Fodmap

Zaterdag heb ik een capsule Gaba genomen overdag en merkte er niets van.
Zondagavond wilde ik extra goed slapen en nam de 2e Gaba maar i.p.daarvan echt de hele nacht wakker gelegen MET BUIKPIJN.
Uiteraard nagedacht waarom ik buikpijn had maar kon niets vinden. Alle eten zoals gewoonlijk.
Ik had wel een darmspoeling gedaan die uitzonderlijk goed ging. Dus darmen waren leeg. En dan toch buikpijn? Het voelt nu alsof ik helemaal vol zit.
En dat klopt niet.
En ik ben de hele dag koud.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat mensen met buikklachten geen Gaba moeten slikken.
Hoe dan ook, als Gaba de oorzaak is dan geen Gaba meer.
 
Laatst bewerkt:
Gedurende de laatste jaren heb ik af en toe flauwtes gehad. Daar heb ik het wel eens over gehad. Voelde het altijd aankomen en ging snel ergens zitten en het voelde altijd alsof ik naar de WC moest. Tan wist niet of het in het hoofd begint of in de darmen.

Om even thee te zetten moest ik 5 min. naar de keuken en voelde binnen een paar minuten de flauwte aankomen. . Snel op bed zitten en trok het snel weer weg.
Zojuist weer een flauwte binnen 5 minuten. Weer snel naar bed.
Hopelijk gaat het morgen weer wat beter

Helaas moest iik een afspraak afzeggen waar ik gaag naar toe had gewild. volgende afspraak pas in april. maar ik kan er toch pas naar toe als ik me goed voel.
De ergste buikpijn is nu voorbij en hoop straks goed te kunnen slapen.
Via de navel was er ooit een operatie en de stoma-plek zit er vlak naast.
Met massages kan ik verschilende plekken vinden die gevoelig zijn en zorgen dat de darmen gaan werken.

Misschien is de bloedtoevoer vanuit de darmen naar de hersenen gestoord.
Al jaren zeg ik dat op bed (computeren) ik me niet duizelig voel, wel als ik ga lopen, boodschappen ed. en dan wordt het steeds erger.

Het is niet de GABA geweest van de buikklachten.
Er is iets ten ongunste veranderd van binnen. hoop dat het weer goed komt.

-------------------------------------------------------------------
Vandaag (dinsdag) weer erg goed geslapen en buikpijn bijna weg.
-------------------------------------------------------------------
Hier heb ik wel wat aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik zat vandaag wat heen en weer te bellen met huisarts. en ziekenhuis.
Huisarts moet een verwijsbrief sturen naar ziekenhuis.
Maar als ik daar al niet sta ingeschreven komt die verwijzing niet aan.
Dat is dus van kastje naar de muur.
Overal inloggn met ingeikkelde systemen.
 
Waarom betaal ik voor een zorgverzekering?
Hoofddorp heeft mijn naam en adres genoteerd en huisarts heeft een verwijzing gestuurd. Zo zijn de routes.
Maar nu zegt Hoofddorp weer dat ik naar Amstelveen moet maar daar doen ze dat onderzoek niet.
Nu moet huisarts "bemiddelen" om uberhaupt een afspraak in Hoofddorp te krijgen.
Huisarts zegt "moet de verzekering doen". Snappen we het nog?
In de praktijk zit dus nu iedereen te bellen en verwijzingen te doen enz. en kost alleen maar tijd.
Lijkt me iets voor Kassa en/of Radar.
Met zeer veel moeite (uren zoeken) iets gevonden over bemiddeling. Mail gestuurd en afwachten.
 
Laatst bewerkt:
Die bemiddeling via Unive heeft niets opgebracht. Ze verwijzen weer naar de huisarts. Misschien laat ik het voorlopig wel even zitten.
Als een ziekenhuis een verzoek krijgt voor een darmonderzoek via een foto pil hebben ze geen idee waarom ik dat vraag. Het aanvraag-formulier oid. gaat via huisarts en ze moeten wel goed aangeven waarom ik dat wil.
Prive bij Finesse in Woerden hebben ze wel mogelijkheden. Het zenuwstelsel meten via

ANS 24-uurs Spectraal Analyse autonome zenuwstelsel en Burn-out meten​

In samenwerking met buitenlandse klinieken introduceert Finesse sinds 2017 de ANS Spectraal Analyse. Dit is een methode om het Autonoom Zenuwstelsel te meten en in kaart te brengen. Dit is belangrijk om te kunnen bepalen of een orgaan niet goed functioneert vanwege een tekort aan voedingsstoffen of omdat het Autonome Zenuwstelsel het orgaan niet voldoende activeert.

Mijn probleem kan in het zenuwstelsel zitten maar ook in een obstructie.
Ik kreeg nog een tip - zoeken bij ZKN. dat zijn kleine klinieken.
Nu eerst maar eens leuke dingen doen. Let,s dance kijken RTL 58.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn zoveel klinieken dat het lang duurt voordat die allemaal bekeken zijn en het moet ook nog goed bereikbaar zijn met OV.
Als ik de telefoongesprekken evalueer dan ben ik nog niets opgeschoten en moet ik nog heel veel nazoeken en bellen om te krijgen wat ik wil.
Zomaar willoos allerlei behandelingen gaat nooit meer gebeuren.
Ik denk dat ik alternatief meer kans heb om iets te vinden dat me aanstaat.





i
 

Natuurlijk herken ik me in dit syndroom. Ik had het al eerder gelezen.
Maar een operatie gaat het niet worden. Grote kans dat er dan veel meer klachten bijkomen.
Ik moet nog zoeken naar cauda natuurlijk behandelen.
 
Ik heb een tijd gehad dat ik redelijk tevreden was met darmspoelingen.
Maar niet met de kwaliteit van ontl.
Inmiddels is het totaalbeeld totaal omgedraaid.
Gisteren geitenmelk gekocht en pap gemaakt.
Darmen reageerden. Had ik al verwacht.
De laatste aanwijzingen van een therapeut was o.a. laat je koffie staan.
Maar vandaag weer koffie genomen.
Voel meteen de darmen werken. Had ik ook verwacht.
Verder is het afwachten vandaag.
Alle aanwijzingen van al die jaren hebben in the end niet voldoende gewerkt.
Diaree de hele dag gaf destijds uiteraard veel klachten.
Maar zoals het nu gaat is 100% net zo vervelend.

Voor volgende week had ik een afspraak in het ziekenhuis afgezegd.
Kreeg vandaag een belletje of ik die afspraak nog wilde.
Heb toch maar "ja" gezegd. Ik heb ze nodig om eventuele andere afspraken te krijgen.

Hoe kan het dat ik al jaren zeg dat de ontl. ergens blijft hangen (obstructie) .
Na 3 dagen voelde ik niks nada ( zal ik wel of zal ik niet spoelen) en moest minimaal een kwartier masseren enz. om de boel in gang te zetten.
En nu er geen touw aan vast te knopen is hoe ik de boel enigsins onder controlekan houden?
 
-------------------------------------------


Vandaag was ik bij MDL arts in Amstelland ziekenhuis.
Hij beweerde dat obstructie alleen maar voorkomt in de dikke darm en niet in de dunne darm. Ik kan een onderzoek krijgen als ik dat wil.
Een van de onderoeken is CT Colografie met een "smerig papje" inslikken maar die "papjes" zijn niet gezond. En logisch nadenken zegt mij dat het er niet direct uit is.
of
een colonoscopie = met een slangetje via de anus naar binnen. Ik weet zeker dat er destijds gezegd is dat ze de bochten niet goed door konden komen en in principe

kunnen ze dan de darm doorprikken./beschadigen. Dat gebeurt onder narcose.

Dan bestaan er 2 soorten stoma,s. - op de dikke darm of op de dunne darm.
ik moet dus zoeken naar de voordelen en nadelen.
Ik had ooit een stoma op dunne darm. Die stoma liep NIET DOOR destijds maar arts stak gewoon zijn vinger naar binnen en toen liep het weer.
Zou die plek weer slecht doorstromen misschien?
Geen tijd gehad om daar over te praten. Want alleen de dikke darm kwam in aanmerking voor obstructie - volgens arts.
Dan is er nog een overgang van dunne darm naar dikke darm en wordt afgesloten met een speciale klep (klep van Baudain o.i.d.) ook daar niet over kunnen praten.

Afgelopen zaterdag-ochtend was ik flink leeg door een spoeling.
Dat is dus DIK EN DUN kwijtgeraakt.

Dan weet ik dat ik zondag en maandag geen ontl. heb. gewoon uit ervaring.
Vanmorgen uitgeprobeerd. Klopte helemaal.
Dat betekent dat er niets zit in de dikke darm. dus bijft het ergens zitten?
of werkt de dunne darm niet? Of is er ergens schade? of die klep?
Ik zou haast aan mezelf gaan twijfelen. Tijdens het gesprek voelde ik mijn ongeloof stijgen. Maar en welles nietes gesprek had geen zin.

Misschien handiger om nog eens met de huisarts te praten (kosteloos) en alle bewijzen die ik vind op papier meenemen.

Mijn laatste ontl.onderzoek toonde nog ontsteking is dus niet oke.

Zojuist hoor ik op TV dat ze bij het vroeg controleren mensen kunnen beschermen tegen darmkanker.
Pas op mensen, als ze een kleine poliep vinden halen ze die er meteen uit met desastreuze gevolgen. Allemaal uit voorzorg. Dan ben je alsnog de pineut.
 
Laatst bewerkt:
Er bestaat dus een onderzoek dat me wel aanstaat.
Maar als "mijn" ziekenhuis dat niet doet of niet kent dan zullen ze het je niet vertellen Dat blijkt maar weer.
Dit heb ik dus ooit gedaan maa al weer lang geleden.
Ik noemde dit onderzoek - fotografisch.
Maar via deze benaming kom ik er ook.

Eens kijken of ik ergens een afspraak kan krijgen.
 
Volgens mij.
Dikke darm is te traag Ontlasting blijft 2/3/4 dagen zitten.
Het duurt lang voordat het naar de endeldarm zakt.
Dan een goede darmspoeling. Dikke darm leeg?

Wat gebeurt er met de ontl. in de dunne darm?
Blijft dat langer zitten omdat het geblokkeerd wordt?
en stroomt pas door nadat dikke darm leeg is?

Er zit een klep van Bauhin tussen dunne en dikke darm.
Die klep zorgt ervoor dat ontl. niet terug kan.
Kan een beschadigde klep oorzaak zijn van 2/3/4/ dagen geen ontlasting?

.
 
Laatst bewerkt:
Ontl. uitslag toont aan:
voor gisten horen er Geen gisten te zijn. maa ik heb C.albicans: 4..0.10 (4) = Candida
Schimmels heb ik Geen.

Secretoir IGA (normaalwaardes 300-2040 ug/ml 4922 = dus veel te hoog.
Dit zijn ontstekingswaardes.

Calprotectine = 42 = oke.

Kolonievormende eenheden per gram ontl. 1.2.10 (7)
Enterobacteriacease' spp
- Na determinatie blijkt de te determineren stam Citrobacter spp. te betreffen

Ik moet zelf nog nakijken wat dit allemaal precies betekent.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen had ik een goed gevoel in de ochtend.
De darm heeft een seintje gehad met een darmspoeling. Nu goed leeg en tel het aantal dagen dat ik veilig ben. woensdag ben ik lang onderweg en wil ik geen "ongelukjes".

Als ik geen bitterzout of sennathee of darmmanagement of sinas neem komen de darmen/ontl. niet op gang. Dat is inmiddels wel duidelijk.
Maar ........ extra middelen zet Wel de boel in gang (=oke) maar tegelijkertijd komt er vanuit het niets alsnog diaree .zoals vandaag.
Dat had ik vroeger heeeeeel vaak, dacht dat het definitief achter de rug was.
Niet dus.
Ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken, kan het redelijk inschatten allemaal maar echt VEILIG ben ik nooit.
Tot en met woensdag ga ik dus niets extra,s doen.
 
Oregano-olie. . Lijkt een prima produkt echter.........
Ik zit weer eens op de WC. van die olie. ik heb 1 tel om de WC te bereiken. Dat red ik dus niet.

Morgen en overmorgen ben ik lang onderweg. dus die olie maar niet nemen.
Het is trouwens maar een heel klein pilletje. en dan zo,n reactie? Vreemd.
Ik heb een artikel dat praat over de Alvleesklier en enzymes. .
Toen ik de eerste enzymes nam (destijds)had ik duidelijk verbetering.
En vaak gelezen wat de symptomen zijn van de alvleesklier.
Dat zou dan betekenen dat ooit (2009) operatie die alvleesklier beschadigd is?
Ik kijk nergens meer van op.
Morgen een shiatsu behandeling bij iemand die erg goed moet zijn. .
Ik hoop eigenlijk dat door het manuvreren van organen plotseling iets op zijn plek komt te staan en dus klachten verminderen. Maar nu gooit plotseling zo,n klein pilletje roet in het eten.



.
.
 
Shiatsu behandeling gehad. Die man is gewoon erg goed. Niettemin heb ik op mijn rug een jeuk/pijn plek die is onstaan tijdens kantoorwerk. En die plek speelt steeds weer op. Daar helpt niets tegen.
Mijn hoofd voelt iets helderder. De rest van de week hoop ik beter te kunnen voelen of dat inderdaad zo is en of het blijvend is.
Ooit vond ik een speciale fysio behandeling om de onderste wervels te manipuleren en bijna niemand kent het en/of doet het. Op de buik liggen en dan op heuphoogte extra wiggen neerleggen. En deze man deed het gewoon, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Op de terugweg voelde ik mijn darmen werken. gelukkig loos alarm. Ik had het wel verwacht en gehoopt. Het is naar mijn idee niet onmogelijk dat door extra manupulatie iets dat van binnen niet oke is zich zou kunnen herstellen.
Utopie?
I
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.392
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan