Groene thee

Kaneel vind ik heerlijk ja. Misschien dat ik het op die manier wel lust?

Ik heb nog nooit gevitaliseerd water gedronken. Die apparaten die daarvoor bestemd zijn vallen een beetje buiten het budget ;). Wel las ik dat jij schreef dat je er ook edelstenen voor kunt gebruiken? Dat zou wel een handige oplossing zijn, want die zijn niet zo duur.

 
Midori,

Je kunt ook het water wervelen: zie deze site

Dat 'vitaliseert' het water ook, geeft het een hogere energie.

En als je dan daarna het water in een bijvoorbeeld een kan doet met edelstenen dan zal je zien dat het heerlijk zacht water geworden is.

 
Ik maak gemberthee als volgt: water koken en af laten koelen tot 80 graden (of verwarmen tot 80 graden) 1 cm verse gember raspen, dit in de theepot doen. Water erop en 10 minuten laten trekken.

ik doe er ook nog bij: lever/galkruiden en brandnetel.

 
Ik gebruik de volgende stenen: amethist, rozenkwarts, bergkristal.

Wij hebben ze vorig jaar gekocht toen we in Oostenrijk waren toen was daar een edelstenen markt.

Hier in Nederland zijn ook op veel plaatsen te koop.

In Hoorn, de dichtst bij ziende stad is een winkeltje waar je spirituele producten kunt kopen waaronder edelstenen.

In een stad in jouw buurt zit vast ook zoiets.

 
Ja het maakt zeker uit welke edelstenen je wel en vooral welke je niet gebruikt. Bovengenoemde edelstenen (amethist, rozenkwarts, bergkristal) zijn algemeen veilig te gebruiken. Veel edelstenen hebben een specifiekere werking en kunnen je energetisch ook verstoren. Het is raadzaam om dit zuiver te voelen of door iemand die zuiver voelt te laten checken. Je kunt ook met een pendel of zo meten welke steen goed bij je past.

Sommige stenen zijn van wateroplosbare mineralen gemaakt. Dit zijn niet handig om te gebruiken. Ook zijn er stenen die bijvoorbeeld koper afgeven aan het water, zeker niet gezond! Dit zijn vaak stenen die groenig van kleur zijn. Ik zou even nagaan via een stenenwinkel of website welke stenen je voor een elixer kunt gebruiken. Stenen kan je kopen bij new-age winkels, new-age boekhandels, braderieën, sommige sieradenwinkel, speciaalzaken, paranormale beurzen, sommige museumwinkels enz.

 
Hallo allemaal,

Ik heb dat boek ook van 'Eten tegen kanker'. Ik laat mijn groene thee 8 min. trekken. Ik heb lang zitten zoeken, maar nergens anders kan ik vinden dat groene thee 8 tot 10 min. moet trekken. Ik stel me daarbij wel wat vragen, waarom ze in China en Japan hun thee 3 tot 5 min. laten trekken.

Uit onderzoek blijkt dat de Japanse groene theeën de meeste antioxidanten bevatten. De beste Japanse thee is matcha, maar durf geen Japanse groene thee meer te drinken door de radioactieve bestraling. Momenteel gebruik ik Chinese Sencha. Weet iemand of er ook Chinese matcha bestaat?

Groetjes Isabella

 
Ik heb de vietnamese, losse, groene thee van Pyramide. Geweldige thee. Water af laten koelen tot 80 graden en dan 10 miuten laten trekken.

Te koop bij natuurwinkel(ekoplaza) en ziet er gewoon uit als thee, echt de gedroogde blaadjes.

Niet van dat gepulverde.

 
Edelstenen ook niet s'nacht bij je dragen of in de slaaplkamer neerleggen, omdat de controlemechanismen van het bewustzijn gedurende de de slaap nagenoeg zijn uitgeschakeld en de stenen rechtstreeks in kunnen werken op het onderbewustzijn.

 
yak butter thee. Zijn er nog andere Leute die het maken en graag drinken. Ik vind het heerlijk maar dan heb ik geen Yak boter jammer genoeg.

Lekker groene thee, kruiden thee of zwarte thee gebruiken.Melk neutraliseert de cafeïne wat ik weet. Verder doe ik er nog sole in en een flinke dosis roomboter. Je kunt er ook nog een beetje volle melk bijdoen en mischien wat donkere honing en dan lekker een tijdje roeren en lekker drinken.

 
Op advies van Vivianne ben ik een paar dagen geleden gestart met groeme thee...ik heb het gevoel dat ik aan het ontgiften ben. In mijn ontlasting zaten zwarte stukken ( ik schrok ervan) kan dit? Of zou mijn lichaam eindelijk na een half jaar rauwe melk kaas eieren en meer vet de smaak te pakken krijgen? Sorry ik praat niet graag over de ontlasting misschien had ik dit onder dat onderwerp moeten plaatsen... :oops:

 
Wij praten hier heel graag over de ontlasting, want dat is een indicatie van hoe goed of slecht het gesteld is met je gezondheid. Ik sta nergens meer van te kijken, op basis van mijn ervaringen. Zwarte stukken = zwarte gal, Nu weet je waar de term 'zwartgallig' vandaan komt!

Mike

 
Ik lees dat groene thee max. 5 minuten mag trekken, ik laat het soms 20 minuten trekken...

 
Oh nu heb ik een verklaring waarom ik de afgelopen 3 nachten wakker heb gelegen, dronk net voor het slapen groene thee van pyramide.

Ik heb net ook een glas op, dat was dus dan de laatste van vandaag!

Ik heb overigens helemaal geen last van klachten na de thee zoals sommigen hier omschrijven. Ook geen behoefte eraan als ik het ff een paar dagen niet drink. Voor mij is groene thee geen pepmiddel overdag maar kennelijk wel effect op mijn slaap :roll:

 
Ik stuiter van groene thee. Het werkt erg opwekkend bij mij. Ik word er blij en energiek van, maar kan er ook vaak misselijk van worden. De volgende dag ben ik er vaak erg moe van.

Het lijkt me daarom niet dat het per definitie altijd goed voor je is, wat mijns inziens voor elk voedingsmiddel geldt.

 
Ja, dat denk ik wel Muis. En het misselijke zal wel komen omdat de lever er niet zoveel mee kan. Ik denk altijd maar dat geen enkel voedingsmiddel per definitie gezond is. Het moet ook wel bij de mens passen (op dat moment).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.013
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan