Fodmap

Wat is iets meer? Neem eens een volle eetlepel. Zoals ik al eerder schreef: niet van dat kinderachtige.

Mike
 
Je hebt helemaal gelijk.
2 volle theelepels is 1 volle eetlepel. heb ik zojuist uitgemeten.
 
Als ik het niet dacht.
Van teveel bitterzout kreeg ik 4 uur na de 1e (wel goede) toiletgang alsnog diaree en ik ben incontinent. Weet iemand wat dat betekent als je incontinent bent?
Zelfs in huis haal ik de WC niet.

En dat is nu precies waar ik jaaaaren tegen vecht en nachtmerries van heb. .

Met een goed werkende darmspoeling had ik nergens meer last van.
Maar de darmen werken niet meer mee. helaas.

Ik moet dus iets anders verzinnen.

Daar gaat niemand iets van begrijpen en ik zelf ook niet.
Maar ergens klopt het wel. Mooie ontl. wil er vanzelf gewoon niet uit, nooit niet.

Ik heb een chinees produkt geadviseerd gekregen. RUNchangWan. komt pas volgende week. Ingredienten gaan hetzelfde doen als senna. Iedereen heeft het beste met me voor, dat waardeer ik zeer.
Ik laat nogmaals een ontl. onderzoek doen. Lijkt me voorlopig het beste.
 
Als ik het niet dacht.
Van teveel bitterzout kreeg ik 4 uur na de 1e (wel goede) toiletgang alsnog diaree en ik ben incontinent. Weet iemand wat dat betekent als je incontinent bent?
Zelfs in huis haal ik de WC niet.

En dat is nu precies waar ik jaaaaren tegen vecht en nachtmerries van heb. .

Met een goed werkende darmspoeling had ik nergens meer last van.
Maar de darmen werken niet meer mee. helaas.

Ik moet dus iets anders verzinnen.

Daar gaat niemand iets van begrijpen en ik zelf ook niet.
Maar ergens klopt het wel. Mooie ontl. wil er vanzelf gewoon niet uit, nooit niet.

Ik heb een chinees produkt geadviseerd gekregen. RUNchangWan. komt pas volgende week. Ingredienten gaan hetzelfde doen als senna. Iedereen heeft het beste met me voor, dat waardeer ik zeer.
Ik laat nogmaals een ontl. onderzoek doen. Lijkt me voorlopig het beste.
De naam is veelbelovend.
 
Wie weet is de schildklier nog steeds te traag en is het de combinatie tussen darmen en schildklier. Wie de aandacht geven aan beide naast de schildklier medicatie. Vitamine C? Paranoten voor de selenium? Zink ook belangrijk voor de schildklier en natuurlijk vitamine A,d,e en k.
 
Klopt schildklier is te traag daar slik ik nog steeds T3/T4 voor.

De grap is dat ik de laatste tijd wel degelijk drolletjes heb, is eiigenlijk een goed teken.. maar het wil er niet uit. ZENUWSCHADE.

De rest wat je noemt neem ik al wel.

Nu kijk ik Kassa. mensen slikken troep.
 
dit onderwerp is Fodmap.
omdat iemand zei dat ik vershillende soorten voedsel weg moet laten.
Zuurkool gekocht en even gecontroleerd.


Ik geloof best wel dat ik beter verschillende dingen weg zou moet laten.
eigenlijk moet je dan eerst alles weglaten en dan stuk voor stuk weer toevoegen.
Ik liet de nachtschades al weg en neem alle goede vetten, , Tan zegt minimaal 300 gr groenten nemen, of 2x per dag groenten eten.
Levertraan, enzymen, probiotica, B12, Natto, en nog meer.

Geen melk, geen gluten. geen kaas, geen lekkers, geen crackers. geen vakanties, geen concerten o.i.d.
Ik krijg de neiging om helemaal niet meer te eten.
Ik doe zoveel mogelijk mijn best maar alles bij elkaar neem ik het niet al te nouw meer met die Fodmaps.

In december is er een concert van de Concertina,s waar ik ik zelf heb gespeeld en iedereen ken (accordeon) ga ik graag naar toe.
Maar zijn mijn darmen dan net vol of heb ik ze net leeg met bitterzout o.i.d. of loop ik de hele dag met drolletjes.
Straks leuke programma,s op TV. mooie afleiding.
 
Vanmorgen werd ik wakker met een heeeel draaierig hoofd. Nooit eerder gehad.
Ik ben wel duizelig maar geen draaierig hoofd.
Attack?
Ik besloot mijn rug los te werken zoals ik iedere ochtend doe. Ik denk al jaaaaren dat er iets met de energie in de rug is. steeds laten behandelen (acupunctuur, fysio) (naast de darmklachten). (ruggeprik, zenuwschade)
Voorlopig voel ik me weer goed. Straks een afspraak ergens.
 
Ik heb een chinees produkt geadviseerd gekregen. RUNchangWan.
Alle ingredienten had ik al nagezocht.
Er zit zeker iets in dat beweging gaat brengen.
dat ingredient heet rabarber.

Is vandaag aangekomen. advies 8 pilletjes 3x per dag = dus 24.
Ik ga rustig beginnen. en geen 24.
Maar hoe dan wel .
5 dagen geleden was ik naar de WC.
Nu 4 pilletjes genomen. 1 uur later wat beweging. dat is erg snel.
over een paar uurtjes kunnen er wel 2 of 4 bij.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een chinees produkt geadviseerd gekregen. RUNchangWan.
Alle ingredienten had ik al nagezocht.
Er zit zeker iets in dat beweging gaat brengen.

Is vandaag aangekomen. advies 8 pilletjes 3x per dag = dus 24.
Ik ga rustig beginnen. en geen 24.
Maar hoe dan wel .
5 dagen geleden was ik naar de WC.
Nu 4 pilletjes genomen. 1 uur later wat beweging. dat is erg snel.
over een paar uurtjes kunnen er wel 2 of 4 bij.

´Er zit zeker iets in dat beweging gaat brengen´

Klopt, dat ingredient is RUN
 
Ik zocht nog op ervaringen van RUNchangWan.

Gisteren in de middag 4 tabl genomen en deed niks.
Wel verloor ik de hele avond ontl. maar dat kwam omdat er gewoon teveel in de darmen zit en dat wordt er uit geduwd. Geeft al met al veel last.
Inmiddels was ik zoveel kwijt geraakt dat ik dacht dat ik aardig leeg was.
Niet dus. Wel gespoeld vanmorgen maar ook niets.

Uiteindelijk kreeg ik vanmiddag toch krampen van de pilletjes maar het zette maar moeizaam door.
Ik voelde wel "het wil eruit".
De krampen zorgden voor duizeligheid en een gevoel alsof ik flauw zou vallen.
Ik ken dat gevoel, heb het vaak op de fiets gehad. Flauwvallen en tegelijkertijd kramp in de buik.
Ooit kocht ik een ondersteek en ik ben van ellende op bed gaan zitten op de ondersteek. TV staat aan voeteneinde dus had ik een beetje afleiding.
Uiteindelijk toch flink leeg en kon ik even bijkomen met warme thee.

Vanaf een lege buik pilletjes nemen zal anders werken dan vanuit een volle buik, lijkt me.

Ergens vond ik dit artikel op het forum (2011) maar weet niet meer waar.
Het ging o,a, ook over obstipatie en vet voor de lever.
Ik vaag me af of ik mijn verstopping anders kan/moet gaan aanpakken.

het staat ergens met een vertaalcode ervoor. maar die doet het zowiezo niet.
www.cleansingorsurgery.com/saltwaterflush.htm
 
Laatst bewerkt:
Ik zocht nog op ervaringen van RUNchangWan.

Gisteren in de middag 4 tabl genomen en deed niks.
Wel verloor ik de hele avond ontl. maar dat kwam omdat er gewoon teveel in de darmen zit en dat wordt er uit geduwd. Geeft al met al veel last.
Inmiddels was ik zoveel kwijt geraakt dat ik dacht dat ik aardig leeg was.
Niet dus. Wel gespoeld vanmorgen maar ook niets.

Uiteindelijk kreeg ik vanmiddag toch krampen van de pilletjes maar het zette maar moeizaam door.
Ik voelde wel "het wil eruit".
De krampen zorgden voor duizeligheid en een gevoel alsof ik flauw zou vallen.
Ik ken dat gevoel, heb het vaak op de fiets gehad. Flauwvallen en tegelijkertijd kramp in de buik.
Ooit kocht ik een ondersteek en ik ben van ellende op bed gaan zitten op de ondersteek. TV staat aan voeteneinde dus had ik een beetje afleiding.
Uiteindelijk toch flink leeg en kon ik even bijkomen met warme thee.

Vanaf een lege buik pilletjes nemen zal anders werken dan vanuit een volle buik, lijkt me.

Ergens vond ik dit artikel op het forum (2011) maar weet niet meer waar.
Het ging o,a, ook over obstipatie en vet voor de lever.
Ik vaag me af of ik mijn verstopping anders kan/moet gaan aanpakken.

het staat ergens met een vertaalcode ervoor. maar die doet het zowiezo niet.
www.cleansingorsurgery.com/saltwaterflush.htm

nummer 1 : constipatie

 
Ik was voorzichtig begonnen met die chinese RunCHangWang.
Niets van gemerkt. Weet ik dat ook weer.
Het was vandaag wel de hoogste tijd sinds zondag j.l. om weer ontl. kwijt te raken.
Ik lees wel eens dat het geen bezwaar zou zijn als mensen te weinig naar de WC gaan maar mij bevalt het niet.
Toch maar gespoeld als 1e. weinig succes.
Nu sinasappelsap genomen met 1 lepel bitterzout.

Verder had ik nog spijsverteringsthee met 12 verschillende kruiden. Kan geen kwaad maar vind het niet lekker. Wilgenbast smaakt beter.

Vaag me af als dikke darm te weinig doet wat gebeurt er dan met de dunne darm?
Ook obstipathie?
Interessant om eens na te zoeken.
Vandaag ook een artikel van Melanie Meyer over poly-neuropathie in de darmen.
Moet ik nog verder achteraan.
 
Het is wel degelijk schadelijk als je geen dagelijkse ontlasting hebt. Dit betekent dar je een veel te traag metabolisme hebt, zeker als dit enkele dagen duurt. Als voedsel niet op een normale verteert volgt gistiing en rotting met allerlei schadelijke gassen en restproducten. Waarom niet gewoon bitterzout gebruiken?

Mike
 
Ja ik schrijf dat ik ook bitterzout had genomen vandaag.
Heeft inmiddels gewerkt.
Kan best zijn dat ik definitief konstant bitterzout ga gebruiken.
Maar in ieder geval extra kruidenthee om de boel nog enigszins gezond te houden lijkt me wel oke.
Ik had nu wel de indruk dat het wat minder moeizaam ging deze keer. Zeer waarschijnlijk toch door de kruiden.
Ik heb wel eens gezocht naar langdurig gebruiken van bitterzout, is niet echt oke dacht ik. Maar dat moet dan maar.
Via arts Kleipool nu ontl. onderzoek aangevaagd.
Opgeven is zowiezo geen optie.

Dank je voor je reactie. Heb ik af en toe wel nodig.

En hoe meer ik de laatste tijd allerlei extra,s te weten kom hoemeer ik er van overtuigd ben dat er iets falikant mis is door een operatie die niet nodig was en de langdurige tetracycline destijds.
En hoe meer ik de dokters verfoei.
 
Laatst bewerkt:
Het komt er niet van een brief te schrijven en mijn verhaal te vertellen aan de artsen die mij hebben geopereerd. (Amstelveen). Maar moet wel gebeuren vind ik.
Ook wil ik kontakt met arts Zimmerman. Ooit al eens daar geweest in Tilburg. maar toen was het leed al geschied.
Via het LAR-forum vertelde destijds iemand dat hij zo goed behandeld was, in ieder geval alleen maar de poliep verwijderd en niet zoals bij mij een grote operatie.
Het gaat mij erom dat niemand weet van de problemen die ik heb.
En ik wil weten of er meerdere zijn met hetzelfde en zo ja hoe ze dat behandelen.

Even snel gekeken maar er wordt nog steeds chemo gebruikt en bestraling voor kanker. (kanker had ik niet)

 
Ik zoek een goede synbiotica oftewel pro/pre biotica.
Er zijn zoveel merken. Zie even door de bomen het bos niet meer.
Hoorde vandaag op de radio Iris Sommer . het ging o.a. over de belangrijkheid van gezonde darmen. (hoewel dat haar beroep niet is).


Voed je brein, Iris Sommer | 9789090362526 | Boeken | bol

Voed je brein (Paperback). Ongemerkt gebruik je de hersenen de hele dag door bij alles wat je doet. Van ingewikkelde handelingen tot de meest simpele...
www.bol.com
 
Laatst bewerkt:
Gisteren heeft het bitterzout vrij snel geholpen. Maar mijn lichaam gooit altijd nog diaree erachteraan na een paar uur., Dat gebeurde pas vanochtend en dat is oke, maar ik bleef lopen naar de WC
Dus toch maar een darmspoeling gedaan MET wat bakingsoda erin.

Misschien kan ik wat vaker met bakingsoda werken. Dus ben nu aan het zoeken.
Een ding staat altijd voorop. Ik moet er zeker van zijn dat darmen een bepaalde tijd rustig zijn zodat ik naar buiten kan.
Dus dat is proberen en proberen .


Iets gevonden.
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.480
Berichten
505.964
Leden
8.637
Nieuwste lid
nataliedje
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan