Het verzwegen verhaal over kanker, Brian Peskin

Dank voor het compliment over onze site.

Ja het punt is feitelijk dat ik het een geweldig boek vindt. Enkel wat jammer is, is dat de prof te eenduidig naar een SUCCES toe schrijft. In dit forum is dat ook al duidelijk door diverse personen aangegeven gelukkig. Maar buiten dat zal iedereen die het gelezen heeft wel weer eens goed doordrongen zijn van de noodzaak van essentiele vetzuren. Tevens worden we goed gewezen op het enorme gevaar van bewerkte voedingsproducten. Persoonlijk ben ik enorm blij met dit boek, tevens blij met dit forum, waarbij je door kritisch gezamelijk naar de zaak te kijken een gefundeerde mening kunt vormen.

Frank

 
...een herborist van de EANG? Jullie hebben heel mooi aanbod in kruiden. Bij mij staan er een paar van in de tuin waar ik gretig gebruik van maak.

 
Herborist van de EANG.............. is dat zo gek dan?

Leuk dat je veel gebruik van kruiden maakt, dat is goed om te horen.

 
Frank,

Cellulose is wel degelijk onverteerbaar voor organismes met 1 maag, zelfs voor herbivoren als paarden!

Als kruidenman spring je in de bres voor planten, maar je gaat voorbij aan het feit dat de werkelijke glansrol die planten in onze evolutie altijd hebben gespeeld een helende/geneeskrachtige is. Inderdaad dus kruiden, jouw grote liefde. Plantaardige voeding heeft daarentegen het grootste gedeelte van onze evolutie slechts een bijrol gespeeld en al die fytonutrienten leggen het af tegen de hoge concentraties in dierlijke voeding. Wij waren geen vegetariers, wij aten ze!

Natuurvolkeren kneusden de bladeren van geneeskrachtige planten in een vijzel,, om de essentiele olien vrij te laten komen. Dat is ook een manier van cellulose breken. Als ze dan toch cellulose consumeerden, waren deze onverteerbare ruwe vezels die er via de ontlasting weer uitkwamen. Het geneeskrachtige van een plant zit NIET in de cellulose en evenmin zit de voedingswaarde in cellulose. Als wij kauwen op een helend blad of een stuk bast kneuzen wij evengoed met onze kiezen de plant om de essentiele olien op te kunnen zuigen. Denk aan de zoethoutstokjes uit onze jeugd, we kauwden deze helemaal droog, net zolang tot we de zoethoutessentie er volledig uit hadden gekauwd en gezogen en daarna spuugden we de onverteerbare vezels uit. En deze waren wel degelijk houtachtig!

Tincturen, theeen en soepen/bouillons hebben eveneens een lange traditie. Ook hier betreft het weer de VLOEIBARE ESSENTIE die juist ligt opgesloten in de cellulose, precies de reden waarom deze opengebroken moet worden!

Mike

 
iemand wel eens gehoord van deze geneeskrachtige paddestoel: www.reishi.nl

ik kreeg een link van een vriend naar de website

 
Reishi is een zeer helende paddestoel uit Azie, maar hetzelfde geldt voor het oer-Hollandse elfenbankje. Dit soort boompaddestoelen is allemaal bijzonder helend. Ze worden in stukjes gesneden en er wordt thee van getrokken. En de structuur is opnieuw HOUTACHTIG, daarom trek je er een VLOEIBARE ESSENTIE uit!

Mike

 
Mike,

Ja dank je wel.

Het was ook geen 'ode' aan cellulose wat ik schreef. Punt is dat prof. Brain Peskin sprak in zijn boek over zaken als 'op zaagsel kauwen' en dergelijke zaken als het om plantaardige voeding gaat. En dat is voor mij totale onzin daarom heb ik mijn nuaces aangebracht. Verder ben ik niet tegen celluslose. Goed kauwen in sommige gevallen het plantaardige product verhitten om de celwand te breken en alle essentiele voedingsstoffen die planten ons kunnen bieden zijn beschikbaar voor het menselijk lichaam. Als dank krijgen we via de cellulose een prima prebiotoca op de koop toe.

Frank

 
Weston A Price Foundation. Op dit forum wordt uitgegaan van het werk van Weston Price, een Canadese tandarts die een complete voedingsstudie heeft verricht in de jaren '30, naar het voedingspatroon van pre-industriële natuurvolkeren overal ter wereld.

Zij hadden voortreffelijke gebitten, rechtstaande tanden, geen caries, mooie en sterke lichaamsbouw en een grote weerstand tegen ziekte.

Weston Price toonde aan dat perfecte gezondheid op alle vlakken achteruit ging zodra mensen geraffineerde koolhydraten gingen consumeren, bijvoorbeeld koek, zetmeel, voeding uit blik, een overdaad aan granen.

In onze tijd bestaan deze kerngezonde volkeren niet of nauwelijks meer. We kunnen op zijn minst de oude wijsheden (van duizenden jaren) over voeding opvolgen. En dat betekent juist ook veel verzadigde vetten, dierlijke vetten, van natuurlijke bron.

 
@ Archie: over je eerdere vraag (beetje late reactie van mijn kant): zie bijv. dit filmpje:

en dit:

 
HERSCHRIJVEN BOEK PROF. BRIAN PESKIN

Er zijn vergevorderde plannen om het boek van prof. Brian Peskin ‘Het verzwegen verhaal over kanker’ te herschrijven en aan te vullen met andere belangrijke inzichten die Peskin niet heeft meegenomen. De komende auteur (bij mij bekend) heeft het boek 5x gelezen (volgens eigen zeggen), maar plaatst ook (controversiële) kanttekeningen. Het boek zal worden uitgebracht bij ‘Succesboeken’ (uitgever en bij velen hier bekend, neem ik aan).

Het boek moet laagdrempelig zijn en voor iedereen te lezen, dus ook voor het grote (niet deskundige) publiek. Het boek van Brian Peskin voldoet hier niet volledig aan. De nodige kennis/deskundigheid is veelal gewenst en/of noodzakelijk.

De auteur en uitgever willen het boek graag illustreren met verhalen van patiënten, overlevers, achterblijvers en overleden helden. Er zijn inmiddels al een aantal toezeggingen, maar men is nog op zoek naar meerdere (8 tot 10) verhalen/verslagen. Zij die daarbij behulpzaam willen en kunnen zijn mogen dat (hier) kenbaar maken. Ook zoekt men nog naar schrijvers van een voorwoord.

Met de aankomende auteur heb ik uitgebreid gesproken (telefonisch), evenals met de uitgever en ondersteun hun initiatief. Daar waar mogelijk zal ik dus mijn (bescheiden) bijdrage leveren.

Ton Claessen (67), lid/mede initiatiefnemer landelijke Werkgroep Welzijn Kankerpatienten (WWK). Weblog: Wapens in de strijd tegen kanker

PS

Mike, ik wil je niet nog meer belasten, maar heb jij ambitie om een voorwoord te schrijven? Gezien jouw uitzonderlijke/parate kennis van zaken en kenner bij uitstek van het genoemde boek, ligt het voor de hand om deze vraag als eerste bij jouw neer te leggen.

Ik verneem jouw besluit nog wel en mocht je hierin toestemmen dan zal ik je per mail nadere informatie toezenden betreffende de auteur (en meer).

 
Ton,

Dat ligt eraan wie de auteur is en ik moet absoluut het boek vantevoren hebben gelezen. Wellicht is het een idee dat ik met de auteur in contact kom nog voordat het boek is geschreven? Ik verbind niet zomaar mijn naam aan het eerste het beste boek!

Wat Peskin betreft, dat er 'haken en ogen' zitten aan zijn boek is nog een understatement! Allereerst is er de persoon Peskin, zelden zo'n arrogant stuk vreten meegemaakt! Inhoudelijk heb ik op dit forum al de nodige kritiek geuit:

https://www.fatsforum.nl/topic/het-verzwegen-verhaal-over-kanker-brian-peskin#post-20348

https://www.fatsforum.nl/topic/het-verzwegen-verhaal-over-kanker-brian-peskin#post-20351

https://www.fatsforum.nl/topic/het-verzwegen-verhaal-over-kanker-brian-peskin#post-20760

https://www.fatsforum.nl/topic/het-verzwegen-verhaal-over-kanker-brian-peskin#post-21351

https://www.fatsforum.nl/topic/het-verzwegen-verhaal-over-kanker-brian-peskin#post-21755

Mail me anders even op westonprice.nl@gmail.com.

Mike

 
Mike,

Ik heb een mail verzonden naar het bovenstaande adres, met daarin aanvullende informatie.

Groet,

Ton Claessen

 
Er is iig iemand die het niet met jou eens is, gezien de opmerkingen onderaan je stuk, maar dat zul je altijd blijven houden.

Lia

 
Ben benieuwd wie die 'Sid Aust' is. Hij citeert op een gegeven moment ook een pdf van de site van de uitgever van de Nederlandse vertaling van het boek van Peskin. Een Nederlander dus? Hij beweert ook zelf kanker te hebben en veel baat te hebben bij het protocol van Peskin. In ieder geval ben ik het wel gewend als mensen het niet met me eens zijn, dankzij WAPF heb ik een dikke huid!

Mike

 
Ik wilde het net zeggen over die "Sid" !Volgens mij een Nederlander ja . Al is zijn Engels wel heel goed.(Niet typisch "Nederlander Engels" iig)

 
Het Engels van Mike is ook hartstikke goed en hij is ook een Nederlander, dus dat zegt niet alles.

Lia

 
Ja dat klopt.

Toevoeging: niet dat het er wat toe doet maar bij het herlezen van de comments van Sid kom ik tot de conclusie dat dit niet iemand is met Engels als moedertaal.

Dus misschien kunnen wij hem/haar binnenkort hier wel verwelkomen om het evangelie volgens Peskin te promoten. :mrgreen:

 
Mijn zus heeft net ontdekt dat ze borstkanker heeft. We zijn allen enorm geschrokken, omdat ze enorm gezond leefde. Ze bewoog heel veel, nam nooit medicijnen in, at heel gezond en spijtig genoeg heeft het haar toch getroffen. Ze heeft aangeraden gekregen om dagelijks zonnebloemolie in haar mond gedurende 10 minuten te houden en deze dan uit te spuwen. Veel bacteriën zouden dan vrijkomen? Kan iemand me tips geven wat zou helpen uit enige ervaring (bij kankeroverlevenden).. ALvast bedankt!!!!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.322
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan