Gezondheid

Gisteren had ik (alleen steeds aan mijn linkerbeen en ,s-avonds) ook een rot gevoel. Is niet voor het eerst. Bij mij heeft het te maken met schildklier. Weet ik zeker.
Slik uiteraard vit B complex enz enz enz.
 
De oorzaak laten vaststellen. Bijv. een bekende oorzaak is vitamine b12-tekort. Bij mij had het ook te maken met dat ik mijn darmflora kapot gemaakt had met voeding blijven eten waarvoor ik allergisch of intolerant was. Dus in mijn geval was b12-suppletie in de vorm van methylcobalamine (zuigtabletjes of druppels voor onder de tong) gebruiken alleen niet genoeg. Ik moest ook precies leren snappen hoe ik mijn darmflora onderuit haalde met welke voeding: want anders zou mijn lichaam ook nooit vitamine b12 op kunnen nemen.
 
Zeker eerst kijken naar oorzaken. Kan je laten testen, zoals met kinesiologie. Soms kan magnesium helpen maar als er (ook) andere verstoringen zijn, zal dat niet voldoende werken. Schildklierproblemen kan je niet altijd zo makkelijk opsporen. Denk ook aan het belang van metaalvrij slapen.
 
Gisteren had ik (alleen steeds aan mijn linkerbeen en ,s-avonds) ook een rot gevoel. Is niet voor het eerst. Bij mij heeft het te maken met schildklier. Weet ik zeker.
Slik uiteraard vit B complex enz enz enz.
Komt waarschijnlijk door te hoge dosering pyridoxine HCl in je B complex; (heb ik ook gehad)
pyridoxaal-5’-fosfaat is de goede B6. (geen last meer sinds ik deze gebruik)
Deze: https://www.smeetsengraas.nl/thorne/basic-b-complex/
is (volgens mij) beter dan deze: https://www.smeetsengraas.nl/thorne/stress-b-complex/
Bij iHerb stuk goedkoper.
 
Laatst bewerkt:
Fred, ik zal me hier in (pyridoxaal 5 fosfaat) gaan verdiepen d.w.z. zodra mijn huidige supplement op is deze andere proberen. Hoe kwam jij erachter? toeval?
 
Fred, ik zal me hier in (pyridoxaal 5 fosfaat) gaan verdiepen d.w.z. zodra mijn huidige supplement op is deze andere proberen. Hoe kwam jij erachter? toeval?
Sven Kramer (schaatser) had een aantal jaren geleden problemen met de coordinatie van zijn benen tijdens trainingen en na neurologisch onderzoek bleek te hoge B6 (de foute) in zijn supplement de oorzaak. 'Toevallig' las ik hierover een artikel en relateerde dit aan het dode gevoel (en prikkelingen) dat(die) ik had (niet met schaatsen hoor;)) in mijn linkerbeen. Overgestapt op P5P en 't ging langzamerhand weg. Ik zou 't potje maar niet opmaken; het wordt nl. steeds erger naarmate je langer gebruikt.
Over e.e.a. is genoeg te vinden op internet.
 
Sven Kramer (schaatser) had een aantal jaren geleden problemen met de coordinatie van zijn benen tijdens trainingen en na neurologisch onderzoek bleek te hoge B6 (de foute) in zijn supplement de oorzaak. 'Toevallig' las ik hierover een artikel en relateerde dit aan het dode gevoel (en prikkelingen) dat(die) ik had (niet met schaatsen hoor;)) in mijn linkerbeen. Overgestapt op P5P en 't ging langzamerhand weg. Ik zou 't potje maar niet opmaken; het wordt nl. steeds erger naarmate je langer gebruikt.
Over e.e.a. is genoeg te vinden op internet.
Van pyridoxaal-5-fosfaat wordt mijn lijf erg onrustig.
Moet echt een minieme dosis gebruiken om p5f te kunnen hanteren, een kruimeltje van een tabletje en dan nog alleen vroeg in de ochtend.
Maar dat lijf van mij zit dan mss wel wat vreemd in elkaar.
 
Vitamine B6 (pyridoxine HCl) zit inderdaad in mijn produkt van Nature,s answer. vloeibaar. Vit. B complex slik ik niet altijd, soms een hele tijd niet. Ik weet wel dat de opname van alle suppl. bij mij niet oke is, daar werk ik al heel lang aan om dat in orde te krijgen. zal die van Smeets gaan toevoegen.
 
Is er bij jou in de buurt een boer waar je groente kan kopen?
ik ga altijd naar zorgboerderij Thedingsweert. Maar in mk tijd, liepen ze allemaal braaf met die dingen op, max zoveel mensen in groentehok (schuurtje naast de winkel) en max zoveel in winkel, dus die volgen gewoon. Ze zijn bang. Misschien toch maar eens andere groenteleverancier opzoeken
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.673
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan