Frustratie Topic

Je kent het vast dat je net als ik probeert op het (wakkerheids)nivo van je gesprekspartner toch maar weer een opening in het mistige brein van de overheidsgelover te krijgen.

Zo kwam ik weer eens i d plaatselijke voetbalkantine en iedereen weet wel hoe ik er in sta. Begin er zelf niet over maar op een gegeven moment wou ik het gevolg v d stippeltjescode uitleggen..opmaat voor meer restricties ..verbruik ..sociaal krediet systeem etc.

Dan krijg ik het antwoord dat "ze toch alles al van je weten..en wat maakt dat dan nog uit..."

😶... dan weet je gewoon even niet wat je nog kan zeggen.
 
Je kent het vast dat je net als ik probeert op het (wakkerheids)nivo van je gesprekspartner toch maar weer een opening in het mistige brein van de overheidsgelover te krijgen.

Zo kwam ik weer eens i d plaatselijke voetbalkantine en iedereen weet wel hoe ik er in sta. Begin er zelf niet over maar op een gegeven moment wou ik het gevolg v d stippeltjescode uitleggen..opmaat voor meer restricties ..verbruik ..sociaal krediet systeem etc.

Dan krijg ik het antwoord dat "ze toch alles al van je weten..en wat maakt dat dan nog uit..."

😶... dan weet je gewoon even niet wat je nog kan zeggen.
Antwoord: Dus in de buurt wordt er veel ingebroken en daarom doe je de deur niet meer op slot want dan heb je er ook nog schade bij ...
 
Je kent het vast dat je net als ik probeert op het (wakkerheids)nivo van je gesprekspartner toch maar weer een opening in het mistige brein van de overheidsgelover te krijgen.

Zo kwam ik weer eens i d plaatselijke voetbalkantine en iedereen weet wel hoe ik er in sta. Begin er zelf niet over maar op een gegeven moment wou ik het gevolg v d stippeltjescode uitleggen..opmaat voor meer restricties ..verbruik ..sociaal krediet systeem etc.

Dan krijg ik het antwoord dat "ze toch alles al van je weten..en wat maakt dat dan nog uit..."

😶... dan weet je gewoon even niet wat je nog kan zeggen.
Ja Johnny, dat herken ik zeker dat ik probeer die opening te vinden in het mistige brein van de true believers. Ook de frustratie over de teleurstellende reacties dat ik denk: waar doe ik het voor.

Als ik het goed begrijp van de Vlaamse massapsycholoog/onderzoeker Mattias Desmet dan is 30 procent van de mensen niet te helpen. Het is gewoon lullig voor je dat je waarschijnlijk net met iemand praatte uit die categorie, al hoeft dat niet zo te zijn. Mensen weren ook af terwijl ze toch inwendig best kijken naar wat je te zeggen hebt zonder dat jij dat misschien op dat moment merkt.

Voor hetzelfde geld praat je met iemand uit de categorie ''wel onder invloed, maar te helpen'' en die groep is zelfs groter, te weten ''40 procent''. Daarom blijft het van belang je waarheid te spreken, wat de belangrijkste vitamine is tegen de voortgang van onze maatschappij richting de totalitaire staat.

Johnny, hartelijk dank voor jouw moedige en intelligente poging (keurige timing door je moment geduldig af te wachten) mensen uit hun hypnose te toveren. Je hebt het geprobeerd. Dat is belangrijker dan de reactie. De kans was reeel dat de mensen meer open stonden voor jouw opmerking. En laten we ook zeker het eventuele naijleffect van jouw terechte opmerking niet onderschatten.
 
Laatst bewerkt:
Exact dat. En dat zouden we vorig jaar reeds moeten hebben geleerd. Laat ze nu maar lekker met hun Covid Cult en richt je op wat gaat komen, zodat jejou en de jouwen zo goed mogelijk kunt begeleiden en beschermen.

Mike
 
Exact dat. En dat zouden we vorig jaar reeds moeten hebben geleerd. Laat ze nu maar lekker met hun Covid Cult en richt je op wat gaat komen, zodat jejou en de jouwen zo goed mogelijk kunt begeleiden en beschermen.

Mike
Mike,

het 1 sluit het ander niet uit.

Massapsycholoog Mattias Desmet legt ook uit dat een effectieve strategie om de totalitaire staat af te wenden tweeledig is https://www.fatsforum.nl/threads/red-de-schapen.4092/page-46#post-339079:

1. je waarheid blijven spreken tegen de mensen onder hypnose, wat duideljk iets anders is dan argumenteren.

Het meeste effect sorteer je door -als het zo uitkomt- de angst voor een totalitaire staat te benoemen en doelbewust zetten tegenover de virusangst. Dat is precies wat Johnny hierboven beschrijft dat hij deed en dan

2. inderdaad ook zoveel als mogelijk leven (opbouwen) buiten het systeem om, waardoor het systeem hopelijk z.s.m. implodeert.
 
Laatst bewerkt:
Met punt 1 ben ik het eens. Dat doe ik ook, ongeacht wat men er van vindt. Punt 2 doe ik eveneens. Voor mij is het allemaal niet zo moeilijk, ik ben immuun voor groepsdruk en andermans mening over mij. Zero fucks given.

Mike
 
Zijn we nu nog bezig om mensen te proberen te overtuigen? Dat is zoooooo 2020.

Mike
Nou overtuigen is na anderhalf jaar wel gebleken niet te doen. Ik ga er ook niet op leeglopen om mensen te overtuigen.

De situatie kwam zo uit en ik hoop ik dat er iets bij hun gebeurt..ergens in het onderbewuste wat aan het werk gaat. Ik denk dat één zinnetje meer kan doen en ze met een vraag achterlaten dan een discussie wie wel of geen gelijk heeft wat ik ook niet doe omdat het uit mijn ervaring tot afstand leidt. Zo gaat dat andersom vanuit hun zwarte magie kant. ..95% van de gedachten gaat via onbewuste programmering.o_O Maar ik vertel niets nieuws.
Het riedeltje van een bekende die zijn long nu helemaal stuk was door de corona is wel heel erg kwam ook voorbij.. ik heb alleen gevraagd of de behandeling/beademing misschien niet de juiste was. Verder ga ik dan ook niet doordrammen. Het laat wel zien dat er een enorm gat zit tussen onze denkwijzen.

Ja Johnny, dat herken ik zeker dat ik probeer die opening te vinden in het mistige brein van de true believers. Ook de frustratie over de teleurstellende reacties dat ik denk: waar doe ik het voor.

Als ik het goed begrijp van de Vlaamse massapsycholoog/onderzoeker Mattias Desmet dan is 30 procent van de mensen niet te helpen. Het is gewoon lullig voor je dat je waarschijnlijk net met iemand praatte uit die categorie, al hoeft dat niet zo te zijn. Mensen weren ook af terwijl ze toch inwendig best kijken naar wat je te zeggen hebt zonder dat jij dat misschien op dat moment merkt.

Voor hetzelfde geld praat je met iemand uit de categorie ''wel onder invloed, maar te helpen'' en die groep is zelfs groter, te weten ''40 procent''. Daarom blijft het van belang je waarheid te spreken, wat de belangrijkste vitamine is tegen de voortgang van onze maatschappij richting de totalitaire staat.

Johnny, hartelijk dank voor jouw moedige en intelligente poging (keurige timing door je moment geduldig af te wachten) mensen uit hun hypnose te toveren. Je hebt het geprobeerd. Dat is belangrijker dan de reactie. De kans was reeel dat de mensen meer open stonden voor jouw opmerking. En laten we ook zeker het eventuele naijleffect van jouw terechte opmerking niet onderschatten.
Dank je wel :)..(naijleffect ..mooi woord.)
 
Mijn ouders mogen ook niet op een "feestje" van oud werknemers komen zonder gefuckzineerd te zijn.
Heb niet het idee dat mijn ouders dat zo heel erg vinden :ROFLMAO:

Vriendin van mij mag op personeelsfeest van haar man niet komen zonder of getest of gefuckzineerd te zijn. Zij vind het wel vervelend.
 
Mijn ouders mogen ook niet op een "feestje" van oud werknemers komen zonder gefuckzineerd te zijn.
Heb niet het idee dat mijn ouders dat zo heel erg vinden :ROFLMAO:

Vriendin van mij mag op personeelsfeest van haar man niet komen zonder of getest of gefuckzineerd te zijn. Zij vind het wel vervelend.
Is dat bij de man zelf geen kwestie of hij wel of niet getest / gevaccineerd is op dat personeelsfeest?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan