GAPS recepten en SCD kookboek

Gerrit, goed om dit nog even te schrijven, zeker belangrijk!

Fijn om te horen dat alles goed met jullie gaat, vind het bijzonder te horen/lezen hoe jullie beide zo met gezonde voeding bezig zijn. Het kan niet anders dan dat Noa super gezond is/wordt!

Je vriendin eet dus wel anders dan dat jij doet? Volledig Wpf?

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de kraamverzorgster de tijd bij jullie heeft ervaren?:) ze heeft waarschijnlijk niet vaak zo'n 'bewust' gezin gezien.

 
Gerrit, fijn dat je het even duidelijk maakt, ook voor mij.

Eigenlijk weet ik het ook wel.

Ook fijn dat je er zo goed op gaat, keep on rolling.

 
Gerrit, echt fijn dat je af en toe weer tijd en zin hebt om hier mee te praten. En zo leuk hoe je geniet van alles rond de zwangerschap en bevalling en uiteraard van jullie dochter.

Wij hebben net sinterklaasavond gevierd, met mijn dochter en kleinzoon natuurlijk aanwezig, maar ook mijn vriendin met hun zoontje xi-wei. Hij is 3 en pas sinds augustus bij hen (uit China). Ze hebben hier 8 jaar op gewacht, en zo gaaf om hen nu mee temaken als vader en moeder.

Leven met allergie-en en intoleranties is inderdaad niet alleen lastig, maar soms ook niet te begrijpen. Zeker intoleranties, want je merkt eigenlijk nooit zelf waar je nu intolerant voor bent. Je moet maar aannemen dat dit zo is omdat iemand je dat verteld.

Een allergie merk je heel goed zelf, en je merkt dus ook heel goed als het beter gaat.

Maar ik wil heel graag kunnen luisteren naar mijn lichaam, vandaar dat ik het idee van intolerantie heb los gelaten. En nu alleen nog eet waar ik mij goed bij voel en wat uiteraard een goed verhaal heeft ( zoals bij verzdigd vet/rauwe melk).

 
Wat mooi en bijzonder Dirtsa, je beschrijving van jullie samen zijn vanavond.

Die intoleranties, een lastig verhaal en inderdaad moeilijk te begrijpen. Van de ene op de andere dag 'mag' je bepaalde zaken niet meer eten, die je niet voor mogelijk had gehouden.

Voorzichtig ga ik stapjes zetten naar het eten van producten die ik echt wil eten. Loslaten van producten die ik wel mag eten, maar niet eigenlijk helemaal niet wil eten, omdat het niet goed voelt. (zoals soja bijvoorbeeld)

 
Volgens Mike moet je soja ook zoveel mogelijk vermijden geloof ik, ivm oestrogeenvorming .

Vind jij dat niet lastig te snappen, dat je blijkbaar bepaalde voeding niet kunt verdragen maar dat je lichaam dit nooit aangeeft?

 
Ja, dat vind ik hartstikke lastig. Vooral omdat mijn klachten na een half jaar niet minder zijn geworden. Ik heb nog niet echt positieve merkbare resultaten en dat is behoorlijk teleurstellend.

 
Gerrit,

Hoe gaat het nu bij jullie, jullie kindje zal nu zo'n 1,5 jaar zijn, gaat alles volgens plan/WAPF?

Lia

 
Ik heb een probleem. Ik ben na 1,5 jaar gaps dieet plotseling intolerant geworden voor rauwe melkproducten,ik krijg enorme buikpijn na het eten hiervan. Gepasteuriseerde zuivel ging altijd al verkeerd, rauwmelkse zuivel van koe of geit gaat nu ook verkeerd. Ik dronk ongeveer een liter kefir op een dag, hierdoor was mijn stoelgang beter geworden. Tot twee weken geleden..

Eerlijk gezegd zit ik even met de handen in het haar. Ik weet niet meer goed wat ik 's ochtends en 's middags kan eten op mijn werk (zonder direct al te veel rare blikken te krijgen). Baksels van amandelmeel verdraag ik wel goed, maar hier zit fytinezuur in en deze vetten oxideren snel.

Misschien bakken met kokosmeel? Of yoghurt maken op basis van kokosroom? Deze ideeën staan mij echter nog niet zo aan. Aan de granen wil ik niet meer, ik ben voor alle granen intolerant. Te veel bottenbouillon kan ik ook nog niet verdragen. Ik heb het gevoel dat ik weer helemaal bij 0 kan beginnen, dit is best een teleurstelling na 1,5 streng diëten. Iemand advies of tips??

 
hoi Lena, ik ben op voorspraak van een tandarts nota bene nu zonder melkproducten aan het leven. En inderdaad: wat moet je dan in godsnaam als ook granen niet je vriend zijn!

Ik ben weer aan de groentesappen en dito smoothies gegaan en ik drink regelmatig bittere theeen van mariadistel/cichorei.

Dierlijke vetten en eiwitten doen het bij mij zowiezo op het moment ook niet.

Soort verplicht vegetarierschap! https://www.fatsforum.nl/topic/verplichte-vegetarier

Het is ook echt wat uit een test van elektro-acupunctuur kwam bij mij en mijn lichaam reageert precies op hetgeen die test ook aanraadt het beste.

Jouw lichaam geeft signalen: luister ernaar en je bent koning.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.872
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan