hebben jullie het ook al koud?

Ja, zo doe ik het ook al een paar jaartjes. Als ik wil kan ik zonder kruik, maar vind het wel lekker nu eentje. Als het kouder wordt neem ik ook 2 kruiken mee.

Quote:
Niets dan positieve ionen!


Dan neem ik toch gewoon mijn ozonapparaat mee naar bed! :mrgreen:

 
EMF-veld

Mike vertel eens wat dit doet...

Lig nu half onderuit gezakt met een kruikje op mijn buik... doe ik elke avond, heerlijk die warmte daar! (en je moet iets zonder de warmte van een partner :)

 
EMF = electro-magnetic field. Wij maken gebruik van de verkeerde stroom. Deze stroom is positief geladen i.p.v. negatief. Hierdoor krijgen wij ook een positieve lading. Vandaar dat we letterlijk moeten aarden door fysiek contact te maken met de aarde, die negatief geladen is. We 'ontladen' dan letterlijk. Het is dus niet handig onder een positief geladen elektrische deken te slapen, juist als je 's nachts je rust moet pakken.

Mike

 
Ik heb trouwens ineens ook niet zo´n last van de kou als anders.

er waren jaren bij sinds 2007 dat ik in de zomer nog met een fleece-vest met muts op sliep.

Nu is dat voorbij.

Je zou zeggen dat er vooruitgang was in dit opzicht in elk geval.

Erg lekker voel ik me op het moment niet verder.

 
Vanmorgen had ik het ontzettend koud, zo koud had ik het dit jaar nog niet gehad :( In de auto besefde ik me dat dit weleens kon liggen aan de koudwater klysma die ik in de vroege morgen had gedaan..Mijn voeten werden niet warm

Het hielp toen ik bij de lunch flink wat kokosolie nam en een beetje zoethoutthee.. mijn voetjes zijn nu weer lekker warm en mijn handen overigens ook!

 
ja het is echt heerlijk (omdat het niet regent) koud! maar ik loop thuis ook met een kruik rond ;)

 
Ik drink ook 2 x per dag lever/galthee met geraspte verse gember en als ik heb verse curcuma. Ik heb het idee dat de gember in de thee lekker opwarmd.

 
Een warme kruik in je knieholten (daar lopen slagaderen) dan worden je voeten maar ook je onderbenen goed warm van. Sneller dan alleen maar aan je voeten die niet makkelijk van vorm zijn om te warmen.

Ik ben ook al zo'n 10 jaar een koukleum, maar sinds ik sole gebruik en chlorella en wat meer vet (roomboter, kokosolie, olijfolie), begin ik er steeds minder last van te krijgen. Ik douche nu ook warm,koud,warm,koud als het even kan. Dit stimuleert het lymfesysteem.

Zou fijn zijn als ik wat beter tegen de kou zou kunnen.

 
Ik ga ook elke avond met een hete kruik naar bed. Ik heb een oude granaathuls en een handige oom heeft er een kruik van gemaakt. Dat ding is van metaal dus blijft erg lang warm. Er gaat een dikke sok omheen. Het grappige is dat ik erachter gekomen ben dat mijn kaketoe er dol op is! Iedere avond sta ik een half uur in de keuken om hem tegen die kokende kruik aan te duwen. Dat kan! Die veren isoleren heel erg goed. Hij vindt het heerlijk! Gisteren kon ik hem zelfs op zijn rug op de kruik leggen en hij stond het allemaal toe. En geloof me.... als kaketoe iets niet wil dan merk je het wel! Als ik de fluitketel opzet wordt hij al helemaal onrustig. Hij wil naar de kruik! Hij begint dan ook een te klapperbekken.

 
Ik zit hier met een blouse met korte mouwen, zonder T-shirt eronder. Ik heb het totaal niet koud, maar ik eet dan ook 60-80% vet. Denk eskimo!

Mike

 
Ik kom pas tot leven als het koud is :D

Vind het jammer dat het nu alweer 7 graden is...

Bij mij ligt het niet aan het eten overigens..ik heb dit altijd al gehad..

Ik haat warme zomers...

Dia.

 
Lente...heerlijk, zonnetje, alle ramen en deuren open. Ik heb het senl koud, wel iets minder merk ik dan vorig jaar en de jaren ervoor, maar ik geniet niet van de kou hoor. Ik heb net met de hond gescoot...en zit nu nog te bibberen aan tafel.

 
Brrrrrrrrrr mijn toch al stijve spieren hebben het met dit koude weer nog moeilijker

maar een heel warme benauwde zomerdag doet het ook niet voor mij...ik ga met Dirtsa mee

 
Hier Mikes vurige betoog over koude, ziekte en zuurstoftekort dat hij bij het thema ozongenerator https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=190 had geschreven, maar dat hier ook hoort:

Quote:
Ozon en waterstofperoxide zijn geconcentreerde bronnen van zuurstof. Als je bedenkt dat kanker anaeroob is en dat 40% van de Nederlanders kanker krijgt, dan denk ik dat we wel mogen concluderen dat er een chronisch gebrek is aan zuurstof op celniveau! Het is dus geen overbodige luxe als we met z'n allen meer zuurstof in onze donder krijgen, vooral niet als je weet dat 60% zuurstofgebrek op celniveau leidt tot kankercellen. Hoe noemen we dan 50%, 40%, 30% zuurstofgebrek? Juist ja, al die andere chronische ziektes: diabetes, hart- en vaatziekte, artritis, etc.

Zuurstof brandt zonder vuur en zorgt voor 2 belangrijke warmteprocessen: lichaamswarmte en voedselverbranding. Ben je een koukleum en/of heb je een trage spijsverterng? Dan heb je zuurstoftekort. Dit hele forum staat bol van verhalen over kouwelijk zijn en een slechte voedselvertering. In 1 woord: zuurstofgebrek.

Heb niet de illusie (of de arrogantie) dat nooit ziek zijn hetzelfde is als beresterk zijn of oergezond zijn. Ik ken genoeg verhalen van mensen die spontaan dood neervallen door een hart- of herseninfarct of 'plotselinge' uitgezaaide kanker (hoe kun je nu plotseling 60% zuurstoftekort opbouwen?). Deze mensen 'hadden nooit wat'. Misschien was dat wel het probleem. Door zuurstoftekort kan het lichaam niet goed ontgiften. Ben je een slechte ontgifter? Zuurstoftekort! Ontgifting is het naar buiten duwen van gifstoffen. Vaak zijn daar warmtemechanismes mee gemoeid (zuurstof dus): zweten, koorts, ontstekingen. Dit noemen we ziekte, in werkelijkheid is dit een reinigingsproces en alleen voldoende zuurstof maakt dit mogelijk. Wie nooit ziek is zou wel eens structurele celverstikking kunnen hebben!


 
Nog even hieraan toegevoegd:

De bijnieren krijgen geen kanker. Waarom niet? Omdat ze vitamine C verzamelen en concentreren. Zoals je wellicht weet verandert vitamine C in je bloed in waterstofperoxide, vloeibare zuurstof dus, een substantie die bloedeigen is (vloeibaar) en het bloed zuurstofrijk maakt en daarmee de cellen, want die worden gevoed door het bloed.

Als je kouwelijk bent zouden de bijnieren wel eens verzwakt kunnen zijn. Als anti-stresshormonen zijn ze in staat om een grote stoot zuurstof (vitamine C) en glucose in het bloed te brengen om de hersenen bijzonder alert te houden en ze in staat te stellen in een flits te beslissen om te vechten of te vluchten en om het lichaam in staat te stellen pijn en uitputting te weerstaan. Weerstand tegen kou hoort hier ook bij.

Daarnaast regelt je schildklier je lichaamstemperatuur. Het zou mij niet verbazen als ontdekt gaat worden dat jodium in het lichaam eveneens wordt omgezet in waterstofperoxide. Als jodium de motor is van de schildklier en lichaamswarmte een oxidatief proces is, dan moet jodium dus kunnen worden omgezet in zuurstof, zegt mijn boerenverstand (hoewel ik hiervoor geen bewijs heb). Een trage schildklier zorgt dus voor te weinig lichaamswarmte en daarmee te weinig weerstand tegen kou.

Je lichaam hoort een eigen thermostaat te hebben en niet afhankelijk te zijn van weersomstandigheden, zoals warme seizoenen of warme landen, om op temperatuur te komen. Wil je dus koubestendiger worden, dan moet je je richten op het helen van je bijnieren en schildklier. Ozon en waterstofperoxide kunnen hier een belangrijke rol in spelen, evenals verzadigde vetten, mineralen en cholesterol.

Mike

 
Ik ben al wel warmer dan voorheen hoor, ik zit hier op de bank met warme handen. Vorig jaar had ik de rechterhand steeds op de verwarming liggen, om maar een beetje warm te kunnen blijven. Ik kan ook weer lezen in bed, zonder dat ik echt het idee heb: ik moet eigenlijk een handschoen aan, als ik mijn hand niet onder de deken heb of tegen een kruik. Ook is er geen verschil ( nauwelijks nog) tussen linker en rechterhand.

Maar ik ben nog niet zoals Mike, dat ik alleen t shirt aan hoef of houd van de winter.

Dus zou je kunnen concluderen dat ik langzaam aan het helen ben? Of in ieder geval dat mijn bijnieren het gemakkelijker hebben.

 
Ik heb s avonds soms na het eten dat mijn oren+gezicht (soms ook de handen) ineens heel erg beginnen te gloeien,dan voel ik me ook lui/moe gepaard met lethargische/negatieve of angstige gevoelens en vervolgens daalt dit gloeien weer tot een normalere temperatuur en voel ik me iets normaler.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.685
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan