Hier een eerder schrijven van Mike:
Quote:
Ozon en waterstofperoxide zijn geconcentreerde bronnen van zuurstof. Als je bedenkt dat kanker anaeroob is en dat 40% van de Nederlanders kanker krijgt, dan denk ik dat we wel mogen concluderen dat er een chronisch gebrek is aan zuurstof op celniveau! Het is dus geen overbodige luxe als we met z'n allen meer zuurstof in onze donder krijgen, vooral niet als je weet dat 60% zuurstofgebrek op celniveau leidt tot kankercellen. Hoe noemen we dan 50%, 40%, 30% zuurstofgebrek? Juist ja, al die andere chronische ziektes: diabetes, hart- en vaatziekte, artritis, etc.
Zuurstof brandt zonder vuur en zorgt voor 2 belangrijke warmteprocessen: lichaamswarmte en voedselverbranding. Ben je een koukleum en/of heb je een trage spijsverterng? Dan heb je zuurstoftekort. Dit hele forum staat bol van verhalen over kouwelijk zijn en een slechte voedselvertering. In 1 woord: zuurstofgebrek.
Heb niet de illusie (of de arrogantie) dat nooit ziek zijn hetzelfde is als beresterk zijn of oergezond zijn. Ik ken genoeg verhalen van mensen die spontaan dood neervallen door een hart- of herseninfarct of 'plotselinge' uitgezaaide kanker (hoe kun je nu plotseling 60% zuurstoftekort opbouwen?). Deze mensen 'hadden nooit wat'. Misschien was dat wel het probleem. Door zuurstoftekort kan het lichaam niet goed ontgiften. Ben je een slechte ontgifter? Zuurstoftekort! Ontgifting is het naar buiten duwen van gifstoffen. Vaak zijn daar warmtemechanismes mee gemoeid (zuurstof dus): zweten, koorts, ontstekingen. Dit noemen we ziekte, in werkelijkheid is dit een reinigingsproces en alleen voldoende zuurstof maakt dit mogelijk. Wie nooit ziek is zou wel eens structurele celverstikking kunnen hebben!
De bijnieren krijgen geen kanker. Waarom niet? Omdat ze vitamine C verzamelen en concentreren. Zoals je wellicht weet verandert vitamine C in je bloed in waterstofperoxide, vloeibare zuurstof dus, een substantie die bloedeigen is (vloeibaar) en het bloed zuurstofrijk maakt en daarmee de cellen, want die worden gevoed door het bloed.
Als je kouwelijk bent zouden de bijnieren wel eens verzwakt kunnen zijn. Als anti-stresshormonen zijn ze in staat om een grote stoot zuurstof (vitamine C) en glucose in het bloed te brengen om de hersenen bijzonder alert te houden en ze in staat te stellen in een flits te beslissen om te vechten of te vluchten en om het lichaam in staat te stellen pijn en uitputting te weerstaan. Weerstand tegen kou hoort hier ook bij.
Daarnaast regelt je schildklier je lichaamstemperatuur. Het zou mij niet verbazen als ontdekt gaat worden dat jodium in het lichaam eveneens wordt omgezet in waterstofperoxide. Als jodium de motor is van de schildklier en lichaamswarmte een oxidatief proces is, dan moet jodium dus kunnen worden omgezet in zuurstof, zegt mijn boerenverstand (hoewel ik hiervoor geen bewijs heb). Een trage schildklier zorgt dus voor te weinig lichaamswarmte en daarmee te weinig weerstand tegen kou.
Je lichaam hoort een eigen thermostaat te hebben en niet afhankelijk te zijn van weersomstandigheden, zoals warme seizoenen of warme landen, om op temperatuur te komen. Wil je dus koubestendiger worden, dan moet je je richten op het helen van je bijnieren en schildklier. Ozon en waterstofperoxide kunnen hier een belangrijke rol in spelen, evenals verzadigde vetten, mineralen en cholesterol.
Zie recente andere posts van mij in andere topics. Het gebeurt regelmatig dat mensen door zuurstoftherapie (H2O2, ozon) ineens allerlei ontstekingen krijgen. Omdat we op een verkeerde manier naar ziekte kijken, wordt dit geinterpreteerd als 'foute boel'. In werkelijkheid zorgt de zuurstof voor meer doorstroming en daarmee meer warmte, waardoor het lichaam de kracht krijgt om te ontsteken (of koorts te krijgen) die het voorheen niet had. De ontstekingen waren latent aanwezig en komen dan pas aan het oppervlak. Vandaar dat het helemaal geen garantie op gezondheid is als je 'nooit wat' hebt. Deze structureel te lage lichaamstemperatuur is in ieder geval NIET gezond!
Mike