Gewicht

Van zuivel wordt idd gezegd dat het zorgt voor insuline aanmaak en dus vetopslag.

 
@Joey..

Misschien niet bij iedereen..maar bij mij wel..

Ik heb een glucose-meter..en na het drinken van rauwe melk..schiet mijn

bloedsuiker omhoog :(

Jammer..ik vond de rauwe melk echt lekker...maar ben er dus maar mee

gestopt.

Dia.

 
Dia dat heb ik dus ook!

Ik kan er niet goed tegen nu.

En room zou dat wel beter gaan dan melk?

Ik denk bij mij wel.

 
Zou kefir dan niet beter zijn voor je bloedsuikerspiegel dan (rauwe) melk omdat de kefir korrels de lactose opeten? Naast de kefir heb ik ook yoghurt (met wat goede bacteriën) uit de winkel gegeten de laatste tijd, misschien is dat de grootste reden van gewichttoename. Yoghurt uit de winkel heeft veel meer lactose dan kefir en is lang niet zo gezond. Ben inmiddels met de yoghurt gestopt, omdat ik anders tegen 1 liter zuivel aankwam per dag! Ik werd een zuivel-junkie.

 
@louise..

nee...die kefirkorrels maken een andere suiker...galactose..

Daar ging m'n bloedsuiker nog meer mee omhoog dan met rauwe melk..

galactose word in het lichaam omgezet naar glucose...........

@Lievergezond..met room bij mij geen stijging bloedsuiker :D

Dus lekker veel in de koffie.

Afgelopen zondag heb ik boerenkoolstamp gemaakt..met een beker slagroom

en nog een klodder boter...

Was voor het eerst sinds jan. dat ik weer aardappelen at..geen verhoogd

bloedsuiker.

Resultaat is dan wel een hele "machtige" stamppot..dus wij voelden ons alle 3

vlug verzadigd :)

p.s. ik ben verzekerd bij VGZ.

Ik kreeg een glucose-meter voor eigen bijdrage van 5 euro..en de stripjes om te meten

voor een eigen bijdrage van 10 euro..(100 stuks)

Misschien zit dit ook in jullie verzekering..en kun je zo er achter komen wat

bepaalde voeding in je lichaam doet..

Van pure chocolade b.v. gaat mijn bloedsuiker niet omhoog.. :D

Niet dat ik nu de hele dag chocolade eet...sinds ik eet op advies van Mike heb ik

nauwelijks trek meer in zoet.

Dia.

 
Louise, het feit dat je jezelf een zuiveljunkie noemde zegt al genoeg! Alles wat je verslavend lekker vindt kun je gerust met de nodige achterdocht bekijken.

 
Ook ik kan goed 'aarden' :wink: Ben gegroeid door de Adrenanorm. Mijn buikomvang was echt giga, maar begint nu weer te slinken gelukkig. Ik leek wel 5 maanden zwanger :wink: Maar het was voor het goede doel, want ben erg opgeknapt door de Adrenanorm. Misschien dat meer van jullie de link met Adrenanorm niet leggen met het dikker worden?

 
Ik herken het helemaal Louise! Ook ik heb een tijd gehad waarin ik wel een kilo volle kwark of een liter yoghurt in één keer kon verorberen, zo lekker was dat en later bleek dat ik niet tegen caseïne kan.

 
@ angela,

Ik heb nog een potje adrenanorm staan 25 stuks.. kan ze zelf niet hebben... heb je misschien interesse ze over te nemen?

Zelf ben ik nu langzaam aan de geitenjoghurt..mmm heerlijk! is heel vol en romig/zurig van smaak, gewoon lekker..

maar doe steeds kleine beetjes!

 
ik heb ook last van aankomen van mijn huidige dieet - de eerste 5 kilo waren nodig - de volgende 5 wil ik graag weer kwijt. ik ben nu bezig met proberen de KHs weg te laten - ook wegens advies van de natuurarts die mij nu behandeld. ik ben benieuwd of ik hierdoor de kilos kwijt raakt. ik laat jullie het weten!

 
@ikke: Ik gebruik nu ongeveer een maand geen Adrenanorm meer, vandaar dat mijn buikomvang (gelukkig!) weer wat afneemt... Voelde me er niet echt lekker bij (te strakke broeken:-(... Ik heb zelf ook nog wel een potje staan, maar zal het niet constant slikken. Als ik denk dat mijn lichaam er wel weer wat kan gebruiken, zal ik dat doen. Maar nu eerst even niet;-) Maar dank voor je aanbod!

 
Heel erg belangrijk, vooral voor de vrouwen hier, om te weten is dat je om twee positieve redenen kunt aankomen:

- Je lichaam neemt in MAGERE lichaamsmassa toe, dus spieren en botten. Deze vertalen zich in kilo's, maar zijn NOODZAKELIJK voor je heling! Wat wil je liever, 'mooi slank' zijn of geen spier- of botaandoeningen? De mens heeft van nature een brede en stevige bouw, niet mager en dun. Ons 'schoonheidsideaal' strookt niet met het gezondheidsideaal en je moet jezelf dus herprogrammeren. En dat terwijl schoon-heid van oorsprong gaat om innerlijk schoon zijn, wat zich vertaalt in uiterlijke pracht. Het schoonheids- en gezondheidsideaal horen dus een en hetzelfde te zijn!

- Een verbeterde opname van voedingsstoffen, waardoor het lichaam van schaarste naar overvloed gaat en voor de zekerheid extra gewicht vasthoudt. Bij mij heeft het bijna twee jaar geduurd voordat mijn lichaam besloot die extra kilo's los te gaan laten. Focus je dus niet zozeer op je gewicht maar hoe je je VOELT!

Mike

 
Mike

bij mij dus net andersom. Ik zou graag die 17 kilo van vroeger erbij hebben, samen met de energie en kracht !! Ik geef niets om een schoonheidsideaal. Mijn ideaal is een lichaam dat kracht en energie heeft. Ik gebruik nog steeds heel veel vet en ben ook hoger in de KH gegaan.

Je uitspraak "van vet wordt je niet vet" ik ben het levende bewijs

 
Albert,

Jij hebt ook een opnameprobleem, dus er speelt meer bij jou. Jij zou een groot succes zijn als je zou gaan aankomen en zelfs (licht) overgewicht zou ontwikkelen.

Jullie dames moeten beseffen dat je BMI aan de BOVENGRENS (25) of zelfs daarboven zou moeten liggen, vanwege die stevige botten en spieren die meetellen qua gewicht. Je BMI bereken je door je gewicht te delen door je lengte en dan nogmaals door je lengte. Voorbeeld: ik weeg 86 kg en ben 1.78 m lang. Mijn BMI is dan 86:1.78:1.78=27,14. Zoals je ziet zit ik met een BMI van 27 boven de bovengrens van 25. Dit heb ik te danken aan MAGERE LICHAAMSMASSA, dus botten en spieren. Hoe steviger je botten en spieren, hoe zwaarder ze worden. Het getuigt van een opbouwproces.

Het is foute boel als je met je BMI aan de ondergrens (19) zit of zelfs nog daaronder. Reken je BMI maar eens uit, Albert, je zult op 19 of lager uitkomen. Dit getuigt van een afbraakproces, in jouw geval veroorzaakt door een opnameprobleem van bouwstenen uit voeding (vetten en eiwitten). Dit geldt voor iedereen die zo'n lage BMI heeft. De natuur geeft de voorkeur aan opbouw boven afbraak. Dit betekent dat je een RESERVE moet hebben. Weston Price constateerde dat de natuurvolkeren die hij bestudeerde zonder uitzondering beschikten over reserves tegen 'belastende periodes', zoals hij ze noemde (ziekte, zwangerschap, borstvoeding, groeijaren). Een BMI dus tussen de 25 en 30.

Mike

 
Ja Mike, ik zou graag aan willen komen, maar hoe ???

ik gebruik vanaf februari van dit jaar meer vetten dan ooit....ik ben ook magerder dan ooit :(

 
@albert ik heb gemerkt dat de combinatie simpele suikers (bijv honing, fruit of fruitsap) en goede makkelijk op te nemen vetten (bijv avocado, kokosolie) heel goed werkt voor aankomen!

Recepten zijn een "toetje" van 1-2 avocados, 1-2T kokosolie, 2T citroensap en 2T honing OF een kom gepofte rijst gezoet met honing en dan volle (kokos)melk erover.

Voor aankomen gaat het volgens mij om (1) combinatie van zowel KH als vet en (2) dat beide in een zeer makkelijk opneembare vorm zijn.

Voor afvallen denk ik dat het tegenovergestelde het beste werkt - of suikers of vetten weglaten. (Ik heb het niet per se over wat het gezondste is).

Dit baseeer ik op wat ik gelezen heb over wat voor allerlei mensen werkt (van raw foodists tot mijn nederlandse vriendinnen die met volkoren brood afvallen tot de paleo mensen of vlc'ers) en natuurlijk eigen ervaring. Wat vinden jullie hiervan?

 
goedemorgen Clareelis,

bedankt voor de tips. Zelf denk ik dat het idd te maken heeft met opname en in mindere mate met inname. Mijn stofwisseling is nog steeds niet in orde.

Neemt niet weg dat alle tips welkom zijn :)

 
@ Mike, ik ben het oneens met je over die BMI. Ik denk dat elk mens een andere bouw heeft en dus een andere BMI hoort te hebben. Ik heb de bouw van mijn vaders familie, dat allemaal lange smalle mensen. Mijn oma is er 98 mee geworden (ik wou dat ik haar kan vragen over wat ze heeft gegeten...). Mijn BMI is 20, maar om bv BMI 24 te hebben zou ik ruim 10 kg moeten aankomen. Mijn gewicht is nooit meer geweest dan een BMI van 21 en ik ben altijd heel constant geweest qua gewicht, misschien 2 a 3 kg verschil soms, maar meer niet. Ik geloof zo dat ik uiteindelijk meer ga wegen door de beter spiermassa en botten, maar ik geloof niet dat mensen allemaal ongeveer dezelfde BMI moeten hebben.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.824
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan