Red de schapen!

Ik hoor veel mensen in mijn omgeving in de leeftijd van 40 - 70 jaar dat ze niet meewerken aan de QR code. Ze hebben wél de prik gehad. Er heerst een tendens van 'niets meer begrijpen van dit beleid' en 'waar gaat dit heen?'.

Ben overigens wel benieuwd als er 'essentiële' functies onder gaan vallen, net zoals de detailhandel in Frankrijk. Gaan mensen dan toch mee met het QR-circus?
 
Ik hoor veel mensen in mijn omgeving in de leeftijd van 40 - 70 jaar dat ze niet meewerken aan de QR code. Ze hebben wél de prik gehad. Er heerst een tendens van 'niets meer begrijpen van dit beleid' en 'waar gaat dit heen?'.

Ben overigens wel benieuwd als er 'essentiële' functies onder gaan vallen, net zoals de detailhandel in Frankrijk. Gaan mensen dan toch mee met het QR-circus?
Velen zijn niet voorbereid op wat er komt. Mentaal en fysiek niet. Dus ja als de eerste levensbehoeften achter QR code verdwijnen zullen er mensen van front veranderen.
Horeca is een luxe. Diegenen die zich daar hebben vertoond en vertonen zijn duidelijk al reddeloos verloren.
De duivel zorgt er wel voor met de juiste verleidingen te lonken.
Wil je overleven? Bedenk dan goed wat jouw eigen grens is en verwacht het onverwachtse.
 
Ik hoor veel mensen in mijn omgeving in de leeftijd van 40 - 70 jaar dat ze niet meewerken aan de QR code. Ze hebben wél de prik gehad. Er heerst een tendens van 'niets meer begrijpen van dit beleid' en 'waar gaat dit heen?'.

Ben overigens wel benieuwd als er 'essentiële' functies onder gaan vallen, net zoals de detailhandel in Frankrijk. Gaan mensen dan toch mee met het QR-circus?
Ik vermoed van wel. Ze voeren de druk langzaam op en veel mensen gaan niet zomaar ineens wakker worden. Telkens een tandje heter onder de voeten valt niet op. Je hebt veel mensen die denken in termen van: ''de samenleving op rolletjes laten lopen'' en ''regels zijn regels''. De wereld achter die regels is voor hen totaal niet relevant.
 
Van de week was een collega jarig (gek op gentherapie). Ik kom hem in de gang tegen. Ik zeg: "Gefeliciteerd! Ik mag je geen hand geven van Hugo, maar wel een knuffel." Hij begon heel ongemakkelijk te kijken. :D Ik zei: "ja sorry, ik heb het ook niet verzonnen, dat bedenken ze in Den Haag, ik vind het ook niet logisch."
 
Interview met Mattias Desmet:
hij vertelt in het interview o.a. dat 30 procent van de mensen maar echt helemaal vastgeklonken zit aan het officiele narratief: niet meer te bereiken.

De rest wel. En daarvoor is belangrijk dat je toch je eigen waarheid hardop blijft spreken.
Over het algemeen heeft het weinig zin om rationele argumenten aan te dragen over IFR e.d.

Een manier om de rest wel te bereiken is de angst voor het virus afleiden via een andere angst: namelijk die voor een totalitaire staat. Dan krijg je kortsluiting: heel leuk.

Dat zegt Mattias Desmet ongeveer een stukje vanaf dat ik het filmpje laat beginnen in onderstaand interview.

Had ik gemerkt de laatste keer in het gesprek dat ik had met een collega. Het zat mee dat ze eigener beweging het gesprek met mij aanging over het (on)nut van de vaccinaties.

Toen ik haar vertelde dat ze nu een abonnement is aangegaan bij Big Farma met haar vaccinaties en dat het niet stopt bij 2, dat Israel al op 4 zit en dat als je niet doorgaat met de volgende batch nemen dat je dan je green passrechten verliest, toen zag ik haar even toch mooi verschrikt kijken.

Bij mijn buurvrouw werkte dat trouwens voor geen ene meter. Die zei dat ze toch al een abonnement op de griepprikken had en dit kon dan in 1 adem door. Dat is dus de 30 procent niet te helpen.

Wat ook interessant kan zijn, is wat Desmet zegt: om gelijk ook hoop te bieden aan de mensen die je net een extra angst hebt aangepraat: hen gelijk erbij vertellen dat er 2 dingen zijn die belangrijk om totalitaire systemen te doorstaan: i.v.m. dat doorstaan eerst nog even: totalitaire systemen zijn inherent zelfdestructief, dus je hoeft er ook weer niet heel veel aan te doen, wil het instorten. Dat doen totalitaire systemen vanzelf na verloop van tijd onherroepelijk.

Maar het is meer een kwestie van de rit uitzitten: ondertussen:
1. je waarheid blijven spreken en
2. zorgen dat je buiten het systeem blijft functioneren, wat natuurlijk een opgave is.
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.546
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan