Frustratie Topic

Hebben jullie het ook zo warm? Ik snap dat het zomer is, maar het lijkt wel alsof het de laatste weken benauwder is dan anders. Alsof ik er minder goed tegen kan dat het warm is en ik transpireer ook meer. Het kan natuurlijk komen doordat ik meer vet eet dan vroeger. Herkenbaar? Zo hè fijn dit topic!
Positief puntje: ik zie in de supermarkt mensen lekker dicht bij elkaar lopen en staan, zonder van elkaars aanwezigheid te schrikken en weg te duiken. Op hier en daar een mondkapje na gaat het goed. Dit zijn vaak ouderen, niet-Nederlanders en mensen met overgewicht.
Vetje heeft zin in de Herfst. Overigens ben ik gek op de sauna, maar dan kies ik ervoor om het warm te hebben.
Koud heb ik het niet, maar om nou te zeggen dat het buiten warm is, nee dat ook niet.
Voor de zomerliefhebbers is dit niet echt een zomer om van te genieten, maar als ik eerlijk ben ben ik blij zoals het nu is. Liever dit dan die hittegolven met temperaturen van ver boven de 30 graden.
Daar kon ik als kind zijnde al niet goed tegen, maar het is er niet beter op geworden. Lekker beroerd op bed liggen terwijl het daar ook al een sauna is, nee doe mij dan maar lekker koel, voor mij part met regen.
 
Koud heb ik het niet, maar om nou te zeggen dat het buiten warm is, nee dat ook niet.
Voor de zomerliefhebbers is dit niet echt een zomer om van te genieten, maar als ik eerlijk ben ben ik blij zoals het nu is. Liever dit dan die hittegolven met temperaturen van ver boven de 30 graden.
Daar kon ik als kind zijnde al niet goed tegen, maar het is er niet beter op geworden. Lekker beroerd op bed liggen terwijl het daar ook al een sauna is, nee doe mij dan maar lekker koel, voor mij part met regen.
Afgezien van het deel met de regen ben ik het met je eens.
 
Koud heb ik het niet, maar om nou te zeggen dat het buiten warm is, nee dat ook niet.
Voor de zomerliefhebbers is dit niet echt een zomer om van te genieten, maar als ik eerlijk ben ben ik blij zoals het nu is. Liever dit dan die hittegolven met temperaturen van ver boven de 30 graden.
Daar kon ik als kind zijnde al niet goed tegen, maar het is er niet beter op geworden. Lekker beroerd op bed liggen terwijl het daar ook al een sauna is, nee doe mij dan maar lekker koel, voor mij part met regen.
Is natuurlijk lekker voor jou, tis je gegund!

Maar, en hier komt tie, wij hebben vergeleken met vorig jaar tegenvallende aardbeien, pruimen, bramen, vijgen en tomaten oogst.

Om over de komkommers maar te zwijgen.

Courgettes doen het wonderwel goed.

We hebben zon en warmte nodig...
 
Ik vind de huidige zomer maar lala, en een echte zomer missen we echt. Zwoele lange zomeravonden, lange wandelingen als het al donker wordt en toch nog warm is, liggen in de hangmat, zoemen van bijen. Toch verheug ik me zeer op een echt fijne herfst, mag met nevel en spinnenwebben, bladeren, overvliegende ganzen, paddenstoelen etc. Een herfst om te mijmeren, spiritueel te zijn en dan, ja dan hoop ik op een krakend koude winter, vol met sneeuw, bevroren paardenharen aan de omheining van het veld, koude ademdampen uit de neus van de koe, bevroren blaadjes aan de boom, dikke donkere zware lucht met sneeuw en als je dan de stad ingaat zie je overal de kerstversieringen hangen. Ook in de huizen hangen er lichtjes en branden er kaarsjes. Wat voor een mooie tijd zit er aan te komen. Laten we de gevoelens over de natuur niet uitdoven door de knotsgekke ellende van het moment.

Dorothé
Heerlijk is dat he? Ik kan daar ook zo van genieten.
Elk seizoen heeft zijn charmes maar de winter is echt een seizoen waar ik enorm naar uitkijk.
Die versieringen en lampjes overal, het gevoel van gezelligheid, de kou en vooral de sneeuw, daar word ik nou echt happy van.
Wandelen in de natuur terwijl het vriest en die koude lucht opsnuiven, heerlijk.
Grappig hoe mensen boos op mij kunnen worden dat ik geniet van de winter, net of ik met een toverstokje bepaal wat er uit de lucht komt vallen.
In de winkels rond snuffelen tussen de kerstartikelen.
Dit jaar zal het er compleet anders uitzien en moeten we er zelf maar "iets" van zien te maken.
 
Heerlijk is dat he? Ik kan daar ook zo van genieten.
Elk seizoen heeft zijn charmes maar de winter is echt een seizoen waar ik enorm naar uitkijk.
Die versieringen en lampjes overal, het gevoel van gezelligheid, de kou en vooral de sneeuw, daar word ik nou echt happy van.
Wandelen in de natuur terwijl het vriest en die koude lucht opsnuiven, heerlijk.
Grappig hoe mensen boos op mij kunnen worden dat ik geniet van de winter, net of ik met een toverstokje bepaal wat er uit de lucht komt vallen.
In de winkels rond snuffelen tussen de kerstartikelen.
Dit jaar zal het er compleet anders uitzien en moeten we er zelf maar "iets" van zien te maken.
Winter is ook leuk, minst favo jaargetijde is herfst. Bah
 
Is natuurlijk lekker voor jou, tis je gegund!

Maar, en hier komt tie, wij hebben vergeleken met vorig jaar tegenvallende aardbeien, pruimen, bramen, vijgen en tomaten oogst.

Om over de komkommers maar te zwijgen.

Courgettes doen het wonderwel goed.

We hebben zon en warmte nodig...
Ja ik snap je hoor, dat is heel belangrijk. Ik had het ook niet over de warmte op zich hoor, gun ieder zijn of haar plezier en uiteraard nog veel belangrijker een goede oogst.
Bedoelde meer de temperaturen van ver boven de 30 graden waarbij de zon dusdanig knalt dat je zowat smelt en een klap voor je hasses krijgt zodra je de deur uitstapt.
Maar qua zomer is het nu natuurlijk wel heel anders dan we gewend zijn, en dit heeft ongetwijfeld invloed op de oogsten, wat weer in het plan past van die, hoe zeg ik dat netjes, compleet van de pot gerukten.
 
Heerlijk is dat he? Ik kan daar ook zo van genieten.
Elk seizoen heeft zijn charmes maar de winter is echt een seizoen waar ik enorm naar uitkijk.
Die versieringen en lampjes overal, het gevoel van gezelligheid, de kou en vooral de sneeuw, daar word ik nou echt happy van.
Wandelen in de natuur terwijl het vriest en die koude lucht opsnuiven, heerlijk.
Grappig hoe mensen boos op mij kunnen worden dat ik geniet van de winter, net of ik met een toverstokje bepaal wat er uit de lucht komt vallen.
In de winkels rond snuffelen tussen de kerstartikelen.
Dit jaar zal het er compleet anders uitzien en moeten we er zelf maar "iets" van zien te maken.
Winter is ook mijn favoriete seizoen. Ik kan helemaal niet tegen hitte, ben al te yang van mezelf met veel innerlijk vuur. Ik denk dat de meeste mensen hagedissen zijn die zich wel aan de zon moeten opwarmen om te kunnen functioneren.

Mike
 
Winter is ook mijn favoriete seizoen. Ik kan helemaal niet tegen hitte, ben al te yang van mezelf met veel innerlijk vuur. Ik denk dat de meeste mensen hagedissen zijn die zich wel aan de zon moeten opwarmen om te kunnen functioneren.

Mike
haha die ga ik onthouden als ik weer het zoveelste "JIJ MET DIE KUTSNEEUW" opmerking naar mijn kop geslingerd krijg.
 
Ja vind ik ook, maar heb nogal wat mensen in mijn omgeving die daar ietwat anders over denken. Maar die hebben ook hun prikken gehaald dus met een beetje mazzel voor hun zien ze straks nooit meer sneeuw
Samenvatting

Zomer is leuk vanwege warmte en licht
Lente leuk vanwege groei en nieuw
Winter is leuk vanwege sneeuw, vorst en schoonheid van de kou

Herfst is kut :)
 
Samenvatting

Zomer is leuk vanwege warmte en licht
Lente leuk vanwege groei en nieuw
Winter is leuk vanwege sneeuw, vorst en schoonheid van de kou

Herfst is kut :)
De herfst vind ik ook wel wat hebben, al die mooie kleuren van de bladeren en de natuur.
Het is dan vooral (vroeg) donker en niet iedereen kan daar tegen, ik heb daar totaal geen last van maar kan me wel indenken dat als iemand niet lekker in zijn/haar/het/hun/hem vel zit dat het niet meehelpt om alles wat kleurrijker te zien.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.813
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan