goed nieuws!

Fantastisch Petrah,

Van harte gefeliciteerd.

Geniet van je zwangerschap met volle teugen ! Ik heb er ook erg van genoten! Het komt met je voeding helemaal goed, je doet het voortreffelijk !

Groet van Jolanda.

 
Dankjewel. Vind ik leuk om te horen!

Even een vraagje mijn schoonmoeder zei: nu mag je geen rauwe melk enz. meer, maar waarom zeggen ze dat? Heeft dat met de bacterien te maken?

 
Hallo,

Even een vraagje over kefir. Dit heb ik weer besteld, want ik dacht is supergezond voor de baby, maar ik heb volgens mij ook wel eens gelezen dat met kefir drank ofzo gemaakt wordt. Klopt dat? dus mijn vraag zit er geen klein beetje alcohol ofzo in? Is het nu veilig voor mij?

 
Kefir heeft niets met alcoholische dranken te maken en er zit ook geen alcohol in. Niet alles geloven wat je leest of hoort maar zelf onderzoek doen!

Mike

 
zou inderdaad niet al te moeilijk doen over wat wel en wat niet. Zolang je weet waar je de rauwe melk vandaan haalt (biologische/ liefst dynamisch).. Mijn vrouw heeft haar hele zwangerschap rauwe melk gedronken en levertraan genomen.. ze was helaas niet volledig WAPF maar kokosolie/ palmolie en rauwemelkse produkten + bio vlees hebben haar wel een zorgeloze zwangerschap gegeven (althans denk ik).. bevalling was ook een snelle en makkelijke voor een 1e kind.. (hij is alweer 4 weken! gaat snel!)

doe wat je goed lijkt en luister vooral niet te veel naar alle adviezen van mensen die het van horen zeggen hebben! Meeste mensen zijn namelijk zeer geschokt als je zwanger bent en rauwe melk drinkt... stelletje onwetenden...

geniet ervan!

 
Petrah,

Gefeliciteerd met je zwangerschap :D

Quote:
dus mijn vraag zit er geen klein beetje alcohol ofzo in?


Er zit wel degelijk alcohol in kefir. Deze hoeveelheden zijn echter zo minimaal dat ik me niet kan voorstellen dat het schadelijk kan zijn voor jou of je kind. Ook produceert de kefir het zogenaamd "schadelijke" koolzuur. Ik zou me er niet zoveel zorgen om maken. Ik denk dat de kefir juist supergezond is voor jou.

 
kefir is de drank der honderd jarigen. Dus die kleine van jou heeft nog heel wat jaren voor de boeg. 8)

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.146
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan