hebben jullie het ook al koud?

Ja, ook ik heb het koud, maar dat ben ik gewend. Zelfs in de zomer liep ik met vesten en sjaals rond, dus nu merk ik wel dat ik niet veel kou gewend ben. 's Nachts slaap ik al met een kruik. Op zich valt het nog mee, want ik heb de hele zomer onder mijn winterdeken + sprei + fleecedeken geslapen, dus als er nu alleen nog maar een kruik bij is.... heerlijk zo'n kruik op m'n buik.

Mijn verwarming staat weer niet erg hoog. Verder.... hoop ik dat het niet een al te strenge winter wordt, want ik leef pas met 30 graden ;) Alles daaronder is niet zo voor mij weggelegd. Toch nog iets van mijn moeders tropische genen geërfd. Of gewoon een minder goed functionerende schildklier, dat kan ook. Heb al bedacht ooit nog eens te willen emigreren en dat plan is er nog steeds :lol:

 
Nou ja...dan weet ik niet hoe het bij mij werkt...mijn temperatuur is ook nooit

37 graden...altijd lager.

Schildklier is goed (2 x geprikt bij Ron Velthuis)

Heb ook bijna nooit koorts...maar als ik 38 heb...ben ik zo ziek als een hond..

En dan gebeurt het volgende...ik krijg een enorme zweetbui...en weg koorts..

@ Mike.

De man van een vriendin van mij heeft longkanker met een uitzaaing op z'n bijnier.

Die bijnier is verwijderd...longkanker bestraald, etc.

En nu heeft hij 15 !!! tumoren in z'n hersens...en iedere dag is hem "gegeven"

Dus ik weet het niet zo..of bijnieren geen kanker kunnen krijgen.

Dia.

 
Dia,

Als je schildklier goed is maar je lichaamstemperatuur desondanks te laag, dan kan het zijn dat je lever en darmen T4 onvoldoende omzetten in T3, waardoor het schildklierhormoon onvoldoende bruikbaar is voor de cellen en deze dus onvoldoende energie (warmte) kunnen produceren. Het betekent ook dat je cellen zuurstoftekort hebben.

Als die man kanker aan een bijnier heeft ontwikkeld, dan heeft dit te maken met een tekort aan vitamine C in zijn bijnier. Ongelooflijk maar waar, maar zelfs die bijnier heeft dan zuurstoftekort ontwikkeld, want vit. C is waterstofperoxide. Niets is meer onmogelijk in de staat van degeneratie waarin we momenteel verkeren...

Mike

 
Dia, dat is bij mij ook het geval. Mijn lichaamstemperatuur is altijd 35.8 (en dat is 'ie al zo lang ik me kan herinneren) en mijn schildklier zou goed geweest zijn, volgens de huisarts. Mijn natuurarts vond dat mijn T3 aan de lage kan was, maar schildklierhormoon verdraag ik niet. Dat gebruik ik dus ook even niet meer en ik heb er geen probleem mee. Mijn lijf zal niet voor niets te weinig aanmaken, dus dan zijn er kennelijk andere prioriteiten. Ziek (als in: koorts) ben ik echt al jaren niet meer geweest. Vraag me ergens af of mijn lijf geen koorts kán maken.... of dat ik wat dat soort dingen gewoon wél gezegend(? of juist niet) ben.

 
Zie recente andere posts van mij in andere topics. Het gebeurt regelmatig dat mensen door zuurstoftherapie (H2O2, ozon) ineens allerlei ontstekingen krijgen. Omdat we op een verkeerde manier naar ziekte kijken, wordt dit geinterpreteerd als 'foute boel'. In werkelijkheid zorgt de zuurstof voor meer doorstroming en daarmee meer warmte, waardoor het lichaam de kracht krijgt om te ontsteken (of koorts te krijgen) die het voorheen niet had. De ontstekingen waren latent aanwezig en komen dan pas aan het oppervlak. Vandaar dat het helemaal geen garantie op gezondheid is als je 'nooit wat' hebt. Deze structureel te lage lichaamstemperatuur is in ieder geval NIET gezond!

Mike

 
@Pinklady..

zo laag zit ik niet...nooit onder de 36..en 's ochtends in bed is het 37..

Alhoewel de vrije T3 goed was, dacht Ron Velthuis dat ik baat zou hebben bij

schildklierhormonen..

Moest beginnen met 1 pilletje en dan opvoeren..(dat ene pilletje zou volgens

Ron Velthuis niets doen.)

Nou..dus wel..zelfs daar kreeg ik al hartkloppingen van.

Dus...ik ga er toch maar gewoon vanuit dat m'n schildklier goed is..

pak wel wat lepels cocosolie per dag.

Dia.

 
Zouden mijn kloppingen (ontstekingen) soms komen van de LDN?? Het lichaam krijgt de kracht om te ontsteken? Het is maar een ideetje.... Ik ben ook zo'n type wat nooit koorts heeft!

 
Voorheen kon ik altijd met jas open of zonder jas naar buiten. Ook in de winter met vorst. Sinds circa 10 jaar ben ik begonnen met steeds meer koukleumen.

Ik wilde vroeger ook altijd het koelste deel van mijn bed opzoeken (kussen omdraaien) en zo min mogelijk dekbed ook qua dikte. Nu slaap ik onder dons en met een flanel pyjama en met sokken aan.

Nu ik meer vet eet (en trouwens minder weeg), heb ik het minder koud. Ook 's nachts. Nu vind ik het buiten nog wel fris en moet ik wennen.

Maar als ik de nachtschades kan vermijden uit mijn voeding, zal ik minder last van mijn gewrichten gaan hebben. Ik zal ook minder warmte van jas of deken nodig gaan hebben. Dat is allemaal heel erg welkom, want ik vind het maar niets dat continue warmte zoeken. Gewoon lekker zelf stoken en daardoor je lichaamseigen processen aan de gang houden. Burn, baby burn!

 
Quote:
In werkelijkheid zorgt de zuurstof voor meer doorstroming en daarmee meer warmte, waardoor het lichaam de kracht krijgt om te ontsteken (of koorts te krijgen) die het voorheen niet had. De ontstekingen waren latent aanwezig en komen dan pas aan het oppervlak.


Mike schreef bovenstaand.

Afgelopen nacht werd ik warm wakker.

Ik had geslapen in de ozonlucht.

Heerlijk, mijn redding van het moment!

 
Mike, misschien heb je gelijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik van H2O2 nog niets heb gemerkt. Niets positiefs, maar ook weinig negatiefs (heel klein beetje hoofdpijn als ik te snel ophoog). In ieder geval heb ik helemaal geen last van ontstekingen of wat ook gehad. Nu kan ik me met mijn lijf niet voorstellen dat er niets als een ontsteking in zit, maar er komt in ieder geval (nog) niets uit.

En die temperatuur... tja, ik weet dat het niet gezond is, maar zoals ik al zei: mijn schildklier reageert niet goed op dierlijk schildklierhormoon en synthetische T3 nemen, vind ik in ieder geval niet zo'n heel goed idee.

Een ozonapparaat heb ik niet. Ben er nog niet van overtuigd dat ik een dergelijke (dure?) aanschaf zou moeten doen.

 
Ik vind het ook allemaal erg prijzig en het valt bij mij vooralsnog in de categorie 'gadgets'. Maar juist gadgets zijn leuk en aantrekkelijk en zeer begerenswaardig.

Ik heb zojuist ontslag genomen en lanterfant maar wat raak, je moest eens weten hoe dankbaar mijn lichaam (én mijn geest) me hiervoor is. Het beetje geld dat ik nodig heb sprokkel ik bij elkaar door op oproepbasis te werken. De vrijheid en het gevoel van ruimte is zo on-ge-lo-fe-lijk helend. Ik heb nog nooit zó gelukkig op zwart zaad gezeten. Maar ja, met zwart zaad koop je geen ozongenerator, of een vitamine c douche. Maar ik heb nu wel wat ik nodig had.

Hilda

 
Quote:
Ik heb zojuist ontslag genomen en lanterfant maar wat raak, je moest eens weten hoe dankbaar mijn lichaam (én mijn geest) me hiervoor is. Het beetje geld dat ik nodig heb sprokkel ik bijelkaar door op oproepbasis te werken. De vrijheid en het gevoel van ruimte is zo on-ge-lo-fe-lijk helend. Ik heb nog nooit zó gelukkig op zwart zaad gezeten.


Hoi Hilda, wat ontzettend moedig van je!

Het is de afweging waar ik ook mee zit!

En ik geloof dat een dergelijke beslissing waar jij mee worstelt ook mij de ultieme bevrijding zou kunnen verschaffen.

Heb je echt net die brief geschreven?

Het kan niet zo zijn dat die gadgets zoals je zegt je gezond moeten houden.

Bij mij is zeer waarschijnlijk in ieder geval ook een fundamentelere beslissing nodig tenzij mijn huidige overplaatsing me de opluchting geeft die ik nodig heb: van verlost te zijn van een baas die het belang van zijn collega´s structureel schaadt.

 
Hilda, wat ontzettend goed van je! Heel erg moedig hoor! Wat een zaligheid voor je lichaam en geest! Ik hoop dat je het zo nog lang vol houdt.

 
Ik worstel er niet meer mee.. :D

In mei viel de beslissing en per 1 oktober ben ik gegaan. Ik moest iets doen, het hing in de lucht en het paste bij de ontwikkelingen van dit jaar. Soms moet je eerst afscheid nemen van het oude voor het nieuwe zich kan ontvouwen. Dat geeft een vacuüm, een niemandsland, wat onzeker kan maken en daarmee kun je je laten afhouden. Je hebt dan wel wat fermheid nodig, en dat had ik, in de vorm van een vriendin die zag op welke knoppen ze moest drukken.. Ik ben haar eeuwig dankbaar!

Hilda

 
Bovendien is zo'n vacuüm zo gek nog niet: even niks.. achterover leunend van de mooie herfst genietend. Af en toe een dagje werken, zonder enige andere vorm van verplichting, zonder vooruitzicht, zonder niks. Gewoon dit, punt.

En on-topic: de thermostaat in huis staat op 18,5. Niet te geloven.. :lol:

 
Hilda, je kondigde toen op GAPSdieet al aan dat er een zware beslissing in de lucht hing. Ik neem aan dat het je baan was. Fijn dat je zo geniet van je nieuwe vrijheid! Hier staat de thermostaat op 17,8.

 
Dank!

Rapunzel, dit maakt inderdaad deel uit van de veranderingen, maar 't is nog maar een fractie, er ligt veel overhoop.. :))

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.889
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan