goed nieuws!

G

Guest

Guest
Ik ben een tijdje afwezig geweest, maar dat had een reden: ik ben zwanger!

Ondanks mijn onregelmatige cyclus ben ik toch zwanger geworden. Ik was altijd bang dat ik onvruchtbaar zou zijn, dus dit is voor mij super nieuws. Door alle goede adviezen van weston price heb ik misschien toch een goede basis kunnen leggen voor het zwanger worden.

Ik heb een aantal vraagjes: wat mag ik nu niet meer eten nu ik zwanger ben? mag ik nog wel rauwe kaas en melk enz.. en hoe zit het met rood vlees? en eieren. en wat moet ik juist eten nu ik zwanger ben? Ik doe nu eigenlijk nog niet zoveel anders dan voorheen, want ik denk dat mijn voeding die ik voorheen at ook nu super goed is.

Ik neem nu elke ochtend levertraan.

Wat wel erg jammer is dat ik nu even een tijdje niet aan rauwe melk kan komen, maar kan ik ook demeter melk kopen(volgens mij is die niet gehomogeniseerd) en daar dan kefir bij doen?

Wat kun je doen tegen misselijkheid? ben nu op dit moment ook misselijk....

Naja er zullen de komende tijd nog wel meer vraagjes komen.

Eerst maar weer bedankt voor jullie reacties!

Petra

 
Gefeliciteerd! Ik ben geen vrouw en dus geen ervaringsdeskundige maar volgens mij is er ergens een nederlandse vertaling van de westonprice over Zwanger worden/zijn.

Verder hoef je weinig te veranderen... je levertraan/eigelen/rauwe melk/rood vlees mag je volop nuttigen hoor zover ik weet.

Goede vetten/eiwitten aanvullen met goede koolhydraat bronnen ;-)

 
Petrah,

Gefeliciteerd, kijk dat zijn berichten.

Er zullen vanzelf wel adviezen volgen van diegene die zwanger zijn of al kinderen hebben.

Wij hebben geen kinderen dus ik kan niet uit ervaring meepraten.

Maar blijf lekker WAPF eten, dan gaat het helemaal goed.

Lever is ook erg goed voor zwangere en (straks) zogende vrouwen.

Jammer dat je geen rauwe melk meer kunt krijgen, is de boer gestopt? :|

Als je dan die demeter melk koopt, die natuurlijk gepasteuriseerd is maak er dan inderdaad kefir en yoghurt van dan maak je er iig een beter product van. En dan maar hopelijk weer zo snel mogelijk naar rauwe melk.

Lia

 
Petrah,

Het duurt nog een hele tijd (alhoewel de tijd snel gaat) maar heb je ook al nagedacht over vaccinaties straks als jullie kleine geboren is?

Op mijn site vind je een aantal links naar sites hierover, kun je je alvast inlezen en een oordeel vormen.

Lia

 
Dag Petrah,

Gefeliciteerd. Zelf hebben wij er ook wat meer moeten voor doen om onze 2 kleine deugnietjes te kunnen krijgen.

Zelf was ik onder behandeling van een Vlaamse gynaecoloog die bloedonderzoek deed en op basis hiervan kon zeggen voor welke voeding je overgevoelig was en moest opletten. In Nederland wordt dit volgens mij niet standaard gedaan. Misschien is dit een bruikbare tip voor je.

 
Gefeliciteerd Petrah, super! Ik ben zelf vaak zwanger geweest, maar heb 1 gezonde dochter. Ik wilde dat ik voor die tijd meer met voeding bezig was geweest..... Een fijne gezonde zwangerschap! De eerste wapf baby op dit forum? :wink:

 
O ja, wat ook belangrijk is om te weten (indien je het nog niet wist) is om de navelstreng niet meteen door te knippen bij de geboorte zoals ze doorgaans doen in ziekenhuizen, want er moet normaal gezien nog bloed stromen van de placenta naar de baby via de navelstreng en indien te vroeg afgeknipt, dan verliest het kind veel belangrijke voedingsstoffen.

van deze site:

De voordelen van het laten uitkloppen van de navelstreng zijn niet gering. Er is sprake van de al genoemde 'extra' bloedtoevoer. Dit heeft de volgende voordelen:

1 - De baby krijgt een grote hoeveelheid ijzer binnen. Hierdoor kan bloedarmoede in de eerste levensperiode worden voorkomen.

2- Bij prematuren kan de 'extra' bloedtoevoer er verder voor zorgen dat een bloedtransfusie wordt voorkomen.

3- Ook krijgt het kindje een grote hoeveelheid witte bloedcellen en antistoffen binnen die ontstekingen bestrijden.

4- Er is een grotere hoeveelheid bloedplaatjes, die deeltjes die zorgen voor het stollen van het bloed.

5- Heel belangrijk: De baby krijgt via het navelstrengbloed haar eigen stamcellen binnen, cellen met een grote waarde voor de gezondheid waarvan de betekenis nog steeds niet helemaal wordt begrepen.

Mocht je stamceldonatie overwegen: Dit is niet mogelijk in combinatie met het laten uitkloppen van de navelstreng en het ontneemt het kindje dus de kans om haar eigen stamcellen binnen te krijgen.

6- Het laten uitkloppen van de navelstreng wordt geassocieerd met betere bloedcirculatie in de eerste paar uur

7- Ook wordt de lichaamstemperatuur van de baby beter gereguleerd.

8- Er is een verband aangetoond tussen vitamine k tekort en het vroegtijdig doorknippen van de navelstreng. Het is dus zeer de vraag of het noodzakelijk
is om vitamine k als supplement toe te dienen aan baby's van wie de navelstreng goed is uitgeklopt.

Stamceldonatie is dus totally wrong, dokters hebben dus weet van de belangrijke stoffen die erin zitten, maar stelen die liever van pasgeborenen, om meer geld te verdienen!

 
gefeliciteerd, super leuk voor jullie.

Misschien helpt gember tegen de zwangerschaps- misselijkheid heb ik wel eens gelezen.

Helpt ook bij wagenziekte.

 
oooooooooh wat leuk om de reacties allemaal te lezen!

Het is veel wat op me af komt, maar ik ga het allemaal even rustig doorlezen. Super bedankt! en ik houd jullie op de hoogte!

 
joehoe als het goed is kan ik wel weer rauwe melk krijgen. Ik heb nog even gevraagd wat de koeien nu te eten krijgen in deze tijd. Ook heb ik weer kefir besteld.

Vanmiddag haal ik even demeter biogarde kwark op. Lekker vet! Ik eet eieren. Voor de magnesium en vele andere mineralen drink ik nog altijd sole. Om aan de 100 gram koolhydraten te komen neem ik of klein beetje zoete aardappel, witte rijst of quinoa. Ik neem levertraan. Volle yoghurt, vlees, wilde zalm. Vanavond weer gefermerteerde witte kool oftewel zuurkool:)

En dan ga ik me ook maar eens wagen aan lever. Iemand een lekker recept daarvoor? Heb weleens gehoord lever met appeltje bakken en uitjes.

Nou volgens mij ben ik met mijn voeding alweer een heel eind op weg! Iemand nog een waardevolle aanvulling?

Ik moet wel zeggen dat mijn eetlust wat verminderd is. Ik eet mijn eten wel op, maar mijn eetlust is wat veranderd. Helaas staat het warme eten me tegen als ik er aan denk, maar zodra ik het eet is het wel goed. Nou hopelijk komt het allemaal goed!

Het is nu 10 weken!!

 
welke thee kan ik het beste drinken? Ik drink nu weleens witte thee van simon en levelt

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan