halal vlees ook goed?

Quote:
zie ik opnieuw een verwarring, iets waar jullie streng religieuzen kennelijk erg goed in zijn


Ten eerste mike, het past een gelovige niet om streng of extremistisch te zijn. Het woord van Allah is niet streng of doet iemand kwaad. Dat is wat jij wilt geloven omdat jij weigert de bronnen te raadplegen. Je reageert ook niet wanneer er bronnen worden vermeld die jullie illusie onderuit haalt. Je praat er over heen, maakt een eigen conclusie en praat vervolgens vanuit je begeerte.

Waar ik denk dat jij bedoel met streng religieuzen (en dat is mijn interpretatie) zijn de moslims die in de naam van Allah verdeeldheid en onrust zaaien. Wij noemen ze de ghawariz. De profeet Mohammed (vrede zij met hem) heeft ons hier al tegen gewaarschuwd. Hij noemde ze de honden van de hel en de slechtste der aarde. Dit is tevens een bewijs dat je niet enkel het paradijs binnen treed door het Geloven in Allah en Rasoeroeallah. En haalt jou stelling ook onderuit wanneer je praat over steng religieus wat samen gepaard gaat met geweld. Moge Allah mij daar ver weg vandaan houden.

Quote:
There are several ahadith of Muhammad s.a.w.w about khawarij. Few of them are given below.

Prophet Muhammad s.a.w.w. called them dogs of hell: from al-hakim, Ahmed, ibn hanbal

“The Khawārij are the dogs of Hell.”

Prophet Muhammad s.a.w.w said that there will be a group of people who will be worst of all, and HE s.a.w.w called them worst of all creatures. Recorded by Muslim (no. 1067) and it is in “Ṣaḥīḥ al-Jāmi’” by al-Albānī (no. 2035).

Abū Dharr narrated that Allah’s messenger s.a.w.w said: Aḥmad, Muslim, and Ibn Mājah

“There will definitely be a people after me from my nation who recite the Quran yet it will not even reach beyond their throats. They will pass through the religion as an arrow passes through a target, then they will not return back to it. They are the worst of people, the worst of all creatures.”


 
@ Vrysuyver,

Maar hoe verklaar jij dan dat God opdracht geeft om te moorden, plunderen en te stenigen tot de dood erop volgt ? " Vermoord alles dat ademt" staat er letterlijk in het oude testament als het woord van God :?

 
@Pike, ik kan me zo indenken dat die volkeren destijds behoorlijk barbaars waren. Hele stammen lagen continue met elkaar overhoop. Niet alleen het volk van Jacob. In de tijd van Nimrod was er zelfs geen sprake van een Israelitisch volk. Hij was de eerste die rebeleerde en oorlog voerde.

Het is vrij normaal dat als je een stuk land inneemt je dat niet zonder geweld doet. Begin je al niet met geweld, dan zul je je wel moeten verdedigen want dat gaat niet zonder slag of stoot.

De volkeren die werden uitgeroeid waren stammen die al door ongehoorzaamheid in de wereld waren gekomen. Het is niet zo moeilijk om die verhalen te ontdekken.

Er staan ook genoeg passages waarbij juist werd gezegd niet te plunderen omdat er een ban op heerste. Als er al niets meer over is van een dorp of stad, wat moet je dan met die spullen die overblijven? Laten liggen? De ene keer werd het meegenomen, de andere keer niet.

Ik denk dat stenigen destijds toch wel een serieus signaal was om bepaalde dingen toch maar niet meer te doen. In die tijd deden ze wel meer nare dingen met mensen. Stenigen was misschien nog wel een milde straf.

Ik zelf moet er ook niet aan denken, maar ik plaats het graag in context en in een bepaald tijdsbeeld.

Ik blijf er bij dat er niets mis is met gehoorzamen en je nederig opstellen. Maar er zijn grenzen, ook voor mij.

 
Noor,

Het is me opgevallen dat Shizen, zizou789, vrysuyver, Louisa en jij mijn woorden niet goed lezen en om de haverklap met Bijbel- of Koranteksten lopen te zwaaien en voortdurend benadrukken dat deze teksten de enige waarheid zijn waaraan niet getornd mag worden. Dat valt bij mij onder de definitie 'streng religieus'.

En zoals je ziet vallen hier zowel christenen als moslims onder. Meteen zie je weer waar het misgaat, omdat jij het opvat alsof ik het uitsluitend over moslims zou hebben. En dat terwijl ik mijn woorden juist zeer zorgvuldig kies door te spreken over religieuzen! Dat is dus precies wat ik bedoel: jullie dogma's zitten in de weg en verhinderen dat jullie een open discussie kunnen voeren.

Ook nu slinger je er weer de nodige citaten tegenaan en verwijt mij dat ik ze niet of niet goed lees. Ik baseer mijn oordeel op basis van eigen inzichten, waarbij boeken mij hebben geholpen om kennis te verwerven. Ik vereenzelvig mij met geen enkel boek, zodat ik uitsluitend nog uit 1 enkel boek kan citeren om een 'waarheid' te herkauwen die ik vervolgens als de mijne presenteer. Dat is het terrein van streng-gelovigen. Je mag denken dat je hier niet toe behoort, maar ik constateer het tegenovergestelde.

Ik praat vanuit mijn begeerte? Ik vind het best, het is jouw feestje. Jij noemt jezelf een 'trotse Moslim'. Is trots niet 1 van de 7 hoofdzonden? Hoor je niet dankbaar te zijn i.p.v. trots?

Mike

 
@Mike, ik lees je woorden heel zorgvuldig, dus dat verwijt valt naast me neer.

Daarnaast heb ik volgens mij in deze discussie nog nergens een bijbelvers geciteerd.

En om het over 'streng' te kunnen hebben, moet je uitgaan van beperkte keuze of vrijheid, wat in mijn situatie echt niet het geval is. Ik lees boeken, bezoek websites, informeer me over allerlei zaken en ben zeer, zeer breed georienteerd.

Dat ik dan toch aan de bijbel blijf vasthouden steekt je en dat maakt mij niet uit. Dat is niet mijn pijn.

 
@vrysuyver, bedankt voor je antwoord,ik blijf de enorme tegenstelling tussen het oude en nieuwe testament toch altijd weer vreemd vinden.

 
Quote:
Ik praat vanuit mijn begeerte? Ik vind het best, het is jouw feestje. Jij noemt jezelf een 'trotse Moslim'. Is trots niet 1 van de 7 hoofdzonden? Hoor je niet dankbaar te zijn i.p.v. trots?


Ik wacht wel tot de suikerfeest en dan ga ik feesten, vind je dat goed?. Ik zwerf hier rond om kennis te vergaren over gezonde voeding. En ik voel me vrij om dat overal vandaan te halen hetzij dit in waarheid gebeurd. De vroegere volkeren waar prince het over heeft waren nog puur en een met de natuur. Zij wisten wat goed voor hun was.

trots kan je zien als een vorm van hoogmoed wat inderdaad een doodzonde is. Trots waar ik het over heb, heb ik een een heel ander context geschreven. Ik voel me zeker niet beter dan een ander. Dat is het begin van al het kwaad.

Quote:
Hier kan ik me ook in vinden. Ieder mens is verbonden met zijn heilige oorsprong, of je nu gelovig bent in religieuze zin of niet



En dan komen we terug naar jou eigen woorden. En citeer ik deze keer jou woorden. Ieder mens is zeker verbonden met zijn oorsprong. Omdat de mensheid in de eerste plaats puur en natuurlijk is geboren. Je ouders en omgeving zorgen er voor hoe je later in het leven staat. Kom je uit een welvarende en ontwikkelde gezin dan is de kans hoog dat je zelf een ontwikkeld persoon word. Geld dit dan voor iedereen? Nee, kijk om je heen hoe de samenleving steeds meer verloederd en alleen zichzelf belangrijk vind. De individuele samenleving is bij de meerderheid van de mensheid een feit. En dat terwijl we in een tijd leven waarin geroepen word dat er overbevolking is. Hoe kan het dat er zo veel mensen zijn maar dat mensen op aarde leven alsof ze alleen zijn.

 
@Pike, je bent niet de enige.

Voor mij is het duidelijk dat in de wereld er een chaos van mensen was die er een potje van maakten. Er was geen vrede, er was ieder voor zich. Dit met name omdat Nimrod liet zien dat er door geweld veel rijkdom en macht vergaard kon worden. De oorlogen die hij voerde leiden tot Babel en tot 1 taal, 1 regering, 1 groot rijk met 1 heerser.

Voor mij is het dan logisch dat God een volk wilde dat zou gehoorzamen en laten zien (als voorbeeld) dat het ook anders kan. Hij gaf beloften die Hij zou nakomen als Abraham naar Kanaan zou gaan en daaruit zouden ontelbare nakomelingen komen.

Later werden door omstandigheden Jacob en zijn kinderen gedwongen naar Egypte te verhuizen en Kanaan achter te laten.

Voedselschaarste heerste overal, behalve in Egypte. Je kunt je voorstellen hoe dit haat en nijd tot gevolg heeft onder de volkeren die geen eten hebben. Overleven zet je aan tot wanhoop en, inderdaad angst. Behalve bij Jozef, zijn vader Jacob en zijn broers.

Later krijgt Mozes de opdracht om het volk van Jacob weg te leiden uit Egypte, terug naar Kanaan.

Eenmaal richting Kanaan gekomen, tja, dan moet je het in zien te nemen. Kanaan zat vol met reuzen van mensen. De meesten durfden Kanaan niet in te nemen. Daardoor moesten ze 40 jaar in de woestijn rondreizen.

Tijdens de woestijnreis moest het volk ook koest gehouden worden en moesten ze met elkaar 40 jaar leren omgaan onder moeilijke omstandigheden. Mozes kreeg daarvoor 10 geboden om het volk maar een beetje een handvat te geven hoe ze zich moesten gedragen.

Jezus kwam uiteindelijk voort uit het volk van Jacob en liet zien wat God nu eigenlijk graag ziet in de mens. Geen oorlogen, geen leugens en bedrog, geen strikte wetten die niet te houden zijn. Leven uit liefde en mededogen, zachtmoedigheid, geduld, passie enz. Maar ja, op dit forum hebben we het daar liever niet over, maar liever over dwang, wetten, strenge regels en geen keuzes. Wat complete onzin is. Jezus heeft mij vrij gemaakt, nou dan ben ik daar graag blij om en laat ik me niet aanpraten dat ik me niet heb laten informeren.

 
Quote:
Wat wij hebben is schijndemocratie, maar jij verwart dit met echte democratie. Werkelijke democratie bestaat (nog) niet, maar is wel te verkiezen boven dictatuur. Of heb jij liever een dictatuur? Dan rijst inderdaad de eerder gestelde vraag waarom zoveel moslims ervoor kiezen om hier te wonen i.p.v. in een streng islamitisch dictatoriaal regime.


Wat is volgens jou dan de echte democratie. Hoe zit die in elkaar en waarom bestaat die dan nog niet? Democratie, dictatuur. Het is maar hoe je het beestje een naam kan geven. Enige verschil is dat in de democratie de leiders worden vervangen door dezelfde soort of nog erger. Dat maakt de democratie niet beter. Reis maar door de arabische landen. Je zal geen verschil zien in leven behalve op economisch gebied.

Enkel vanwege economische redenen zijn wij hier geraakt en dan heb ik het over marokkanen en turken. Irakezen b.v. hadden totdat de oorlog uitbrak hier niets te zoeken. Irak was een zeer ontwikkelde land met de hoogste hoogopgeleiden mensen in de wereld. Gezondheidszorg en Onderwijs was daar gratis. Elke vrouw had recht op een uitkering om in alle rust voor haar kroost te zorgen. Het ontbrak hun aan niets. Het is nu door de bezetting van de zogenaamde VN nu echt wel anders. Over de tijd van sadam hossein kunnen ze nu alleen maar dromen.

Het is je denk ik wel bekend hoe de verhoudingen zijn tussen Amerika en Saudie- Arabie. Hoe Mubarak en andere dictators werden gefinancierd door het westen om vooral door te gaan met onderdrukking in het voordeel van bondgenoot israel. "Streng islamitsche" . Wie heeft jou dat wijs gemaakt. De mensen die daar leven hangen de Islam aan. Maar de moslims zijn de Islam zelf niet. Dat is ook weer een denkfout wat elke keer word gemaakt.

Je ziet hier en daar een vleugje invloed van islam in hun wetten. Maar verder zijn die net zo bedorven. De mensen zijn dit nu ook zat en zijn juist hiertegen in opstand gekomen.

Quote:
En zoals je ziet vallen hier zowel christenen als moslims onder. Meteen zie je weer waar het misgaat, omdat jij het opvat alsof ik het uitsluitend over moslims zou hebben.



Ik heb het niet verkeerd gezien en het is niet mis gegaan. Een moslim geloofd heilig in de woorden van de Bijbel. Dat is de basis van elke moslim dat wij in alle heilige boeken moeten geloven. Het woord van God is het woord van God. Of deze nou komt uit de Quran, Bijbel, Tora of de Zabour. God is één, en wij kennen niet iets als god uit de bijbel of god uit de quran.

 
Quote:
Dat ik dan toch aan de bijbel blijf vasthouden steekt je en dat maakt mij niet uit. Dat is niet mijn pijn.


Wat een rotopmerking!

Heb Uw Naaste Lief...

 
Wat heeft dat nu met elkaar wel of niet liefhebben te maken?

Waarom moet het voor mij pijnlijk zijn om te blijven vasthouden aan de bijbel en dat het een ander steekt? Ik snap niet wat dat nu tot een rotopmerking maakt.

Ik heb wel meer opmerkingen voorbij zien komen die ook niet echt zacht aankomen. Daar word dan verder niet op in gegaan. Dit kan toch wel hypocriet overkomen dan.

 
@vrysuyver,

Quote:
Ik heb wel meer opmerkingen voorbij zien komen die ook niet echt zacht aankomen. Daar word dan verder niet op in gegaan. Dit kan toch wel hypocriet overkomen dan.


Dat klinkt wel erg vaag...

Wiens opmerkingen bedoel je?

En wie is er hypocriet volgens jou??

Misschien moet je eens wat gezonder gaan eten?

Dat zou kunnen resulteren in het meer begrip hebben voor de mening van anderen.

De wereld draait niet alleen om jou.

 
Vrysuyver,

Quote:
Dat ik dan toch aan de bijbel blijf vasthouden steekt je en dat maakt mij niet uit.


Nee hoor, dat steekt me totaal niet, vrijheid blijheid. Sterker nog, van de mensen die hier vanuit een religeuze achtergrond reageren vind ik jou het meest genuanceerd!

Quote:
Jezus kwam uiteindelijk voort uit het volk van Jacob en liet zien wat God nu eigenlijk graag ziet in de mens. Geen oorlogen, geen leugens en bedrog, geen strikte wetten die niet te houden zijn. Leven uit liefde en mededogen, zachtmoedigheid, geduld, passie enz. Maar ja, op dit forum hebben we het daar liever niet over, maar liever over dwang, wetten, strenge regels en geen keuzes. Wat complete onzin is.


Kijk, dit is nu zo'n nuance die ik gaag lees! Alle anderen hoor ik helemaal niet over liefde, mededogen, zachtmoedigheid, passie, enz. Die hoor ik over dwang, strenge regels en geen keuzes. Dat moet je mij niet aanwrijven, lees deze hele thread nog maar eens door en kijk dan wie deze boodschappen voortdurend opschrijven. Ik ben het niet in ieder geval!

Mike

 
Kijk, er zijn veel mensen die geloven in karma. En dat is volgens mij nog niet eens zo'n slecht uitgangspunt.

Er zijn mensen die al ontdekt hebben dat bepaalde manieren van leven je slechte karma kunnen geven en er zijn bepaalde manieren van leven die je goede karma kunnen geven. What goes around comes around.

Dat joden, boedhisten, moslims, christenen, taoisten en atheisten een bepaald idee hebben bij hoe je tot goede of slechte karma kunt komen is toch prima? Alleen verschilt het per overtuiging of daar een consequentie aan zit. Of niet. Ook prima.

Angst hebben voor een consequentie of juist er voor gaan een doel te bereiken heeft dus met motivatie te maken. Motivatie iets te doen, motivatie iets te laten. Motivatie heeft ook met intentie te maken, heb je goede intentie (karma) of slechte intentie.

Laten we het er op houden dat we allemaal de juiste intentie hebben en graag positieve energie ervaren om elkaar te stimuleren er voor te blijven gaan welk doel ieder voor zich dan ook heeft.

 
Noor,

Lees deze hele thread en andere topics op dit forum door en je weet waarom er nog steeds geen echte democratie is. Dit wordt anders een oeverloze discussie. Ik begon me al te ergeren aan de laatste posts van Louisa en ik wil voorkomen dat ik hetzelfde gevoel krijg over wat jij schrijft. Laat ik je dit compliment geven: ik vind de volgende opmerking van jou prachtig en zeer raak:

Quote:
Hoe kan het dat er zo veel mensen zijn maar dat mensen op aarde leven alsof ze alleen zijn.


Het antwoord hierop heb ik in eerdere posts in deze topic en andere topics al gegeven: we worden onwetend gehouden en door de onwetendheid laten wij het gebeuren, uiteindelijk zijn we zelf verantwoordelijk. Dit forum probeert hier verandering in aan te brengen d.m.v. kennis, bewustzijn en verantwoordelijkheid.

Mike

 
Quote:
Laten we het er op houden dat we allemaal de juiste intentie hebben en graag positieve energie ervaren om elkaar te stimuleren er voor te blijven gaan welk doel ieder voor zich dan ook heeft.


Amen, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn!

Mike

 
Quote:
Lees deze hele thread en andere topics op dit forum door en je weet waarom er nog steeds geen echte democratie


Ik heb al heel wat topic's gelezen. En het is weinig waar ik het niet eens mee bent. Jij bevestig veel dingen waarin ik al reeds in geloof. Eigenlijk zeggen we elke keer hetzelfde. Alleen heb ik het gevoel dat dat jij dat niet ziet. Ik laat mij leiden door het geloof en direct mijn Schepper te raadplegen over de beste manier van leven, voor mezelf, de dierenwelzijn en de natuur. Zodat heel de schepping in balans blijft zoals deze oorspronkelijk is geschapen. Het ene kan niet zonder het andere. Verprutsen wij de natuur dan zal dit niet zonder gevolgen blijven. Dat je soms jezelf moet beperken heeft alles te maken met liefde en respect voor een ander ongeacht je afkomst of de plek waar je vandaan komt. En niet met onderdrukking of angst.

Verder is mijn schrijfstijl ook niet iets om over naar huis te schrijven. Communicatief ben jij heel sterk en kan je zaken duidelijker verwoorden. Dat mijn boodschap niet is aangekomen verwijt ik enkel aan mijn tekortkomingen.

En mocht ik iemand beledigd hebben met mijn woorden dan spijt mij dat.

 
Je boodschap is heel helder overgekomen hoor.

Er zijn twee boekwerken waarin alles wordt uitgelegd, en die moeten we raadplegen.

We moeten deze twee boeken lezen en als we het niet zien moeten we ze nóg een keer lezen, want alles staat erin.

Het zijn de letterlijke woorden van de Schepper. Misschien dat iemand dat nóg een keer moet zeggen. Dat het de letterlijke woorden van de Schepper zijn. Misschien dat wij dan ontwaken uit onze illusie, de merkwaardige illusie dat dit een vorm van manipulatie is.

Maar ja, als iemand dat dan nóg niet inziet, tja dan kan het niet anders of deze zeer heldere boodschap is niet duidelijk genoeg onder woorden gebracht. En dus wijs je op eigen communicatieve tekortkomingen, alsof het daaraan ligt, want zoiets doet het altijd goed natuurlijk.

 
''Verder is mijn schrijfstijl ook niet iets om over naar huis te schrijven. Communicatief ben jij heel sterk en kan je zaken duidelijker verwoorden. Dat mijn boodschap niet is aangekomen verwijt ik enkel aan mijn tekortkomingen.En mocht ik iemand beledigd hebben met mijn woorden dan spijt mij dat.''

ik vind dat je het goed verwoord hebt noor! alleen willen mike & co dat niet inzien, dat

voorschriften zoals in de koran en hadith, voor ons een leidraad is hoe je een gelukkig en positief leven kunt leiden.

Moge Allah swt hun leiden, inshaAllah!

mike, als moslims de mogelijkheid hadden om te emigreren naar een goed moslimland, dan

zaten we hier echt niet hoor? het probleem is, dat al die islamitische landen leeggeroofd zijn, en dictators hebben! Maar dit ligt aan de moslims zelf;

ieder volk krijgt namelijk hun leider die hij verdient! als de moslimlanden gewoon weer de sharia invoeren, geen westerse lieden laten invaltreren in hun landen, en DEMONENCRATIE verwerpen, dan zullen de islamtische landen weer opbloeien zoals het vroeger geweest was, inshaAllah!

zizou789

 
Het is me opgevallen dat Shizen, zizou789, vrysuyver, Louisa en jij mijn woorden niet goed lezen en om de haverklap met Bijbel- of Koranteksten lopen te zwaaien en voortdurend benadrukken dat deze teksten de enige waarheid zijn waaraan niet getornd mag worden. Dat valt bij mij onder de definitie 'streng religieus'.

@Mike

Dat krijg je als je denkt te weten dat ik mijn God niet hoef te vrezen en dat het pure angst is terwijl ik en anderen meerdere keren hebben geprobeerd te zeggen dat het niet angst is wat je denkt dat het is.

Als ik zeg ik ben een moslima is het ok maar zodra ik zeg ik ben een moslima die de voorschriften van de Koran als waarheid neem en probeer ze zo goed mogelijk na te leven is het een probleem en word ik beschouwd als extremist.

Dat begrijp ik dus niet. Dan heb ik mijn twijfels over je woorden "leven en laten leven''.

Alle anderen hoor ik helemaal niet over liefde, mededogen, zachtmoedigheid, passie, enz. Die hoor ik over dwang, strenge regels en geen keuzes. Dat moet je mij niet aanwrijven, lees deze hele thread nog maar eens door en kijk dan wie deze boodschappen voortdurend opschrijven. Ik ben het niet in ieder geval!

En dan maak jij onze voorschriften ''dwang strenge regels en geen keuzes'' van terwijl alles waarin ik geloof uit liefde en eigen wil is.

Jammer!

Gek genoeg kan ik me helemaal in vinden in wat vrysuyver, Louisa en vooral Noor en Zizou789 hebben geschreven.

Laten we het er op houden dat we allemaal de juiste intentie hebben en graag positieve energie ervaren om elkaar te stimuleren er voor te blijven gaan welk doel ieder voor zich dan ook heeft.

@vrysuyver

Daarom zijn we ook hier op dit forum. En daar gaat het ook om en niet over wie in wat gelooft.

Het sleutelwoord voor mij is KENNIS.

Zk

I may not be there yet but I’m closer than I was yesterday

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.435
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan