Heel zeer bovenbeen


Ik ben dit even aan het lezen.
JVG - ik voel dat het een ontsteking is. heel duidelijk. Voordat ik echte klachten had voelde ik de knie al. zit niet in het gewricht.
Nu massage, acupunctuur, oefeningen.

Als ik watervasten ga doen weet ik niet of ik ook chloordioxine kan nemen.
Ik moet ook op darmen letten. CD wordt aanbevolen een uur NA het eten. Ik zal ze een mail sturen en vragen.
Volgende week heb ik geen afspraken.
Surv, heb je zelf ervaring me watervasten?


Ik vermoed dat CD niet kan samengaan met watervasten. En ik wil geen domme dingen doen.
 
Laatst bewerkt:

Ik ben dit even aan het lezen.
JVG - ik voel dat het een ontsteking is. heel duidelijk. Voordat ik echte klachten had voelde ik de knie al. zit niet in het gewricht.
Nu massage, acupunctuur, oefeningen.

Als ik watervasten ga doen weet ik niet of ik ook chloordioxine kan nemen.
Ik moet ook op darmen letten. CD wordt aanbevolen een uur NA het eten. Ik zal ze een mail sturen en vragen.
Volgende week heb ik geen afspraken.
Surv, heb je zelf ervaring me watervasten?


Ik vermoed dat CD niet kan samengaan met watervasten. En ik wil geen domme dingen doen.
Ja, laatste jaren regelmatig 1 dag en vorige week nog 5 dagen achtereen

Ben er erg door opgeknapt en het werkt bij mij goed tegen ontstekingen.
Oef ! chloordioxine klinkt best heftig 😮
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dioxine

Wel bij voorkeur watervasten met schoon, verlevendigd en ge-hermineraliseerd - met bijv. keltisch zeezout - water - bijv. osmosewater - alsook met inname van vitaminen en enkele essentieele mineralen tijdens het vasten en natuurlijk zonodig/mogelijk onder begeleiding van een op dat gebied deskundige natuurarts.
 
Dit is de enige goede site voor chloordioxine die is in te nemen.
Is helemaal bewerkt en onschadelijk.
.
 

Ik ben dit even aan het lezen.
JVG - ik voel dat het een ontsteking is. heel duidelijk. Voordat ik echte klachten had voelde ik de knie al. zit niet in het gewricht.
Nu massage, acupunctuur, oefeningen.

Als ik watervasten ga doen weet ik niet of ik ook chloordioxine kan nemen.
Ik moet ook op darmen letten. CD wordt aanbevolen een uur NA het eten. Ik zal ze een mail sturen en vragen.
Volgende week heb ik geen afspraken.
Surv, heb je zelf ervaring me watervasten?


Ik vermoed dat CD niet kan samengaan met watervasten. En ik wil geen domme dingen doen.
Ik zeg niet dat het geen ontsteking is, maar als je niet recht ineen zit, zijn je zenuwen gekneld, al is het maar een beetje en hierdoor kunnen je hersenen niet genoeg info ontvangen, maar ook niet genoeg terugsturen.
Hierdoor blijft je lichaam constant in een fight/flight modus, survival modus.

Dit is zeer kort uitgelegd.

Die 3 dingen die je noemt zijn dan slechts tijdelijke oplossingen en gaan NOOIT het probleem verhelpen.
 
Ik begrijp wat je zegt maar ik ben 100% zeker dat het een ontsteking is. Fysio heeft het destijds gezien en bevestigd.
Het zit net iets boven de knieschijf.
 
Ik begrijp wat je zegt maar ik ben 100% zeker dat het een ontsteking is. Fysio heeft het destijds gezien en bevestigd.
Het zit net iets boven de knieschijf.

Ok even wat breder uitwijken, want toch nog niet zo duidelijk blijkbaar :

Als je niet recht ineeen zit, en een fysio kan niet zien dat er bv maar een verschilletje is van 1mm, heeft dit gevolgen over heel het lichaam, daar je lichaam 1 geheel is en niet gezien kan worden als individuele delen.
Maw die ontsteking aan je knie is er doordat er in je lichaam ergens een probleem is. Of het slechts je knie ? Waarom, vanwaar komt die kniepijn dan ? Kan van daar komen, maar als dat zo moest zijn,was dat al lang opgelost door die fysio.

Een simpele schets van het lichaam : hoofd met hersenen (normaal gezien), hersenstam, ruggengraat met boven aan schouders/armen en onderaan heupen/benen
Via de hersenstam gaan zo goed als ALLE zenuwen door ruggengaat naar alle plaatsen van je lichaam. Het zenuwstelsel (het centraal zenuwstelsel, het perifeer zenuwstelsel en het autonoom zenuwstelsel)

Die hersenstam helpt het ontstekingsproces te reguleren.
Alle zenuwen komen samen in het Foramen Magnum, tussen C1 en C2. wervels. C1/2 is de nekdraaiing en waar de overgang van de hersenstam naar het ruggenmerg is.

De kleinste verkeerde uitlijning comprimeert en vernauwt het kanaal voor de zenuwen. Een samengedrukte zenuw kan niet de juiste informatie verzenden/ontvangen.

Hoeveel parasumpatische (verantwoordelijk voor rust/vertering/homeostase/anabolisme) zenuwen zitten er in de hersenstam/bovenste halszenuw: ALLE.
Resultaat : je gaat een probleem hebben om terug te keren naar de parasympatische toestand, met andere woorden je zit vast in sympathische overdrive, vecht en vlucht, ZIEKTE (dis-ease)

En dit alles is nog steeds zonder beweging. Spieren bewegen het lichaam door samen te trekken. En omdat spieren altijd aan de tegenovergestelde uiteinden van een gewricht zitten, creëren ze tegengestelde acties. Om de beweging van een gewricht te controleren moet het spierweefsel aan de ene kant geactiveerd worden en aan de andere kant geremd. Daarom is dit proces ingebouwd in je systeem - zodra één spier samentrekt, is er een spinale reflex (niet-vrijwillig) die de andere spier remt - dit gaat automatisch.

Met deze informatie in je achterhoofd zal je lichaam, wanneer je een bovenste halswervelkolom scheefstand hebt die compressie veroorzaakt op je neurale buis en zijn inhoud, spieren samentrekken om de wervelkolom te bewegen om de stroom "los te koppelen" EN zal het de spieren samentrekken die eraan vastzitten om het bewegingsbereik te verkleinen en de positie aan te passen terwijl het hoofd stil wordt gehouden aan de horizon om te voorkomen dat het erger wordt. Dit betekent dat je bovenste trapeziusspieren, SCM's, scalenespieren en paraspinale spieren zullen samentrekken en samengetrokken blijven tot het probleem is opgelost.

Als de schouders niet naar beneden en naar achteren staan, dan staan ze naar boven en naar voren, wat betekent dat de volgende set samengetrokken spieren de borstspieren zijn.
Dit systeem houdt zichzelf in stand, wordt steeds erger en veroorzaakt meer drukkrachten op de wervelkolom, wat leidt tot meer problemen met schijven en gewrichten.

Hetzelfde kan gebeuren in het onderlichaam. De verkeerde uitlijning van de bovenste halswervelkolom veroorzaakt torsie van de hele wervelkolom, wat leidt tot letsel aan de lage rug. Dus ga je zitten of buig je naar de heupen om de druk weg te nemen. De heupflexoren trekken samen, wat leidt tot remming van hun tegenspieren, de bilspieren, die je zwaartepunt en bekken stabiliseren en je rechtop houden, waardoor je gedwongen wordt om op te staan met je lage rugspieren (niet ontworpen om dit op lange termijn te doen).

Als de spieren die je ledematen bewegen nu ook worden gebruikt om de gewrichten te stabiliseren (dubbele taak), en dat allemaal terwijl je draait vanaf een instabiele middellijn, dan zullen er overbelastingsblessures oplopen aan het gewricht, de spieren of de pezen. Rotator cuff, bicepspees, labrum, SI-gewrichten, heupgewrichten, heuplabrum, impingementen, patellapeesontsteking, knieblessures, meniscusscheuren, ligamentenscheuren, peesscheuren, spierscheuren, ... en ga maar door en door...

Dat zijn allemaal - nogmaals - slechts symptomen van een domino-effect veroorzaakt door een verkeerde uitlijning van de bovenste halswervels.

Je kunt OVERAL op de bouwplaats problemen hebben, maar wat je ook doet om die problemen aan te pakken, als je nooit het communicatieprobleem aanpakt, dan is het beste wat je ooit kunt doen een percentage lager dan 100% in directe relatie tot de duur en het niveau van de miscommunicatie die je hebt.

Een Cone Beam CT-scan, röntgenfoto's en MRI-beeldvorming zijn uitstekende manieren om de conditie en pathologie vast te stellen, maar je kunt ze NIET gebruiken om een 100% nauwkeurige diagnose van verkeerde uitlijning te stellen. Stress- en bewegingstests zijn DE BESTE en meest nauwkeurige manier om een verkeerde uitlijning te diagnosticeren.
 
Dit is de enige goede site voor chloordioxine die is in te nemen.
Is helemaal bewerkt en onschadelijk.
.
Daar lees ik dióxido de cloro, vertaling: chloordioxide. Met een d ipv van een n.
Klein verschil, grote gevolgen.
Dioxine is een zwaar giftige stof die je beter niet inneemt als je wilt blijven leven.
 
Surv jehebt helemaal gelijk. moet een d zijn. Ergens wordt ook helemaal uitgelegd wat het verschil is tussen al die soorten chloor maar dat kan ik zowiezo niet onthouden. Ik ga niet over een nacht ijs als ik iets doe dus ben wel overtuigd dat dit goed is.
Ik heb vroeger gevast, hoofdzakelijk om af te vallen maar is nu niet nodig.
Toen ik ooit begon met T4/T3 (schildklier) was mijn gewicht meteen oke.

Ik hou dat watervastn in gedachten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vroeger gevast, hoofdzakelijk om af te vallen maar is nu niet nodig.
Toen ik ooit begon met T4/T3 (schildklier) was mijn gewicht meteen oke.
Watervasten is niet bedoeld om af te vallen.
Het is met name bedoeld voor diepe reiniging, opruiming en verwerking - d.m.v. van bijv. autofagie van (oude) balasteiwitten & spike eiwitten ! - en om het lichaam een impuls van herstel & genezing te laten genereren.
Na 5 dagen watervasten was ik hooguit een kilo lichter.
 
Ik was in augustus 2022 voor een behandeling zoals hieronder.




Dat is het hem net, te kortzichtig. Ze blijven halverwege steken en gaan niet verder naar de ECHTE oorzaak, helemaal bovenaan.

Dus je leest de uitleg wel , maar begrijpt hem niet.
 
JVG heb jij een extra opleiding in gezondheid?
Ik ben al 14 jaar aan het zoeken naar meer info over de gevolgen van zenuwschade in de darmen. Dat dat er is daar twijfel ik niet over.
Maandag ga ik naar Acup. en zal weer mijn stuitjeFy/rug/hals/ vragen te behandelen.
De fysio in Heemstede heeft destijds mijn hals/wervels behandeld. Zij hebben speciale apparatuur (wordt niet vergoed door de verz.) want wordt niet erkend - daarmee kunnen ze de energie in de rug meten. die dus niet oke is.
Ik ging in 2017 en in 2022 naar Heemstede voor duizeligheid. Steeds is de energie gemeten. steeds niet oke.
Mijn impuls om te ontlasten is definitief weg. Wie een oplossing weet mag het zeggen.
Ik denk dat de zenuwschade vanuit de darmen omhoog werkt naar de hersenen.

De signaalsubstantie serotonine, welke zich voor meer dan 90% in de darm bevindt en verder met name in de hersenen, speelt een zeer belangrijke rol bij de regulatie van de signaaloverdracht tussen darmen en hersenen. Een veranderde activiteit van serotonine kan daarom stoornissen veroorzaken zowel in de darm- als in de hersenfunctie.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog eens nagedacht over de houding. Ik loop al jaren met zooltjes in mijn schoenen, onlangs nog nieuwe aan laten meten. Fyio gehad van mijn rug. Als er been-lengte verschil zou zijn dan zou dat geconstateerd moeten zijn.
Welke methodes zijn er om dat op de milimeter nauwkeurig te meten?
 
1/ JVG heb jij een extra opleiding in gezondheid?

Ja ik onderzoek en informeer mezelf uitgebreid, dus dit beschouw ik als een opleiding gezondheid aangezien je ZELF verantwoordelijk bent voor je eigen gezondheid.
Ik geef ook geen medisch advies, ik geef enkel mijn gedacht erover.


2/ Ik heb nog eens nagedacht over de houding. Ik loop al jaren met zooltjes in mijn schoenen

Aha, zie je wel. En dat moet die chiro toch ook gezien/geweten/beseft hebben ? Blijkbaar niet.


3/ Welke methodes zijn er om dat op de milimeter nauwkeurig te meten?

Onderste alinea uit mijn eerdere reactie :
Een Cone Beam CT-scan, röntgenfoto's en MRI-beeldvorming zijn uitstekende manieren om de conditie en pathologie vast te stellen, maar je kunt ze NIET gebruiken om een 100% nauwkeurige diagnose van verkeerde uitlijning te stellen. Stress- en bewegingstests zijn DE BESTE en meest nauwkeurige manier om een verkeerde uitlijning te diagnosticeren.
 
Even een update
Er is zoveel te lezen (en te onthouden) dat ik het allemaal niet meer weet.
Ik nam een korte tijd chloordioxide maar merkte er niets van. Niet in de darmen en niet in de ontstoken knie. Kan zijn dat ik het (chloor) wel weer oppak.
De ontsteking in knie is minder pijnlijk maar zeker niet weg. Ook andere knie gaat klachten geven. Gelukkig draaglijk.
Wilgenbast thee blijf ik drinken. Lijkt overdag "iets te doen" maar ;s-avonds en in de ochtend voelen onderbenen niet goed. knie koud, plus kriebelende irriterende onderbenen.
Ik smeer voor de nacht met Vaseline Lidocaine 3% tegen pijn. Helpt wel iets.

Mijn gedachten gaan steeds uit naar een bloed-onderzoek. maar niet via huisarts.

Volgens Tan (acup). staan de benen in kontakt met de darmen die niets doen.
Zou zomaar kunnen. Vandaag gespoeld zonder resultaat. voorlaatst keer was zaterdag.
 
Even een update
Er is zoveel te lezen (en te onthouden) dat ik het allemaal niet meer weet.
Ik nam een korte tijd chloordioxide maar merkte er niets van. Niet in de darmen en niet in de ontstoken knie. Kan zijn dat ik het (chloor) wel weer oppak.
De ontsteking in knie is minder pijnlijk maar zeker niet weg. Ook andere knie gaat klachten geven. Gelukkig draaglijk.
Wilgenbast thee blijf ik drinken. Lijkt overdag "iets te doen" maar ;s-avonds en in de ochtend voelen onderbenen niet goed. knie koud, plus kriebelende irriterende onderbenen.
Ik smeer voor de nacht met Vaseline Lidocaine 3% tegen pijn. Helpt wel iets.

Mijn gedachten gaan steeds uit naar een bloed-onderzoek. maar niet via huisarts.

Volgens Tan (acup). staan de benen in kontakt met de darmen die niets doen.
Zou zomaar kunnen. Vandaag gespoeld zonder resultaat. voorlaatst keer was zaterdag.
Heb je wel eens handoplegging bij jezelf gedaan ?

Bij ontsteking:
Rechterhand op linkerhand lichtjes op betreffende plek op het lichaam leggen en dan voelen wat onder de handen op het lichaam en in de handen gebeurt en daar met de volle aandacht bij zijn,
Dat 3 x per dag een minuut of 10 -15 doen met tussenpauzen van ongeveer 8 uur totdat het beter is of gaat genezen.

Bij verwonding:
Linkerhand op rechterhand lichtjes op betreffende plek op het lichaam leggen en dan voelen wat onder de handen op het lichaam en in de handen gebeurt en daar met volle aandacht bij zijn,
Dat 3 x per dag een minuut of 10 -15 doen met tussenpauzen van ongeveer 8 uur totdat het beter is of gaat genezen.

Als de plek niet aangeraakt kan worden kun je de handen er ook iets boven houden.

Soms werkt het ook of juist als je de handen aan beide zijden van de aangedane plek legt.
Bijv. een knie of een elleboog omvatten met beide handen.

Als je er aanleg voor hebt kun je daarmee bij jezelf - en anderen ? - genezing bevorderen.
 
Mijn dank Surv. ga ik vandaag uitproberen.
Ik heb nog iets gevonden.
----------------------------------------------------

Chronische ontstekingen voelen bij aanraking doorgaans niet warm aan en kunnen juist zelfs kouder aanvoelen dan de rest van je huid.

Bij chronische ontstekingen die koud aanvoelen kun je daarom beter warmte aanbrengen (een warmwaterkruik etc.) om het aangedane gebied te ontspannen en kalmeren.

Klei en kurkuma
Ook klei is een oude remedie ontstekingen te remmen. Modder is namelijk al eeuwenlang kant-en-klaar beschikbaar voor verschillende therapieën en bovendien was het altijd geheel gratis.

Tegenwoordig is het beter om schoon kleipoeder te gebruiken die je kunt kopen bij reformwinkels of drogisterijen. Meng het poeder met een beetje water; voldoende water om een pasta te maken die je gemakkelijk op het aangedane gebied kunt aanbrengen, zonder dat het mengsel druppelt.

Wanneer je klei gebruikt, is het altijd belangrijk dat de klei niet in contact komt met keukengerei gemaakt van plastic of metaal. Deze materialen kunnen er namelijk voor zorgen dat de klei een deel van zijn geneeskrachtige eigenschappen verliest. Maak daarom altijd gebruik van materialen als glas, hout of keramiek.

Breng de klei aan op het ontstoken gebied en laat de klei opdrogen.

--------------------------------

Ik weet dat er ook koolbladeren gebruikt kunnen worden op een ontstoken knie.
.
 
Laatst bewerkt:
Mijn rechterbeen/knie is een tijdje heel wat beter geweest maar nu is het weer knudde.
Vanaf de knie is onderbeen en voet koud en kriebelig en ik kan er niet van slapen.
Linkerbeen ook een beetje.
Pijn trekt ook weer langs de zijkant naar de rug.
Het lijkt wel of mijn linker arm vanaf de elleboog naar omhoog ook gaat beginnn.
Ik hoop dat ik me vergis.
Vannacht kon ik niet in slaap komen en ben uiteindelijk maar factsforum gaan lezen tot 6 uur in de ochtend.
Daarna 3,5 uur geslapen. Ik ga vanmiddag wel een extra dutje doen.

Straks ook bitterzout nemen. Woensdag was de laatste WC dag.
Zal me niets verbazen dat een slechte stoelgang inderdaad ontstekingen veroorzaakt in bloed.
Ontl. gaat gecontroleerd worden in januari.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.616
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan