Forum Dag, 4 juli 2021

Jongens, even een update.
Mijn vader is sinds zaterdag uit het ziekenhuis. De rugoperatie is zeer goed verlopen. Hij is echter een zeer zware diabetespatiënt en ik ben al 2 nachten elk uur opgestaan om te kijken of zijn suikerwaarde goed is. Nu vannacht moest hij ineens heel vaak plassen, alhoewel niets kwam. Opeens sprak hij ook wat warrig. Verder heeft hij een immense hik, al dagen lang. Ik heb natuurlijk geen oog dichtgedaan. Vanmorgen heb ik hem gevraagd of hij zijn trombosespuit wel gezet had dit omdat hij wat verward was geweest. Hij had tot overmaat van ramp de trombosespuit vergeten. Toen kwam de thuishulp en ik heb alles uitgelegd en we hebben al urine naar de huisarts gebracht. Die heeft trouwens ook nog met mijn vader gebeld. Waarschijnlijk was die verwarring van een blaasontsteking, want hij is nu niet meer verward, wel doodmoe.
Dus allemaal ellende. Ik durf hem niet alleen te laten. Nu zijn het wel nog 7 dagen tot onze forumbijeenkomst, maar ik weet op het moment echt niet hoe het dan met hem is.
Kan ik wel komen?
Ik zou heel graag die tiramisu meebrengen, maar weet niet eens of ik wel kan komen. Hoe dan ook, zal ik wel in de kosten delen van de BBQ, want die berekening zal toch gemaakt moeten worden.
Ik hoop dat jullie er begrip voor op kunnen brengen dat ik dit jaar GEEN tiramisu mee breng. Misschien kom ik wel, misschien ook niet. Dat is dus even afwachten hoe het zich hier ontwikkelt.
Sorry, maar ineens dacht ik, ik kan beter nu maar de kogel door de kerk laten gaan en jullie zeggen dat ik dus niet voor de tiramisu zorg, dan kan er iemand anders iets lekkers van dessert meebrengen. Ik hoop allereerst dat het met mijn vader spoedig weer beter gaat en dan hoop ik dat ik erbij kan zijn. Maar hij komt nu op de eerste plaats.

Dorothé
Dorothé, heel veel sterkte voor jou en je vader! Houd hem goed in de gaten want na zo'n operatie ligt bij ouderen een delier vaak op de loer...
Zelf kan ik helaas ook niet komen op de forumdag maar in gedachte ben ik bij jullie!
 
Marijan ..wij of eigenlijk mijn introducé neemt een overheerlijke zoete aardappelsalade mee.
 
Voel je niet verplicht, Dorothe. Je vader gaat nu even voor. De eerste gedachte die mij opkwam toen ik je post las was: godzijdank heb je hem tot nu toe van die spuit af weten te praten, de beste man heeft een verhoogd risico op TROMBOSE! Ik hoop voor je dat je het gaat redden a.s. zondag, anders komt er wel weer een andere gelegenheid. Zorg goed voor jezelf en voor je pa!

Mike
godzijdank heb je hem tot nu toe van die spuit af weten te praten, de beste man heeft een verhoogd risico op TROMBOSE
Ik ben ook hemelsblij dat ik zo doorgezet heb.
Net gebeld met de HA. Het is id. een blaasontsteking. De verwardheid is weg en hij is weer goed bij. Wel moe, maar dat is de gehele situatie bij elkaar. Het was niet niets.
Mensen mensen gelukkig heeft hij niet dat vaccin met trombosevorming in zijn lijf. Ik kan de hemel wel danken.

Dorothé
 
Ik maak graag een salade! Zal ik een kant en klare kom thuis maken en meenemen?
goed idee
Jongens, even een update.
Mijn vader is sinds zaterdag uit het ziekenhuis. De rugoperatie is zeer goed verlopen. Hij is echter een zeer zware diabetespatiënt en ik ben al 2 nachten elk uur opgestaan om te kijken of zijn suikerwaarde goed is. Nu vannacht moest hij ineens heel vaak plassen, alhoewel niets kwam. Opeens sprak hij ook wat warrig. Verder heeft hij een immense hik, al dagen lang. Ik heb natuurlijk geen oog dichtgedaan. Vanmorgen heb ik hem gevraagd of hij zijn trombosespuit wel gezet had dit omdat hij wat verward was geweest. Hij had tot overmaat van ramp de trombosespuit vergeten. Toen kwam de thuishulp en ik heb alles uitgelegd en we hebben al urine naar de huisarts gebracht. Die heeft trouwens ook nog met mijn vader gebeld. Waarschijnlijk was die verwarring van een blaasontsteking, want hij is nu niet meer verward, wel doodmoe.
Dus allemaal ellende. Ik durf hem niet alleen te laten. Nu zijn het wel nog 7 dagen tot onze forumbijeenkomst, maar ik weet op het moment echt niet hoe het dan met hem is.
Kan ik wel komen?
Ik zou heel graag die tiramisu meebrengen, maar weet niet eens of ik wel kan komen. Hoe dan ook, zal ik wel in de kosten delen van de BBQ, want die berekening zal toch gemaakt moeten worden.
Ik hoop dat jullie er begrip voor op kunnen brengen dat ik dit jaar GEEN tiramisu mee breng. Misschien kom ik wel, misschien ook niet. Dat is dus even afwachten hoe het zich hier ontwikkelt.
Sorry, maar ineens dacht ik, ik kan beter nu maar de kogel door de kerk laten gaan en jullie zeggen dat ik dus niet voor de tiramisu zorg, dan kan er iemand anders iets lekkers van dessert meebrengen. Ik hoop allereerst dat het met mijn vader spoedig weer beter gaat en dan hoop ik dat ik erbij kan zijn. Maar hij komt nu op de eerste plaats.

Dorothé
ik had dit even gemist Dorothé, gisteren verjaardag gevierd van mijn man met BBQ. Maar ik snap helemaal dat je hoofd niet naar toetjes staat. Geen enkel probleem, desnoods ijs inkopen paar bakken. Dat kan ook hier. Heel veel sterkte met je vader, familiy first!
 
hoeveel gewicht aan vlees zal ik rekenen, 2 a 3 ons, 2,5...?
Wij hebben van weekend geBBQd en flinke vleeseters, 3 ons per persoon is opgegaan.
 
Ga uit van 3 ons voor 25 personen (mannen) en 2 ons voor de andere 25 (vrouwen) = 125 ons in totaal. Misschien afronden naar boven? 130? 140? 150?

Mike
 
3 ons per persoon, 25 personen = 25 x 3 ons = 75 ons. 2 ons per persoon, 25 personen = 25 x 2 ons = 50 ons. 75 + 50 = 125 ons.

Mike
 
door elkaar gemiddeld is het dus 250 gram/2,5 ons per persoon.
Totaal 12,5 kilo vlees.
Ik denk aan satestokjes, braadworstjes, speklapjes, hamburgers, en filetlapjes. Meeste is gemarineerd. Het vlees gisteren was erg lekker en mals.
 
Wellicht een idee om het rond te maken op 15 kg vlees. Ik ben zelf fan van hamburgers, dus ik houd me aanbevolen!

Mike
 
als jullie mijn voorstel ok vinden, ik wil wel even zeggen dat ik een hele goeie slager heb, John van der Geer in Veenendaal. Ik denk de enige winkel/slagerij in Weston Price basis.
Ontzettend goed plan! Veel handiger omdat op die manier te doen, vorig jaar hadden we nogal een overschot. Wel heel lief dat jij dat op je wilt nemen 🤗
 
Ik ben ook hemelsblij dat ik zo doorgezet heb.
Net gebeld met de HA. Het is id. een blaasontsteking. De verwardheid is weg en hij is weer goed bij. Wel moe, maar dat is de gehele situatie bij elkaar. Het was niet niets.
Mensen mensen gelukkig heeft hij niet dat vaccin met trombosevorming in zijn lijf. Ik kan de hemel wel danken.

Dorothé
Dat is zeker een opluchting! Dat hij snel mag opknappen, gelukkig heeft hij dat vaccin niet gehad. Zonder dat is vaak al zwaar genoeg voor mensen op leeftijd. Heel veel sterkte! en zorg goed voor jezelf en hem.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.929
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan