H202 VOOR KINDEREN

Ok, bedankt voor de aanvullende info. Ik ga eerst de 3% opmaken en zal daarna overstappen op het echte werk. Mijn vriendin is ook begonnen dus het flesje zal gauw opraken denk ik. Dirtsa, mag ik vragen wat je resultaten zijn van het gebruik van de h2o2 bij je planten? Wij zijn dit jaar begonnen met een eigen moestuin en tuinkas en bemesten elke twee weken met keltisch zeezout. Alles groeit bijzonder goed. Heb echt nog nooit zulke grote aarbeienbladeren gezien. De aardbeien zelf zijn nog aan het groeien, dus of die groter en lekkerder worden dan uit de winkel weet ik nog niet. Wellicht een leuk experiment om te kijken of wat er gebeurt met toevoeging van h2o2.

Giel

 
Ik doe H202 bij de kamerplanten en als ik snijbloemen krijg. Ik kan mij voorstellen dat vernevelen, op de bladeren, zou kunnen helpen bij eventueel schimmels of zo. Misschien is 3% dan te heftig, iets meer verdunnen dan. maar daar heb ik geen ervaring mee, ik ben vooral binnenshuis, ivm de rolstoel is buiten wat lastiger, Behalve het terras dan.

Als je zelf 3% maakt doe dit dan in een bruin potje of flesje, of zet het potje in een kast.

 
Hier nieuw product wat ik tegenkwam: actimaris

Op basis van zuurstof, veel gevallen zou ik zelf H2O2 voor pakken maar een gel-vorm is wel handig om mee te smeren. Kun je ook weer zelf maken uiteraard!

 
In huis kun je inderdaad vaak prima de H202 gebruiken, maar om mee te nemen en op lastige plekjes(gezicht/vlak bij de ogen) kon dit wel eens een prima alternatief zijn.

 
Hier een reactie op de topic, H2O2 voor kinderen.

Ik gebruik zelf de 35% en heb zodoende mijn dochter van vier jaar 1 druppel gegeven toen ik dacht dat zij verschijnselen van roodvonk kreeg. Haar vriendinnetje heeft ruim 2 maanden geleden aan deze ziekte, dus ik zag de bui al hangen. Maar de tweede dag zag ik al dat mijn dochter opknapte en toen heb ik zelfs de dosis verhoogt naar 2 druppels. Verder is het niet gekomen omdat ze op dag 3 helemaal beter was.

Ik ben erg blij dat ik zo'n 'EHBO' middel in huis heb; ik geef het ook aan mijn windhonden in hun waterbak en dat vinden ze heerlijk. Net als regenwater ;-)

 
Hallo Allemaal, ik heb al een tijdje H202 (35%) in huis. Ik wil rustig beginnen, want heb gemerkt dat ik vrij snel ziek wordt van té snel ontgiften. Misschien dus beter eerst 3% en dan opbouwen? Mijn vraag: ik kan natuurlijk makkelijk 3% maken en zorgen dat het donker wordt weggezet. Hoe lang is dit dan houdbaar? Het hoeft (mag) niet in de koelkast?

vriendelijke groet,

Marieke

 
Je kunt het in de koelkast of buiten de koelkast bewaren, maar wel met zo weinig mogelijk blootstelling aan licht. Op deze manier bewaard vermindert de H2O2 met ongeveer 1% per jaar.

Mike

 
@fatsnotblad

hallo, graag zou ik ook met de h202 3% beginnen, maar na een tijdje gegoogled te hebben, zie ik door de bomen het bos niet meer.

Heeft u een link voor mij met de juiste h202?

vriendelijke groet,

Danny

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.834
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan