hier komt Rapunzel

Ik ben inmiddels weer 8 dagen aan de soep, avocado, groente en een beetje ghee/kokos. Vanmiddag heb ik mijn moeder naar mijn hoofd laten kijken en ze vond dat het er véél beter uit zag! Dus de genezing door bioresonantie kunnen we inderdaad naar het rijk der fabelen verwijzen. :)

De eer komt toe aan GAPS intro. Deze dingen verteer ik dus goed, zoveel is duidelijk. Nu nog uitvogelen wat nog meer. De eieren laat ik nog maar even zitten.

 
Rapunzel, heb je al eens een ontlasting en/of bloedonderzoek laten doen op de Helicobacter pylori?

Omdat ik je over een eventuele maagzweer hoor. Daarmee kan men een diagnose stellen of uitsluiten. Deze bacterie kan maagslijmvliesontsteking en maagzweer veroorzaken. Hij schijnt te overleven in het zure milieu van de maag.

 
Rapunzel wat geweldig dat je erachter ben dat de GAPS intro je (hoofd) zo goed doet :) !!!

Ik doe nu met je mee eraan - wel iets anders zodat alles goed door mijn maag heen gaat. Het is toch echt fantastisch dat de soepen zo een vertrouwde basis vormen en we er zo goed op doen :) Wanneer is je ontlastingsanalyse? Hoe lang ben je van plan om de GAPS (intro) te doen?

 
Claire, die ontlastingsanalyse had ik eigenlijk al moeten doen. Maar ik stel het nog even uit. Ik wil er op zijn minst eerst een beetje een positief gevoel bij hebben. Ik ben nu mijn hoeveelheid vlees iets aan het opvoeren en verder probeer ik het nog even zo te laten. Misschien dat mijn hoofd dan helemaal brandschoon wordt? Wat goed dat je mee doet Claire! Merk jij ook bepaalde verbeteringen door intro? Heel veel succes!

 
Ik kan me voorstellen dat je eerste echt goed wil voelen voordat je veel geld uitgeeft aan de analyse.

Beetje gek om te zeggen van zo'n afstand (forum etc), maar ik maak me zorgen dat je te veel vlees gaat eten en dat dit je vorderingen benadeelt. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij is beter om 1-2 porties vlees te hebben maar niet meer (bijv. max 250g per dag) en zo nodig te vullen met meer vetten of bijv groenten zoals pompoen (lekker vullend en valt reuze mee qua KHs). Eiwitten zijn moeilijk verteerbaar en vertragen de spijsvertering plus we hebben vooral meer vetten en niet eiwitten nodig. Wat vind jij?

Ik gebruik als basis nu een liquid diet met alleen GAPS toegestane voedingen (lichte soepen, ei smoothie, vers geperste groente-fruit sappen/smoothies) in zo'n 6 maaltijdjes per dag met thee met rauwe honing tussendoor. Het gaat best goed zo met mijn maag en dus eigenlijk ook met alles. Acupunctuur, wandelen/rennen, yoga en meditatie erbij en ik begin me best fit te voelen :)

 
Tja Claire... misschien heb je daar wel een punt. Ik ben dan ook helemaal niet van plan om mezelf vol te stouwen met bergen vlees zoals die Amerikaanse GAPSers doen! Ik zat zelf ook al meer in de richting van vette smoothies te denken of het groente ptotocol van Dirtsa. Of anders nog liever vis. Maar zeker geen 2 vleesmaaltijden op een dag! Op de eerste plaats verstopt dat ontzettend en op de tweede plaats zou dat zomaar die korsten weer terug kunnen laten komen. Ik vind het niet lekker ook. Ik heb nu enkel de soepmaaltijd van de avond vervangen door gekookte groente+ iets van vlees. Gisteren was ik een winterpeen aan het schrapen en toen kreeg ik ineens zo'n zin in iets vers, iets rauws, iets met enzymen! Ik eet nu al een jaar en 3 maanden alles gekookt! Dus ik heb 1 schijfje rauwe wortel genomen. :mrgreen:

Het lichaam liegt niet, het heeft behoefte aan rauwkost denk ik. Eens zien wat ik daarmee doe. Juicen misschien. Fijn dat het op deze manier goed met je gaat Claire! We moeten er vind ik wel naar streven om steeds iets meer te kunnen verteren.

 
@ Rapunzel

Ik heb niet de hele thread gelezen maar is Kimchi niet wat voor je? Kimchi is een krachtige probiotica, zit boordevol enzymen en is lekker om een beetje bij elke maaltijd te eten (zoals de Koreanen eigenlijk ook doen). Ook fijn is dat Kimchi lang goed blijft in de koelkast.

 
Kimchi is zeker een goed idee! Of gewoon oud-Hollandse zuurkool uit het vat. Je moet rauwe, gefermenteerde voeding gaan eten, Rapunzel!

Mike

 
Ik heb hier ook een paar zelf gefermenteerde potten met zuurkool of kool/wortel/gember/knoflook staan. Daar neem ik elke dag 1 eetlepel van (als ik het niet vergeet). Meer zou misschien kunnen, dat hangt ervan af hoe goed al die kool voor de schildklier is. Maar toch is dat niet hetzelfde als een bordje sla met komkommer waar ik naar snak. De bossen peterselie en selderij die ik in mijn soep doe worden ook alsmaar groter. Ik heb er behoefte aan. Het kwam hierboven niet duidelijk over maar ik ben niet van plan om aan het wortelsap te gaan. Ik dacht meer aan een mix van selderij, wortel, komkommer, venkel, stukje biet. Ik zal me eens gaan verdiepen in de ingrediënten van die Kimchi.

 
Rapunzel,

Het kan zijn dat je simpelweg snakt naar basische voeding, omdat je in een staat van verzuring verkeert. Vandaar dat ook zure, gefermenteerde, rauwe voeding het niet doet voor jou. Je hoeft overigens niet bang te zijn voor goitrogenen in zuurkool, want deze verdwijnen door de fermentatie.

Mike

 
Volgens deze site is dat niet zo:

http://nourishedandnurtured.blogspot.com/2011/05/thyroid-goitrogens-and-recipe-for.html

Fermentation does not reduce goitrogens. This means that consuming large amounts of sauerkraut could actually have negative effects on the thyroid. Fermented foods are wonderful in that they provide probiotics and great nutrients, but when it comes to fermented cruciferous vegetables like sauerkraut, moderation is the key. It is best to ensure that fermented cruciferous vegetables are consumed as condiments, not as large components of the diet.

Het voelt inderdaad als een staat van verzuring soms! Ik ga het even naast de soepen in een smoothie/juice zoeken.

Bedankt voor de Kimchi linken! Maak je dat zelf ook Phoenix?

 
Rapunzel het klinkt alsof je goed bezig ben :)! Ik ben een grote fan van vers geperste sappen als je niet zo goed tegen de rauwe vezels kan. Ik vind sla-komkommer-bleekselderij-ananas-limoen heel lekker en granaatappel-citroen (kan gewoon met citrus pers!). Ik wordt wel misselijk van wortel-biet en vermijd deze in sappen - zal vast met de suiker bom te maken hebben. Laat me weten wat je receptje wordt :)

@Mike dank je. het gaat idd beter qua braken. ik vergt op dit moment veel "mindfulness" om alleen soepen/sappen/smoothies goed vol te houden. zodra ik meer vaste dingen of grotere volumes eet dat het ook meteen mis gaat, maar het is duidelijk dat ik op de goede weg zit! :)

 
Hier komt Rapunzel weer. Gisteren ben ik bij mijn natuurarts geweest. Mijn hoofd is schoon verklaard. Een week of wat geleden zijn de laatste korsten eraf gevallen. Dat was doodeng want het waren best flinke jongens en eentje zat er vrij vooraan. Er kwam een bosje lang haar mee. Het was echt afschuwelijk, toch wel een schok. Ik denk zelf dat het van de eieren (slechte eiwitvertering)is gekomen dus even geen eieren meer en straks opstarten met een rauw geeltje eens in de 4 dagen en kijken wat er dan gebeurt. Verder mag ik stoppen met de LDN. Dat doet naar mijn mening helemaal niets voor me! Ik voel me helemaal niet blij, mijn haar wordt er niet beter van en aan mijn darm merk ik ook helemaal niets. Het enige wat het misschien wel doet is me zwaarder maken. Dus dat was dat. Ik vond dat mijn wenkbrauwen wat dunnetjes aan het worden zijn (vanwege te weinig koolhydraten?) en daarvoor heb ik Thyronyl voorgeschreven gekregen. 3x Daags te gebruiken. Ook heb ik weer 2 flesjes Colibiogen gekregen voor de gunstige e.coli bacteriën in de darm. In het verleden heb ik dat ook al eens gebruikt zonder enig resultaat maar je schijnt het veel langer te moeten gebruiken wil het effect hebben. Gelukkig is het wat in prijs gezakt want het is best duur spul.

 
Rapunzel,

Mag ik vragen bij welke arts je bent? is dat de bekende uit Zuthpen?

Wat betreft je haren, heb je al eens brandnetelpoeder gebprobeerd? of kiezelaarde poeder? dit werkt bij mezelf erg goed!

De thyronyl heb je gekregen voor je schildklier, je zou kunnen overwegen om eens Thyro-energie van NOW te proberen, deze bevat ook erg veel goede bouwstoffen voor je schildklier"+ ashwaganda en gulgul (kruiden)

Deze is ook meteen een stuk goedkoper! via iherb betaal je dan voor 180caps 17,50 euro.. of nog minder voor 90 caps.

Hoop dat het snel beter met je gaat,

succes!

 
Dank je voor de tip Ikke! Ik ga inderdaad die van jou gewoon bestellen, lang leve iherb! Ik ga inderdaad naar de bekende arts uit Zutphen. Ik heb hier brandnetelpoeder staan maar ben het de laatste tijd vergeten. Ik ga er onmiddellijk weer mee aan de gang! Misschien tot morgen?

 
Aangezien de ons bekende arts uit Zutphen je geen Thyreoidum wil voorschrijven en ik wel degelijk van mening ben dat je baat hebt bij glandulars (dierlijk hormoonextract) wijs ik je bij deze op twee supplementen van iherb die ik bijna een jaar geleden (26-3-2011) bij je onder de aandacht heb gebracht en die je zonder doktersrecept kunt bestellen:

http://www.iherb.com/Natural-Sources-Raw-Thyroid-90-Capsules/6016?at=1

http://www.iherb.com/Progressive-Laboratories-Thyro-Complex-Glandular-Complex-90-Capsules/8538?at=0

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.984
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan