GAPS recepten en SCD kookboek

HeleenQ

New member
De meeste weten dat ik de eigenaar ben van de website www.GAPSDieet.nl en ik wil jullie daarom niet onthouden van de volgende twee zaken:

Heel veel GAPS recepten

SCD Kookboek

Voor beide opties geldt, doe er je voordeel mee, je hoeft niet het SCD of GAPS dieet te volgen om toch erg leuke recepten te maken n.a.v. bovenstaande informatie.

Voor het SCD kookboek geldt, bepaalde zaken sta ik niet achter, bijvoorbeeld het gebruik van een magnetron, gebruik van nachtschaden etc, maar ook daar kunnen jullie vast 'omheen kijken'.

Beide bronnen zijn uitermate geschikt om lekker los te gaan met jullie creativiteit en op deze manier kun je definitief je pakjes en zakjes loslaten!

Kortom, geniet ervan en doe er je voordeel mee.

Eet smakelijk! :)

 
Graag gedaan, ja laatste tijd errug druk geweest, nu tussendoor ff wat posten en berichten te lezen. Het blijft toch trekken allemaal :)

Met ons dochterte gaat het erg goed, ze groeit als kool en is een zeer tevreden meiske! De consultatie dame vroeg trouwens of ze slagroom kreeg haha....vanwege haar snelle toename van gewicht. Op dag 6 was ze al 40 gram over haar geboortegewicht, kraamverzorgster had dit niet eerder meegemaakt :) Aan eind van kraamweek zelfs 105 gram over geboortegewicht, dus ze doet het erg goed die lieve kleine meid!

En tsjah, zo zou ik nog verder kunnen opscheppen, een gegeven bij kersverse papa's en mama's, 't is ook wat je wilt zien hè :D

 
Heel erg bedankt voor de informatie Gerrit! Ik ga zeker de recepten en het kookboek gebruiken.

Nog gefeliciteerd met je dochtertje! Heel veel geluk toegewenst!

 
Hallo Gerrit, dank je wel!

Ik heb een hele tijd het sc dieet gevolgd, voelde me niet echt goed. Veel later is gebleken dat ik een melkeiwit intolerantie én een eieren intolerantie. Dit maakt het dieet een stuk moeilijk, aangezien er best veel met zuivel en eieren gedaan wordt. Heel jammer, ik ben dol op de sc yoghurt en room. Maar ik zal zeker vele andere recepten kunnen gebruiken.

Nog gefeliciteerd met jullie dochter, veel geluk samen.

 
Wat leuk om te lezen van die kleine meid, en zij krijgt vast borstvoeding.

Ik herken helemaal het pochen en vooral het trots zijn op o'n wurmke hoor. Mijn oudste is al 25 en de jongste 10..en ik poch nog stteds en ben apetrots op al mijn kinderen.

En kan er de hele dag wel over praten. Dus val ons maar lastig met alles wat jullie meemaken met haar.

 
Quote:
Gerrit schreef:

De consultatie dame vroeg trouwens of ze slagroom kreeg haha....vanwege haar snelle toename van gewicht.


En? Krijgt ze slagroom?

Geen gek idee...... :p

 
Eh ja, indirect...Griekse yoghurt, creme fraiche etc. :)

Laat ik het zo zeggen, volgens de richtlijnen van WAPF

 
Griekse yoghurt en creme fraiche voor een baby! Wat vind ik dat mooi! En over een aantal jaar al die ouders zich maar afvragen waarom al hun kinderen altijd ziek en snotterig zijn en die van Gerrit niet 8)

 
Ik denk dat mams de griekse yoghurt en creme fraiche nuttigt, en dan de lekkerste borstvoeding maakt.

 
@Gerrit geweldig dat het zo goed gaat met jullie dochter!!! En super bedankt voor de recepten tips.

 
Hoi Gerrit

Allereerst nog de felicitatie met je dochter. Fijn te horen dat het zo goed gaat met haar.Ik zag je links staan over de dieten. Wat is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen gaps en Scd diet???? Verder wil ik nog een link doorgeven voor de caseine/fructose vrije diet www.gfcfdiet.com/. Hopelijk hebben anderen hier ook wat aan! Zeker handig met kinderen!Mocht er nog andere goeie dieet/recepten sites bestaan dan horen we dat wel

 
Maar het allerbeste en natuurlijke blijven toch de voedingsrichtlijnen van Weston Price.

Ik wil dat trouwens geen dieet noemen maar een levenswijze.

Want de natuurvolkeren aten niet volgens een dieet maar gewoon dat wat er was.

En ze 'draaiden' daar toch prima op.

En op dat natuurlijke eetpatroon moeten we allemaal weer proberen uit te komen.

 
Helemaal mee ens Poekie, een dieet suggereert dat het tijdelijk is en is gebasseerd op weglaten van van alles en nog wat. Bij weston price leer je wat je allemaal kunt eten om je steeds gezonder te voelen. Een hele nieuwe levenswijze dus.

 
Ja, echt wel. Maar als je niets hebt met westonprice dan voel je je hier volgens mij niet echt thuis.

Wij zijn ook even oud, en dus in dezelfde tijd opgegroeid. Maar ook wel verschillen hoor poekie, jullie hebben bewust geen kinderen, ik had er bewust wel minstens 10 willen hebben :wink: ik ben moeder van 5 kinderen.

Ik was wel eens jaloers op vrouwen vroeger, die niet hoefden na te denken of het financieel wel kan, of het verstandig is, die hadden geen voorbehoedsmiddelen...de kinderen kwamen gewoon. Toen had je ook nog niet de opvoedingsdilemma's.

Maar lichamelijk was het misschien minder verstandig, ik voelde mij echter altijd het beste tijdens de zwangerschappen, optimaal gewoon. En de bevallin g vind ik echt het mooiste wat er is om mee te maken. Ondanks de soms pijnlijke wee-en. Maar het is echt zo'n oergevoel. Dichter bij de natuur kun je volgens mij niet komen.

 
Ik heb altijd veel respect en bewondering gehad (en nog) voor een zus van mijn man.

Zij heeft 4 kinderen en had toen ook nog een baan.

Jij hebt 5 kinderen en zit momenteel in een rolstoel, chapeau.

Ja, zo'n moedergevoel of oergevoel wat betreft een bevalling zal ik dus nooit beleven.

 
Het GAPS is enkel bedoeld voor mensen die serieuze problemen hebben met allerlei allergien etc. Wil je dit te boven komen dan zul je ergens moeten beginnen om vanaf de grond weer op te bouwen, denk aan darmflora herstellen etc.

Er zijn er nogal wat die niet intolerant, maar compleet allergisch reageren op zuivel en gluten in granen. Dan kun je zoveel gezonde voeding eten als je wilt, maar dit zal je elke keer weer opbreken. Zelf heb ik accuut last van melkeiwitten (niet van melk vet, Ghee gaat perfect!) en kan deze totaal niet verdragen, voel je dus gezegend als je dit niet hebt (ik vraag niet om medelijden hoor :) )!

Er is helaas zoveel verknoeid aan onze lichamen zodat je zoiets als GAPS (of welk andere 'dieet' dan ook) nodig hebt om weer ff een nieuwe start te maken, alles opnieuw te plaveien en hierna ook weer zuivel/gluten etc te kunnen verdragen, verteren, opnemen hoe je het noemen wilt.

At the end is mijn doel ook weer volledig WAPF te kunnen eten, dit blijf ik voor ogen houden hoe lang dit ook mag duren :)

Voor mensen die volledig WAPF kunnen eten, doen! Mijn vrouw kan het wel, ik niet, maar geniet nu toch nog volop van veel dingen en voel me er 300% beterder bij dan 3 jaar terug. Kortom, een enorme winst behaald en het einddoel nog lang niet in zicht, maar net zoals bij Mike, het geeft niet, 't gaat zoals het 't gaat en het duurt zolang het duurt!

@Dirtsa, heel mooi om te lezen hoe jij over kinderen, zwangerschap en bevalling praat, ik kan er nu over meepraten, dan landen zulke woorden nog beter!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan