Gewicht

eeli

New member
Afgelopen weekend heb ik mij voor het eerst na jaren weer eens gewogen. Ik schrok er van. Met mijn 1.87 meter ben ik nog maar 68 kilo. Sinds mijn pubertijd ben ik nooit meer zo mager geweest. Graag zou ik weer een beetje zwaarder willen worden....Tips ??

 
Ik word alleen maar zwaarder!

Ik zit met het omgekeerde.

Ik ben 1m72 lang en ik weeg inmiddels al over de 80 kg (mijn zwaarste was eerder 76 kg).

Mijn "geheim": niet bewegen, veel slagroom in de (-meestal nep-)koffie, ook eten als ik geen honger heb (daar schaam ik me voor).

Bij Mike schijnt dit allemaal al niet meer te werken, die valt zelfs af van veel vet: pechhebber:).

Misschien heb je nog wat meer toxinen nodig die zorgen dat je meer dicht komt te zitten.

Ik zou het je alleen niet aanraden.

Ik ben jaloers op je, maar ik weet ook dat het niet fijn is als je afvalt als je er geen grip op hebt.

Ik heb eens een tijd lang helemaal geen honger gehad.

Dat was na een relatie (waar ik toen niet eens aan hechtte, maar ik was wel gekwetst) die overging.

Ik werd angstig dat ik nooit meer zou kunnen eten en ging daarom toen express toch eten (stom natuurlijk).

Mijn honger kwam daarna echter gewoon terug.

Of jij hier iets aan hebt, ik vrees van niet...

Ik denk dat het met toxinen ook zo kan werken dat het de mensen de honger ontneemt.

Harde bewijzen heb ik daar niet voor.

Maar detoxen schijnt te helpen om mensen de honger terug te geven aldus Tine van der Maas (een exverpleger die in zuidafrika zieke mensen hun honger kan teruggeven met citroen-olijfolie-knoflookkuren jaiks:)).

 
Heb je je schildklierwaarden wel eens laten testen Albert?

Een te snel werkende schildklier werkt in de hand dat je afvalt.

 
Misschien moet je ook de Low Dose Naltrexone eens proberen. Ik ben daar in 3 weken tijd 3 kilo van aangekomen! Dat is een teken dat het lichaam beter aan het opnemen is. Ik hoop alleen dat het bij die 3 kilo blijft! Flauw he? Maar ik vind mijn gewicht van 67 kilo perfect bij een lengte van 1.72.

 
mijn t3 waarde was een beetje laag maar niet heel afwijkend..

Low Dose Naltrexone, dat ken ik niet...zal er eens iets over lezen

een jaar of 15 geleden was ik meer dan 85 kilo en toen was ik zeker niet dik

 
Voor ik begon met gezond eten woog ik ongeveer 82kg, maar dit kwam vooral door het vele krachttrainen en belachelijk veel eten om spieren te bouwen. Toen gestopt met trainen en de gezonde biologische kant op. In het begin veel anti-candida bezig en ook anti-koolhydraten. Hierdoor viel ik af tot ongeveer 68kg (vooral verlies van spiermassa dus). Mensen vroegen zelfs aan me of het wel helemaal goed met me ging, zo verschrikkelijk mager was ik. Toen ik daarna aan de rauwe melk ging en aan meer vetten en ook de koolhydraten wat omhoog ging ik gelukkig weer langzaam naar de 74kg die ik nu nog steeds weeg. Van mij mogen er best nog wel een paar kilotjes bij, maar dat lukt me toch niet. Ben mijn hele leven al een mager mannetje geweest, dik worden zit er gewoon niet in. Zelfs op een dieet van cola en mega veel suiker zul je mij niet dik zien worden. Geen idee hoe het kan. Te snelle schildklier? Dacht het niet. Ik krijg het zo af en toe ook al koud met dit weer en zit ook nog aan de thyreoidum.

 
Ik denk dat het met toxinen ook zo kan werken dat het de mensen de honger ontneemt.

Nou,die theorie werkte bij mij juist andersom. Veel vd toxines o.a. van mn eten,zijn afkomstig van alles wat ik graag en in overdaad at.

Albert als je wilt aankomen dan moet je zorgen dat je goed KH bij je vetten eet,dan kom je vanzelf aan. KH zijn ze in de Paleowereld heel krampachtig mee bezig als zijnde "De Dikmakers".

 
Dat is ook zo. KH zorgen ervoor dat je aankomt, omdat ze omgezet worden in vet. De denkfout die ze in de Paleo-wereld maken is dat je kh moet blijven eten om op gewicht te blijven, terwijl vetten en eiwitten (mits je in vetverbranding terechtkomt) ook kunnen worden omgezet in glucose. De enige reden waarom je niet te laag in kh zou moeten zitten is vanwege zwakke bijnieren. Vandaar dat ik ook regelmatig wwarschuw voor te weinig kh. Ik waarschuw echter ook voor teveel in de vorm van glucose (zetmeel) en fructose (fruit, zoetmiddelen). Het is dus een delicate balans, een dans.

Mike

 
Grappig dat het topic 'aarden' boven het topic 'gewicht' staat.

Nou, ik hoef me niet druk te maken om te aarden, mijn gewicht helpt me daar wel bij :wink:

Dat betekent dat ik me ook niet druk hoef te maken om mijn gewicht, het helpt me tenslotte goed te aarden :lol:

 
Ik val ook steeds maar af, 1.65 meter en nu 53 kg.

Het grappige is wel dat mensen in mijn omgeving vinden dat ik er goed uitzie, beter dan ik in tijden heb gedaan.

Ik voel mij ook best wel goed meestal, dus ik maak mij niet druk om mijn gewicht.

 
@Mike Ja,dat klopt dat zijn de zogenoemd zero-carbers. Zij eten dus alleen maar vlees,ei,vis en andere eiwitrijke&vetrijke bronnen. Volgens velen zou je daardoor dus ook afvallen als een tierelier zonder enige beweging,omdat het een krachtige hongerstiller is.

O.a. te lezen in dit topic: http://paleohacks.com/questions/685...ting-healthy-sustainable-or-not#axzz1aQxWndxq

Ja,de balans met alles blijft inderdaad een kunst en hangt ook af van iemand activiteite-niveau. Zo is er bv Don Matesz die recentelijk zn hele Paleo patroon heeft omgegooid.

Ik word alleen maar zwaarder!

Ik zit met het omgekeerde.

Ik ben 1m72 lang en ik weeg inmiddels al over de 80 kg (mijn zwaarste was eerder 76 kg).

Mijn "geheim": niet bewegen, veel slagroom in de (-meestal nep-)koffie, ook eten als ik geen honger heb (daar schaam ik me voor).


Zie het bovenstaande topic,dat beweging dus niet veel ermee heeft te maken

Ik ben er ondertussen wel achter dat overgewicht vele oorzaken heeft...idd toxines/slage schildklier,mineralen/vitamine tekorten,slaap tekort, maar vandaag kwam ik bv ook dit artikel tegen in verdediging van tarwe. Het cortisol buikje!(ik denk steeds meer dat m.n ik daar voorheen last van had en zelfs nu nog op dagen verschil in kan zien en ook in mn gezicht..."puffy face")

http://www.cheeseslave.com/2011/10/04/is-it-wheat-belly-or-cortisol-belly/

 
Quote:
Vandaar dat ik ook regelmatig wwarschuw voor te weinig kh


Quote:
De enige reden waarom je niet te laag in kh zou moeten zitten is vanwege zwakke bijnieren.


Ik heb veel stress en zwakke bijnieren (denk ik).

Dat moet het zijn. Dit is een harde les voor mij. Ik ga weer wat meer aan de boterhammen.

 
Rapunzel

goedemorgen, wat zijn je ervaringen met Low Dose Naltrexone ?

ik ken het helemaal niet

Albert

 
Quote:
Ja,dat klopt dat zijn de zogenoemd zero-carbers. Zij eten dus alleen maar vlees,ei,vis en andere eiwitrijke&vetrijke bronnen. Volgens velen zou je daardoor dus ook afvallen als een tierelier zonder enige beweging,omdat het een krachtige hongerstiller is.


Joey, ik denk dat ik daar heel dicht tegenaan zit. Ik eet geen rijst meer, geen quinoa, linzen of andere granen en peulvruchten. Ik haal mijn carbs alleen nog maar uit lactose in rauwe melk, honing, groente en ruwe melassesuiker (gebruik ik voor zoetzure smaak tijdens het koken). Verder bestaat mijn voeding uitsluitend uit vetten en eiwitten. Ik val inderdaad af, maar de grootste winst is hoe goed ik me hierop voel.

Maar nogmaals: dit kan uitsluitend als je sterke bijnieren hebt! Toen we met z'n allen op het GAPS-forum actief waren kwam keer op keer een soort gemodificeerd GAPS=protocol naar voren, waarbij de voordelen van GAPS pas ervaren werden als er minimale hoeveelheden kh aan toegevoegd werden (100 gram of minder). Dit werd door Joey heel grappig WAPS genoemd.

Inmiddels ken ik voldoende gevallen die ongelooflijk opknapten als ze dit deden. De zus van Rapunzl bijvoorbeeld behaalt veel meer resultaat op GAPS door toevoeging van slechts 2-3 eetlepels gierstvlokken 's ochtends en 's avonds. Rapunzel zelf stuurde me een verhaal van iemand die 90 gram rijst per dag at en weer voelde dat-ie een mens was. Andre doet het beter met toegevoegde quinoa (overigens zou ik je aanraden om nog meer carbs te gaan eten, Andre, om in gewicht toe te nemen). En zo zijn er talloze verhalen. Dit heeft allemaal met verzwakte bijnieren te maken.

Zoek dus je 'sweet spot' op qua kh. Het gaat erom niet te veel maar ook niet te weinig te eten. Dat is voor iedereen een andere hoeveelheid. Carbs kunnen je helpen op gewicht te blijven, maar kunnen klaarblijkelijk ook het verschil betekenen tussen je wel of niet goed voelen of een voedingsprotocol dat wel of niet succesvol is.

Mike

 
Ja, ik ben nog steeds aan het Waps-en :)

meer KH toevoegen, daar bedoel je de glutenvrije KH mee + groenten ?

 
Ja vast! Glutenvrij graan: quinoa, rijst, boekweit, gierst. Groente: pompoen, wortel, doperwt, linzen, bieten (voorzichtig daarmee), groentesap (vergeet ik nog iets?). En dan nog honing. En een pietsie bessen misschien.

 
Heel wat goede ideeën zijn al langs gekomen, maar ik wil toch nog mijn ervaring delen.

Ik ben weer aan het aankomen, na ongeveer 4 kg te zijn afgevallen aan het begin van het dieet. Het aankomen gaat mij nu te snel. De laatste maand heb ik een grote behoefte aan zuivelproducten. Ik maak sinds kort mijn eigen melkkefir (Lekker!) van biologische volle melk. Daar drink ik ruim 1/2 liter per dag van. Ook eet ik snacks van zuivel, bijvoorbeeld (oude) boerenkaas van rauwe melk. Naast de zuivel is mijn dieet nauwelijks veranderd vergeleken eerdere maanden. Ik eet geen grotere hoeveelheid gluten-vrije granen, groenten of vlees.

Veel succes met het aankomen Albert! Ik hoop dat je vindt wat voor jou werkt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.759
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan