid klachten.

Na een periode van ernstige stress en niet optimaal eten is mijn gezondheid achteruit gegaan, het begon in mijn darmen. Ik reageerde steeds sterker op voeding, ongeacht wat ik at.
Dat verergerde zo erg tot eind maart ik na iedere maaltijd of snack een rood en branderig gezicht, branderige ogen, oordruk, verminderd gehoor en hoofdpijn (overdruk of onderdruk) kreeg. Ik kreeg ook andere klachten, brain fog, vermoeidheid, verminderd libido, verminderd spierweefsel, haaruitval en slappere flexibele huid en spieren.

Ben toen beter gaan eten en heb geprobeerd stress te vermijden.
Momenteel is met test aangetoond dat ik een laag cortisol heb (bijnier uitputting).

Ik durf momenteel niks meer te eten, nog steeds krijg ik ofwel direct na het eten ofwel ongeveer 6 uur later vermoeidheid, druk in de oren, branderige rode huid, verminderd gehoor, keelpijn, stem pijn, spier zwakte, etc.

Ook na eten van gras gevoerd rundvlees krijg ik klachten.
Ik was weer Kefir gaan maken (histamine) maar dat verergerde m'n klachten alleen maar.
Zelfs 6 uur na een maaltijd van bio scharrelkip, ijsbergsla en grasgevoerde boter krijg ik bovengenoemde klachten.
Sinds eind maart is het gelukkig iets minder geworden maar het is nog steeds erg sterk en ik maak me zorgen.

De dokter schrijft een anti histamine medicatie voor met veel bijwerkingen. Die heb ik nog niet geprobeerd.
Denk er aan om een paar dagen te water vasten om te kijken of ik dan nog steeds klachten heb. Maar aangezien ik al veel gewicht verloren heb durf ik dat niet te lang te doen.

Heeft iemand vergelijkbare klachten gehad?
Alle advies is welkom. Ook aanbevelingen voor therapeuten die hier bekend mee zijn.

Erg bedankt.
Aad, kijk ook eens op www.leefbewust.com van Ron Fonteine. Staat hier ook onderaan bij ‘vrienden’. Of mail of bel Ron eens, hij heeft heel veel kennis verzameld in de loop der jaren.
Als je lid wordt van leefbewust kun je ook onbeperkt zoeken in alle bestanden van in de loop der jaren verzamelde kennis op het gebied van gezondheid.
 
Binc zeer interessant dit artikel over histamine.

Als ik sinassap drink doe ik er al zout bij. Dat heb ik destijds gelezen bij ww.forefronthealth.nl. Die site is zo gek nog niet.
Zij hadden het over snachts niet slapen en dan sinas drinken MET zout. Hoewel ik dat persoonlijk niet handig vind dan moet je eerst je bed uit om vers sap te maken. l
Ook gebruik ik nu voor de schildklier erbij Pregnenolone.
ook via ff.health gevonden.
Gisteren had ik een bio-resonantie behandeling en vroeg: wat geeft dit programma als voornaamste reden van mijn klachten.
Antwoord: zenuwstelsel en hormonen. dus toch het zenuwstelsel wat ik altijd al dacht.

quote:

Kalium en natrium hebben elkaar nodig​

Neem bijvoorbeeld sinaasappelsap, boordevol kalium, maar je lichaam kan de kalium niet gebruiken zonder genoeg natrium, ofwel zout. Als iemand sinaasappelsap drinkt en niet genoeg zout binnen krijgt om het kalium in de cellen te krijgen, dan wordt er histamine vrijgelaten om dit probleem op te lossen. Histamine zorgt ervoor dat de celwanden meer doorlaatbaar worden zodat het kalium dan zonder zout in de cellen kan. Wat ik een interessante gedachte vind!
unquote.
 
Binc zeer interessant dit artikel over histamine.

Als ik sinassap drink doe ik er al zout bij. Dat heb ik destijds gelezen bij ww.forefronthealth.nl. Die site is zo gek nog niet.
Zij hadden het over snachts niet slapen en dan sinas drinken MET zout. Hoewel ik dat persoonlijk niet handig vind dan moet je eerst je bed uit om vers sap te maken. l
Ook gebruik ik nu voor de schildklier erbij Pregnenolone.
ook via ff.health gevonden.
Gisteren had ik een bio-resonantie behandeling en vroeg: wat geeft dit programma als voornaamste reden van mijn klachten.
Antwoord: zenuwstelsel en hormonen. dus toch het zenuwstelsel wat ik altijd al dacht.

quote:

Kalium en natrium hebben elkaar nodig​

Neem bijvoorbeeld sinaasappelsap, boordevol kalium, maar je lichaam kan de kalium niet gebruiken zonder genoeg natrium, ofwel zout. Als iemand sinaasappelsap drinkt en niet genoeg zout binnen krijgt om het kalium in de cellen te krijgen, dan wordt er histamine vrijgelaten om dit probleem op te lossen. Histamine zorgt ervoor dat de celwanden meer doorlaatbaar worden zodat het kalium dan zonder zout in de cellen kan. Wat ik een interessante gedachte vind!
unquote.
Ja ik geloof wel daf deel klopt van zout en kalium opnemen. Alleen dan ook nog wel wat vet erbij. Zout in melk zorgt ook voor makkelijkere opname heb ik gemerkt. Je zou eens kunnen kijken of het met andere dranken zoals kokoswater en melk ook effect heeft.

Inmiddels heb ik ook wel een theorie over dat sommige mensen hun vlees alleen maar rauw eten. Zou goed kunnen dat door uitdroging rauw beter hydratatie geeft. En bloed bevat een zeer grote bron aan mineralen. Dat is bij dieren toch ook. Sudderen gebeurd natuurlijk wel in veel vocht maar word apart toegevoegd.
Toch staat rauw vlees eten mij tegen. Hoe goed het voor sommigen ook uit mag pakken.
 
quote
Je zou eens kunnen kijken of het met andere dranken zoals kokoswater en melk ook effect heeft.
unquote

Ik merk van zulke kleinigheden niets als ik sinas met of zonder zout drink. Ik doe het simpel omdat ik het gelezen heb. En inderdaad deed ik er vroeger wel extra vet bij. Nu alleen 1 eigeel.
Maar met die sinas moet ik blijvend voorzichtig zijn. durchfall.
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Iedereen bedankt voor de reacties.
Sinds ruim een week ben ik met Keltisch zeezout gaan eten nu opgebouwd naar 3-4 gram per dag.
Betere hydratie en minder dorst, ook meer energie. Hoop dat het ook m'n maagzuur sterker maakt.

@Wida Het lijkt er inderdaad sterk op dat veel mensen histamine intolerantie ontwikkelen na een periode van hoge stress. Het emotionele helen en welbevinden is dus waarschijnlijk belangrijk om HI te herstellen.
De dokter heeft rommel voorgeschreven, kan beter bijnier extract of DAO enzym kopen, dat geeft niet zulke bijwerkingen. Vitamine C verlaagt ook histamine maar zorgt voor meer koper uitscheiding.

@Binc Ben begonnen met groentesoep en collageen peptiden (gehydrolyseerd collageen).
Niet echt veel histamine reactie daarop maar helaas wel verhoogde tinnitus, misschien door salicylates?

@Romagi Sinaasappel maakt schijnbaar histamine vrij en gaf mij voordat dit kreeg al reactie in de vorm van hoofdpijn. Dat kwam waarschijnlijk door de pulp, want sinaasappel zonder pulp gaf geen hoofdpijn en ook minder darmproblemen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Wida
Ik denk dat het probleem in mijn darmen zit.
Ofwel SIBO = dunne darm bacterie overgroei, Candida?, Ontstoken darmwand, lekke darm, etc. Bij vezels eten heb ik meer darmkrampen.

Zo reageer ik ook op veel vet bijvoorbeeld of soms op eiwit, vertering is dus niet optimaal. Las dat te veel vet in de ontlasting ervoor kan zorgen dat lekkende darm verergert. 🧐

Denk eraan om een probiotica met histamine vrije bacterie stammen te proberen, omdat ik Kefir en in mindere mate yoghurt tijdelijk minder goed verdraag. Heeft iemand daar ervaring mee?

Dieet zonder noten en zaden (uitzondering witte rijst), prebiotische vezels zoals in aardappel zou misschien ook heilzaam kunnen zijn icm probiotica. Kip verdaag ik momenteel beter dan rundvlees (weet niet of het rijpt bij de slager voordat het gesneden, verpakt en de vriezer in gaat). Ei reageer ik soms op lijkt het.

Hoop dat deze histamine gevoeligheid tijdelijk is en de darmwand en darmflora snel herstellen. Mijn dieet is momenteel erg gelimiteerd, niet erg voor een tijdje maar misschien minder handig voor lange termijn.
 
Aadpraat, ik schrik hiervan.
Ik denk dat het probleem in mijn darmen zit.
Ofwel SIBO = dunne darm bacterie overgroei, Candida?, Ontstoken darmwand, lekke darm, etc. Bij vezels eten heb ik meer darmkrampen.


Voor dit probleem kun je het beste je ontlasting na laten kijken en
de aanwijzingen volgen die overal op internet zijn te vinden. Een eventuele candida is heel hardnekkig en hoe kom je er aan?
Zelf heb ik jaarenlang tetrasycline voorgeschreven gehad door een huidarts (en dus was er candida) en volgens hem had ik ook geen koemelk-allergie.
Ik slik al jaaren allerlei supplementen, zoek het meeste zelf uit. Enzymen kan ik aanraden. Mijn klachten waren voor de helft beter toen ik die ging gebruiken.
Heb je toevallig ook een schildklier probleem?

Bij het wakker worden terwijl je nog in bed ligt direct de temperatuur opnemen. Lage temp. duidt op trage schildklier.
 
Aadpraat, ik schrik hiervan.
Ik denk dat het probleem in mijn darmen zit.
Ofwel SIBO = dunne darm bacterie overgroei, Candida?, Ontstoken darmwand, lekke darm, etc. Bij vezels eten heb ik meer darmkrampen.


Voor dit probleem kun je het beste je ontlasting na laten kijken en
de aanwijzingen volgen die overal op internet zijn te vinden. Een eventuele candida is heel hardnekkig en hoe kom je er aan?
Zelf heb ik jaarenlang tetrasycline voorgeschreven gehad door een huidarts (en dus was er candida) en volgens hem had ik ook geen koemelk-allergie.
Ik slik al jaaren allerlei supplementen, zoek het meeste zelf uit. Enzymen kan ik aanraden. Mijn klachten waren voor de helft beter toen ik die ging gebruiken.
Heb je toevallig ook een schildklier probleem?

Bij het wakker worden terwijl je nog in bed ligt direct de temperatuur opnemen. Lage temp. duidt op trage schildklier.
Bedankt voor de tip. Heb er aan gedacht om ontlasting te laten onderzoeken om een beter beeld te krijgen.
Candida kan inderdaad hardnekkig zijn. Las dat candida een biofilm op de darmwand kan leggen die resistent is tegen antibiotica (niet zeker of dit waar is, is controversieel).
Welke enzymen gebruik je? Welke andere supplementen kun je aanbevelen?

De enzymen lumbrokinase en in mindere mate nattokinase schijnen een biofilm op de darmwand af te kunnen breken. Iemand daar ervaring mee?
 
Deze kende ik niet. Lijkt me niet ideaal.
Ik heb wel ooit gebruikt serrapeptase.
Verder verschillende soorten, kijk eens bij De Roode Roos.
In grote lijnen kan ik zeggen dat ik veel supplementen heb gebruikt maar niet weet welke mij beter hebben gemaakt.
Enzymen zijn de enige waar ik daadwerkelijk iets van voelde. Diaree-klachten werden beter/minder.
Lees eens mijn laatste bericht op poliepen.

Ik weet bijna zeker dat ik nog candida heb. Rond mijn pubertijd kreeg ik antibiotica en ik wist niet dat dat antibiotica was. Tot mijn 50e. Het was tegen puistjes. Ik had geen computer en nam aan dat alles wat dokters deden oke was. Daarna orthomoleculaire artsen bezocht maar niemand zei dat ik candida had of kon hebben. Ik had ook geen darmklachten. dus geen reden om dat te veronderstellen.
Voor mijn operatie wilde ik een ontlasting-onderzoek hebben. Vond huisarts niet nodig. doen we niet.
Zelf gedaan bij arts v. As. en ze vertelde dat ik candida had. toen een half jaar darmen stilgelegen door een stoma dus heeft lekker kunnen woekeren.
Mijn kleinkind heeft ook puistjes en krijgt ook antibiotica. Zeer tegen mijn wil.
Hoe kom jij aan candida?
 
Lees en post al een tijdje mee hier op het forum.
Heb de zoekfunctie gebruikt en veel gelezen over de juiste voeding etc. Ben veel wijzer geworden maar kom er niet uit wat de oplossing is voor mijn gezondheid klachten.

Na een periode van ernstige stress en niet optimaal eten is mijn gezondheid achteruit gegaan, het begon in mijn darmen. Ik reageerde steeds sterker op voeding, ongeacht wat ik at.
Dat verergerde zo erg tot eind maart ik na iedere maaltijd of snack een rood en branderig gezicht, branderige ogen, oordruk, verminderd gehoor en hoofdpijn (overdruk of onderdruk) kreeg. Ik kreeg ook andere klachten, brain fog, vermoeidheid, verminderd libido, verminderd spierweefsel, haaruitval en slappere flexibele huid en spieren.

Ben toen beter gaan eten en heb geprobeerd stress te vermijden.
Momenteel is met test aangetoond dat ik een laag cortisol heb (bijnier uitputting).

Ik durf momenteel niks meer te eten, nog steeds krijg ik ofwel direct na het eten ofwel ongeveer 6 uur later vermoeidheid, druk in de oren, branderige rode huid, verminderd gehoor, keelpijn, stem pijn, spier zwakte, etc.

Ook na eten van gras gevoerd rundvlees krijg ik klachten.
Ik was weer Kefir gaan maken (histamine) maar dat verergerde m'n klachten alleen maar.
Zelfs 6 uur na een maaltijd van bio scharrelkip, ijsbergsla en grasgevoerde boter krijg ik bovengenoemde klachten.
Sinds eind maart is het gelukkig iets minder geworden maar het is nog steeds erg sterk en ik maak me zorgen.

De dokter schrijft een anti histamine medicatie voor met veel bijwerkingen. Die heb ik nog niet geprobeerd.
Denk er aan om een paar dagen te water vasten om te kijken of ik dan nog steeds klachten heb. Maar aangezien ik al veel gewicht verloren heb durf ik dat niet te lang te doen.

Heeft iemand vergelijkbare klachten gehad?
Alle advies is welkom. Ook aanbevelingen voor therapeuten die hier bekend mee zijn.

Erg bedankt.
Jeetje Aad wat een narigheid

Ik heb even een rondje voor je nagevraagd.
Klinkt dit niet heel er als Lyme achtige klachten?
Hoe sta je tegenover Ivermectine?

Anti histamine (natuurlijk) kun je rode salie tinctuur voor nemen

Als je helemaal geen histamine tot je wilt kun je het carnivoor dieet volgen. Dus juist alleen maar “goed” vlees voor 5 dagen , dan zijn de meeste allergieën daarna verdwenen, maar ik weet niet hoe jij daar op zou reageren. Misschien iets om te doen voor later moment.

Want ik lees ook trauma en stress, daar zou je eerst wellicht mee aan de slag moeten. Helen dus ...

Naast het uitlezen (bioresonantie) van je lichaam, zou ik ook kijken wat er nog aan trauma zit wat energetisch verstoord.

Sterkte
 
Aad, ik bied je de 12 stappen aan voor je traumaverwerking. Als je dat ziet zitten stuur mij dan een PM.

Mike
 
quote
Je zou eens kunnen kijken of het met andere dranken zoals kokoswater en melk ook effect heeft.
unquote

Ik merk van zulke kleinigheden niets als ik sinas met of zonder zout drink. Ik doe het simpel omdat ik het gelezen heb. En inderdaad deed ik er vroeger wel extra vet bij. Nu alleen 1 eigeel.
Maar met die sinas moet ik blijvend voorzichtig zijn. durchfall.
Eigeel ook prima lijkt me aangezien dat ook veel vet bevat.
 
Fijn dat je ontdekt hebt dat keltisch h zeezout zo goed gaat. Ondanks alle reacties en behulpzaamheid op jou schrijven Aad, wil ik vragen of je weet dat wanneer de voedselvertering door maagzuur tekort naast mineralen tekort de b vitaminen ook tekort kunnen zijn. Heb je daaraan gedacht? Je zou kunnen denken aan een goed en volledig vitamine b complex met actief b12.
 
Fijn dat je ontdekt hebt dat keltisch h zeezout zo goed gaat. Ondanks alle reacties en behulpzaamheid op jou schrijven Aad, wil ik vragen of je weet dat wanneer de voedselvertering door maagzuur tekort naast mineralen tekort de b vitaminen ook tekort kunnen zijn. Heb je daaraan gedacht? Je zou kunnen denken aan een goed en volledig vitamine b complex met actief b12.
Bedankt. Sinds vorige week begonnen met een natuurlijk vitamine B complex, met name B1 en B2 zijn belangrijk voor de maag en darmen. Hoop dat dat gaat helpen, veel van mijn symptomen zijn vergelijkbaar met B1 tekort, stress verlaagt B1, laag B1 verminderd collageen productie, vermoeidheid, slaapproblemen.

Vitamine B12 in bloedtest was oké (zonder supplementen te nemen). Maar nu las ik dat B12 in bloed weer wat anders was dan B12 in cellen/weefsels en dat er dus nog een tekort kan zijn?

Bloedtest gaf aan dat mijn leukocyten verlaagd zijn, heeft dat te maken met bijnieruitputting? Ik wordt ook niet meer ziek sindsdien mijn klachten begonnen zijn (begon eerst met milde klachten), ben al ruim 1 1/4 jaar niet verkouden geweest, terwijl ik normaal 1-2 keer per jaar verkouden ben.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan