Groene thee

Ik zou wel eens willen weten waar die bewering vandaan komt dat groene thee een mineralenbinder zou zijn? Groene thee is juist rijk aan mineralen!

Mike

 
Wanneer ik met enkele mensen praat over met name groene thee dan krijg ik ook geregeld te horen dat groene thee je behoorlijk hyper maakt en niet zo gezond is als beweerd word.

 
Maar waar basseren ze dit op? mensen zeggen al snel iets hoor. Zoals: je moet dierlijk verzadigd vet vermijden, je moet zeker geen rauwe melk drinken.

En welke groene thee praten ze over?

 
Ook geen gehyper hier. En ja, groene thee ontneemt het hongergevoel omdat het een voedzame thee is. David Wolfe maakt thee van medicinale boompaddestoelen en ervaart hetzelfde. Het is een voedende drank. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom groene thee hier ineens zo'n slechte naam krijgt.

Mike

 
Ik hyper zelf ook niet op groene thee. Ik vind het evenals zwarte thee vrij mild, terwijl ik koffie echt heftig vind! Alleen kan ik van groene thee wel een hypo-reactie krijgen. Dat is het gene wat ik verdacht vindt, los van de theorie of het al dan niet mineralen bindt, want dat zou ook nog kunnen. Ik bewaar groene thee voor sporadisch gebruik, alleen al omdat het een pepmiddel is.

 
Ik vind de vietnamese groene thee echt heel erg lekker, genieten gewoon. Niet hyper, geen enkele andere klachten hoor.

 
pfffff......dus ik kan mijn groene thee lekker blijven drinken.

Snapte het al niet zo want ik voel me er prima op, zonder gehyper of gedown. 8)

 
Ik neem het zelfden, om dezelfde reden als jou, Dennis. 't is een pepmiddel, en als ik het 's avonds drink kan ik niet in slaap komen.

 
Grappig, als ik na vieren nog koffie drink slaap ik niet, maar groene thee kan ik rustig voor het slapen gaan nog drinken en toch lekker in slaap vallen.

 
Ik vraag me af of 'jullie groene thee drinkers' ;-) nadien niet extra moe worden van een kopje of kan groene thee. Naar mijn idee betekent een pepmiddel gebruiken dat je van je reserves gaat lenen. Als ik mezelf oppep weet ik dat ik daarna extra rust nodig heb omdat ik dan extra moe ben. Dit is voor mij tevens een reden om me zo min mogelijk op te peppen. Ik ga liever een 30-60 minuten mediteren om mezelf weer fit te maken.

Drinken jullie ook wel eens een dag geen groene thee? Hoe voel je je dan?

Ben je niet moe als de cafeïne van de thee is uitgewerkt?

 
Dennis,

Werkelijk nergens last van. Ik kan makkelijk zonder groene thee en ben er dus niet van afhankelijk. Ik ervaar ook geen vermoeidheid of andere verschijnselen die jij noemt.

Mike

 
Ik drink ook geregeld thee, zeker elke dag wel 3 of 4 kopjes. Vaak is het groene maar soms ook witte of sterrenmix.

Het is lang geleden dat ik een dag geen thee heb gedronken. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen. Ik dacht namelijk altijd dat het geheel veilig en gezond was, maar als ik dit topic zo lees weet ik het toch niet zeker. Ook drink ik het vaak vlak voor het slapengaan en ik kom altijd zo moeilijk in slaap... zou dat hieraan kunnen liggen?

 
In Azie is het een gouden regel om NOOIT na 18.00 u groene thee te drinken! Anders, zo weet men, kom je maar moeilijk in slaap.

Mike

 
Ik heb vandaag de hele dag nog geen thee gehad en neem het vanavond ook niet meer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er toch stiekem wel een beetje behoefte aan heb, die lekkere warme drank. Ik mis het erger dan ik dacht :eek:.

Ben benieuwd of ik dan vanavond ook beter in slaap val. Heb ik wel nodig, want overmorgen begint school weer.

 
Midori, je kunt ook gewoon lekker warm water drinken. En de thee overdag, gemberthee is heerlijk verwarmend, heb je dit wel eens gedronken?

 
Gewoon alleen warm water, is dat lekker? Dat heb ik werkelijk nog nooit gehad nee. Ook gemberthee heb ik nog nooit gedronken.

Honing vind ik eerlijk gezegd niet zo lekker, ik heb het wel eens geprobeerd maar vond het helemaal niks.

 
Er zijn verschillende soorten honing met verschillende smaken. Hou je van kaneel? Dan kan je kaneel door de honing doen en krijgt de honing een kaneelsmaak. Zo heb ik thuis ook vanillehoning en anijshoning gemaakt van vanillepoeder en anijszaadpoeder.

Gember vind ik heerlijk, maar het moet wel langer dan even trekken. Ik maak vaak een liter in een thermosfles. Daar doe ik schijfje gember in. Wat ook kan is een pannetje water met gember koken.

Gewoon warm water vind ik ook prima om te drinken, vooral als het gevitaliseerd water is.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.645
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan