grasgevoerd vlees

Tuna maakte er 2 maanden geleden al melding van: genetisch gemodificeerd gras:

http://naturalsociety.com/kiss-grass-fed-beef-goodbye-scotts-gmo-grass-approved/

Mike

 
Eten jullie dagelijks vlees? Ik eet nu misschien wel heel veel... soms stoofpotje 's ochtends 's middags en 's avonds.. met behoorlijke hoeveelheid vlees (en boter/kokosolie etc.)

 
Muis,

Ik eet niet iedere dag vlees, maar toch wel 5 dagen per week. Het vlees is van Schotse Hooglanders of van Hoeve Biesland. Het meeste eet ik orgaanvlees, maar stoofpotten zijn ook erg lekker.

 
Jaaa... stoofpotten!! Ik had nu een stoofpotje met rode kool en appel en ossenstaart, alleen krijg ik nu veel zure oprispingen, heb ook 1 tablet betaine HCL geslikt en rauwmelkse geitenkaas gehad... ik vraag me af waar het van komt, had hier geen last van.

 
Emté wil alleen vlees van limousin runderen. De term natuurvlees is in deze wat ons betreft misleidend. Limousins staan in de winterperiode op stal en worden niet grasgevoerd gehouden. Natuurlijk is dit vlees een mooi alternatief voor de consument die normaal gesproken tevreden is met supermarktvlees, maar het mag zich niet vergelijken met 100% grasgevoerd vlees, wat natuurvlees tot dusver altijd was.

Supermarkten en vlees, het blijft een gekke combinatie...

 
Ik denk wel dat ze lekker vlees hebben,maar het nadeel is dat ik ook altijd KIP wil bestellen en zij verkopen geen kip die buiten heeft gelopen,zo moeilijk aan te komen! Scharrelen in de stal is voor mij niet genoeg,een blije kio is een kip die buiten loopt,in de zon ligt en GRAS eet!!! Dan kan ik wel alleen maar rundvlees bestellen maar zit nog zonder kip. Rund is duurder,dus soms wordt het een kippenpoot. Ik kan niet voor 150,00 euro vlees bestellen,zo'n grote vriezer heb ik niet en ken niemand in mijn omgeving die bv de helft zou willen bestellen. Zit er met alle sites mee die grasgevoerd rund verkopen. Ook Schotse Hooglanders verkoopt kip die nooit buiten komt. Ik heb nu weer besteld bij Zorgnatuur,zowel de botten en de kip. Van sommige bedrijven kun je ook geen buitenkip meer kopen waar het eerder wel kon ivm met steeds de vogelgriep en mogen de kippen niet naar buiten. Wij hebben zelf 12 kippen en die lopen altijd buiten,na de lunch mogen ze "los" uit de stal,anders eten ze de kaas van mijn brood! Het EERSTE wat elke kip eet zodra de deur open gaat: GRAS!! En dat zie je ze eten totdat ze 's avonds weer naar de stal sjokken,plus natuurlijk alle muggen,slakjes,vliegen,padjes etc. Als de zon schijnt ploffen ze in een zandkuil met de vleugels wijd,ik wil liever echt geen kip eten die niet zo'n leven heeft gehad. Bestel ik bij de een alleen het rund en bij de ander kip zit ik met hoge bezorgkosten van meestal 8,95 per bezorging!
 
Ik denk wel dat ze lekker vlees hebben,maar het nadeel is dat ik ook altijd KIP wil bestellen en zij verkopen geen kip die buiten heeft gelopen,zo moeilijk aan te komen! Scharrelen in de stal is voor mij niet genoeg,een blije kio is een kip die buiten loopt,in de zon ligt en GRAS eet!!! Dan kan ik wel alleen maar rundvlees bestellen maar zit nog zonder kip. Rund is duurder,dus soms wordt het een kippenpoot. Ik kan niet voor 150,00 euro vlees bestellen,zo'n grote vriezer heb ik niet en ken niemand in mijn omgeving die bv de helft zou willen bestellen. Zit er met alle sites mee die grasgevoerd rund verkopen. Ook Schotse Hooglanders verkoopt kip die nooit buiten komt. Ik heb nu weer besteld bij Zorgnatuur,zowel de botten en de kip. Van sommige bedrijven kun je ook geen buitenkip meer kopen waar het eerder wel kon ivm met steeds de vogelgriep en mogen de kippen niet naar buiten. Wij hebben zelf 12 kippen en die lopen altijd buiten,na de lunch mogen ze "los" uit de stal,anders eten ze de kaas van mijn brood! Het EERSTE wat elke kip eet zodra de deur open gaat: GRAS!! En dat zie je ze eten totdat ze 's avonds weer naar de stal sjokken,plus natuurlijk alle muggen,slakjes,vliegen,padjes etc. Als de zon schijnt ploffen ze in een zandkuil met de vleugels wijd,ik wil liever echt geen kip eten die niet zo'n leven heeft gehad. Bestel ik bij de een alleen het rund en bij de ander kip zit ik met hoge bezorgkosten van meestal 8,95 per bezorging!

Ja kip is lastig ja, worden ook volop gevaccineerd, daarnaast is rundvlees rijker qua nutriënten, dus ik dat wil ik hebben en heb daarom een extra koelkastje aangeschaft, "probleem" opgelost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Ja kip is lastig ja, worden ook volop gevaccineerd, daarnaast is rundvlees rijker qua nutriënten, dus ik dat wil ik hebben en heb daarom een extra koelkastje aangeschaft, "probleem" opgelost.
de kip die ik koop wordt ( nog) niet gevaccineerd gelukkig,TOT het verplicht wordt,want daar gaan we wel naar toe.
 
de kip die ik koop wordt ( nog) niet gevaccineerd gelukkig,TOT het verplicht wordt,want daar gaan we wel naar toe.

Waar koop je die dan?
Want wat ik begrijp is dat er al jarenlang verplichte vaccs zijn voor kippen. En niet zo'n beetje ook.
 
o.a. Polderhoen
Oranjehoen
Kromhoeksterkip,
adressen voor kip zonder antibiotica en niet gevaccineerd.

Okay nou ben benieuwd, ik heb een email gestuurd naar Polderhoen, omdat ik laatst had begrepen dat er bij professionele houders (van 250 of meer kippen) vaccinaties verplicht zijn.



Ik laat het even weten wanneer ik bericht terug heb.
 
Okay nou ben benieuwd, ik heb een email gestuurd naar Polderhoen, omdat ik laatst had begrepen dat er bij professionele houders (van 250 of meer kippen) vaccinaties verplicht zijn.



Ik laat het even weten wanneer ik bericht terug heb.
daar ben ik ook benieuwd naar.
 
de kip die ik koop wordt ( nog) niet gevaccineerd gelukkig,TOT het verplicht wordt,want daar gaan we wel naar toe.

Helaas klopt het dat ook bio kippen al jarenglang gevaccineerd worden, ik heb antwoord gekregen van Polderhoen:

Goedemorgen,



Ja dat klopt, dat is bepaald vanuit de overheid en daar wordt ook op gecontroleerd.

Daar komen wij helaas niet onderuit.



Groeten,



Bart Kok
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan