Frustratie Topic

Is natuurlijk lekker voor jou, tis je gegund!

Maar, en hier komt tie, wij hebben vergeleken met vorig jaar tegenvallende aardbeien, pruimen, bramen, vijgen en tomaten oogst.

Om over de komkommers maar te zwijgen.

Courgettes doen het wonderwel goed.

We hebben zon en warmte nodig...
Hier idem, zelfs mijn cannabis planten, die normaal ongeveer 1,50 meter hoog moeten worden, zijn nu, in mei in de grond gestopt, nog maar/slechts 15 cm hoog!
 
Heerlijk is dat he? Ik kan daar ook zo van genieten.
Elk seizoen heeft zijn charmes maar de winter is echt een seizoen waar ik enorm naar uitkijk.
Die versieringen en lampjes overal, het gevoel van gezelligheid, de kou en vooral de sneeuw, daar word ik nou echt happy van.
Wandelen in de natuur terwijl het vriest en die koude lucht opsnuiven, heerlijk.
Grappig hoe mensen boos op mij kunnen worden dat ik geniet van de winter, net of ik met een toverstokje bepaal wat er uit de lucht komt vallen.
In de winkels rond snuffelen tussen de kerstartikelen.
Dit jaar zal het er compleet anders uitzien en moeten we er zelf maar "iets" van zien te maken.
Voor mij is de lente absoluut favoriet.
Nieuw jaar nieuwe kansen optimistisch om het beter te doen als het jaar ervoor.
De eerste zonnestralen in het voorjaar de winter eindelijk achter de rug.
De dagen die aanmerkelijk langer worden.
Het ontluikend groen het eerste kievitsei lammetjes die geboren worden en ronddartelen.
Nieuw leven de vogels die terugkeren van hun overwintering.
Ik hou ervan.
 
Ook een mooie herfst vind ik geweldig. Overal bladeren en soms kan zelfs een geweldig zonnetje schijnen. Maar zoals ik al schreef, ook de ruwheid van de herfst met al zijn facetten, vind ik geweldig. Ik ga dan echt in mezelf en voel de rust die weergekeerd is na een hete zomer. Maar ja, een echte koude winter met krakende sneeuw is het mooiste wat er is. Als de eerste vlokken beginnen te vallen, ben ik gelukkig als een kind. En dan komen er meer en al snel ligt er een laagje diamantpoeder overal verspreid. Je loopt er overheen en je hoort een kraken en dof geluid. Alles is rustig, stil en sereen. Ik snap ook niet dat mensen daar niet van houden. Maar goed, ieder voor zich. Jammer alleen dat we die winters zo weinig meer hebben. In het Schwarzwald had ik ze elk jaar. Vorig jaar in Nederland heb ik ook wel weer kunnen genieten van de pracht en mooie wandelingen gemaakt. Dat doet goed. Geeft me geluk.
Dit jaar zullen er wel weer geen kerstmarkten zijn. Duitsland zal ik wel niet inkomen en ook de Intratuin zal voor mij verboden terrein zijn. Ik heb gelukkig nog veel mooi spul om te versieren. Een echt bijenwaskaarsje doet al wonderen. En als ik de huizen en tuinen versierd zie, is dat ook heel erg mooi waar men gratis van kan genieten.

Dorothé
 
Voor mij is de lente absoluut favoriet.
Nieuw jaar nieuwe kansen optimistisch om het beter te doen als het jaar ervoor.
De eerste zonnestralen in het voorjaar de winter eindelijk achter de rug.
De dagen die aanmerkelijk langer worden.
Het ontluikend groen het eerste kievitsei lammetjes die geboren worden en ronddartelen.
Nieuw leven de vogels die terugkeren van hun overwintering.
Ik hou ervan.
Ja absoluut, dat is ook zeker genieten.
Al die jonge vogeltjes in de tuin die al fladderend bij hun ouders in de oren schetteren om eten, en als het te lang duurt voor ze wat krijgen hun ouders een pik op het hoofd geven.
Dat is dan meestal ook met temperaturen dat je buiten kan zijn zonder jas maar niet gelijk je kleren uitdrijft, dus prima vol te houden. Ideaal doe-weer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bull
En dat allemaal in een frustratietopic. Wordt een genieten-topic op zo'n manier. Eigenlijk heel mooi. Ik zie nu net mijn kater lang uitgestrekt liggen. Ook heerlijk. Vooral als hij snort en mij met zijn lieve ogen aankijkt. Er is nog zoveel moois in de wereld om van te genieten.
Waarbij ik natuurlijk niet voorbij wil gaan aan de gekte van het moment. Alleen maar even een hart onder de riem steken zodat we het samen beter kunnen volhouden.
Toen ik nog in de kuurKliniek in het Schwarzwald werkte gaf ik sensitivitätstraining. Het ging o.a. daarom om herinneringen te krijgen aan de mooie dingen in het leven en die weer te gaan inbouwen. Die herinneringen kon men terugkrijgen aan de hand van de zintuiglijke waarnemingen door zien, horen, ruiken, voelen en smaken. Doe die dingen maar eens die je gelukkig gemaakt hebben. Denk aan de geur van vers gebakken brood of fris gemaaid gras of regen in de zomer op een hete straat. Denk aan de warme zonnestralen op je huid. etc.

Dorothé
 
Laatst bewerkt:
Vroege bladerval. Wat blijkt, aluminium droogt uit. Hele tuin vertoont kenmerken van droogte terwijl er aardig wat regenval is.
We worden bestookt met vanalles en de planten geven dat weer.
Maar goed dat we niet vegan zijn en van de oogst afhankelijk.

Vandaar dat die vegan promotie ook zo fout is. Vegan promoten, oogsten mislukken, pillen worden de oplossing. Er worden al zoveel verschillende vitaminepillen aangeprezen en aangepraat voor vegans.

Ik neem nog een beker melk en de koeien grazen ondertussen lief door. Gras groeit altijd en overal!
 
haha die ga ik onthouden als ik weer het zoveelste "JIJ MET DIE KUTSNEEUW" opmerking naar mijn kop geslingerd krijg.
Sneeuw op zich is niet kut ze moeten er met de poten afblijven, iedereen raakt in paniek en gaat ruimen, vegen scheppen pekel gooien want help glad gevaarlijk. Gewoon laten liggen.
Ik kan niet wachten tot het KNMI code rood geeft ivm sneeuw buien snachts, en dan in de vroege ochtend ineens een meter sneeuw, alle snowflakes in de stress 🤣🤣🤣🤣
 
Ik denk dat de meeste mensen hagedissen zijn die zich wel aan de zon moeten opwarmen om te kunnen functioneren.

Mike

Klopt, ik heb een gespleten tong :alien: Daarom hou ik vooral van de zomer. Het kan mij niet warm genoeg zijn. Maar met -5 graden heb ik ook geen moeite. Misschien ben ik wel een soort kameleon die zich niet aanpast aan de kleur, maar aan de temperatuur.
 
Vetje was bij de tandarts, niemand behalve de tandarts droeg een kapje. Geen cliënt in de wachtruimte en geen baliemedewerker. Totdat er een moeder binnenkwam met dochter (14 jaar ofzo) beide met kapje. En later nog een vader met zoon (16 jaar ofzo). Ik heb verder niets gezegd want ze zijn toch onverstaanbaar met die dingen voor hun gezicht. En weet je? Het frustreert nieteens meer, maar het is wel jammer voor die kinderen. Dat doet me dan wel zeer. Die ogen van die kids spraken boekdelen. “Waarom moet dat mama”?
 
En nu ben ik in een stadium dat al die mensen met een spuit om kunnen vallen:-( Sorry iedereen, ik ben er klaar mee, geen enkele compassie, NUL.

Waarom vragen jullie je af, toe vertel ???

Lees de commentaren hieronder op de Joop :sick: (het zwaar gesubsidieerde linkse Vara vehikel)


Over frustratie gesproken, en reken er vooral niet op dat deze NSB-ers bereidt zijn solidaire acties zoals in Frankrijk op te zettten, dit zijn de NSB-ers die voor 7,50 kopgeld hun medemens verraden:-(

Klaar mee nu, ik wil R in de maand, ik wil elke variant van C19 t/m C35, heel de mieterse boel, kom maar op.

Laat ons wappies de IVM ofzo lekker voor onzelf houden en laten we hopen dat dat Joop gajes (met F van Jole (met zijn witte onderbroek) voorop) omvalt bij het nieuwe oude griepseizoen.


Zo, dat moest ik even kwijt, ben weer rustig nu :)

Note to self: GVD niet meer op de Joop kijken lul
 
En nu ben ik in een stadium dat al die mensen met een spuit om kunnen vallen:-( Sorry iedereen, ik ben er klaar mee, geen enkele compassie, NUL.

Waarom vragen jullie je af, toe vertel ???

Lees de commentaren hieronder op de Joop :sick: (het zwaar gesubsidieerde linkse Vara vehikel)


Over frustratie gesproken, en reken er vooral niet op dat deze NSB-ers bereidt zijn solidaire acties zoals in Frankrijk op te zettten, dit zijn de NSB-ers die voor 7,50 kopgeld hun medemens verraden:-(

Klaar mee nu, ik wil R in de maand, ik wil elke variant van C19 t/m C35, heel de mieterse boel, kom maar op.

Laat ons wappies de IVM ofzo lekker voor onzelf houden en laten we hopen dat dat Joop gajes (met F van Jole (met zijn witte onderbroek) voorop) omvalt bij het nieuwe oude griepseizoen.


Zo, dat moest ik even kwijt, ben weer rustig nu :)

Note to self: GVD niet meer op de Joop kijken lul
Je wist toch dat je op de NSB site keek ik had je hoger ingeschat🤣🤣🤣🤣
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan