hebben jullie het ook al koud?

Rapunzel

New member
Het is nu ineens echt herfst en de temperaturen zijn aan het dalen. Wat was het gisteren? 14 Graden? En ik ga al met een kruik naar bed! Het was misschien nog net niet echt nodig, ik heb het ook gedaan om mijn kaketoe een plezier te doen want die is ontzettend dol op die kruik, maar..... ik heb het al best koud! Afgelopen vrijdag was ik al op zoek naar mijn handschoenen. Zojuist heb ik weer een dubbel (i.p.v. een enkel) dekbed op bed gelegd.(De verwarming is hier echter nog niet aan). En dat valt me een beetje tegen. Dat ik het vroeger op rawfood koud had dat begrijp ik helemaal maar ik had verwacht dat ik me op GAPS wat warmer zou voelen! En niets is minder waar, ik merk weinig verschil. Ik ben nu erg dankbaar voor de gemberthee en de soepen van het dieet, dat wel. Ook vind ik het nu al moeilijk om dat koude water te drinken. Ja, warm water dat zou wel gaan... Een en ander zegt genoeg over mijn schildklier? :(

 
Huh Rapunzel..........? Slaap jij met een kruik en een kaketoe??? 8O

Hier was het vanochtend amper 1 graad boven nul, wordt echt wel frisser ja. Is weer even omschakelen. In Zwitserland staan de koeien al weer in de sneeuw!

Koeien in de sneeuw

Zolang ik in beweging ben heb ik het niet koud, als ik langer stilzit en vlak voor het naar bed gaan wel. Ik drink dan iets warms, ga even wat bewegen of gooi nog wat brandstof op het vuurtje. Of en/en. Ik gebruik ook lugol's. Als ik het niet warm kan krijgen draag een robijn bij me, kleed me in iets roods, visualiseer warmte of doe de haard aan en schenk een glas wijn in :D

 
Dat stofnest van een kaketoe komt mijn slaapkamer niet in! Ik speel een kwartiertje met kaketoe+kruik voor het naar bed gaan.

Als ik flink in beweging ben heb ik het ook niet koud hoor! Laat staan als de haard aan is. :)

Ik heb zojuist ook even een drupje Lugol's genomen. Dat was er de laatste tijd bij ingeschoten. Toevallig heb ik vaak een rood fleece vest aan! Robijnen.....mmmmm.... klinkt duur! Robijnen en smaragden....

 
Pfff.....gelukkig maar..... ;).

Ruwe robijn of trommelsteentjes van robijn kosten niet veel hoor.

Ik ben ook aan het overschakelen naar meer verwarmende voeding. Dus seizoensgroente, spruitjes, boerenkool etc. En nóg wat meer olie en vetten toevoegen.

Maar goed dan dat je de Lugol's weer ontdekt hebt!

Grappig hè, dat je "toevallig" vaak een rood vest aan hebt.....

 
Ik weet niet anders dan dat ik het atijd koud heb, met extreem koude rechterkant, vorig jeer nog echt koud tot op het bot, zo erg koud, dat het zelfs pijn deed.

Dit is al wel wat verbeterd, ik ben iets minder koud dan vorig jaar, zit nog niet met een deken op de bank de hele dag en de verwarming staat niet meer op 23 maar op 21 raden. Ook wordt ik nu met een kruikje gewoon warm in bed, vorig jaar ondanks 2 kruikjes( 1 bij voet en 1 op buik) nog steeds koud. Bibberen, dus moeilijk om in slaap te komen.

Dus er is duidelijk verbetering, maar nog niet goed. Rechts is nog steeds kouder dan links, maar ik krijg mijn hand en voet nu wel gewoon warm, even hand onder de oksel of extra sok voor de voet.

Zal lage bloeddruk ook debet aan zijn, als ik weer bij huisarts ben dan bloeddruk eens laten meten, kijken of er al verbetering in zit.

 
Jullie voelen hem al aankomen...Heerlijk, die kou! Ik ben blij met die koude seizoenen. Ik loop met blote voeten en een T-shirt rond in huis en ben koutoleranter dan ooit! Dit komt omgetwijfeld door mijn hoge vetconsumptie.

Mike

 
Tip voor de koukleumen onder ons:

Het is een tip die voor sommigen zoals ikzelf wel iets extra's vraagt:

3 x 3 teentjes knoflook per dag in je smoothie.

Knoflook die pompt het bloed snel rond!

Ik ben ook een koukleum maar nu heb ik het aardig warm door die knoflook.

Ik weet niet of mensen in mijn omgeving er blij mee zullen gaan zijn.

Ik kon er zelf niet tegen bij mensen in mijn omgeving die knoflook!

De knoflook zit in het basic wellness program van Tine van der Maas tegen allerlei chronische ziekten.

ik doe 3 tenen knoflook in de blender met een citroen (alles erin) en dan nog een kop water of ander sap erbij (bijv wortel/biet) en een lepel olijfolie en blenden maar tot zo fijn mogelijk en dan drinken.

dit drie keer per dag.

het herstelt de biochemie in het lichaam en detoxt tegelijk.

http://www.healsa.co.za/PDF Files/BasicWellness.pdf

http://www.youtube.com/results?search_query=tine+van+der+maas&aq=f

 
Rapunzel: het is wel echt een heftige smoothie voor gevorderden volgens mij met die citroen er helemaal in (zij het wel in stukjes aangeboden aan de blender) en die knoflook. Je moet maar diep genoeg zakken in je leven en dan wil je alles doen om beter te worden. Levertraan eten en dit soort smoothies tot je nemen... Wie had dat ooit gedacht... Ik weet wel dat toen ik tiener was, dat ik gefascineerd was al van het moermandieet. Ik dacht toen: dat wil ik ook. Maar ik kreeg die sappen toen totaal niet weg! Kijk mij nou:) (ik drink hem nog wel met mijn neus dicht haha).

 
Maar officieel hoort die knoflook er toch niet in? Ik ga eens kijken of ik hem weg krijg. Je hebt me zo enthousiast gemaakt dat mijn hele koelkast momenteel vol citroenen ligt! Ik vermoed dat ik het makkelijk weg krijg. Levertraan lukt me ook, met proeven en al. En die X factor boterolie - ook niet bepaald lekker - krijg ik ook al weg. Ik zal wel een zinkgebrek hebben. En toch ben ik elke dag aan de Depyrrol.

 
Hoi Rapunzel, klopt dat die knoflook niet in het basisrecept zit, maar die wordt wel genoemd als aanvullend. En in het filmpje geeft Tine van der Maas die knoflook er ook telkens nog bij aan de zieken.

Knap hoor als je dit wegkrijgt, hou me op de hoogte van je evt vorderingen op dit gebied!

Idd zeg die zeer gezonde gefermenteerde boterolie die is echt zum kotzen haha.

Zit daar zink in?

Dat wist ik niet.

 
Nee daar zit geen zink in. Ik bedoelde dat mijn reuk- en smaakvermogen wel aangetast zal zijn door een zinkgebrek. Vandaar dat ik al die vieze dingen gewoon weg krijg!

 
oh! zinkgebrek: in dit geval dan nog een geluk bij een ongeluk voor je (vanwege dat je vieze dingen niet hoeft te ruiken).

zinkgebrek: dan kun je er extra pompoenpitten bij doen in het heksenbrouwsel (zie eerder opgegeven link naar schema basic wellness program)

 
Je kunt de knoflook ook snachts onder je voeten stoppen!

&feature=youtu.be

(joey introduceerde dit filmpje op een ander forum)

 
Ik moet zeggen t.o.v. vorig jaar heb ik het minder snel koud over t algemeen. (Ik wijt het aan de kokosolie).

Overdag met zo'n wisselvallige dagen als de afgelopen dagen,heb ik het wel dikwijls nog fris (maar niet meer zo koud tot op t bot). De kruik voor in bed heb ik gelukkig nog niet hoeven uithalen...sterker nog,op sommige avonden dan gloei ik helemaal (geen koorts) en gevoelsmatig voel ik dan zelfs wat klam aan. Ik slaap tot nu toe nog steeds met een tshirt en geen pyamabroek en 's ochtends voelen mn benen&voeten ook warm aan (qua gevoel warmer,dan dat ze feitelijk aanvoelen heb ik t idee).Heb ook totdat ik naar bed ga nog steeds het raam open.

 
Het antwoord is voor het eerst volmondig 'nee', ik heb het niet meer koud! Afgelopen weekend was ik met mijn ouders in het bos nabij Noordlaren. Huisje, wandelen, fietsen, lekker eten.. helemaal goed! Heb ik tien minuten met mijn pyama in de open deur gestaan omdat het binnen zo warm was.. :lol:

 
Hilda,

Dit herken ik ook! Je kunt beter tegen de tocht. Het is volkomen onzin dat je niet op de tocht moet staan i.v.m. het risico op verkoudheid. Ik vind het juist heerlijk om volop in een koude luchtstroom te staan. En ik word niet verkouden!

Mike

 
Nog even over de kou. De nachten worden nu wel een stukje kouder, slaap nu al onder een dik pak dekens. Als je nou een elektrische deken neemt en gewoon de stekker eruit haalt als je gaat slapen, kan het dan nog steeds kwaad?

 
Neem 2 waterzakken(kruikjes dus), 1 bij je voeten en de ander tegen je buik...ik heb dit jaren zo gedaan en werkt erg goed. momenteel nog steeds aan 1 kruikje genoeg...er is vooruitgang.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan