• Beste forumleden, we maken nu gebruik van nieuw forum software. Je oude wachtwoord werkt hier niet meer. Klik op aanmelden en dan op de link "wachtwoord vergeten". Je kunt dan je wachtwoord opnieuw instellen.

Hartritmestoornissen

G

Guest

Guest
Hallo, ben nu 4 maanden geleden gestopt met betablokkers omdat het chemische rommel is, zoals ik heb begrepen op dit forum.

Ik had ze gekregen ivm hoge bloeddruk maar mijn bloeddruk is al maanden volgens de norm max 130/90 daarom ben ik er direct mee gestopt en het blijft goed gaan.

Ik merk nu dat bij inspanning(fietsen) mijn hart even stopt en daarna met een dubbele klap weer door gaat, soms schrik ik ervan maar maak me er niet te druk over. Het lijkt wel als ik er teveel aan denk dat het dan juist voorkomt. Soms is het toch wel elke minuut 2x.

Waar komt dit vandaan?

Ik zit al maanden aan de kurkuma, mariadistel, keltisch zeezout(sole),vitamine E 10 druppels per dag, veel grapefruits en appels, elke dag een gebakken ei met spek, vitamine C 500 tablet, zo min mogelijk koolhydraten, drink veel water, fiets veel en op tijd naar bed!!!!!

bijniertjes zijn ok, lever is ok, maag is ok.

 

Poekie

Administrator
Hoi Hans,

Quote:
bijniertjes zijn ok, lever is ok, maag is ok.



Hoe weet je zo zeker dat die 'drie' in orde zijn?

Lia

 

Lievergezond

Well-known member
Hallo Snah,

Ben je ineens gestopt met de betablokker??

Je had dit af moeten bouwen..nog een paar weken een half tabletje.

Door de betablokker hoeft je hart minder te pompen..klopt dus ook langzamer

en als je dan ineens stopt gaat je hart ineens weer volle kracht.

Misschien dat daarom je hart nu reageert.

Dia.

 
G

Guest

Guest
In het begin had ik er wel last van, daar had ik iets zorgvuldiger in moeten zijn, maar dat zou na 4 maanden toch wel over moeten zijn?

 

Webmaster

New member
Wat valt er niet te snappen? Je plaatst toch geen pomp bovenaan de heuvel als je water de heuvel op wil pompen?

Mike

 

Angela

New member
Ooit gedacht aan hormonale schommelingen?

Bij mij kun je je vinger erop leggen. Als ik mijn ovulatie heb of er tegenaan hang en rond mijn menstruatie voel ik weleens wat.

Nu moet ik zeggen dat het al tijden rustiger is, omdat ik aan mijn hormomenbalans heb gewerkt n.a.v. het boek Wat de dokter je niet vertelt over menopauze (voor vrouwen van elke leeftijd).

Hou eens een dagboek bij, wanneer je iets voelt. Dat hielp bij mij enorm!

 

Webmaster

New member
Angela,

Snah is een man (Hans andersom gespeld). Niet dat mannen geen hormonale schommelingen kennen, maar niet zoals waar jij het over hebt.

Mike

 

Webmaster

New member
Quote:
bijniertjes zijn ok, lever is ok, maag is ok.


Dit waag ik zeer te betwijfelen. Ik heb je al eens eerder noodgedwongen van het forum moeten verwijderen, omdat je je zeer negatief uitliet over homeopathie en niet voor reden vatbaar was. Ook nu merk ik dat je inbreng vaak eerder negatief is dan positief. Volgens mij heb jij nog wel de nodige issues met de bijnieren en de lever.

Mike

 
G

Guest

Guest
Beste Mike, ik snap het echt niet wat je verhaal met mijn hartritmestoornis te maken heeft. Als er andere forumgangers zijn die het mij uit kunnen leggen graag.

 

Lievergezond

Well-known member
@ Snah....neem even contact op met je apotheker..die weten meer

van bijwerkingen dan een dokter.

Die kan je precies uitleggen wat er met je hart gebeurt door het plotseling

stoppen met hart-medicatie...

Je moet echt vragen naar de apotheker zelf.

Hopelijk kun je hier iets mee.

Dia.

 

Webmaster

New member
Mijn reactie op het hart als 'zuiginstallatie' i.p.v. een pomp was in antwoord op deze opmerking van Dia:

Quote:
Door de betablokker hoeft je hart minder te pompen


Mike

 
G

Guest

Guest
@ Dia, het is al bijna 4 maanden geleden dus kan nu geen bijwerking meer zijn. Die ritmestoornis heb ik vroeger, voordat ik betablokkers gebruikte, ook al eens gehad, maar nu valt het me steeds op. de betablokkers waren voorgeschreven voor de bloeddruk en niet voor mijn hart.

Ik vraag me af waar het aan kan liggen, misschien dit warme weer?

 

Lievergezond

Well-known member
Mike..net om het even hoe jij het wilt noemen.

Feit..Snah heeft problemen met z'n hart en vraagt wat te doen.

Hij heeft hartmedicatie gehad..n.l. een betablokker waarvan je voelt dat je

hart langzamer klopt/pompt/zuigt/trekt/...net wat jij wilt.

Dia.

 

Webmaster

New member
Wat te doen? De feiten onder ogen zien en je minder druk maken! Snah houdt zichzelf voor de gek als hij denkt dat er niets aan de hand is met zijn lever en bijnieren.

Mike

 
G

Guest

Guest
Snah, weet je toevallig wat de status is van je hart? Dat je bloeddruk gereguleerd moest worden kan best zo zijn, maar hebben ze ook naar je hart zelf gekeken?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.192
Berichten
322.218
Leden
7.678
Nieuwste lid
Willem¹949
Word vaste donateur van dit forum
Bovenaan