Hartritmestoornissen

Mijn vader zit nu in het ziekenhuis,doorgestuurd door de huisarts waar hij vanmorgen was voor het bloedonderzoek.

Dat was goed,maar de huisarts vond zn hartritme te ontregelmatig waardoor hij hem heeft doorgestuurd.mijn vader belde me net op hierover.

Ik zei hem geen medicijnen aan te laten praten.hij zou het erover gaan hebben met de arts,zucht..hij is trouwens 65 jaar,vrij zwaar met een bolle buik.wel al wat afgevallen door geen koek etc te eten en hij eet laatste tijd veel wapf.heeft lang geduurd,zo eigenwijs.

Welke medicijnen zou hij evt voor geschreven krijgen denken jullie?

We hadden het gister over de bijniercapsules,dat hij die moest gaan bestellen ,deze zijn dus ook goed bij hartritme stoornissen.

Vreemd want ik heb hem nooit eerder gehoord over zn harttitme.

 
Mag ik uit het bovenstaande concluderen dat hartritmestoornissen veroorzaakt worden door bijnieruitputting? Een vriendin van mij heeft ook medicatie gekregen na ernstige hartritmestoornissen. Ze voelde zich al weken, voorafgaande dat ze op de eerste hulp kwam met ernstige hartritmestoornissen, heel erg moe en uitgeput.

 
Oorzaken hartritmestoornissen:

coronaire ziekten( kransslagaders)

inspanning (stress)

alcohol en koffie

schildklier traag/snel geven beide overeenkomstige stoornis

Zit ik net te leren voor examen pathologie zaterdag

 
Ik heb nog geen nieuws van mn pa

Wel heeft hij enige tijd een vriendin

En drinkt meer dan normaal heb ik het idee

Ook is hij zn huis helemaal aan het opruimen,drukker dan normaal dus

Hij voelt zich goed

De dokter merkte de hartritme stoornia op

 
Ik belde hem net,hij heeft bloedverdunners mee gekregen

Terwijl hij laatste tijd al best veel wijntjes neemt savonds iedere dag; is niet goed natuurlijk

En wat meer stress de laatste tijd

Daar vragen ze niet na

Ik heb hem gezegd die troep niet te gaan slikken

 
Mijn moeder had ook jarenlang last van hartritmestoornissen. Ze bleek een vernauwing te hebben aan een hartklep en deze sloot ook niet helemaal meer.

Nu heeft ze een nieuwe hartklep en veel meer energie. Maar ze blijft aan de bloedverdunners.

Ik zeg niet dat je vader een niet sluitende hartklep heeft, maar bij mijn moeder waren ze er ook niet zo 1.2.3. achter.

 
Hij heeft er geen last van,merkt het ook niet

Vanmorgen viel het de huisarts op

Maar ik weet zeker dathet komt door de combi te veel alcohol en te veel inspanning

Maak me er zorgen om of hij wel aan die troep moet

 
Hoe moet vandaag beginnen et 2 tabletjes,morgen 4 ,overmorgen 6 en dan met hij terug komen in het ziekenhuis

Heb hem gezegd niets in te nemen

Te stoppen deze dagen met heen en weer overal heen te vliegen,rustig aan te doen,geen cola light met vieuw! Of rum wat ook voor troep is,max 1 rood wijntje bij het eten en dan naar het ziekenhuis te gaan

Of is dat niet eerlijk tegenover het ziekenhuis..

 
Quote:
Of is dat niet eerlijk tegenover het ziekenhuis..


Maak jij je nog druk om wat 'eerlijk' is tegenover het ziekenhuis? Lees dit nog maar eens van voor tot achter door.

Mike

 
Weet ik Mike

Mijn vader zei,ja maar als het niet werkt die truc en ze me nog zwaardere medicijnen geven?

Daarop zei ik dan zeg je alsnog dat je het niet geslikt hebt maar je leefstyle wat hebt aangepast de afgelopen dagen

 
Wat erg voor je vader. Mijn vader heeft sinds een paar maanden ook last van hartritmestoornissen. Hij is 80 en staat behoorlijk onder stress. Hij heeft de zorg voor mijn ( demente) moeder. Het wordt hem allemaal teveel. Hij heeft ook een hele grote moestuin die hij perfect wil onderhouden.

Zelf heb ik al last van hartritmestoornissen sind mijn eerste zwangerschap, ik was toen 26 jaar.

Ik heb daar tabletten voor maar die neem ik alleen in als ik het echt niet meer rustig krijg met ademhalingsoefeningen.( heb ik mezelf aangeleerd).

Sinds ik 10 jaar geleden gezonder ben gaan eten heb ik het heel goed onder contrôle gekregen. Ik had nog maar zelden last van hartritmestoornissen maar sinds een dikke maand is het hopeloos.

Bijna iedere dag heb ik " het hart op hol ". Ik heb ook al weer een paar keer de medicijnen moeten nemen :roll:

Ik snap er niks van. Ik nam iedere dag trouw lijnzaad in toen ging het goed maar sinds ik WAP eet doe ik dat niet meer.

Gisteren heb ik ook weer de hele avond op de bank gelegen, ik kan dan nog geen stap meer verzetten en voel me net een oude vrouw van 80. Ik ga weer beginnen met lijnzaad. Ik snap de relatie ook niet echt ( waarschijnlijk omega 3 is goed voor het hart?).

Vitamine D speelt ook een rol volgens mij. Eerst nam ik dagelijks vitamine D3 in van Ron Fonteine ( 4000IE) ben ik ook mee gestopt.

O ja en ik geloof dat ik niet tegen de groene thee kan ( cafeïne?). Ik drink ook geen koffie meer met cafeïne wel af en toe biologische cafeïnevrije.

 
Marion, heb je al eens aan je schildklier gedacht. Ik moest ineens denken aan het toegenomen vocht in je gezicht en verstoorde suikerhuishouding, actief maar toch moe. T'is maar een wilde gok van mij hoor, maar misschien waard om eens naar te kijken?

 
Quote:
Wat valt er niet te snappen? Je plaatst toch geen pomp bovenaan de heuvel als je water de heuvel op wil pompen?

Mike


Mike dit ben ik niet met je eens. In feite zijn er twee bloedsomloopsystemen, 1 voor je hersenen en 1 voor de rest van je lichaam. In dat geval staat 'de pomp' perfect onder aan de heuvel namelijk vrij dicht bij de hersenen en goed beschermd achter je ribbenkast. Hersenen hebben prioriteit t.o.v. de rest van het lichaam.

 
Food en mood

Ik kan ook niet tegen cafeine in koffie en thee

Heb eind 2006 een erge hyperventilatieaanval gekregen,wist niet dat het hyperventilatie was.kwam in het ziekenhuis op de 1 e hulp omdat ik dacht dt het mijn hart was en ik dood ging.

Slik nu nog 1 oxazepam per dag,lukt me nog niet om er helemaal mee te stoppen.

Krijg hartkloppingen van koffie,drink dat dus nooit meer.al blijf ik de geur en smaak altijd verleidelijk vinden.

Voel me stukken beter met wapf,als ik een keer teveel koolhydraten neem dan merk ik het en krijg een erg onrustig gevoel

Neem je wel levertraan?

Want daar zit toch al omega 3 en vit. D in

 
Food en Mood, slik je bijnierextract? Volgens mij kan dat goed helpen tegen hartkloppingen... even proberen misschien, maar als het niet goed voelt (dat zou ook kunnen), kun je weer stoppen. Mij helpt het wel.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan