Goede zaak?!

Enjoy

New member
Teletekst di 18 dec

***************************************

Kind rauwe-groente-eter uit huis

***************************************

` Jeugdzorg begint een spoedprocedure

om de 15-jarige Tom Watkins,die alleen

rauwe groente eet,uit huis te plaatsen.

Dat heeft jeugdzorg gezegd tegen moeder

Francis Kenter,die ervan overtuigd is

dat gekookt eten ongezond is.

Cruciaal voor jeugdzorg is dat Tom niet

naar school gaat.Volgens Kenter kan hij

niet naar een normale school,omdat hij

dan in aanraking zal komen met ongezond

eten.Ze geeft Tom thuis les,maar heeft

daarvoor geen toestemming.

In 2008 is een documentaire gemaakt

over Kenter en haar zoon,die tot veel

commotie leidde.Gisteren was op tv een

vervolgdocumentaire te zien.

***************************************

 
Bij het zien van alleen de trailer al gingen me de haren recht overeind staan. Wat een sectarische indoctrinatie. Mag een kind nog zelf beslissen hoe hij wil eten. Sturing is prima, maar dit gaat echt te ver. En die moeder, zo bleek, mager en ingevallen, zag er helemaal niet gezond uit. Dat geldt natuurlijk ook voor haar zoon. Hij zit in haar web en kan zijn mening hierover niet uiten. Zij heeft hem helemaal in haar macht.

Jammer dat ik de documentaire niet heb gezien. Wie weet biedt Uitzending Gemist nog een kans.

 
Héééé Asaya, lief van je :p, dank je wel. Ga als ik tijd heb ff kijken

 
We moeten oppassen dat de overheid dit soort 'excessen' niet gaat gebruiken om de overhand te krijgen in een andere doctrine. Dan mogen we straks helemaal niet meer zelf bepalen wat goed is en moeten we luisteren naar het Voedingcentrum etc.

Het zal niet de eerste keer zijn dat de overheid een exces gebruikt om vergaande maatregelen te treffen en hun agenda verder uit te rollen.

Als voorbeeld: duizenden doden per jaar door asperine overdosis, maar als 1 iemand overlijdt na het gebruik van paddestoelen en in de gracht verdrinkt, dan worden paddestoelen verboden.

 
Ze hebben het verwijderd, zie ik nu.

De Telegraaf vond mijn mening zeker niet leuk.

 
lees net op internet dat tom is ondergedoken voordat jeugdzorg hem uit huis plaatst.

hopen maar dat ze hem niet kunnen vinden dan.

maar als ik film zie krijgt hij volgens mij wel wagt vetten binnen want ik zie ze uit een kokosnoot drinken.

hopen maar dat ze de hond meenemen krijgt hij tenminste eindelijk echt voer.

sheila

 
Waarom gebeurt het bij een rauw eten kind wel,

maar niet bij ouders die hun kinderen alleen maar frituur voeren?

Die zijn er ook maar zat en dat doet veel meer kwaad dan dit.

Laat de media daar eens een docu over maken.

Er zijn nog wel meer ouders die denken dat rauw/vegetarisch te gek is

en hun kinderen ook zo opvoeden maar omdat ze niet in de media komen

gaat dat zijn gangetje. Nu is het ineens hip om dit gezin aan te pakken

gezien ze bekend zijn geworden.

Als jeugdzorg zo gedreven is mogen ze zich wel eens druk gaan maken

om al die kinderen met een mora-trauma.

Elke dag frikadellen en friet is meer kindermishandeling dan fruit en noten.

Blijft een lastig punt, bepalen wat wel en niet goed is (voor de overheid)

en in hoeverre er ingegrepen mag worden.

Zou het zelf vreselijk vinden als jeugdzorg zou zeggen dat ik mijn kinderen

geen paleo-voeding mocht voorschotelen.

Aan de andere kant zullen kinderen met WAPdieet en paleo kerngezond zijn en zal

een dokter geen reden zien voor uithuisplaatsing. Probleem opgelost.

 
Volgens mij gaat het NU niet omdat hij rauw eet maar meer omdat Tom al drie jaar niet naar school gaat. Als reden geeft moeder op dat Tom wordt gepest als hij rauw eet op school. Natuurlijk speelt het verleden mee maar moeder maakt het haar zelf en haar zoon niet echt makkelijk.

Deze moeder is veel te extremistisch in haar gedrag, zo wilt ze dat Tom geen vis eet omdat er kwik inzit. Dat mag wel zo zijn maar elke dag in Amsterdam wonen lijkt mij ook niet gezond qua lucht. Deze moeder lijdt aan regelrechte Orthorexia ( als gezond niet meer gezond is )

Maar het blijft wel raar dat je geen enkele instelling hoort over de suikerbommen en gefrituurd voedsel wat veel kinderen hier in Nederland dagelijks binnen krijgen.

 
Ik heb de docu gezien. Tom dreigt in de docu uit huis te worden geplaatst door jeugdzorg omdat hij te klein is. De aanklacht wordt trouwens door de rechter verworpen omdat men niet kan bewijzen dat het door rauw eten komt.

De moeder speelt met vuur door Tom al drie jaar thuis te houden. Toch vind ik dat een kind die al 10 jaar ( deels ) vrijwillig kiest voor rauw en niet naar school gaat je maar beter de hele zaak kan laten rusten.

Over 1 jaar is hij leerplicht af en over 3 jaar 18 jaar en dan mag hij zelf bepalen wat hij wilt doen met zijn leven. Wat willen ze dan bij jeugdzorg? 3 jaar lang een puberend kind uit huis plaatsen? Nee, dat gaat echt niet werken ben ik bang.

 
Gewoon Bram, jij verwoordt precies wat ik denk. Ook ik vind de moeder te extremistisch in haar gedrag. Maar vind het vreemd dat moeder (of vaders) die hun kinderen dagelijks op frituurwaren zetten ongestoord hun gang kunnen gaan en dat Jeugdzorg alleen de heksenjacht opent op Tom en zijn moeder.

Wil er wel aan toevoegen dat ik het gedrag van Tom wel eigenaardig vond. Kreeg niet de indruk (beter gezegd het gevoel) dat hij achter zijn moeder's principes staat maar haar niet wil kwetsen omdat hij van haar houdt. Dus loyaliteitsconflict.

 
Wil er nog aan toevoegen dat ik het niet gezond vind dat hij zo geïsoleerd opgroeit i.p.v. dagelijks in contact te komen met leeftijdsgenoten. Voor je ontwikkeling is heerlijk puberen en de wereld ontdekken toch heel belangrijk....? Zo kom je er achter wie jij bent. Maar deze moeder geeft haar zoon niet de ruimte om dit te ontwikkelen. Bbbrrrr

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan