Goede zaak?!

Ik vind het niet normaal dat ze dit kind uit huis plaatsen wat de reden ook is. Te klein, rauwe voeding, 3 jaar niet naar school.

Iedereen kan volgens mij zien dat alles wat deze moeder voor haar kind doet vanuit de beste bedoelingen wordt gedaan. De liefde voor haar kind spat ervan af, dat is althans wat ik voel. Het is misschien niet de goede manier maar haar bedoelingen zijn goed.

Ze probeert haar kind in bescherming te nemen voor alles wat in deze wereld voor "normaal" moet doorgaan wat voeding betreft. So what?????

Nee, je kind laten verzieken, het overal aan bloot stellen, het kind maar geld in de handen duwen en hem/haar maar zelf laten uitzoeken wat het eet. ( 's morgens al chips etend en cola drinkend naar school, in de pauze naar Albert Heijn vette koeken , saucijzenbroodjes,energy drankjes laten halen etc... 's avonds veel ouders te moe om te koken, dus afhaal maaltijd of kant en klaar maaltijd.... voor de tv wéér een zootje ongeregeld bij elkaar snacken...).

Kinderen zijn beïnvloedbaar voor al die verleidingen en kunnen de gevolgen nog niet overzien van hun wangedrag.

Ouders moeten hun kind hier tegen proberen te beschermen en dat is niet gemakkelijk in deze verziekte maatschappij dat kan ik je vertellen.

Je kind tegenwoordig gezond willen laten opgroeien? Je hebt er bijna een dagtaak aan, dat gaat niet tussen de soep en de aardappelen door.

Mijns inziens stond deze vrouw er wel voor open om één en ander te veranderen in zijn "dieet" als ze hadden kunnen bewijzen dat Tom door haar voeding zo klein was.

Mijn God die vrouw staat de hele dag in de keuken voor haar kind massa's groenten te bereiden, groentesappen, fruitsappen, noten, kiemen, pitten en zaden en wat weet ik en dan nemen ze haar kind af?

Deze vrouw heeft zo te zien maar één doel voor ogen: haar kind gezond houden/maken, helaas schiet ze hierin te ver door( naar onze mening) maar zij is er heilig van overtuigd dat ze het goed doet.

Denken ze in dit land nu echt dat ze hier iets mee gaan bereiken door hem uit huis te plaatsen?

Mijn hart huilt voor deze moeder en haar kind, ik ben er kapot van dat zoiets mogelijk is.

Ik had niet de indruk dat het kind ongelukkig was met zijn vriendinnetje, zijn drumstel en zijn skateboard :)

Zijn broer en haar exman spraken ook niet bepaald vijandig over die vrouw.

Iedereen zit hier maar op zijn hoge troon ( Rechter, Bureau Jeugdzorg, Arts ) belangrijk te wezen maar niemand schijnt op het idee te komen om eens een goed gesprek aan te gaan met die vrouw en haar kind met de bedoeling die moeder met haar kind echt te helpen.

Een gesprek van hart tot hart. Hoe durft de rechter aan dat kind te vragen: eet je wel eens frieten met kroketten? ( alsof dit een levensbehoefte is) en er dan vervolgens nog achteraan te zeggen: of krijg je dan slaag? De wijsheid ( en medemenselijkheid) bij dit soort mensen is toch echt ver te zoeken.

Ik kan me de machteloosheid van die moeder zo goed voorstellen.

Ze wilt het allerbeste voor haar kind en dan nemen ze je vervolgens het kind af.

Maar ouders die in alle opzichten hun kind mishandelen ( je kind niet in bescherming nemen voor allerlei uitspattingen van deze maatschappij) krijgen alle hulp.

Tv programma's als Help mijn kind is te dik, Obesitas, Te dik,Te dun en wat weet ik zijn hier het bewijs van.

Programma's waarin openlijk aan miljoenen Nederlanders wordt bekend dat de ouders niet koken, er geen gezonde voeding in huis is (ik wil zwijgen dat de kinderen het binnen krijgen), de kinderen de hele dag niets anders doen dan uren op hun slaapkamer tv kijken of gamen, en zich vol stoppen met junkfood en liters frisdrank.

Die kinderen plaatsen ze toch ook niet uit huis???????? Nee, die krijgen " HULP " van zgn. diëtisten die weer in dienst staan van....het voedingscentrum etc....kunnen ze die mensen weer aan de light producten helpen en aan de Becel en aan de Nutra Sweet en aan de cholesterolremmers....

Ze zeggen dat het kind uit huis wordt geplaatst omdat ze het kind uit school houdt maar daar geloof ik niks van.

Waarom geven ze haar niet de toestemming om dat kind thuis les te geven? Volgens mij gebeurd dit toch wel vaker in Nederland?

Nee, volgens mij moet zij als voorbeeld dienen om te laten zien wat er gebeurd als je in dit land het heft in eigen handen gaat nemen.

We mogen niet te gezond, te goed ontwikkeld, te zelfredzaam worden in dit land.

De overheid beslist over ons. En wij hebben niks te zeggen nog niet eens over onze eigen kinderen.

Wel als het de kas spekt ( laat je kinderen gerust roken, wiet roken, energydrankjes drinken, alcohol nuttigen want dat hoort erbij, daar moeten ze mee experimenteren....is goed voor hun ontwikkeling). BELACHELIJK!

Ik raak hier niet over uitgepraat maar ik moet wel. De plicht roept! Ik ga een Super gezonde smoothie maken voor mijn zoon van 19 jaar.

Met heeeeeel veel verzadigd vet erin, ik geloof er heilig in dat dat goed is voor zijn cellen. Gelukkig is hij al 19 jaar en kunnen ze hem niet meer uit huis plaatsen want anders zouden ze het zeker doen. Zij met hun antivet campagne. Vandaar dit soort onnozele beslissingen natuurlijk, een weldenkend mens zou zoiets nooit in zijn hoofd halen.

 
Food en mood,

Precies wat ik ook vind.

Tot welke leeftijd ben je leerplichtig eigenlijk

Tm je 17 e of tot je 17 e?

En ze doen wel net of de reden van uit huis willen plaatsen het rauwe voedsel is,maar ik denk dat het toch echt om het niet naar school gaan gaat.Als de rechter gaat zeggen van we vinden het goed dat hij thuis les krijgt,dan krijgen ze heel NL over hun heen natuurlijk.

@my body

Ook vreemd dat de telegraaf het weggehaald heeft,heb het niet gelezen.Wat schreef je dan,net zoiets als hier boven?

 
Quote:
@my body

Ook vreemd dat de telegraaf het weggehaald heeft,heb het niet gelezen.Wat schreef je dan,net zoiets als hier boven?



Ja zoiets, maar niet zo mooi beschreven, want daar ben ik niet zo goed in.

Wel dat ik het heel eng vind, dat ze Tom uit huis willen plaatsen.

En dat wat voeding betreft iedereen zijn eigen keuze mag maken.

 
@Food en mood, helemaal right on! Bedankt voor jouw stuk!

Ze zou eigenlijk dit forum eens moeten onderzoeken. Ik at tot voor kort geen vlees, maar heb net zelfs mijn eerste kippenlevertjes gekocht. Change is mogelijk :)

 
Ik heb me al eerder uitgelaten over het zelfbeschikkingsrecht van Francis en Tom, waar de overheid m.i. niets mee te maken heeft. Ik ben het dus zeer zeker niet eens met deze zeer schadelijke actie van Bureau Jeugdzorg, de zoveelste wandaad van hun kant.

Anderszijds ben ik ook niet te spreken over de starre en naieve opstelling van Francis, die zichzelf op ramkoers heeft geplaatst met de overheid. Ikwilvet slaat de spijker op de kop als ze schijft:

Quote:
Ik heb ook het gevoel dat ze het (onbewust) met opzet allemaal op de spits drijft, het lijkt wel of ze voelt dat het zo niet verder kan maar ze kan ook niet meer terug.


https://www.fatsforum.nl/topic/kanker-natuurlijk-genezen/page/10#post-34965

En:

Quote:
Ik vind ook (tot mijn verbazing) dat de hulpverlening best heel redeljk is, ze komen nog met gewelde sesamzaadjes aandragen en andere oplossingen die in dat maffe dieet passen maar ze wil nergens van weten. Zelfs die guru zegt geef dat kind rauwe melk en boter, gaat ze ook niet op. Ze wil geen oplossing, het gaat helemaal niet om het eten, het gaat veel verder dan dat.


https://www.fatsforum.nl/topic/kanker-natuurlijk-genezen/page/10#post-34942

Francis Kenter spreekt al in de eerste docu (RAUW, 2008) uit dat zij en haar zoon 'pioniers' zijn, iets wat bevestigd wordt door David Wolfe in de tweede docu (RAUWER, 2012), die een zeer kwalijke rol inneemt, wat ook wordt opgemerkt door Tanja:

Quote:
Dat die David Wolfe hem ook nog voor z'n karretje spant vond ik bijna sektarisch. Moet hij ook nog de wereld gaan veranderen (en dat allemaal op rauwe voeding, ga d'r maar aanstaan).


https://www.fatsforum.nl/topic/kanker-natuurlijk-genezen/page/10#post-34950

En Pike:

Quote:
Het tenenkrommend verhaal daarvoor over dat Tom heel Nederland kan gaan veranderen, en later zelfs de hele wereld, om ook rauw te gaan eten vond ik wel erg.


https://www.fatsforum.nl/topic/kanker-natuurlijk-genezen/page/9#post-34846

En nu zitten we dus in een situatie waarin Tom is ondergedoken. Een situatie waar zowel de overheid als Francis voor verantwoordelijk zijn. Overigens lijkt het me niet zo moeilijk voor de autoriteiten om Tom te vinden: hij kan zich immers alleen maar in rauwe kringen bevinden en dat is een heel klein kringetje. Heel triest allemaal. Gisteravond besteedde het programma Nieuwsuur nog aandacht aan deze kwestie.

Mike

 
Zojuist de door MyBody geplaatste reactie van Alex Greve gelezen, waarin hij schrijft:

Quote:
O koolhydraatarm-minnend Nederland…wanneer dringt het tot je door…. we hebben koolhydraten NODIG… in grote hoeveelheden, omdat elke cel in je lichaam erom vraagt.


Een GROTE MISSER, als je het mij vraagt! Verder kan ik me inhoudelijk wel grotendeels vinden in wat hij schrijft. Vooral deze opmerking over David Wolfe is goed:

Quote:
En waarom verbergt hij altijd zijn waistline in van die wijde Maya-achtige kleding? Eet je stiekem niet rauw misschien terwijl je het Evangelie loopt te verkondigen?


Ik kan het niet helemaal hard maken, maar ik heb uit betrouwbare Amerikaanse bron vernomen dat hij wel degelijk stiekem rauw orgaanvlees eet. Keihard bewijs voor deze bewering is er echter (nog) niet, maar ik ben geneigd dit te geloven!

Mike

 
Hier een zonder zijn poncho aan:

http://api.ning.com/files/4kgMEf1oHfnp5yrtsF6Xdr7-5R2dmGWaOtVwU12Z86-6UfT0jTKjvXqJCfMvLJqfFimCZ7tTunWnsv0ZXiPCR0smtcjtrIQ7/aad1a3ff262d39bbe111fecbdb8b5a9e.jpg

B.t.w ik vind het een erg fanatieke man. Te fanatiek, alsof hij op de hele dag adrenaline loopt. Hij kijkt ook een beetje raar uit zijn ogen. Ik vond het heel onverantwoordelijk wat hij tegen Tom zei, wat een last draagt die jongen. De moeder heeft een groot web geweven waar ze Tom goed in vast blijft houden. Zo kan hij als het aan haar ligt eeuwig in de warme moederschoot beschermt blijven en kan ze lekker blijven door moederen. Eens komt de dag dat hij toch zonder zal moeten en in de maatschappij moet functioneren en dan? Ja er is heel veel mis met scholing en voeding in de wereld. Maar dit gaat het ook niet worden..

Ik hoop maar dat het goed gaat komen met Tom.

 
Alleen al het feit dat een aanhanger van rauw eten zélf suggereert dat die wolfe wel vlees zal eten omdat hij anders slanker zou zijn wil toch wel zeggen dat het dus als een paal boven water staat dat je langzaam wegteert op alleen rauw zonder vlees. Hoe kan dat dan een gezond dieet zijn? hoe moet je kinderen krijgen en voeden met een lichaam dat helemaal schraal is, en hoe moet het als het veel regent, er is een slechte oogst, wat vreten we dan?

 
Quote:
De moeder heeft een groot web geweven waar ze Tom goed in vast blijft houden. Zo kan hij als het aan haar ligt eeuwig in de warme moederschoot beschermt blijven en kan ze lekker blijven door moederen. Eens komt de dag dat hij toch zonder zal moeten en in de maatschappij moet functioneren en dan?


Heb je dat verjaardagsetentje van Tom gezien in die documentaire? Daar zat hij dan, alleen met zijn moeder en zijn vriendinnetje. Waar was de rest van zijn vrienden en vriendinnen? Hij zit in een sociaal isolement en dit is minstens zo ongezond als het rauwe eten!

Mike

 
Arjan,

de link komt op de algemene site van de Telegraaf. Zie zo niet het stuk staan wat je bedoelt, is er geen rechtstreekse link?

Lia

 
stond vandaag ook in ons regionaal dagblad.

Over een half jaar gaan ze emigreren naar Australie (want daar is raw food helemaal

"hot") en in een raw food commune wonen.

Dia.

 
Uit het artikel:

'Sinds vier jaar staat er bij het gezin alleen nog natuurvoeding op tafel. De producten die de famile eet, zijn vers, regionaal, biologisch, seizoensgebonden en onbewerkt'

Dan moet je inderdaad naar Australie verhuizen want fruit en veel andere dingen die de raw fooders eten zijn er in Nederland iig in de winter hier niet vers en seizoensgebonden te krijgen.

Veganisten en raw fooders hebben blijkbaar sowieso het idee dat wij hier niet "horen" maar alleen in de tropen zouden moeten wonen zie hier:

Beste Boele, alle fruit en heel veel van de groente die jij nu eet moeten allemaal worden ingevlogen, soms vanaf de andere kant van de wereld. Hoe natuurlijk is dat en hoe houdbaar is een dergelijke manier van eten? Daarbij vraag ik mij af dat als God, of de natuur zo je wil, het zo bedoelt had dat wij hier in het noorden het hele jaar fruit zouden eten dan zou het er toch het hele jaar groeien? En niet een fractie van de tijd?

Verder heb ik bewondering voor je bevlogenheid en enthousiasme!

Beantwoorden ·

.

.

Boele Ytsma 3 dagen geleden

Daar heb je wel een punt. Maar denk dat we eigenlijk ook een tropische soort zijn en eigenlijk helemaal niet thuishoren in deze noordelijke streken. We verwarmen onze huizen ook, omdat we in dit klimaat ons anders niet kunnen handhaven. Dus in zekere zin is ons leven helemaal wat onnatuurlijk. Trouwens fruit wordt gelukkig vooral per schip vervoerd. En er is nog heel wat inheems fruit en locale groente... :)

Beantwoorden · in reactie op silversurfer1776

.

.

silversurfer1776 3 dagen geleden

Nou mijn (en jouw) witte huid doet het niet zo heel goed in de tropen vrees ik :) Maar wat betreft het verwarmen van onze huizen heb jij dan ook weer gelijk.

Beantwoorden · in reactie op Boele Ytsma

.

.

Boele Ytsma 3 dagen geleden

Komt omdat we al een tijdje uit de tropen weg zijn, vrees ik. Tijdens deze donkere dagen verlang ik er soms wel weer naar terug... :)

Direct link:



 
Ik zag meteen al dat die moeder er niet best uitzag .

Ik vraag me alleen af waar dit eindigt .

Worden straks ook kinderen uit huis geplaatst als ze niet zijn ingeent ?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.317
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan