Heel zeer bovenbeen

Babbe

Well-known member
Kan geen topic vinden waar het onder zou vallen.
Sinds 7 weken heb ik een felle pijn in mijn bovenbeen vlakbij mijn lies. Ik ben de vrouw die 3 jaar niet naar de huisarts wilde met een rare moedervlek en nu zat ik er 3 x in 2 weken tijd! Niet gevallen of overtraind ofzo,geen aanwijsbare oorzaak.
Huisarts wist het ook in eerste instantie niet,stelde Diclofenac voor en mogelijk Fysio...Naar Manuele Therapeut geweest voor een intake maar kon ook de pijn niet echt lokaliseren. terug naar h.a. en doorverwezen voor foto's. WIL ik ook niet echt natuurlijk,maar wel weten wat er speelt,er was geen slijtage aan de heupen te zien ( alleen lichte artrose in onderrug) en in lies niets te zien. Heb 1 behandeling bij de M.therapeut gehad ( au) maar hij weet het ook niet echt WAAR de pijn dan vandaan komt. Heb een verleden met hernia's en kon ook uit de rug komen. Nu heb ik af en toe ook last in mijn rug,maar ja,je gaat raar lopen van de pijn in het been en daar reageert de rug weer op....Bilspier soms ook gevoelig.
Terug naar de h.a. en die geeft een doorverwijzing voor de Neuroloog,1ste datum dat ik daar terecht kan: 21 maart! In Dokkum,wil ik dichterbij mijn woonplaats dan zou ik naar Drachten willen maar pas 29 maart aan de beurt...
De diagnose die de h.a. stelt is : Meralgia Paresthetica
Ik weet ook niet goed wat een neuroloog aan mijn been kan gaan doen,zenuwen bekijken? Het kan van een spier of een zenuw zijn. Heb ook nog gevraagd of het een vaatvernauwing kan zijn ( mijn vader had vernauwde bloedvaten en moest zijn verdere leven bloedverdunners) maar de h.a. dacht het niet,het been lijkt goed doorbloed,geen koude voet,heldere hartslag in enkel. Zit er ook niet op te wachten,want dan komt dotteren en/ of stent plaatsen om de hoek kijken?
Ik heb de afspraak in Dokkum wel vastgelegd maar hoop in tussentijd wat "anders" te vinden om te proberen.
Zou een Pijnpoli wat zijn? Zit ook in Drachten,geen idee of er een wachtlijst is. Iemand ervaring met TENS? ( electrische stimulatie)
Heb ook nog een mail gestuurd naar een Shiatsu-mevrouw waar ik eerder ook zo goed van mijn rugklachten af ben gekomen,weet niet of zij nog plaats heeft. ( Doet ook Voetreflex / Segmentatie-massage/ Chinflex.
Ik wil natuurlijk ook geen injecties met Steroiden!
H.a. heeft ook Naproxen voorgeschreven maar nog niet bij de apotheek afgehaald,ik slik nooit medicijnen en wil dat liever nu ook niet,maar wil wat achter de hand hebben voor als ik bv ergens heen MOET en van de pijn de deur niet uit kan. Gisteravond een Paracetamol genomen voor het naar bed gaan maar vannacht weer wakker geworden van de pijn. Liggen gaat doorgaans wel goed als ik in bed lig,maar o wee als ik me OM wil draaien....
Staan en lopen gaan het minst goed,zitten achter mijn laptop gaat wel. Maar ik wil WANDELEN! Word gek van het thuis zitten,toen we ooit vroeger het Pieterpad liepen zeiden mijn man en ik tegen elkaar: dat doen we OOK nog als we 80 zijn.....maar inmiddels weet ik dat niet zo zeker! Ik wil de natuur in,dagje hotelaanbieding en even wandelen op Schier of in Limburg....
Mogelijk zijn er Forumleden die ervaring met deze pijn hebben? EN er wat aan hebben kunnen doen? Ik heb geen Aanvullende Verzekering en net mijn hoogste Eigen Risico genomen...de inkt was nog niet droog of ik ging wat mankeren ha ha. Maar och,de AOW is verhoogd dus moet het kunnen betalen,pijn is erger dan minder geld hebben!
Babbe.
 
Hoi Babbe, weet je nog hoe het begonnen is? Heb je je verstapt bv.
Kun je het zelf masseren? Zo ja even volhouden.
Kun je oefeningen doen? zo ja, even volhouden.
Ik denk aan acupunctuur. neuroloog moet je eens het filmpje bekijken wat de eerste behandeling voorstelt. helemaal niets. maar wel kosten.
Ooit had ik een lange wandeling gemaakt (niet getraind) en kon de volgende dag niet lopen. dus ik denk aan overbelasting.
 
Nee,niet verstapt,niet overbelast. Het begon ook niet als zeer pijnlijk,maar als vage pijn in mijn lies en zo is het erger geworden. Ik kan geen oefeningen doen want weet de oorzaak van de pijn niet en masseren heeft geen effect,anders had ik na 7 weken niet nog zo'n pijn gehad....
 
Kan geen topic vinden waar het onder zou vallen.
Sinds 7 weken heb ik een felle pijn in mijn bovenbeen vlakbij mijn lies. Ik ben de vrouw die 3 jaar niet naar de huisarts wilde met een rare moedervlek en nu zat ik er 3 x in 2 weken tijd! Niet gevallen of overtraind ofzo,geen aanwijsbare oorzaak.
Huisarts wist het ook in eerste instantie niet,stelde Diclofenac voor en mogelijk Fysio...Naar Manuele Therapeut geweest voor een intake maar kon ook de pijn niet echt lokaliseren. terug naar h.a. en doorverwezen voor foto's. WIL ik ook niet echt natuurlijk,maar wel weten wat er speelt,er was geen slijtage aan de heupen te zien ( alleen lichte artrose in onderrug) en in lies niets te zien. Heb 1 behandeling bij de M.therapeut gehad ( au) maar hij weet het ook niet echt WAAR de pijn dan vandaan komt. Heb een verleden met hernia's en kon ook uit de rug komen. Nu heb ik af en toe ook last in mijn rug,maar ja,je gaat raar lopen van de pijn in het been en daar reageert de rug weer op....Bilspier soms ook gevoelig.
Terug naar de h.a. en die geeft een doorverwijzing voor de Neuroloog,1ste datum dat ik daar terecht kan: 21 maart! In Dokkum,wil ik dichterbij mijn woonplaats dan zou ik naar Drachten willen maar pas 29 maart aan de beurt...
De diagnose die de h.a. stelt is : Meralgia Paresthetica
Ik weet ook niet goed wat een neuroloog aan mijn been kan gaan doen,zenuwen bekijken? Het kan van een spier of een zenuw zijn. Heb ook nog gevraagd of het een vaatvernauwing kan zijn ( mijn vader had vernauwde bloedvaten en moest zijn verdere leven bloedverdunners) maar de h.a. dacht het niet,het been lijkt goed doorbloed,geen koude voet,heldere hartslag in enkel. Zit er ook niet op te wachten,want dan komt dotteren en/ of stent plaatsen om de hoek kijken?
Ik heb de afspraak in Dokkum wel vastgelegd maar hoop in tussentijd wat "anders" te vinden om te proberen.
Zou een Pijnpoli wat zijn? Zit ook in Drachten,geen idee of er een wachtlijst is. Iemand ervaring met TENS? ( electrische stimulatie)
Heb ook nog een mail gestuurd naar een Shiatsu-mevrouw waar ik eerder ook zo goed van mijn rugklachten af ben gekomen,weet niet of zij nog plaats heeft. ( Doet ook Voetreflex / Segmentatie-massage/ Chinflex.
Ik wil natuurlijk ook geen injecties met Steroiden!
H.a. heeft ook Naproxen voorgeschreven maar nog niet bij de apotheek afgehaald,ik slik nooit medicijnen en wil dat liever nu ook niet,maar wil wat achter de hand hebben voor als ik bv ergens heen MOET en van de pijn de deur niet uit kan. Gisteravond een Paracetamol genomen voor het naar bed gaan maar vannacht weer wakker geworden van de pijn. Liggen gaat doorgaans wel goed als ik in bed lig,maar o wee als ik me OM wil draaien....
Staan en lopen gaan het minst goed,zitten achter mijn laptop gaat wel. Maar ik wil WANDELEN! Word gek van het thuis zitten,toen we ooit vroeger het Pieterpad liepen zeiden mijn man en ik tegen elkaar: dat doen we OOK nog als we 80 zijn.....maar inmiddels weet ik dat niet zo zeker! Ik wil de natuur in,dagje hotelaanbieding en even wandelen op Schier of in Limburg....
Mogelijk zijn er Forumleden die ervaring met deze pijn hebben? EN er wat aan hebben kunnen doen? Ik heb geen Aanvullende Verzekering en net mijn hoogste Eigen Risico genomen...de inkt was nog niet droog of ik ging wat mankeren ha ha. Maar och,de AOW is verhoogd dus moet het kunnen betalen,pijn is erger dan minder geld hebben!
Babbe.
Hoi Babbe,

Ja, deze pijn is voor mij heel herkenbaar. Ik heb er 2 jaar mee gelopen, nou ja meer gestrompeld want echt lopen lukte niet. Speelde rond 2007 dus al weer een tijd geleden. Heb me 2 jaar lang suf gedokterd: orthopeed, neuroloog, reumatoloog, manuele therapie, orthomanuele therapie, osteopaat, mri, rontgen, ± 5 fysiotherapeuten versleten. Niets maar dan ook niets opgeleverd. Tot ik bij een triggerpoint fysiotherapeut belandde. Hij constateerde een triggerpoint in de iliopsoas. Hij vroeg me hoelang ik die pijn al had, mijn antwoord was ruim 2 jaar. Dan hebben 6 weken nodig en dan kun je weer gewoon lopen. Ik geloofde er geen bal van maar hij heeft me geleerd om mezelf te behandelen en daarnaast ging ik 2 keer per week naar hem toe. Na 6 weken was ik pijnvrij!! Het triggerpoint in de iliopsoas was in het begin van de behandeling zooo pijnlijk dat ik het soms uitschreeuwde van pijn tijdens de behandeling.

Ik heb nog steeds regelmatig triggerpoints die leiden tot lies/heup/rug en ischiaspijn. Het lukt me altijd weer om ze zelf weg te krijgen. Ben hier nog altijd heel dankbaar voor want ben nu van niemand meer afhankelijk. Bij het zoeken naar triggerpoints gebruik ik altijd de triggerpoint guide:

Maar misschien is het in jou geval handig om eerst een TP fysiotherapeut te bezoeken en/of het boek te lezen:
1676228322654.png

Zelf ben ik destijds bij Topfysio geweest, hier nog wat info:

Hoop dat je hier iets mee kunt want niets is rotter dan die snijdende liespijn......

O ja, nog een leuk weetje:
De lijfarts van JFK (Janet Travell) was de ontdekker van de triggerpoints. 40 jaar studie. JFK had last van chronische triggerpoints.
 
Poe,dan heb je heel wat afgedokterd in die 2 jaar,ik "begin"dus pas! Vergat te schrijven dat die ene behandeling bij de Manuele Therapeut wel met ook de Triggerpoints was. Had hij nou zelf maar het vertrouwen gehad dat die behandeling goed voor mij zou zijn dan had hij er wel op aangedrongen nog wat meer behandelingen te proberen.....Misschien komt het ook door mijn sceptische houding: ik was ooit voor mijn rug in die praktijk in therapie,vele maanden behandeld maar het hielp niet.Toen is er pas een MRI scan gemaakt en bleek ik een kanaalstenose in mijn nek te hebben. Ik vroeg daarna aan de therapeut OF hij me ook zo behandeld zou hebben als hij dat eerder had geweten en het antwoord was NEE! Dus ja,ik heb geen zin om als "verdien-model"te fungeren om me onnodige therapie te laten ondergaan. En dat verhaal had ik hem nu ook verteld....is hij daardoor extra voorzichtig geworden en heeft me terugverwezen naar de huisarts? Inmiddels heb ik antwoord van de Shiatsu praktijk,ze heeft 1 plekje op 23 maart voor mij! helaas is dat pas over 11 dagen maar ik heb het wel vastgelegd,zij heeft het heel druk en mogelijk kan mijn vervolgafspraak dan pas 14 maart zijn,maar a la,mogelijk valt er eens iemand uit en kan ik eerder. Ik blijf me inlezen,misschien bel ik de Pijnpoli ook nog of ze een wachtlijst hebben,maar in de afspraak op 23 febr.heb ik veel vertrouwen,die 11 dagen pijn kunnen er ook nog wel bij! Heb jij ook medicatie geslikt? Ik heb ook CBD olie ( raw, Medihemp,maar is maar 5%,zet vast geen zoden aan de dijk) en Magnesiumcitraatpoeder voor ontspanning en MSM kristalpoeder voor spieren en gewrichten,maar al deze dingen gebruik ik altijd al,dus dat helpt niet met die nieuwe pijn.Ik vind het ook een moeilijke pijn om aan een ander te omschrijven maar ik denk zoiets: stel je moet als voetballer een penalty nemen...je neemt een aanloop,je schopt heel hard met je been maar de bal is weggerold en je schopt in het luchtledige en au...dan schiet het heel erg in je bovenbeen! Nou heb ik nooit gevoetbald maar het ZOU zo'n soort actie geweest kunnen zijn. De pijn kwm bij mij niet plotseling,maar zoals de pijn NU is lijkt het op de voetballer ( ben ik nog te volgen?)
Het voordeel van die Trigger points is inderdaad dat je jezelf kunt behandelen nadat het geholpen heeft en je goed weet WAAR ze zitten en dan lijkt me dat Handboek wel erg nuttig! dank voor je info!
 
stel je moet als voetballer een penalty nemen...je neemt een aanloop,je schopt heel hard met je been maar de bal is weggerold en je schopt in het luchtledige en au...dan schiet het heel erg in je bovenbeen!
Ja, heel herkenbaar. Net of iemand er een mes in steekt.....
Meeste manueel therapeuten weten niet heel veel van triggerpoints of hebben misschien een cursusje gevolgd. Dat is toch weer wat anders dan iemand die er echt voor is opgeleid.

Heb jij ook medicatie geslikt?
Ja, het hele arsenaal, tot morfine aan toe. Niks hielp.

Kennisje van mij had laatst ook dezelfde pijn. Moest volgens orthopeed aan een nieuwe heup. Is op mijn advies naar een TP fysio geweest en had dus (net als ik) een TP in de iliopsoas. Omdat ze er redelijk op tijd bij was duurde de behandeling ook niet zo lang. Na een week of 2 weer helemaal de oude.
 
Misschien kun je zelf wat onderzoek doen. Typ 'triggerpoint iliopsoas' in bij Youtube en het regent video's....
Deze bijvoorbeeld ( bij mij is nr. 2 de boosdoener, heel diep bij heupbeen. Vaak liggend het best te vinden):
 
Babbe, ik kan je ook nog iemand aanbevelen, zit jij dicht bij Leeuwarden?
nou,niet echt dicht bij Leeuwarden,heb ook geen eigen vervoer want geen rijbewijs en met de bus gaan is geen optie met dat zere been. Mijn man rijdt me wel overal heen als het moet,maar ga eerst de Shiatsu proberen!
 
Medusa: blijft het ook een zwakke plek bij jou? Dat het er af en toe weer in "schiet",of is WEG weg?
 
Medusa: blijft het ook een zwakke plek bij jou? Dat het er af en toe weer in "schiet",of is WEG weg?
Heel af en toe schiet het er weer in maar dan maak ik me geen zorgen want ik weet dat ik het snel weer onder controle heb. Ben meestal na 1 of 2 dagen weer pijnvrij.
 
Ik kreeg woe.dag een mailtje van de Shiatsu-therapeute dat er 's middags een afspraak was uitgevallen en of ik daar gebruik van wilde maken? Graag natuurlijk! Ze had de hele middag de tijd,ik was er van half 2 tot kw.over 3,WAAR vind je nog dat iemand in alle rust tijd voor je heeft? Geen mensen er voor of er na die zitten te wachten. Ze heeft me heerlijk gemasseerd,van kleine teen tot kruin,mijn rug was inmiddels ook wel weer gaan protesteren want het is bv moeilijk om de hele dag rechtop te lopen....Ze kon nog geen diagnose stellen wat mij mankeerde. Ik zou do.dag meer pijn kunnen hebben,zoals je wel vaker nadat je behandeld bent en dat klopte ook: heel veel pijn! We waren bij Appie voor de boodschappen maar was nauwelijks uit te houden en dan vergeet ik ook dingen en word wat "wazig" Omdat ik Intermittent Fasting doe leek het me geen goed idee om eerst een pijnstiller te nemen voor ik de deur uit ging,want dat valt niet goed in je maag. Heb de Naproxen nu afgehaald bij de apotheek,goh,ook 10 jaar niet binnen geweest. Kwam ze toch met doosje Maagzuurremmers aan terwijl ik met de h.a. had afgesproken het mij niet voor te schrijven omdat ik niet van plan was Naproxen zeer regelmatig te gebruiken en heb het teruggegeven,zal wel "eigen" initiatief zijn geweest...
Hoopte eigenlijk dat ik vandaag minder pijn zou hebben maar nee,nog hetzelfde. Gek is dat ik wel op die zere zij ( rechter) kan liggen! Als ik vroeg in de ochtend wakker word draai ik me om en doe kussentje tussen mijn knieen en val weer in slaap,dat gaat goed en het zitten ook. Dus staan en lopen niet. Nu a.s. donderdag opnieuw therapie en kijken OF we bij bepaalde Triggerpoints kunnen komen. Ik kan er pas zelf wat mee als ik eerst weet wat en hoe. Heb filmpjes bekeken die Medusa me adviseerde,heb wel op Nederlands gezocht als het om tekst of spraak ging want mijn ( school) Engels is niet toereikend!
Neem voor het slapen gaan een Diclofenac 12,5 mg van het Kruidvat en halverwege de ochtend ook 1. Weet niet of ik beter doe aan Paracetamol? Voorlopig nog geen Naproxen,zou het hoogstens eens kunnen proberen als ik volgende week een keer stukje wil wandelen ( en dan wel eerst wat eten) Ik kom alleen de deur uit 1x per week om samen boodschappen te doen en zit voor de rest thuis. Beetje huishoudelijke klusjes,was in de machine maar het niet op kunnen hangen ( dat wordt voor me gedaan!)
Dus ja,iets sterkers tegen de pijn om er even UIT te zijn? Als je de bijsluiter leest zou je het niet willen slikken....ik heb 30 tabletjes mag er 2 x per dag 1 of 2 en kan pas 21 maart bij de Neuroloog terecht,zal maar "zuinig"zijn,het duurt me wel heeeel lang! Had ik moeten vragen om een MRI? Want als do.dag de therapeute niet bij de pijn kan komen zal ze me ook niet onnodig blijven blijven behandelen. Zien we nog iets over het hoofd? Kan het mogeljk iets kwaadaardigs zijn wat er zit? Ik roep maar wat.....
 
Heeft de therapeute nog wat adviezen gegeven voor thuis?
bv wel in beweging blijven, d.w.z. kleine oefeningetjes zwaaien met het been of knie heffen. Ik roep maar wat. zelf uitzoeken wat je wel kan.
Iets kwaadaardigs van het ene op het andere moment? .
Ik ben ooit van de trap gevallen en toen wist ik waardoor mijn knie zeer deed. Dan sta je er heel anders in.
Acupunctuur zou nog kunnen.
 
Gisteren weer naar Shiatsu geweest en 1,5 uur met warme olie gekneed en ontspannen,zit ook veel spanning in mijn lijf,nek en schouders. Van de stress van dat vervelende been....
Ik heb er verder geen baat bij gehad,ook vandaag zelfde pijn. Ze heeft haar praktijk nu vol dus kan er niet meer heen maar dat hoeft ook even niet als het niet helpt .
Vorige keer toen ik op mijn buik lag keek ze naar de achterkant van mijn zere bovenbeen en vroeg: " heb je er net een hete kruik tegenaan gehad"? Nee,was mijn antwoord. Ze zag een grote vlek op mijn been.
Gisteren vroeg ze of de huisarts de plek gezien had en of er bloedonderzoek was geweest. Op beide vragen antwoordde ik NEE. Ze raadde me aan zeker naar de h.a. te gaan hiermee!!!
Wat NOU weer? Ik bekijk mezelf nooit in de spiegel aan de achterkant,dus het was me zelf niet opgevallen. Maar toen ik gisteren zelf wel keek vond ik het niet zo'n nare plek eigenlijk en mogelijk had ik die wel eens gezien maar gedacht dat de hete douchestraal er op gestaan zou hebben....Het is niet vurig maar wel een andere kleur dan het omliggende been. Ik heb altijd wel een beetje "gemarmerde" benen en mijn knieen zijn ook een beetje "paarsachtig". Het lijkt me meer iets van slechte doorbloeding ofzo.
Geen zin gehad om een afspraak te maken,zal maandag eens zien hoeveel moed ik heb....zo geen zin in...
 
Babbe, dit zeg je ook: zit ook veel spanning in mijn lijf ,nek en schouders.
Kun je daar zelf aan werken?

Een tijdje terug was ik zelf ook heel gespannen. Acupunctuur noemde het de Nervus Vagus . Toen heb ik me eerst maar eens ingelezen en ik voelde zelf al dat ik veel behoefte had aan rust. Ik wilde juist niet naar buiten vanwege o.a. duizeligheid en zere voeten en dat gaf angst . Maar ik ben wel rustiger geworden.
Ik zou zeggen "luister goed naar je lichaam. Soms krijg je zomaar een goede ingeving. En pijn is natuurlijk verdomd vervelend.
 
Triggerpointtherapie .
En een echo van je aderen in je lies laten maken. (Verstopping)
 

Ik ben zelf vaak naar acupunctuur gegaan, mijn dochter onlangs voor een frozen shoulder.
Vaak doe ik iets "op hoop van zegen". ook bv duizeligheid mijn hoofd laten behandelen met acupunctuur.
Mijn hoofd voelt momenteel goed maar ben toch duizelig. Daar kan een regulier arts ook niets mee.
 

Ik ben zelf vaak naar acupunctuur gegaan, mijn dochter onlangs voor een frozen shoulder.
Vaak doe ik iets "op hoop van zegen". ook bv duizeligheid mijn hoofd laten behandelen met acupunctuur.
Mijn hoofd voelt momenteel goed maar ben toch duizelig. Daar kan een regulier arts ook niets mee.
Het artikel wat je hier plaats klopt echt van geen kant hoor! Acupunctuur en dry needling zijn totaal verschillend:

Dry needling behandeltechniek

Dry needling of acupunctuur? Sommige mensen hebben bij de fysiotherapeut wel eens dry needling gehad. Dit is een behandeltechniek waarbij met een naald door de huid op een zeer harde en pijnlijke plek in de spier (dit is de zogenaamde triggerpoint) wordt geprikt. Daarmee worden spiergerelateerde klachten behandeld.

Door het prikken van de naald op de triggerpoint ontstaat er een korte en krachtige aanspanning van de spierstreng, gevolgd door een versterkte ontspanning in de spier. Het creëert dus een mechanische reactie waardoor de spier zich weer kan gaan herstellen. Het wordt dry needing genoemd omdat het een ‘ droge’ techniek is: er wordt geen vloeistof geïnjecteerd. Alhoewel deze techniek gebruik maakt van een acupunctuurnaald, is het heel wat anders dan acupunctuur. Hieronder de verschillen tussen deze techniek en acupunctuur.

Fysiotherapeut en Acupuncturist
– Dry needling hoort bij het vak van de fysiotherapeut
– Acupunctuur hoort bij het vak van de acupuncturist

Mechanische en energetische reactie
– Dry needling geeft een mechanische reactie op de aangedane spier
– Acupunctuur geeft een energetische reactie op het hele lichaam

Triggerpoints vs Meridianen
– Dry needling selecteert punten op basis van triggerpoints
– Acupunctuur selecteert punten op basis van meridianen, functies en werkingen

Westerse en Chinese Geneeskunde
– Dry needling is gebaseerd op de Westerse Geneeskunde
– Acupunctuur is gebaseerd op de Chinese Geneeskunde

Één en meerdere naalden
– Dry needling maakt gebruikt van één naald waarmee een triggerpoint wordt gemanipuleerd. Vervolgens ben je klaar met deze behandeling.
– Acupunctuur maakt gebruik van meestal meerdere naalden op verschillende lichaamsdelen, waarbij je vervolgens nog een half uurtje moet blijven liggen.
 
Ik had dit stukje tekst gevonden even snel.

Acupunctuur = behandeling triggerpoints​

In de reguliere zorg is de behandeling van triggerpoints alle lange tijd geaccepteerd. Deze behandeling bestaat al minstens 30 jaar. De behandeling wordt uitgevoerd middels manuele massage of een hulpmiddel (dry needling). Ik kwam een leuke folder tegen in het ziekenhuis van Assen. Het betreft de behandeling van het myofasciaal pijn syndroom. Ik ga een geheim verklappen. Deze zogenaamde triggerpoints komen overeen met de acupunctuurpunten! Alleen wij acupuncturisten laten ons niet beperken tot massage of dry needling. Wij kiezen voor meer duurzame effecten: elektro-acupunctuur, cupping en qua sha. Deze technieken pakken veel beter door. Zo krijgen we onze patiënten veel sneller op de rails.

BMJ.png

bmj_acupuncture.gif

Update wetenschap: acupunctuur en myofasciaal pijn syndroom

Logo-WZA.png

Folder Myofasciaal Pijn

Medusa n.a.v. jouw reactie heb ik nu even snel gegoogeld. en zeker niet alles gelezen. Excuus.
Het lijkt me wel dat als Babbe dit wil proberen dat ze zorgvudig de verschillende aanbieders moet vergelijken. Even een korte cursus bij een fysio zou ik zelf niet kiezen.
Voor mijn eigen bezoeken bij acup. specialisten heb ik veel verschillen gemerkt. Ooracup. zette heel weinig naalden, Tan (waar ik vaak kwam) Arts - zet heel veel naalden, laatst bij een mevrouw ook maar heel weinig naalden, volgens mij gebruikte die een boekje erbij om te zien waar ze moest prikken. Ook worden verschillende prijzen voor een behandeling genoemd.
Als ik zelf moest kiezen zou ik iemand zoeken die EN acup. doet en volgens zijn website veel verstand van triggerpoints heeft.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.616
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan