Groene thee

Dus bij bijnieruitputting maar even minderen met groene thee... en wat je zegt kan ik mij wel in vinden: voeding moet bij je passen op het moment.

 
Quote:
Ik denk altijd maar dat geen enkel voedingsmiddel per definitie gezond is. Het moet ook wel bij de mens passen (op dat moment).



Het is net wat jouw lichaam kan verteren. Dus inderdaad daar aan werken zodat je die gezonde voeding wel weer kunt velen.

Lia

 
Kan het zijn dat ik (soms) misselijk word van groene thee omdat het reinigend werkt? Ik stuitte op deze zin: "De consumptie van groene thee zorgde voor verdere reiniging" in dit topic: https://www.fatsforum.nl/topic/raw-food-festival#post-60698

Dat zou verklaren waarom ik vooral vroeger straalmisselijk van groene thee werd want toen slikte ik nog medicijnen.

Misschien toch maar weer eens voorzichtig en rustig aan mee beginnen? Denkvoer :)

 
Weet iemand of alle groene thee van het merk Piramide de Vietnamese groene thee is? Ik koop namelijk afentoe de Sencha variant ervan, niet dat die uit Japan komt ofzo?
 
Pyramide heeft 3 varianten: gewone groene thee, groene thee met jasmijn en sencha. Ze komen allemaal uit Vietnam en de sencha is de minst smakelijke.

Mike
 
Idd Mike de sencha is niet zo smakelijk, grappig dat de japanners juist daar zo dol op zijn, het zal wel gezonder zijn ofzo, anders weet ik het niet, ik zelf haal dan ook gewoon meestal de losse vietnamese groene thee van Piramide (75g zakje) in huis. Trouwens ik zag net dat ze bij Ekoplaza deze week de Gula Java Matcha (Aman Prana) in de aanbieding hebben, maar liefst met 50% korting!, en ook de Gula Java Cacao enz. Dus de liefhebbers sla je slag zou ik zeģgen.
 
Die Vietnamese sencha is kwalitatief onder de maat. Echte Japanse sencha smaakt heel anders en is een poeder. Vietnamezen moeten doen waar ze goed in zijn, dus gewone groene thee of evt. met jasmijn.

Mike
 
dat Vietnamese groene sencha thee van Piramide kwalitief onder de maat is is ook mijn beleving.
zelf ben ik een echte groene Japanse sencha thee liefhebber, maar dan wel op de juiste temperatuur gezet, niet te heet, tussen de ± 75 en ± 85 graden Celsius en niet te lang laten trekken, tussen de 1 en 2 minuten.
Japanse groene sencha thee van Piramide vind ik best drinkbaar.
 
zeg alsjeblieft dat het niet waar is dat je geen Groene thee moet drinken bij bijnieruitputting!
Heb eerst Adrenal voorgeschreven gekregen,nu over op Dpp-IV Optium Gold,maar drink wel 3 koppen groene thee per dag,de behandelaar zegt niets over de thee,slik ik nu wat en maak het goede ongedaan omdat voor mij g.thee dan slecht is voor de bijnieren?
kan er op Internet niets over vinden.
 
Ligt eraan of je de cafeine goed kan verdragen. Uit ervaring weet ik dat mensen met ernstige bijnieruitputting beter geen groene thee kunnen drinken. Mij heeft het echter geholpen om mijn bijnieren aan te sterken.

Mike
 
@Babbe, als je bijnieruitputting hebt dan is het mogelijk dat je groene thee slecht verdraagt. Ik kan er niet tegen, krijg gelijk "energie" maar crash later. Hetzelfde geldt voor witte en zwarte thee, cacao en koffie.
 
@ruud: je kunt de cafeine in thee grotendeels zelf verwijderen door de groene thee plm 30 seconden te trekken in gekookt water, af te gieten en daarna opnieuw heet water erbij te gooien waarna de diverse cathechines (o.a. EGCG) in oplossing komen.

De experimenten welke de relatie van catechines en kankercelgroeiremming aantonen laten een mild causaal verband zien - 5 - 20% remming van de groeisnelheid..
 
@duimpje: excuses voor de late respons. Je krijgt op deze chat-site geen melding van een reactie merk ik.

Anyway, bij koffie is het een heel ander verhaal. Decafeinering van koffie geschied dmv behandelen van de groene boon met stoom en een lab reagens. Kokend water werkt in dit geval helaas niet.
 
Ik drink al sinds langere tijd groene thee gedurende de dag.
Nu heb ik eens kurkuma thee
https://www.ekoplaza.nl/producten/product/kurkuma2

Mag ik dat de gehele dag drinken of is er een grens aan de kurkuma? Ik gebruik het ook in het eten.

Dorothé
 
Doe wat goed voelt :).

Ik denk dat je bij 'te veel' wel merkt dat het je tegen gaat staan.
 
Hoi muis,

Dank je voor het antwoord.

Ik heb echter een artikel gevonden waar ook de negatieve kant van kurkuma besproken wordt (vraag is natuurlijk of dit waar is).
http://www.dieetrubriek.nl/2016/03/23/de-lichte-en-donkere-kant-van-kurkuma-curcumine/


Uit onderzoek gedaan in 1976 bleek al, dat kurkuma schade kan toebrengen aan het DNA en dat het chromosomale veranderingen teweeg kan brengen.

Nu neem ik slechts een theebuiltje per dag, en maak daar 2 keer een half litertje thee mee (met hetzelfde builtje). En dan in het eten nog kurkuma.


Maar ik wil me er natuurlijk geen slecht mee doen.
Mike, weet jij hier meer over?

Dorothé



 
Kurkuma brengt DNA-schade toe? Wat een flauwekul! Al 7000 jaar is dit kruid nr. 1 in de Ayurveda en zij gaan ons wijsmaken dat het slecht is? Ik heb geprobeerd te achterhalen wie er achter deze site zit(ten), maar ik vind bitter weinig informatie. Hoe dan ook is dit klinkklare onzin!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.989
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan